lijkt me echt moeilijk om zo'n beslissing te nemen dana. maar idd als ze zo raar reageren op hun eigen zoon.. dat kan ik me voorstellen dat dit voor jullie het beste voelt! knap! Kom lekker tot rust meid!! dat heb je verdient!
@Jij82; wat wacht jij al lang zeg... Dat lijkt me vreselijk zwaar... Ben je bezig met behandelingen? Hoe is het verder met jullie meiden? Met mij gaat het wel een stuk beter als vorige week; ik zie het allemaal heel wat zonniger in..! Gisteren belde de verloskundige om te vragen hoe het met me gaat en hoe het in het ziekenhuis is gegaan. Ik heb mijn hele klaagzang voorgelegd; wat de gyn zei, hartvormige baarmoeder, tussenschot, twee holtes, etc... Ik zei tegen haar dat ik enorm bang was altijd miskramen te krijgen en nooit een gezond kindje te krijgen. Ze was enorm lief en stelde me helemaal gerust; ze zei dat ik dat echt uit mijn hoofd moest zetten, dat er heel veel vrouwen zijn die hetzelfde hebben als ik, en dat het heel vaak gewoon goed gaat!! Ook zei ze dat heel veel vrouwen niet eens ontdekken dat ze het hebben en gewoon normale zwangerschappen hebben. Ze zei; je mag het echt los laten van mij; gewoon weer zwanger worden en dan ben je weer van harte welkom bij ons! Oh, dat heeft me ZO goed gedaan, om uit de mond van een professional te horen dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat er echt kans is op een gezond kindje..! De gyn was zo negatief en zakelijk, maar de VK was er heel nuchter onder en heeft het al zo vaak gezien, dat het goed ging! Ik heb dus echt weer hoop!! Heb gisteravond gelijk 10 zw-testen besteld en ga keihard aan de klus deze maand
Jeetje Dana wat een stress erbij! Wat helemaal niet had gehoeven! Raar hoor zo'n reactie maar het lulligste is hoe jou lichaam daar weer op reageerde natuurlijk... Sterkte ermee! En @lin ik probeer me niet druk te maken om opmerkingen maar gaat vaak ook niet hoor Heb alles even snel doorgelezen dus hoop niet dat ik iemand oversla
Fijn dat je zo gerustgesteld bent @kangerootje. Toch fijn als je zoiets hoort van een professional. Zelf heb ik 3 maanden gewacht ik wilde zeker zijn dat mijn lichaam herstelt zou zijn maar dat is is natuurlijk voor iedereen een persoonlijke keuze! Ik heb wel iets aparts deze keer, dacht gister ongesteld te zijn geworden, 1 momentje dat er echt wel wat uit kwam en verder wat 'vegen bloed' en vandaag ineens weer donkerbruin. Heel apart want er kwam gister ook een stolsel uit. Normaal heb ik bruinverlies alleen voordat ik ongesteld moet worden of als het klaar is maar 1 dag????
Hoi meiden, @kangerootje, Wat een aandoening meid. pff, ik hou niet van het woord baarmoeder. Heb zelf baarmoederinsufficientie. Ben blij voor je dat de klap wat gezakt is en dat je een goed gesprek met de vk hebt gehad. Ik heb al enkele dokters in mijn leven gezien en er lopen figuren rond. Er zijn er zeer menselijke bij maar ook nurken bij. Niets aan te doen. @ Dana, ik heb het verhaal van je schoonouders gelezen. Verschrikkelijk en zo onnodig van hem. Niet al te veel energie insteken meid. Wel spijtig voor je vriend. Heb jij een goede band met jou ouders? @ lin, geen menstruatie meer? @ mgx, raar in ongesteldheid. Hoe verloopt het nu? @ kraamzorg, lang niets meer van je gehoord. Ik hoop dat alles goed gaat. 2/1 mijn menstruatie gekregen. Eigenlijk vond ik het niet zo erg want ik heb de voorbije maand niet al te gezond geleefd. Ik heb me met kerst en oud goed laten gaan qua drank en roken. Ik ben sinds maandag volledig gestopt met roken. Moeilijk, ik rookte eigenlijk niet zoveel maar ik merkte de laatste tijd dat ik steeds meer en meer begon te roken en dat ik er zo naar verlangde . En omdat ik er niet echt gelukkig van werd en de zenuwen niet minderde vond ik tijd om te stoppen en dit kindje moet even veel kansen krijgen als Anna en Marie.
@kangarootje klinkt als een heel fijn gesprek met de verloskundige! dat lucht zeker op! idd wat je schrijft vol goede moed de volgende ronde in! @mgx vreemd van je menstruatie! toen ik geen tarwekiem olie slikte toen had ik ook een moment behoorlijk wat bloed. dan weer veegjes, dan een stolsel. maar dit had ik dan wel 3 dagen achter elkaar en daarna zette het door. minimaal wel hoor allemaal! @anneenmarie knap dat je gestopt bent met roken zeg! hou je doel voor ogen dan gaat het je vast lukken!! ben echt maar 3dagen ongesteld geweest. deze maand. ik moet deze week naar de huisarts voor iets anders dan ga ik het nog eens van mijn menstruatie vragen! kijken wat ie zegt!
Hai meiden, @MGX: hoe is het met je menstruatie, zet deze nu wel goed door? Soms begint het mij wel zo, zet het een dag later pas echt door... Ben benieuwd. @Annaenmarie: Ik begrijp je gevoel, dat had ik ook vaak als ik ongezond had geleefd en niet consequent foliumzuur had gebruik bijvoorbeeld. Nu weer een volgende ronde voor jou, of nog rustig aan? @Lin: Wat gek, ook al zo kort ongesteld...? Ik ben benieuwd wat de HA zegt...? Ik heb net een test gedaan, het bloeden is zo goed als gestopt, de test is nog heeel licht positief. Over een weekje zal ie wel echt negatief zijn. Zit nog te dubben of ik ovulatietesten ga doen deze maand, of gewoon om de dag vrijen... Of even helemaal niets, alles op zn beloop laten...
@kangarootje.. gek lijkt het me om weer te moeten bedenken hoe je het klussen deze maand gaat aanpakken. alles op zijn beloop laten lijkt me heerlijk. alleen ik kan dat echt niet.. zeker niet omdat ik mijn eisprong voel! want als ik t voel denk ik hop we moeten er nog even tegen aan vandaag of morgen! stom hea? hihi waardoor t allemaal weer zo gedwongen word! ja t was echt weinig en kort deze maand. ben ook verder helemaal niet lekker, moe, misselijk vd moeheid etc. maar mijn temperatuur is laag dus ik ga niet testen. dan hou ik mijzelf alleen maar voor de gek! ben benieuwt hoe de rest van deze mand qua cyclus gaat lopen!
Hey, We hebben 4 IUI's gehad vorig jaar, allemaal zonder resultaat. Zwemmers van manlief nochtans prima van kwaliteit. In april vorig jaar gestopt met alle behandelingen om onszelf even rust te geven en toch nog stiekem gehoopt op een spontaan wonder... Maar wat je bijna overal leest 'men laat het los en dan hops zwanger' mag ook voor ons niet zijn Dus volgende week opnieuw intake bij gyn voor weer MMM wrs...
Hoi jij 82, Wat ontzettend jammer.. Je kunt er echt zo enorm moedeloos van worden hé. Is er een reden voor waarom het bij jullie niet lukt? Gaan jullie nu met IVF beginnen?
Ik snap je wel hoor @annaenmarie. Het is gewoon veel om rekening mee te houden en dat over een hele lange tijd en dan speelt stress ook lekker mee. Maar af en toe moet je ook wel even genieten hoor! Vind ik.... Dat heb ik ook in december gedaan. Nou ondertussen ongesteld als een malle. Echt niet normaal gewoon!!! Denk dat ik maar m'n ijzertabletten weer moet gaan innemen want ik heb er meteen een klap van. Ongelofelijk dat dat er allemaal uit kan komen haha sorry hoor maar vind het echt niet leuk!
Jeetje had nog een heel verhaal getypt is alles weg. Wat houdt mmm ook alweer in @jij82? Loslaten lukt niet he? Je bent er toch wel mee bezig en anders wel onbewust Verder onderzoeken gehad?
@jij. jeetje jullie hebben al een behoorlijk traject achter de rug! knap dat jullie even een tijdje rust hebben genomen! @mgx hmm dat is balen dat je zo enorm ongesteld bent. zullen we een beetje delen? hihi! hmm hier doet mijn temperatuur raar. (zal zo ff t kaartje toevoegen) en ben ik echt al een week enorm moe.. mja ik werd precies ongesteld op de dag dat ik het zou moeten worden. dus kan wel een test doen. maar geloof eigenlijk niet dat ik zwanger kan zijn (ivm mijn lichte menstruatie) dus we wachten het deze cyclus maar weer braaf af!
Hee Lin, Maar dat je temperatuur zo raar doet, wat kan dat zijn? Voel je je niet lekker? Ik wil geen valse hoop kweken maar kan de bloeding (omdat ie zo licht is) geen innestelingsbloeding of contactbloeding zijn? Had ik nl ook de gehele zwangerschap door... Heel licht en weinig, dat je denkt: ben ik nou ongesteld of niet?
ja zat vanmorgen ook te twijfelen om te testen.(ben nu sinds een halfuurtje weer enorm moe, en misselijk ervan) maar.. wat mij tegen houd is dat als je zwanger bent.. je temperatuur redelijk hoog moet zijn. dus ongeveer boven de 37.0. nou dat is ie niet echt. dus vandaar denk ik dat het niks is..dus test ik maar niet. wacht ik t nog even een paar dagen af. verder heb ik trouwens inmiddels wel cervix slijm. de klusdagen komen er aan!
dacht mijn eisprong te voelen vanmiddag. even een ovulatie test onder uit de kast gepakt. en deze was behoorlijk positief. dus aan de klus!