ervaring met/gevolgen van een tweede TESE

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by nana1980, Aug 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hallo meiden,

ik heb er wel 's eerder een berichtje over geplaatst maar nu toch nog een poging: wie van jullie partners heeft een tweede TESE ondergaan en welke gevolgen had dat voor 1) het testosteronniveau en 2) evt. klachten/vermoeidheid/somberheid......Het gaat mij dus niet om de acute gevolgen van de ingreep zelf, maar de lange termijn gevolgen. Dat is voor mij en mijn partner nogal een ''hobbel'' in het overwegen van een tweede TESE. We hebben gisteren in Nijmegen een evaluerend gesprek gehad en de uroloog schat in dat de gevolgen wel meevallen, maar ik ben benieuwd naar ervaringsverhalen........

thanx!

2. Geen ervaring, maar wilde je gewoon een dikke knuffel geven omdat het me vreselijk lijkt om te moeten besluiten om nog een keer dat hele traject te doorstaan! Ik hoop dat er hier iemand is die duidelijke antwoorden voor je heeft, op internet is er zo vreselijk weinig over bekend :(

3. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    jeetje, wat confronterend dat er maar 1 reactie is (dank je lieve Shadixxxx)....voelt extra k*t: er zijn dus nauwelijks lotgenoten in deze situatie dus waarom overkomt dat ons nu weer???????

4. Ik vind dat met 1 TESE al.. Amper iets te vinden over de nazorg, het herstel, de voorbereidingen.. Echt nog te weinig over bekend in NL :( Met 2 TESE's zal het helemaal wel erg zijn, al weet ik dat er hier wel een paar meiden op het forum zijn wiens man het heeft gedaan! Ik zou alleen hun namen zo even niet meer weten..

5. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja, klopt; het is magertjes qua info hier. Ze zouden eigenlijk in het ziekenhuis daar ook wat meer aandacht voor mogen hebben; brochure ''lotgenotenervaringen TESE'' ofzo....Ik heb wel een folder over TESE gehad in het z.huis; jij niet? Nederland loopt tov buitenland gewoon achter....toch hebben wij goed gevoel bij Nijmegen; gisteren nog met uroloog gesproken en die verzekerde ons dat een tweede TESE mogelijk is met beperkt risico....Jullie gaan naar buitenland,he?

6. Wij hebben de TESE vorige week inderdaad in Mulheim gehad. Hebben daar wel 2 A4tjes gekregen met informatie, maar voornamelijk over de operatie en niet over de nazorg en het herstel. Wij vroegen ons vandaag bijvoorbeeld af of het normaal is dat de wond op dag 4 na de TESE nog bloedt. Gelukkig geeft de arts in Mulheim supersnel antwoord op e-mails, maar het is toch fijn als je iets op google invult en meteen ervaringsverhalen te lezen krijgt..

7. Vebe

Vebe Lid

May 15, 2013
    82
    1
    8
    Hallo,
    mijn man heeft een TESE langs twee kanten gehad in mei. Hierbij hebben ze 7 rietjes gevonden.
    Door omstandigheden heeft hij in juli al een tweede TESE gehad aan één kant (hij moest toch geopereerd worden, dus op onze vraag ineens een TESE opnieuw meegedaan).

Beide keren zij heel goed meegevallen. Geen gevolgen voor testosteron of dergelijke.
    Hopelijk heb je hier iets aan.

Grtjs
    Vebe

8. Ellen79

Ellen79 Nieuw lid

Apr 11, 2012
    1
    0
    0
    Mijn man heeft inmiddels 2 micro-TESE's ondergaan, beide in Duitsland. Na zowel de 1e als 2e ingreep heeft er geen evaluatie oid plaatsgevonden, dus wij hebben geen idee wat de gevolgen zijn (geweest) voor het testosteron niveau. Wij hebben ook geprobeerd om zoveel mogelijk informatie te verzamelen over de mogelijkheden, gevolgen en resultaten van een 2e micro-TESE, maar helaas is er nauwelijks informatie beschikbaar. Wij hebben de gok genomen en zijn er ontzettend dankbaar voor dat we deze keuze hebben genomen.

Wij hebben overigens voor een 2e micro-TESE moeten kiezen, omdat er bij de 1e micro-TESE slechts 2 zaadcellen zijn gevonden. Deze zaadcellen resulteerde in een bevruchting en terugplaatsing, maar helaas geen zwangerschap. Na 3 maanden was het mogelijk om een 2e micro-TESE uit te laten voeren. Gelukkig zijn daar meerdere zaadcellen gevonden, met als gevolg een zwangerschap.

Dames, veel succes gewenst! Het is een moeilijke en oneerlijke strijd, maar geef de moed niet op!

9. Wauw Ellen, wat dapper dat jij met slechts 2 zaadcellen een hele ICSI aan hebt gedurfd!

Meiden, hebben jullie toevallig enig idee hoeveel zaadcellen er in een rietje zitten?

10. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!!!

Shadixxx, goeie vraag maar ik zou het niet weten!

Share This Page