Wat vervelend zeg @kraamzorg, en ook zo herkenbaar. Hoe gaat het nu met je? elke keer weer een domper als je de hell van rood ziet om het maar een gepast naampje te geven. @kangerootje jeetje dat is zeker schrikken maar wel een goed gevoel dat je nu nog misselijk bent! En een goed teken! Want dat betekent dat je nog steeds 'last hebt van hormonen' hihi Met mij gaat het wel oke. Ik zou deze maand rust nemen en heb vandaag pas voor de eerste keer seks gehad! Heel raar maar we hadden het denk ik nodig ofzo. Nu maalt er alleen maar in mijn hoofd zal het dan stiekem dan toch raak zijn. Pfff. Het maakt dus niet uit wat ik doe in m'n hoofd ben ik er toch wel mee bezig!! Zou zomaar kunnen zijn dat vandaag mijn eisprong was of morgen komt. Had namelijk vruchtbaar slijm. @dana oeh wel oppassen hoor! Toevallig in m'n omgeving veel gehoord over dat afvallen en amper aankomen wat gek he. Logisch ook als je niks kan binnen houden. Wel fijn om te horen dat het verder goed gaat dat geld ook voor @kangerootje natuurlijk. Ik kan niet wachten totdat ik elke dag misselijk ben! Hahahahha
gek he mgx of je er nu wel of niet actief mee bezig bent.. continu word je er aan herinnerd (op straat enzo) maar ook zelf in je hoofd blijft het een rol spelen! heerlijk is dat ook denk ik om even een maand niet verplicht om de dag te moeten. Wij doen ook altijd na de klusweek even rust. totdat we er weer zin in hebben! hihi. en dat kan zo maar gebeuren dat het dan weer tijd is voor de volgende klusweek! hihi!
Ha allemaal, hoe gaat het? Lin al wat meer bekend..? Voel je je al anders? Dana wat balen dat je je zo misselijk voelt..... Dat is zo beroerd!! Mijn beste vriendin, die dus een week verder is, is zo vreselijk misselijk dat ze al 3 keer in het ziekenhuis is opgenomen ivm uitdroging... Hopelijk word het in het 2e semester beter? Vanmorgen intakegesprek gehad bij de verloskundige! Super aardig mens. Bloeddruk en alles was goed, ook is er bloed afgenomen en krijg ik nog te horen of er bijzonderheden waren vanuit het bloed. Volgende week donderdag heb ik de echo.. Ieeeeeks ik ben zo zenuwachtig! Ik denk dat ik daarna pas echt blij kan zijn..... Liefs
Fijn om te horen dat je intake goed is gegaan. Hoop op een mooie echo voor je volgende week meid!! Spannend zeg! Ik heb vanmorgen weer een echo gehad en met onze kleine spruit gaat het goed. Het bewoog ook al alle kanten uit haha zwaaide af en toe met zn armpje😊
Aaah Dana, wat mooi!! Superlief! Leuk om te zien ook voor mij, wij schelen maar een paar dagen he hihi
wat super nieuws dana! mooi om die echo zo te zien! je zult je wel opgelucht voelen dat alles er goed uit ziet! kan je de miskramen zeg maar loslaten? of blijft die angst nog behoorlijk? (kan me namelijk voorstellen dat dat zo is!) kangarootje wat fijn dat het bij de verloskundige fijn en goed was! spannend die echo volgende week! Hier zit ik inderdaad in de wachtweken. volgende week rond deze tijd weet ik meer. Gek.. het lijkt steeds meer een gewoonte te zijn geworden dat wachten enzo. de eerste maanden kon ik nu al wakker liggen van ongeduld snachts. Nu heb ik dat niet meer.. voel nog geen kenmerken. of iets.. wat ik dan wel weer jammer vind! dat haalt de hoop voor mij altijd een beetje weg. Maar je weet t niet t kan nog komen! hihi!
@lin, ja die wachtweken zijn soms echt killing! De dagen vond ik altijd erg lang duren. Ik kan de miskramen wel loslaten maar die angst blijft er wel. Je leeft echt van echo naar echo. Als ik dan goed nieuws krijg na de echo ben ik wel een stuk gerustgesteld maar het blijft nog erg spannend. Ik heb wel een goed gevoel over deze zwangerschap maar toch durf ik er nog niet helemaal aan toe te geven omdat ik nog in die spannende weken zit.
Even een vraagje, ik heb de afgelopen 3 dagen enorm veel vruchtbaar cervixslijm gehad! Meer dan normaal, ten minste, ik denk dat het vruchtbaar slijm is ik begin nu te twijfelen omdat m'n temperatuur laag blijft. Hebben jullie daar wat info over?
Mgx ik weet t niet echt. De laatste keer had ik ook 2x vruchtbaar slijm. Wel schijnt t zo te zijn dat de follikel 1 tot 4 dagen er over kan doen om te springen. Ik kan altijd aan mijn temperatuur zien wanneer ie ggesprongen is want dan gaat ie meteen omhoog.
Mgx volgens mij kan het idd wat langer duren voordat je ei springt, hij is dan wel aan het rijpen maar springt niet. Daarom heb je dan langer vruchtbaar slijm.
Hoi meiden, Even geleden dat ik hier gepost heb. Ik heb bewogen weken acheter de rug. Sinds vorige week ga ik terug naar de psycholoog omdat alles me wat te veel wordt. Helaas heb ik vandaag mijn menstruatie gekregen. Op naar ronde 10! @kangerootjes, blij om te horen dat je intake goed was. Ik snap dat je pas blij kunt zijn na je eerste echo. het komt goed meid! @ Dana, mooie echo. Een mini-mensje in je buik. Ja, van dat leven van echo naar echo dat had ik ook bij mijn 2de dochter (Anna). Ik werd iets geruster toen ik (op 12weken) al bewegingen voelde. Mijn grootste aangsten beginnen pas na 22 weken want dat krijgt het kindje meer gewicht en dat is lastig voor mijn baarmoederhals. Krijg je nu meer controle? @lin, die wachtweken. Ik word er altijd zo moe van. Wat je zegt, het lijkt steeds meer een gewoonte te zijn geworden dat wachten enzo. Dat heb ik ook! Ik vind het zo moeilijk om erin te blijven geloven dat het goed komt. Maar we hebben elkaar hier om de moed niet te laten zakken hé dus daarom meid, kop op het is je zo gegund dat het deze keer raak is! @mgx, rust maand of niet, onbewust ben je ermee bezig. Zoals hier al aangehaald is je kunt enkele dagen vruchtbare slijm hebben. Ik vond dat ook altijd moeilijk dat ik over geschakkeld ben op cbtests. Kleine dilema, ik wil het deze maand anders aanpakken om er niet zo obsesief mee bezig te zijn. enkele dagen geleden had ik me voorgenomen om geen testen te bestellen maar sinds ik nu mijn menstruatie heb wil ik er toch bestellen. Wat zouden jullie doen? Om de dag seks hebben ( de vorige 2 keren deden we het bijna een week aan een stuk maar ik werd er te moe van) of toch die testen bestellen. Moet wel weten, ik ben vrij stipt met één uitschieter enkele maanden terug. Toen had ik een cyclus van 26 dagen normaal zo'n 31 dagen?
Hee Annaenmarie, Wat balen dat het je allemaal te veel word en je bij een psycholoog loopt Wel heel goed, dat je hulp zoekt, dat vind ik super sterk van je! Je werkt aan jezelf en aan manieren hoe je ermee om kan gaan. Wat betreft je laatste vraag is een moeilijke. Als je echt een maand niet obsessief ermee bezig wilt zijn, zou ik geen van beide doen en proberen het los te laten, misschien een weekendje weg met je vriend ofzo? Als je toch een van beide wil doen zou ik voor om de dag gaan, hele cyclus, omdat je dan qua timing goed zit. Had ik ook in ronde 10 gedaan en toen was het raak (misschien was het wel toeval hoor!) en ik hoop heel erg dat dit ook jouw gelukkige ronde is. Als je toch ovutesten wilt, je hebt van clearblue een test waarbij je een knipperend smiley krijgt en als je vruchtbaarste dag is een constante smiley. Die is duidelijk, die zou ik doen!
annaenmarie.. wat goed ook dat je de stap hebt genomen om weer naar de psygoloog te gaan! hopelijk ga je, je snel beter voelen. Het is niet niks wat jullie allemaal hebben meegemaakt. En aangezien deze rondes ook niet echt allemaal willen lukkten kan ik me voorstellen dat het behoorlijk zwaar voor je is! Ook bedankt voor je lieve woorden. Ik merk echt aan mijzelf dat ik wel hoop en droom op een positieve test.. maar dat ik er niet van uit ga.. en me het niet kan voorstellen. maar we houden hoop en moed.. Ik ben deze maand begonnen met tarwekiemolie. Nu voel ik altijd een week na mijn eisprong pijn links en rechts. ik noem t innestelingspijn.. nu heb ik dat deze keer niet of nauwelijks gehad. dus ben benieuwt volgende week! hihi! mijn tip is om na 7 dagen na je menstruatie te starten met om de dag te klussen. en als je een keer geen zin hebt.. dan laat je toch lekker een keer 3 dagen er tussen zitten! (dat doen wij ook wel eens) misschien dat je het op deze manier wat meer los kan laten. Die ovulatie testen zeggen toch niet zo veel vaak en leveren alleen maar stres op. (bij mij in iedergeval) mgx hoe is het met je vruchtbaarslijm? Fijn weekend dames!
Ik had dat gevoel ook echt Lin: dat je het gewoon niet voor kunt stellen dat ik ooit een positieve test zou zien. Het is zo moeilijk om hoop te blijven houden, oh ik gun het jullie allemaal zo erg! Ik voel me soms gewoon lullig dat het bij mij nu wel is gelukt en bij andere meiden die ook al zo lang moeten wachten niet! Maar wel spannend dit keer omdat je dit keer geen pijn hebt gehad links of rechts? Ik ben heeel benieuwd. Ik ben het ook met Lin eens om het vanaf dag 7 om de dag te doen, maar misschien voor de zekerheid nog eerder beginnen, bij dag 5? Dan weet je zeker dat je een vroege eisprong niet vind.
Goed gedaan meis @annaenmarie! Het zal je zeker gaan helpen Het is zoveel om mee te dealen. Iedereen doet het op een andere manier. Ik ben mijn weg nog aan het zoeken. Pas sinds gister/vandaag heb ik duidelijk ander cervixslijm. Het was wel weer 'veel vandaag' van temperaturen word ik ook niet wijzer het schommelt heel erg bij mij. Qua seks doen we het zeker rustig aan deze maand.
kangarootje.. vind het zo ontzettend lief dat je zo met ons meeleeft.! wilde ik even tegen je zeggen! en je moet je zeker niet lullig voelen. dat het bij jou na 10 rondes wel gelukt is geeft mij (en denk ook anderen) hoop! oo gek van dat cervix slijm mgx. ook wel een beetje spannend hihi! tja dat temperaturen daar zie je pas na een maand of 2 een beetje wijsheid in. Ik kan het heel erg linken met wat ik voel. mja dat is ook zo ontzettend irritant alles wat ik voel!
Ja dat vind ik ook! @kangerootje en @lin Mag idd ook gezegd worden. Ja door die schommelingen lijkt het net of ik geen duidelijke dalingen etc kan vinden. Maar goed dit is natuurlijk een test maand, volgende maand (of miss zelfs wel die daarna) gaan we voor het echie! Ik zit nu volgens de mama app op 3 dpo. Nog even te gaan dus hihi