Ik heb het is opgezocht, heel apart maar ik heb dus ook al jaaaaaren lang bij het vrijen en ook nu ik erover nadenk veel minder sinds ik gestopt ben met de anticonceptie. Ik heb nooit geweten dat het ook echt een naam had, ik ga er toch is wat meer over lezen!
Meiden ik heb even een vraagje: Mijn cyclus verschild nogal per maand...de ene maand 31, dan weer 31 of 32 en laatst was het 35 dgn. Nu heb ik gister precies een week geleden (5 nov) mn eisprong gehad. Als ik de cylcus van vorige maand moet aanhouden, dan zou ik rond 26 nov, over 2 wkn mn menstruatie moeten krijgen... Het gekke vind ik , dat ik dus wel 14 dgn na de 1e dag van mn laatste menstruatie (23 okt) mn eisprong heb gehad. ( dus wel van een 'normale' cyclus v 28 dgn) Hebben jullie enig idee wanneer ik kan gaan testen? Ik ben bang dat ik dit niet nog 2 wkn ga volhouden
Weeral wordt hier bevestigt dat de pil rommel is. Toen ik 5 jaar geleden stopt met de pil was ik een hormonenbom. Voordeel: Ik had ineens veel meer zin in seks, minder last van mijn mestruaties. Nadeel: Ik voelde van alles, ik had meer pijn tussendoor. Na mijn 2 zwangerschappen ben ik met de nuvaring begonnen en dat heeft altijd perfect gewerkt. @Lin en kraamzorg, ik vind dat goed dat jullie na ronde 13 naar de huisarts gaan. Want het wachten het is zenuwslopend hé. Klinkt interessant die telefonisch gesprek met je huisarts over die kinderziektes. Ik zou hem er zeker overaan spreken. @kraamzorg,Ik zou als ik jou was, 21nov als je menstruatie nog niet gekregen heb een test doen. Ik krijg altijd 14 dagen na mijn eisprong mijn menstruatie. En op de 21ste heb je 2 dagen extra dagen bij geteld. @mgx, Ik snap niet dat jullie huisarts zegt dat jullie na een jaar terug moet komen. Ik vind dat je eerder opgevolgd mag worden. Kun je niet naar een ander huisarts gaan? Juist terug van't ziekenhuis bloed laten trekken voor mijn hormonen te testen om te kijken of ik een goede eisprong heb. Ik zie er nu in. Vandaag een laatste keer ons best doen Woensdag krijg ik resultaat. Gyn is op vakantie. Hebben jullie ook zoveel last van jullie eisprong?
Ik sluit me aan bij annaenmarie @kraamzorg. Het is balen als je te vroeg getest hebt.. Ik weet zelf ook niet zo goed wanneer ik nou precies zou kunnen testen. Ook 1 vd redenen dat ik het pas ga doen als ik echt al even over tijd ben haha! Sorry misschien verkeerd getypt. De gynaecoloog liet me volgend jaar pas terug komen niet de huisarts. Maar in de zin een jaar na mijn eerste miskraam. Dit zou dan pas april zijn dus ben het daar zeker nier mee eens. Dan zou ik denk eerder een andere gyn zoeken idd! Oeh spannend annaenmarie! Ik duim voor je!! Ik heb deze maand 1 keer steken gehad maar dat was naar mijn idee al na mijn eisprong (wat ik berekend had) ik ben wel een paar dagen een beetje slap en duizelig nu ineens. Zal vast dat virus nog zijn. Ik kom net terug van kraamvisite bij mijn collega. Dit was confronterend voor mij, we raakten namelijk allebei precies in dezelfde week zwanger, en tegelijk waren we uitgerekend op een dag na. Ze is nu een paar weken eerder bevallen van haar 4e. Het is heel raar te bedenken dat ik anders ook er zo bij had gezeten, of misschien op knappen stond. Dus ik ga lekker vroeg m'n bed in en film kijken
jup de pil is troep!! ik weet 1 ding zeker begin er waarschijnlijk nooit meer aan! maar dat zal de tijd leren! hihi! Na de pil heb ik echt moeten ontpillen met misselijkheid.. etc Nu voel ik mijn eisprong.. hier kan ik behoorlijk last van hebben.. humeur maar ook steken onder in mijn buik links en rechts. Ook voel ik rond de inesteling ook steken/opgezette buik.. best irritant.. afgelopen maand was het weer heftiger dan devorige keer.. dat vind ik ook altijd een beetje lastig.. zou het dan? of toch niet? maar omdat ik best veel last had.. dacht ik.. zwanger zijn kan geen zeer doen.. dus het zal wel niet! ja ik ben benieuwt morgen naar het gesprek met de huisarts.. Ik laat het jullie weten kan me heel goed voorstellen dat het heel confronterend is om dat zo bij je collega te zien mgx! Maar verlies de hoop en moed niet hea meid! jullie geluk komt ook nog een keer! vandaag is een vriendin van mij bevallen.. heel leuk!! hihi maar.. dan kriebelt het bij mij nog meer!! maar ook wij moeten geduld hebben! vervelend een wisselende cyclus kraamzorg.. ik zou ook na 14 dagen een test doen!
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga volgende week inderdaad maar eens testen, zit nu precies weer in zo'n moeilijke periode!! Ene moment debk ik, zou het dan toch....? Andere moment denk ik, probeer jezelf niet gek te maken, is te mooi om waar te zijn. Helaas nog even een week wachten, maar op dit soort momenten wordt ik wel eens moe van mezelf... @linn, ben erg benieuwd wat de dokter heeft gezegd!
Hey meiden Zonet bruinverlies gehad, zo begint mijn menstruatie altijd. Temperatuur is nog niet gedaald. Grrrrr
Mgx, afwachten meid. Bij 2 van de 4 zwangerschappen heb ik in het begin ook bruinverlies gehad. Mijn eisprong is nog niet achter de rug en ik begin al te panikeren. Eergisteren dus een smiley dus eergisteren en gisteren geklust. Mijn vriend is er vanavond niet. Zouden jullie morgenavond nog een keer doen? Morgen overdag lukt niet omdat ik moet werken.
Kraamzorg, lastig hé die wachtweken. Om mijn wachtweken iets dragelijk temaken probeer ik zoveel mogelijk te plannen. Erin blijven geloven meid! 0
@mgx indd even afwachten meid, of heb je inmiddels al rood bloedverlies gekregen? @annaenmarie: ik zou het morgen nog een keer doen voor de zekerheid! Voor hetzelfde geldt is vandaag je ei gesprongen, dan kan het nog zinvol zijn
ooo kraamzorg! niet leuk dat wachten! succes! Hier de dokter aan de lijn gehad.. ze zou tussen half 2 en half 3 bellen. ze belde percies om 5 voor half 3 toen ik net in het winkelcentrum stond in mijn pauze..hihi.. ze wilt heel graag zelfs dat ik die test laat doen voor de kinderziekten. 5de ziekte en waterpokken zijn gevaarlijk in een vroege zwangerschap als je zwanger bent en het zelf nog niet gehad hebt. Bij mij op het werk is er elke week wel zo iets.. heb niet gezegt dat we bezig zijn voor een kindje.. maar mag woensdag dus wel bloed gaan prikken. Ben benieuwt!
Nou wat goed @lin! Ik ben ook benieuwd. En wat zijn anders de consequenties? Gister heeft mijn menstruatie doorgezet, 2 dagen voordat ik dacht dat ik het moest worden. Mn cyclus was nu 27 dagen. Heb een goed gesprek met mijn vriend gehad en wij slaan een ronde over. Ik wil even m'n hoofd leegmaken en aan andere dingen denken. Ik wil me lichaam ook even rust geven. Ik hoopte zo dat het deze ronde zou lukken voor mij was dan de cirkel rond. er is trouwens gependeld voor me en daar kwam januari uit dus wie weet. Hoe gaat het met de rest?
Mgx, wat balen dat je menstruatie heeft doorgezet. Ik vindt erg chique van jullie dat jullie een ronde overslagen. Kon ik dat maar. Het lang wachten begint zwaar door te wegen hier. We maken voor het minste ruzie. Zoals vanmorgen. Omdat ik hem gisteren niet ging zien stuurde ik een SMS om te zeggen. Mag ik je morgenvroeg wakker maken dan kunnen we nog een laatste keer het doen. Ik hem dus vanmorgen wakker gemaakt en hij zei bot. Het gaat niet lukken. Ik kwaad weggegaan. Wel tot kot in de nacht weggaan en dan vraag ik een ding. Dit mag eigenlijk niet gebeuren hé. Ons relatie begint er onder te lijden. Ik heb me voorgenomen om vanavond is goed weg te gaan. Ik ben probeer een jaar lang op alles te Letten. Op mijn drink en rookgedrag, diëten. Ik geef het vanavond even op. De boog kan niet altijd gespannen zijn hé. Alleen maar hopen dat ik me morgen niet schuldig ga voelen.
Mgx wat klote zeg!!! Ik vind het super knap van je, dat je een maandje over kunt slaan! Blijf je wel mee lezen met ons? Wat bedoel je trouwens met er is gependeld voor me?? @annaenmarie; heel bekend verhaal!! Ik heb er helaas ook wel eens ruzie om gehad, waardoor het voelde alsof ik er alleen voor stond. Ik hoop wel dat jullie er achteraf een goed gesptek om kunnem voeren. Kop op meid! Dat zijm van die momenten dat je wel eens ff een potje wilt janken! Spuug hier alles er maar uit, hoop dat je je dan een beetje opgelucht voelt!
Mgx wat ontzettend balen dat t doorgezet heeft. Maar wat heb ik een respect voor je dat jullie even een maand overslaan! Kan me goed voorstellen dat je even wilt opladen! @anneenmarie geniet van je avondje uit., drink en geniet! Dat is het waard! En schuldig voelen hoeft niet want ook jij mag genieten! Zo jomanda heeft gesproken. Hihi de 5de ziekte en waterpokken kunnen in de eerste 15 weken schadelijk zijn voor je kind. Als ik het zelf niet gehad dan ben ik niet resistent en mag ik op t moment dat ik zwang ben er is 1 vd ziekten op mijn groep of elders op t kdv dan mag ik niet op mijn locatie werken. T is aan te raden t van te voren te weten. Vond t heeel eng om te bellen. Vind t toch spannend om t met n arts over te hebben. Maar t viel mee Hier zijn we weer begonnen met klussen.. joehoe.. hihi
dames.. ik moet heel even spuien!!:x Er zijn van die momenten dat ik mij afvraag hoe zou ik zijn geweest als ik in 1 of 2 rondes zwanger zou zijn geweest.. zou ik dan ook te pas en te onpas over mijn zwangerschap en mijn ongemakken vertellen (terwijl ik weet dat de ander al een tijd bezig is) of zou ik dan ook te pas en te onpas het over mijn baby of andere zwangere vriendinnetjes hebben. of zou ik dan ook tegen diegene zeggen die al een behoorlijke tijd bezig is.. joh je moet oppassen dat je er niet te veel mee bezig bent.. of zou ik dan ook mede ogen loos aan anderen vragen of ze niet is een kindje willen? of zou ik ook als mijn kleinkind binnen komt op mijn verjaardag terwijl ie nog bij de deur staat schreeuwen.. oo ik dacht dat jullie ook al wel eens aan een kleintje zouden zijn begonnen.. Nou.. ik weet wel zeker.. voor dat wij begonnen had ik al een hekel aan de vraag en al dat geklets er over.. nou nu maakt het mij soms gewoon echt pissig! en ik merk.. dat mijn mind/humeur momenteel aan t wisselen is ivm mijn eisprong die er aan komt en dan kan ik het allemaal nog minder hebben. maar ik begrijp het gewoon niet helemaal. waar zit het respect soms voor een ander.. ik probeer er door heen te kijken en positief te denken.. maar nu op dit moment lukt het me eventjes niet.. en moet ik echt proberen bij mij zelf te blijven en diegene niet af te snauwen of boos op te worden. en dat.. dat is rete moeilijk.. vervolgens vraagt manlief thuis.. vanavond weer klussen of even een avondje overslaan.. tja.. we willen het zooo graag en wat is het op deze momenten moeilijk om positief te blijven.. en er met volle moed weer vol te gaan. maar ik weet zeker.. het is het waard! en ook ons gaat het lukken. Nu vanavond maar lekker vroeg mijn bed in.. om morgen met volle moed weer op te staan!
@ Lin, Spui het maar uit meid. Het is allemaal ook zo frustrerend. Het wachten op een kindje. Daarom wil ik je een virtuele knuffel geven. Mensen zijn zo egoistisch. Door de jaren heen heb ik al veel rot opmerkingen van mensen moeten aanhoren van als je er minder mee bezig bent dat lukt het wel, als je een nieuw kindje hebt dan vergeet je je alle zorgen,.... Ik kan ze soms afschieten. Na al die maanden wordt seks een verplicht nummerke hé? Komt goed meid. Alleen kan ik je niet vertellen wanneer dat zal zijn maar we zijn hier om elkaar te steunen. @ de andere meiden alles goed? Ik heb al even niets meer van Dana en Kangerootje gehoord. @ kraamzorg, heb je al symptomen die kunnen wijzen op een zwangerschap? Je kunt een van de dagen toch testen hé?
Ik geef je ook een knuffel!! En ik begrijp je heeeeeel goed!! Gooi het er maar uit hier mag het!!! Laat je niet gek maken, dat doen we zelf al Ik kan ook een heel lijstje opnoemen met zulke dingen Meiden, met ons komt het ook wel goed! Dat moet gewoon!
@Linn : pfff die hersenloze mensen toch altijd! Ik wordt er ook moe van! Zaterdag tijdens een feestje is me 2x gevraagd of im zwanger ben, omdat ik aan de cola zat! (Bob heel veel , en dit keer ook natuurlijk) @Annaenmarie: vind het altijd lastig om mezelf af te vragen of te kijken of ik iets voel wat lijkt op zwangerschaps symptonen.... ik begin wel wat meer last van me borsten te krijgen, maar heb dit de vorige 2 mnd ook gehad voor mn menstruatie! Vanmiddag beetje raar gevoeld, klein beetje misselijk. Ik durf er nog steeds niet op te hopen...!!
Lief meiden!! Ben gelukkig weer met volle moed mijn bed uit gerold! Idd de fun van sex is helemaal weg in de week vd eisprong.. maar ook het geduld is onderhand n beetje op! Maar we houden moed en hoop dat t ook bij ons goed komt. Want t zou nog eens veel langer kunnen duren! @kraamzorg.. spannend weer die symptomen en dat wachten hea? Wie weet wordt je beloond!