Hoi Lin, Wat fijn dat je geen trombose had, dat zou wat zijn zeg...! Hmmm die stomme wachtweken.. Ik merk dat je er helemaal geen vertrouwen meer in hebt en ik snap je heel erg goed, maar ik hoop toch voor je dat er spontaan een wondertje gebeurd. Goed dat je het even loslaat. Geniet van je vakantie en de andere dingen!! Echt, dat is even goed! Ja, ben zo blij dat het gestopt is. Nu heb ik weer normale afscheiding en hoop dat ik maar gauw ongesteld word. Het speelt stiekem door mijn hoofd ''of zou ik alweer gelijk zwanger zijn?'' maar ik denk van niet, we hebben het bijna niet gedaan!
ja ben heel blij dat het geen trombose is. had me ook heel gek geleken. maar goed nu kijken wat het wel is. heb zeker vertrouwen dat wij ooit een kindje van ons samen in onze handen hebben. maar voor nu heb ik heel sterk het gevoel dat ik het beter even zoveel mogelijk kan loslaten. omdat ik mij anders gek maak. en omdat het temperaturen enzo gewoon even niet meer bij mij past! stom hea? dat dit zoveel inpakt op je kan maken en hebben. zul je net zien dat je nu je het bijna niet gedaan hebt je gewoon weer zwanger bent! hihi. spannend allemaal weer!! hoe is het met de andere meiden?
Hier gaat alles goed. We krijgen helaas nog steeds dreigbrieven van schoonvader pff die weet echt niet van ophouden.. We blijven hem maar negeren want dat lijkt me het verstandigst want elke reactie lokt weer een tegenreactie en dat willen we niet. Hij dreigd met advocaten en deurwaarders etc tja laat maar komen! Hij heeft toch geen poot om op te staan juridisch gezien.. Soms wordt ik er wel moe van maar de rust is wel wat meer gekomen ondanks dat we nog steeds brieven krijgen. We kunnen het nu wat beter van ons afzetten. Verder gaat de zwangerschap goed. De kleine vent is al flink aan het bewegen en af en toe aan het schoppen hihi heel bijzonder gevoel is dat. Ik hoop zo dat het voor jullie dit jaar ook allemaal gaat lukken want het is jullie zo gegunt meiden! Wachtweken zijn echt killing! Dus lekker veel afleiding zoeken.
Dames ik kwam op een ander topiv een gedicht of iets tegen.. wil ik even met jullie delen! Met de feestdagen voor de deur zijn de meeste mensen druk in de weer met inkopen doen, kerstbomen versieren en lichtjes ophangen. Bijna iedereen kijkt uit naar deze gezellige, warme tijd met familie en vrienden. Bijna iedereen, want ik weet dat het voor sommigen toch even anders ligt. Terwijl ik 's avonds de kaarsjes aansteek en luister naar het gebrabbel uit de box, denk ik aan de vele stellen die momenteel ongewenst kinderloos zijn. Voor hen is het misschien niet eens zo'n leuke periode. Wellicht een periode om snel over te slaan en weer over te gaan op de orde van de dag. Geen nieuwsgierige familieleden die alweer informeren naar de stand van zaken omtrent kinderen. Opmerkingen als: 'Willen jullie soms geen kinderen?', wanneer je na een aantal jaar huwelijk nog niet zwanger bent. Of de eeuwige goede-afloop-verhalen: 'De buurvrouw van een goede vriendin ging op vakantie en kwam zwanger terug!'. Nee, ik kan me goed voorstellen dat je je wil terugtrekken in je eigen huisje, zonder de confrontatie met het intense verdriet, het verlangen wat nog niet bevredigd heeft mogen worden. Maar natuurlijk zijn niet alleen de feestdagen confronterend. Ik denk ook aan je op verjaardagen, wanneer er altijd nieuwsgierige familieleden of vrienden naar je buik staren en je drinkgedrag in de gaten houden. Of met de meest geweldige oplossingen komen ('laat het los!', 'je moet er niet zoveel mee bezig zijn') Ik denk aan je, wanneer je een smsje of telefoontje ontvangt van een dolblije vriendin met babynieuws. Ik denk aan je, wanneer je tijdens het winkelen of boodschappen doen wordt geconfronteerd met kinderwagens, blije kinderen, bolle buiken. Ik denk aan je, wanneer er in je familie broers of zussen met babynieuws komen en jij nog steeds met lege handen staat. Ik denk aan je, wanneer je twijfelt of je nu wel of geen wijntje zal drinken, omdat je niet zeker weet of de kans op een zwangerschap deze maand al volledig is uitgesloten. Ik denk aan je, wanneer je voor de zoveelste keer naar een witte test staart. Ik denk aan je, wanneer je bij de bushalte wordt geconfronteerd met een zwangere tiener die er lustig op los rookt en roept tegen haar klasgenoten dat het zo jammer is dat de morningafterpil niet werkte. Ik denk aan je, wanneer je naar boven kijkt en vraagt waarom het zo oneerlijk is. Waarom jij nog moet wachten. Ik denk aan je, wanneer je nieuwe moed verzamelt omdat je aan de vooravond staat van je allereerste IVF poging. Ik denk aan je, wanneer je weer een maand (dus een kans) voorbij ziet gaan omdat jouw ziekenhuis een kerstreces houdt en je pas in januari weer aan de beurt bent. Ik denk aan jouw stille verdriet. Jouw immens grote stille verdriet. Wanneer ik vanavond weer de kaarsjes aansteek, brand ik er ook een voor jou. Voor de vrouw die al 11 maanden op natuurlijke wijze probeert zwanger te raken. Voor de vrouw die aan haar derde IVF poging begint. Voor de vrouw die net te horen heeft gekregen dat haar eicellen niet goed zijn, of dat de zaadkwaliteit van haar man niet goed is. Ik denk aan alle mannen die graag papa willen worden, ook zij hebben die wens en ook zij ervaren verdriet. Ondanks, of misschien wel dankzij het geweldige geluk wat ik nu mag ervaren met onze zoon, kan ik mij nog altijd levendig het verdriet voorstellen. Het lijkt nog wel gisteren dat ik onder de douche mijn tranen liet lopen vanwege mijn stille verdriet. Hoe anders is mijn wereld nu. Ik gun het ieder ongewenst kinderloze stel. Dankbaar voor mijn geluk, denk ik aan jou.
Wauw Lin, wat een geweldig mooi en lief gedicht!!!!! Dat is echt super lief van diegene, en zo herkenbaar...... Fijn Dana, dat het goed gaat!! Geniet ervan!!!
Hoi meiden, hier een berichtje van onze uitslag: de sperma kwaliteit is niet voldoende voor een natuurlijke zwangerschap: niet genoeg spermacellen (gelukkig wel levendig) en degene die leven zijn niet snel genoeg. Dit kon te maken hebben met het vocht wa t stroperig is. We zijn dus direct doorgestuurd naar de uroloog voor verder onderzoek. ...bij mij was gelukkig tot nu toe alles in orde! Ik ga morgen dan ook direct bellen voor een afspraak in het ziekenhuis. Raar hoor om toch een stempel te krijgen nu het zo definitief is. Maar ook wel goed om te weten waar we aan toe zijn.
Hee Kraamzorg, Wat heftig dat je dit stempel hebt gehad..!! Ik kan me voorstellen dat het echt schrikken is, maar anderzijds inderdaad toch ergens wel fijn om te weten waar de schoen wringt, zodat ze er ook iets aan kunnen doen. Worden het dan vruchtbaarheidsbehandelingen of weet je verder nog niets? Benieuwd wat de uroloog zegt.... Wel fijn dat in jouw lijf alles goed is!!!
@ kangerootje , nee weten verder helemaal niets! Even afwachten dus en hopen dat we er snel terecht kunnen
Vreselijk spannend zeg.. Slopend he dat wachten!!! Ik hoop ook voor je dat je gauw duidelijkheid hebt!
sorry dat ik nu pas reageer Kpn storing al 2 dagen! dus zit ff bij mijn schoonouders! Maar kraamzorg wat heftig zeg! zo definitief ook! wel fijn dat jullie meteen doorgestuurd zijn zodat jullie je vragen kunnen stellen en voor onderzoek kunnen! Hoe is je vriend eronder? en trek jij het een beetje? Dikke knuffel!!!!
@Lin , ja gaat opzich wel. ....wel nuchter onder maar de enige angst die ik heb is dat het nog zolang kan duren. Inmiddels zijn we doorgestuurd naar de vruchtbaarheidsafdeling oftewel androlochie afedeling in het Erasmus in Rotterdam. Krijgen binnen 2 wkn een brief met daarin een afspraak , dus moeten nog afwachten! Mn vriend vindt het eerder voor mij vervelend dan voor zichzelf, hij vindt het jammer dat het waarschijnlijk niet op de natuurlijke manier kan, maar is verder wel redelijk nuchter! !
Lieve kraanzorg een dikke knuffel... Vind het zo rot voor je..... Ik hoop dat het snel doorgaat en ze zo snel mogelijk afspraken met je plannen, zodat je wens snel vervuld word!! Hoewel ik iets heeel anders heb en in ons geval bij mij iets mis is kan ik je wel een beetje begrijpen... ik doe de laatste weken echt niets anders dan me zorgen maken over mijn baarmoederafwijking.. Heb heel t web afgestruind en elk horrorverhaal gelezen, ben doodsbang voor weer n miskraam...... Die stress is echt slopend! Meid ik hoop echt voor je dat het vanaf nu mee mag vallen en je over n poosje een heerlijk babytje hebt... Hier iets heel geks: ik heb weer een lichte bloeding... het is weinig en oud bloed vermengd met slijm, het kan mijn ms echt niet zijn, ben pas 2 weken gestopt met vloeien van de mk! jullie enig idee wat t kan zijn?
Zo hehe ik heb weer internet. Wat iritant zeg als je dat n paar dagen niet hebt. Whaha. Maargoed wat raar die bloeding kangarootje. Ik heb zelf nooit n miskraam gehad dus kan je er helaas niet verder mee helpen! @kraamzorg wat fijn dat jullie zo snel worden doorgestuurd. Mijn collega moest 3 maanden op de wachtlijst. Heeft de huisarts jullie al wel iets verteld over de mogelijkheden?
@ linn : is jouw collega ook doorgestuurd naar de androloog ?? Heb op Internet gelezen wat d eed verschillende mogelijkheden zijn. Maar hoorde van een kennis dar ik ook voor daadwerkelijke behandeling mag kiezen voor welk ziekenhuis. Bij haar op de afdeling kan ik namelijk eerder terecht!
mijn collega was doorgestuurd naar de een fertiliteit arts. het zaad van haar man was slecht 11%levend en wat er leefde bewoog niet goed. maar zij is nu 2 maanden voordat ze de afspraak had staan toch zelf zwanger geworden! dus weet er verder ook niet veel van omdat het er nu allemaal niet meer toe doet zeg maar! oke fijn dat je weet dat je bij die vriendin op haar afdeling eerder te recht kan! spannend zo allemaal! toch wel fijn om een beetje te weten waar die teleurstelling elke keer vandaan komt hea? Hier ben ik gestopt met tempen ,mijn cyclus bijhouden in de ap en met de foliumzuur! even een paar maandjes zo min mogelijk bezig zijn met zwanger worden.. we gaan het zien! blijf wel hier in dit topic hoor! vind het gezellig om met jullie te kletsen!!
Hey meiden, Ik ben even afwezig geweest de afgelopen tijd. Ik was bezig met het loslaten van alles en ook even het forum daardoor op de achtergrond gezet. Deze maand hebben we serieus maar 2 keer seks gehad en het was mijn eerste cyclus zonder rare bloedingen. Nu verkeer ik ineens in een vreselijke onzekere situatie en ik wil het echt eventjes met jullie delen. Ik reageer morgen of later op de dag even op alles wat ik gemist heb want ik weet nu even niet waar ik het zoeken moet. Vandaag werd ik niet ongesteld, ik twijfelde of ik het vandaag of morgen moest worden. We hadden nog een CB digital in de la liggen en normaal doe ik die pas als een goedkope t
Sorry m'n tel doet de hele tijd raar en ben ik steeds m'n verhaaltjes kwijt dus drukte snel op enter. .. Normaal doe ik zo'n test na een positieve test. Nu kon ik me niet bedwingen en heb ik hem gedaan. Uitslag: zwanger 1-2 weken. Ik ben eigk een beetje van slag omdat ik dit ergens niet verwacht had na al die negatieve testen de afgelopen maanden. Hebben jullie ervaring met cb digital? Geven ze wel is een vals positieve uitslag????
Hoi meiden, Terug van weggeweest. Deze donderdag mijn kijkperatie gehad. Wat een kleine ingreep moest worden is een grote geworden. De kijkoperatie diende voor te kijken of ik endometriose heb en ja, helaas was die zo ver uitgebreidt. Ik heb type 3. Wat vergevorderd is. Nu heeft ze alle verklevingen weggedaan, eileiders doorgespoten, blaas,.... . pfff ik had het zo erg niet verwacht. Heb 2 daagjes in het ziekenhuis verbleven en ben sinds gisteren terug thuis. Ik heb altijd wel last van mijn menstruaties gehad maar het laatste jaar had ik zoveel last dat ik 2à3 dagen stijf stond van de pijnstillers(brufen en tradonal). Nu snap ik van waar die pijn kwam. ik heb ook pas endo gekregen na mijn laatste miskraam wat ook niet veel voorkomt. Gisteren mijn menstruatie gekregen. Wat een heerlijk gevoel, bijna niets bloeding (een inlegkruisje), geen pijn dus ook geen pijnstillers, heerlijk! verschrikkelijk dat ze pas na een jaar een kijkoperatie gedaan hebben. Ik heb me voor niets een jar druk gemaakt. Ik was gewoon tijdelijk onvruchtbaar. Ik ben wel opgelucht dat we nu de oorzaak hebben. Nu hebben we enkele maanden om het op een ntuurlijke manier te proberen want endo kan vrij snel terugkomen en anders sprak ze van ivf. Alles stap voor stap bekijken. @ mgx, proficiat meid. Ik denk eer de test positief altijd positief. @ lin, even rust nemen kan geen kwaad. want er constant mee bezig zijn vraagt veel van je energie. Moedige beslisig meid. @kangerootje, al die horrorverhalen op internet. Eigenlijk mag je die niet lezen maar het is sterker dn jezelf hé. Na alles wat ik heb meegemaakt merk ik dat ieder lichaam anders reageer dus hoe moeilijk het ook is zo weinig mogelijk op internet zitten. @ kraamzorg, was verschrikkelijk van de uitslag van je vriend maar ik denk ergens ook een opluchting, niet? Nu weet je waar het aan ligt. Ik hoop dat jullie snel meer weten.
ha meiden! jeetje anneenmarie dat was best een pittige kijkoperatie dus! en die uitslag ook in het 3de stadium. Fijn denk om nu wel te weten waar die pijn elke keer vandaan komt.. maar lijkt me ook wel heftig. Kan endometriose een zwangerschap in de weg staan? wel ontzettend fijn dat je meteen verschil merkt nu met je menstruatie! hopelijk blijft die pijn lang weg! ik duim voor je! @mgx dat zou bizar zijn hea.. Volgens mij zei ik het een paar weken terug al tegen je.. zul je net zien dat je zwanger bent van die paar keer! hihi. nou.. ik geloof er in dat dan zo heeft moeten zijn! ik duim voor je meis dat (als je van de week weer positief test) dit kindje dan zo'n 40 weken blijft zitten en groeien bij je! dat is jullie gegund!