Wat een verschrikkelijk nieuws @kangerootje ik leef zo met je mee ik weet hoe het voelt aangezien wij hetzelfde hebben meegemaakt krijg net als Dana even de tranen jn m'n ogen, heel erg veel sterkte voor jou en je partner! En een dikke knuf
Ha meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes. Het voelt nog erg onwerkelijk, ik heb nog wel wat kleine kwaaltjes en heb nog geen druppel bloed gezien, daarom heb ik toch het gevoel nog zwanger te zijn... Ik hoop maar, dat het gauw voorbij is. Ik heb met de verloskundige afgesproken tot vrijdag te wachten en dan te bellen, als er dan nog niets is begin volgende week een afspraak in het ziekenhuis.
Kangerootje, wat verschrikkelijk dat je dit moet meemaken. Ik weet perfect hoe je je nu voelt. Zoals je al zegt onwerkelijk. Je weet dat miskramen voorkomen maar toch verwacht je niet dat jou dat gaat overkomen. Ik hoop zo van harte dat je hier over goed met je partner over kunt praten. Want miskraam, vroeggeboorte,.... Vanaf dag een is dat jou kindje. Kom hier maar je hart luchten!
Echt... Wat @annaenmarie zegt... Soms komt het inderdaad op gang nog, ik hoop dat dat bij jou ook gebeurt want medicatie is ook niet alles...
Bij mijn eerste miskraam heb ik eerst medicatie moeten opsteken en de dag erop curretage. Bij de tweede heb ik alleen voor medicatie gekozen. Ik wilde geen curretage meer. Achteraf gezien had ik toch beter voor curretage gekozen omdat je baarmoeder dan helemaal schoon wordt gezogen en heb je achteraf minder last van bloedingen. ik weet het niet meer juist maar ik denk toch dat ik de 2de keer zeker 2 weken hard bloeding heb gehad en dan minder.
Oo dat lijkt mij behoorlijk slopend wachten of het vruchtje zelf komt trek je het allemaal n beetje @kangarootje? Denk aan je!
Ha allemaal, het gaat hier wel goed hoor. Nog niks op gang gekomen helaas, en ik ben bang dat het kindje muurvast blijft zitten. Vrijdag moet ik de verloskundige bellen, hard hopen dat het dan op gang gekomen is... Ik wil liever geen curettage, ik lees allemaal enge dingen over verklevingen in de baarmoeder ten gevolge van een curettage, en dat je daardoor niet meer zwanger kan worden... En ik hoop juist, dat mijn cyclus snel weer op gang komt, zodat ik weer kansen heb...
oo meid kan me goed voorstellen datje geen curretage wilt. een ouder van mijn werk heeft toen acupunctuur gedaan. Hierna is haar miskraam opgang gekomen. Ik weet niet of dat een optie voor jou is!?
Niet alle horrorverhalen geloven hoor lieverd, ik dacht precies hetzelfde toen ik in die situatie zat, uiteindelijk pas na 2 weken verloor ik wat bloed, dus ik blij, uiteindelijk met spoed in het ziekenhuis beland en heb ik een spoedcurretage heb gehad waar ik achteraf heel blij mee was! Want dan is meteen je hele baarmoeder schoon en vallen de bloedingen daarna ook mee. Kan wel lang duren (Max 10 dagen geven ze) maar wel gewoon in mindere mate. Toch wat informatie met een ander perspectief, omdat ik echt precies zoals jou dacht (k)
Ha MGX, dat is echt heel fijn om te horen... Misschien moet ik ook niet zo bang zijn voor een curettage.. Dan is het in elk geval wel direct voorbij! Heb vanmiddag de verloskundige gebeld en gevraagd of ik volgende week kon beginnen met of medicatie, of een curettage. Ze heeft mijn gegevens doorgestuurd naar het ziekenhuis, en ik wordt waarschijnlijk deze week nog gebeld door hen... Ik ben benieuwd.
ps; meiden, weten jullie dit: als je verhuisd bent en je kiest in je woonplaats een andere huisarts, heb je dan ook gelijk een ander ziekenhuis? Ik ben nl 2 jaar geleden na mijn huwelijk verhuisd, en heb toen een andere huisarts gekozen, maar ik weet niet of het ziekenhuis dan ook gelijk geregeld is?
Oh dat weet ik eigenlijk niet! Volgens mij krijg je vanzelf bericht (neem ik aan) welk ziekenhuis. Ik neem aan bij je in de buurt dat kunnen ze zien toch?
Ja, mijn verloskundige vroeg of ik bij zkh Amersfoort aangesloten zit, en ik heb maar ja gezegd, omdat dat de dichtstbijzijnde is, maar ik dacht er eigenlijk niet aan dat ik dat misschien eerst aan het zkh moet doorgeven ofzo... Maarja, komt wel goed...
volgens mij heeft een ziekenhuis niks met je woonplaats te maken maar met je verzekering. Vanaf 2014 zijn er verzekeraars en soorten polissen die alleen een contract hebben met bepaalde ziekenhuisen. dit is bijvoorbeeld bij takecarenow (jongerenverzekering) en bij de budgetpolisen van verschillende verzekeraars. dan kan je maar bij een aantal ziekenhuizen terecht. anders mag je zelf kiezen en maakt het volgens mij niet uit vanwege je woonplaats. vanuit hier kan ik naar 2 ziekenhuizen en.. een collega van mij gaat naar een fertiliteitskliniek in een heel andere woonplaats terwijl in haar woonplaats ook een zh zit met een fertiliteitskliniek. Dus volgens mij maakt het niks uit! spannend met die curettage! hoe ben je er zelf nu onder? en hoe is het met de andere meiden? bijna weekend (en mis voor sommige ook vakantie) dames!!
@ kangerootje, ik heb bij mijn eerste miskraam ook gekozen voor een curettage want het kwam bij mij ook niet opgang en van medicijnen had ik meegekregen van de gyn dat je alsnog 30% kans hebt om alsnog gecuretteerd te worden dus voor mij was dat toen een reden om die keuze te maken. Verklevingen komen weinig voor en gebeurd meer bij vrouwen die meerdere keren een curettage hebben ondergaan. Maak je daar maar geen zorgen over. Mijn menstruatie was na 26 dagen na curretage weer terug. Je lichaam pakt het vanzelf weer op. Ik vond het daarna wel fijn dat ik die vreselijke periode eindelijk kon afsluiten want dat wachten op je miskraam breekt je echt op. @ lin, met mij gaat het beter. Misselijkheid neemt al wat af maar kan ineens weer terug komen dus hopelijk ga ik me steeds fitter voelen. Vanmiddag controle gehad bij de verloskundige en heb voor het eerst het hartje horen kloppen via de doppler van de verloskundige. Dat was echt heel bijzonder! Mijn baarmoeder groeit ook aardig, kan em zelf al voelen en vinden als ik plat op mijn buik ga liggen. Voelt als een glad stevig bolletje, heel gek! Hoe gaat het met jou?
Zoals Lin al zegt denk ik niet dat dat uit maakt kangerootje! Hoop dat er snel wat gebeurd bij je, zodat je het af kan sluiten... Hier wacht ik nog steeds op mn menstruatie...kon al vanaf gister komen, maar is dus gelukkig nog niet gebeurd... Maandag had ik een vroege test gedaan (zonder ochtend urine) en deze was negatief. Hierdoor natuurlijk weer mooi de balen van, want ga er vanuit dat mn menstruatie ook gaat komen daardoor. Vanavond heb ik een ovulatietest gedaan (meet ook hcg, en heb er nog zoveel liggen) meteen zag ik al een licht streepje (naast controle streep) en na een aantal minuten een goede rode zicjtbare streep!! Ik ga morgenochtend toch maar opnieuw testen met de 2v5 van de kruidvat......heb weer stille hoop gekregen!
Helaas vanmorgen toch negatief getest.....mn menstruatie zal er dus gewoon aankomen ben ik bang....nog 1 ronde proberen en dan naar de huisarts
op dit moment ben ik mijn moed verloren. Heb totaal geen vertrouwen meer en dan raakt ook nog is iedereen zwanger om me heen. Ben nu geestelijk op zo'n punt dat je tegen jezelf zegt nou het komt er gewoon niet van