Wie zit er momenteel ook in de wachtweken na ivf of icsi

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Butterfly36, 9 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    @Dionne1982 wel fijn dat je eerder mocht beginnen, hoef je niet te wachten tot februari. Ik heb inderdaad gelezen dat ze in het buitenland ook hogere dosis kunnen geven. We gaan eerst dit afwachten en dan moeten we maar even goed verdiepen in het buitenland. Ook wat er vergoed wordt bij ons.
    Ons traject is in het amphia breda en Tilburg. In breda alle echo's en punctie en Tilburg de bevruchting en terugplaatsing. Tot nu toe tevreden.

@Liekje23 voor jou ook spannend. Dat wachten is echt zenuwslopend! De dagen duren dan zo lang. Kon je maar even in je buik kijken of er iets gebeurt. Wanneer wil je gaan testen?

2. Liekje23

Liekje23 Actief lid

18 sep 2016
    335
    12
    18
    Ja echt heel spannend. Ik ga het proberen vol te houden tot tenminste volgende week donderdag of vrijdag dan zit ik op wd 10. Ik heb een 5 dagen oude cryo teruggeplaatst gekregen dus ik denk dat het dan wel positief moet zijn als het zo is.

Als deze poging niet lukt gaan we het ook in buitenland proberen. Ik heb in april al een afspraak staan in Gent. Ik hoop dat het niet zover komt natuurlijk. We hebben nu nog 3 cryo’s over en dit is de 2e ivf poging.

3. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    Ook voor jou heel spannend. Hoop ook voor jou dat het een positief nieuw jaar zal zijn. Merk je al wat aan je lichaam of net als mij vrij weinig maar kan ook van de medicatie komen.

4. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    @Zonnebloem6 Wij waren erg verbaasd omdat we met de evaluatie te horen hadden gekregen dat ik 6kg moest afvallen en mijn vriend moest stoppen met roken. Binnen een week werden we al gebeld dat we toch maar eerder moesten starten.
    Wel fijn als je een goed gevoel hebt bij het ziekenhuis. Je kunt het altijd overwegen om naar Düsseldorf te gaan maar laten we hopen dat het niet nodig is.
    Vandaag toch geen test gedaan. Mijn vriend zei: dat het mss wel beter was om tot nieuwjaar te wachten. Anders kans dat ik met een teleurstelling het nieuwe jaar in ga.

5. Liekje23

Liekje23 Actief lid

18 sep 2016
    335
    12
    18
    Jaa ik hoop voor ons allemaal een positieve test in het nieuwe jaar! Ik voel echt heel weinig. Ik heb nu helemaal geen medicatie erbij gehad. Ik weet nog van me vorige terugplaatsingen had ik de utrogestan en daarvan kreeg ik wel bijwerkingen dat ik hoopte dat het bij de zwangerschap hoorde. Ik had hoofdpijn, krampjes in me buik pijnlijke en grotere borsten.

6. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    @Liekje23 Mijn duimen draaien overuren. Ene kant wel fijn dat het in je eigen cyclus is gebeurd nu. Heb nu nog een cryo in de vriezer die 5 dagen in de stoof heeft gezeten. Benieuwd hoe ze dat bij mij willen gaan doen mocht deze niet zijn blijven plakken. Heb nu ook de utrogestan maar heb weinig tot geen bijwerkingen, alleen opgezette baarmoeder. Laten we hopen dat we volgend jaar allemaal een mini in onze armen hebben.

7. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    @Dionne1982
    Snap dat jullie dan verbaasd waren dat je meteen mocht beginnen. Wel super fijn en nu hopen om positief het nieuwe jaar in te gaan. Ik wilde eerst ook eerder testen, maar ook besloten om het in het nieuwe jaar te testen. Als het dan negatief is, dan heb je niet een rot jaarwisseling. Kan je beter nog in onwetendheid zitten.

@Liekje23 hopelijk heb jij ook straks een mooie test in het nieuwe jaar. Het is voor mij de eerste keer dat ik die bolletjes gebruik. Ik heb dus ook geen idee van wat ik voel of dat door die bolletjes komt of niet. Zo lastig.

8. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Ik heb toch getest vandaag. 13 dagen na punctie, maar helaas witter dan wit. Dus negatief. We wilden het toch graag weten en konden niet meer wachten. Denk niet dat die nog positief wordt toch? Na 13 dagen had je wel al iets moeten zien?

9. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    @Zonnebloem6 ik heb nog steeds niet getest. Besloten om het morgen te doen. Officieel mag het 4 januari. Vraag me toch af waarom het ziekenhuis 15 dagen na punctie aan houdt.
    Balen dat je negatief getest hebt maar kan het ook niet zo zijn dat je hcg te laag is om het te kunnen meten via een zwangerschapstest? Welke heb je gebruikt? Meeste raden aan om vanaf 14 dagen na punctie te testen dus waarom niet over 2 dagen nogmaals proberen of op de testdatum zelf.

10. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Ik krijg 5 januari een bloedtest. Ik heb getest met een test van zwanger & kids. Met die zou je 4 dagen voor nod mee moeten kunnen testen. Hij reageert op 20 hcg. Dus vandaar dat ik denk dat het vast niet zo is. Heb sinds gisteren buik kramp alsof ik al ongesteld ben, maar nog niets te bekennen.

11. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    @Zonnebloem6
    Ik lees wel eens dat sommige toch negatief testen en uiteindelijk wel zwanger zijn. Laten we hopen dat het geen menstruatie is en de bloedtest anders uit wijst.

12. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Dat zou wel fijn zijn! Ga eerst maar oud en nieuw vieren vanavond en test woensdag voor de zekerheid nog een keer. Mn vriend vroeg ook al, misschien is die test niet goed haha. Laten we het hopen. ;)

13. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    @Zonnebloem6
    Je hoort vaker dat de ene zwangerschapstest gevoeliger reageert dan de ander maar waar dat mee te maken kan hebben voor mij een raadsel. Is sowieso lastig allemaal want die utrogestan doet ook het eea met ons lijf. Uitslag van de test maar naast je neerleggen en een mooi uiteinde er van maken. Dan maar weer paar dagen wachten voor de bloedtest.

14. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Heb jij al getest?? Ben wel benieuwd. Ik heb gisteren nog een test gedaan en die was ook negatief. Morgen moet ik bloedprikken. Een dagje eerder dan gepland. Ik heb vrijdag een crematie en niet in de gelegenheid om te bloedprikken.

15. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    Ik heb 1-1 getest en deze was positief. Morgen opnieuw doen en doorgeven aan het ziekenhuis.

O nee :( Dat is wel ontzettend balen en teleurstellend moet dat zijn. Hoop dat de testjes niet kloppen.
    Hè bah, gecondoleerd.

16. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Dank je wel.
    Wel balen dat het niet gelukt is. Nu moet alles weer overnieuw.

Jij alvast gefeliciteerd! Dat is fijn een positieve test in handen te hebben! ;)

17. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    Dat is zeker balen! Zou zelf denk ik ook teleurgesteld zijn. Alles weer opnieuw idd maar gelukkig weet je wat je kan verwachten. Gaat je zeker lukken.

Dankjewel! Nog wel heel pril dus voorzichtig blij. Had het niet verwacht eigenlijk.

18. Liekje23

Liekje23 Actief lid

18 sep 2016
    335
    12
    18
    @Zonnebloem6 wat vervelend! Ik weet hoe het voelt maar blijf positief! Het komt echt goed! Ik weet hoe het voelt :( vooral het opnieuw beginnen maar je moet het zo zien je krijgt weer een nieuwe kans.

@Dionne1982 gefeliciteerd met je positieve test! ik heb ook gisteren en vandaag getest en positief zit nu op 9 dagen na tp. Ben erg blij voor ons.

19. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    @Liekje23 dankjewel! De test was vanochtend wederom positief en deze uitslag heb ik door moeten geven aan het ziekenhuis. Voorzichtig gefeliciteerd voor jullie. Fijn gevoel zo in het begin van het nieuwe jaar

20. Liekje23

Liekje23 Actief lid

18 sep 2016
    335
    12
    18
    Gefeliciteerd! Hoever na tp ben jij nu? Ik kan het nog niet doorgeven ik ben nog te vroeg ik ga zondag nog testen en dan maandag bellen. Ik hoop echt dat het blijft zitten.

Deel Deze Pagina