Arggg zo herkenbaar @lin! ITS so annoying haha. Nou ik hoop voor je dat het allemaal een beetje soepel gaat het klussen! @kangerootje ik geloof ook dat alles met een reden gebeurt. Al is het soms niet te begrijpen. Xx
AAAH Lin ik kan je ZO goed volgen!!! Ik heb het precies eender, heerlijke dag gehad op het werk met een leuke themamiddag, ging zeer positief naar huis, kom ik in de gang weer 3 zwangere of net bevallen collega's tegen! Het lijkt wel of alles zich soms tegen je keert... Kom je uit bed, ligt er een gratis tijdschrift op de mat van Jonge Ouders en een folder van de Kruidvat met een lachend babyhoofd (luiers in de aanbieding)... Dan denk ik ook echt: serieuuuus?! Sterkte meis, ik denk aan je....
lief meiden! Nou t klussen ging gisteren avond helemaal niet.. had heel veel pijn en dat was lang geleden! dus dat maakte me even extra verdrietig! maar t is zo.. we hebben er mee te dealen. en het komt vast goed! ooo das ook dubbel zo'n tijdschrift idd! had je, je al ergens ingeschreven dat je zo'n tijdschrijft ontvangt? mgx heb jij al weer getest enzo? Ben zo benieuwt voor je! hihi! Ik ga lekker tukken dames! t was een pittige dag op t werk!
Ah dat is wel heel erg vervelend Lin! ik kan me wel een beetje in je verplaatsen want ik heb dus ook altijd pijn, alleen nog nooit mee naar de huisarts geweest. Ik ga zondag weer testen, precies een week later. Nog steeds kokhalsreflexen en duizeligheid en vooral erg moe.
spannend mgx! vervelend die kokhalsreflexen!! hopelijk gaan die snel over! Ik kon mijn coordinator wel wurgen vanmorgen!! kan er nog steeds pissig om worden. veel kindertjes op mijn werk zijn allemaal zwak ziek en misselijk momenteel. Dus wij zeiden dat tegen elkaar en mijn coördinator ving het op. mijn collega zei.. ik was zelf vannacht ook wat misselijk. tja wij vangen er natuurlijk ook wat van op. Zegt mijn coördinator (mijn collega is 35 wil dolgraag kinderen maar heeft geen partner.. en mijn coördinator kent mijn verhaal een beetje) o uu ben je dan misschien.. nou zegt mijn collega dat niet hoor.. Kijkt mijn coördinator mij aan en zegt ze ja nou je weet maar nooit hier.. dus ik zeg. nou je kan om veel andere dingen ook misselijk zijn hoor! zegt ze nou het is een grapje... Grrrr! wat een misplaatste grap zeg! ik kookte zowat! ik kan een hoop hebben maar dat vond ik zo'n kut grap. zo.. ik moest het nog even kwijt! verder gaat het goed met me hoor!! alleen is het de afgelopen dagen gewoon een beetje te veel. we rapen ons weer bijeen en gaan lekker genieten van het weekend. gaan morgen waarschijnlijk een nachtje weg! hihi heerlijk! Hoe is het met jullie meiden? weet jij al wanneer je een afspraak hebt kraamzorg? en anneenmarie.. jij nog last van je kijk operatie?
Nouja zeg @lin wat een misplaatste opmerking van je leidinggevende! En dat terwijl ze je verhaal kent?! Belachelijk!! :x Geniet maar lekker van je weekendje weg.. Je hebt het verdiend... Ik ben ook benieuwd hoe het met de andere meiden gaat... Met mij gaat t goed, menstruatie is bijna over. Maandag naar de gyn, ik zie er vreselijk tegenop.. Nu eerst lekker weekend vieren, maandag beginnen we ook weer met ''klussen''... grmpf
Hier alles ok. Ik lees wel met jullie mee hoor! maar ik heb niet zo'n fut om te reageren. De kijkoperatie is nu zo'n 9 dagen achter de rug en het herstel verloopt goed. donderdag zijn de draadjes uitgehaald (pijnlijk). Het vloeien is sinds gisteren helemaal gestopt heeft zo'n 6 dagen serieus aangehouden en had ook best veel pijn. Nu helemaal gedaan en sinds vandaag ook helemaal geen pijnstillers meer. Klussen kan terug beginnen dus. Ik vind het wel spannend maar tegelijkertijd ook weer zo bang dat de operatie niet gelukt is. pff.... ik ben het soms zo beu al dat wachten. Volgende week donderdag weer naar de gyn. om te kijken of mijn follikels goed groeien. We worden nu goed opgevolgd (wat natuurlijk positief is) maar weer zo op commando sex hebben. @lin, moet verschrikkelijk zijn dat je zo'n pijn hebt tijdens de sex want dan heb je er ook geen zin om eraan te beginnen hé. Hebben ze je vertelt wat je kan doen op de pijn te verminderen? Geniet van je weekendje weg. Je hebt het verdiend. Naar wat ga je? @kangerootje, succes maandag bij de gyn. Ik snap dat je er tegenop zie maar vind je dat ergens ook geen opluchting? Althans dat had ik toch tot die endo. @ kraamzorg, Ik hoop dat alles goed met je gaat? @ mgx, spannend meid je zwangerschap. Succes morgen met het testen! @ Dana, ben je nog ziek? Ik hoop dat alles goed met je gaat.
@lin pff sommige mensen weten echt niet wat ze zeggen!! Of wat voor gevoel ze daarmee kunnen oproepen bij anderen. Zijn jullie nog een nachtje weg gegaan? Veel plezier!! @annaenmarie, ik snap het hoor, goed uitrusten. Fijn dat je nu zo goed in de gaten wordt gehouden. Ik hoop voor jullie ook ten zeerste dat het nu heel snel voor jullie zal gaan. Ik duim mee! Vanmorgen heb ik een extra test gedaan. Zal de foto bijvoegen. Een knaller! Eindelijk! Aan de ene kant wil ik heel hard blij zijn maar ik blijf het echt heel eng vinden. Bij elk dingetje, of juist symptoom wat weg valt kan ik al weer gestrest raken. Volgende week durf ik een afspraak te maken voor de eerste termijn echo..
Wauw mgx! Dat is zeker een knaller. Gefeliciteerd meid! Ik begrijp dat je onzeker bent na elk pijntje of als je even geen last hebt van een kwaaltje. Dit had ik in het begin ook.
oo mgx wat fijn zo'n mooie test! heel begrijpelijk dat je het heel spannend en een beetje eng vind allemaal! jouw ervaringen zijn helaas op dit gebied nog niet positief! ik duim dat je dat dit keer wel mag ervaren! Ja wij zijn heerlijk even een nachtje weg geweest. onverwacht (mijn bon was bijna over datum en t verkopen was nog niet echt gelukt) lekker naar zee! gisteren even lekker in scheveningen naar de bios geweest en daar gegeten. en vanmorgen op het strand uitgewaaid op het strand. was fris.. maar heerlijk! Kunnen we weer tegen een weekje werken aan! hihi! verder zitten we midden in de klusweken (ik noem t altijd de wip weken ) en voel ik vandaag mijn eisprong weer. Tja dat is dan heel lastig loslaten.. want als we het vandaag niet doen hebben we zo ie zo geen kans zeg maar! hihi.. t is zo.. gelukkig deed het van de week minder pijn! daar was ik heel blij mee! @ anne en marie.. wij hebben van de sexoloog tips gekregen om het los te laten en er mee om te gaan. sinds dien gaat het stukke beter! fijn dat het bloeden nu bij je gestopt is en dat je herstel goed gaat! spannend lijkt me nu de komende maand! Begrijp heel goed dat je het wachten zat bent! hopelijk hoef je dat snel niet meer!! @kangarootje! succes/sterkte morgen bij de gyn. is dit een vervolg op de miskraam? of op je baarmoeder afwijking! hopelijk valt het allemaal mee in iedergeval!
Heeft 1 van jullie dit zelfde gehad: het begon met steekjes bij m'n liezen, wat juist 1 van de symptomen was dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn. Maar nu ineens heb ik aan m'n linkerzij (buik en straalt echt uit naar m'n zij) Pijnscheuten/steken. Eerst alleen met niezen/lachen/bewegen maar nu lig ik op bed en heb ik het constant. Kan meteen niet slapen omdat ik me er druk om maak. (En wilde juist vroeg slapen aangezien ik vannacht maar 3,5 u heb geslapen).
Ik heb wel ongeveer hetzelfde gehad en dit kwam door verstopte darmen of darmen die door de hormonen wat in de war zijn. Deed ook best wel ff pijn. Is ook echt een zwangerschaps kwaaltje
Mgx, je bent niet de enige hoor. Ik was de eerste weken ook een stresskip. Probeer positief te denken en anders ff afleiding te zoeken. Is best moeilijk maar soms helpt het😊 goed dat je al naar de verloskundige gaat, ik denk dat je dan wel tot rust komt als je wat vaker echo's en controles krijgt want voor zulke stresskippen zoals wij is dat wel fijn😜 ik heb in ieder geval een goed gevoel over je zwangerschap dus dit wordt zeker een plakker! Deze blijft echt wel 40 weken bij je zitten! Daar duim ik voor meid!
Nou ik ben geweest! Valt nog niet veel te zien maar het zit in ieder geval in mijn baarmoeder! Volgens haar precies 5 weken zwanger nu. Er zit een cyste in mijn eierstok vandaar mijn pijnscheuten maar ze zegt dat dat geen kwaad kan maar was toch even schrikken... Over 2 weken weer terug!
mgx, Het is logisch dat je zoveel stress hebt. Je hebt ook al 3 miskramen achter de rug natuurlijk heb je stress. Bij mijn 2de dochter (Anna) was ik ook op zo'n 5 weken in paniek naar de gyn geweest omdat ik me helemaal niet zwanger voelde en bij mijn eerste dochter (Marie) voelde ik me wel zwanger. En ik moest ook binnen 2 weken terug komen omdat er nog niet veel te zien was. En dat waren de 2 langste weken uit mijn leven. Je moet er gewoon vertrouwen in hebben en hopen dat het goed komt. Ik ben altijd tot zo'n max 24 weken zwanger geweest en toen is het ook misgegaan. 100% zekerheid heb ik nooit. Die pijnscheuten had ik bij ons Marie ook. Toen wist ik dat ik zwanger was. Ik denk dat dat zo'n week heeft aan gehouden. Ik ging dood van de pijn maar was wel een bevestiging dat ik zwanger was.
Ha meiden, Spannend MGX... Hou ons op de hoogte hoor! Die steken in de liezen had ik ook wel aan het prille begin, de VK zei toen tegen mij dat dat bandenpijn kan zijn... Dat kan dus geen kwaad. Mijn vriendin heeft vreselijke (menstruatie)pijn gehad en veel steken, maar is inmiddels 24 weken zwanger! Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest en heb een echo gehad om de vorm van de baarmoeder te bekijken. Er was nog steeds weefsel te zien hoewel ik al ongesteld was geweest, daarom dacht de gyn dat het om een incomplete miskraam kon gaan... Maar dat wist hij niet zeker, aangezien ik al wel weer een keer ''ongesteld'' ben geweest... Misschien was die bloeding dus geen menstruatie (ik vond het wel op mijn andere menstruaties lijken...) Ook zag hij nog steeds de 2 holtes ipv 1... Een grote holte en een kleine. Hij denk dat het tussenschot helemaal naar beneden doorloopt en vermoed dat ik ook 2 baarmoedermonden kan hebben, dus alles dubbel aangelegd... Maar ook dat kon hij niet met zekerheid zeggen. Hij wil daarom een hysteroscopie (vaginaal met een camera kijken in de baarmoeder) doen om de exacte vorm van de baarmoeder weer te geven, en om het stuk weefsel weg te halen. Daarvoor moet ik in dagbehandeling en krijg ik een ruggenprik. Daarna kan hij mij beter voorlichten en een kansberekening van de risico's geven, zeg maar... Nu weet ik nog niet welke van de (vele) baarmoederafwijkingen ik heb, en elke aparte afwijking brengt weer eigen risico's met zich mee. Voorlopig wil hij nog niet aan een operatie beginnen, de hysteroscopie is dus echt diagnostisch... Ook mag ik wel weer zwanger worden van hem, dan is het dus gewoon avonturen hoe het gaat... Het voordeel van het onderzoek is, dat ze me de juiste zorg en begeleiding kunnen bieden bij een zwangerschap, omdat ze dan de risico's van mijn persoonlijke situatie goed in beeld hebben. Ook wil hij mijn nieren gaan bekijken, omdat vrouwen met afwijkingen aan de geslachtsorganen ook vaak afwijkingen aan het urinewegstelsel hebben (deze worden tegelijk aangelegd)... Heel verhaal... Spannend he..?! Ik krijg deze week te horen wanneer ik moet voor het onderzoek. Als dat al vlot is, ga ik even wachten met zwanger worden, maar als ik over een paar maanden aan de beurt ben, ga ik het gewoon proberen hoor... De gyn wil toch pas opereren na een aantal miskramen...!! Ook heeft de gyn gezegd dat veel vrouwen zo'n soort afwijking schijnen te hebben en er niet achter komen, pas bij een keizersnede bijvoorbeeld.. Het gaat heel vaak gewoon goed... Maar ik heb wel een verhoogde kans op miskramen/vroeggeboortes en stuitligging in vergelijking met andere vrouwen...
Ja dat is ook zo @annaenmarie. Het blijft een spannende tijd. Die steekjes in me liezen had ik ook hoor daar maakte ik me geen zorgen om. Deze pijn komt dus echt door die cyste. Gelukkig is ie niet heel groot, iets groter dan 2 cm. @kangerootje nou dat is ook weer een hoop informatie en ontwikkelingen voor je! Hoe voel je je eronder? Kunnen ze alleen door dat filmpje zien ook of je 2 baarmoedermonden hebt? Dat lijkt me ook een gek idee. Erg spannend allemaal!! Je komt verder aardig positief over gelukkig, en ik ben blij voor je dat het niet je kinderwens in de weg zit, dat dat allemaal nog gewoon kan! Want dat is natuurlijk de grootste droom van ons allemaal!
@mgx wat fijn dat je vandaag al terecht kon bij de verloskundige! ik vind je geen streskip hoor! je hebt heel wat meegemaakt! wel vervelend van de cyste! hopelijk gaat de pijn daar aan snel over!! @ kangarootje! jeetje meis je hebt een hoop informatie gekregen vandaag! maar het klinkt wel als een heel fijn en duidelijk bezoek! en de gynaecoloog zegt dat veel vrouwen er met toeval achter komen! dat lijkt mij heel veel hoop en moed geven! Vind het knap hoe je er mee om gaat meis! het is niet niks wat je op je dak krijgt!