Nieuwe MMM'ers, najaar 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Vanilla, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar meiden die dit (na) jaar de mmm in gaan of al in zijn gegaan en hun ervaringen willen delen. Er zijn hier al veel clubjes te vinden maar de meeste lopen al een tijdje en ik vind het dan niet zo netjes om ergens binnen te vallen ;)

Ons verhaal: augustus 2010 is onze prachtige zoon geboren. Halverwege vorig jaar zijn we opnieuw gestopt met de pil om voor een brusje te gaan. Helaas bleek dit niet zo gemakkelijk te gaan als de eerste keer. (toen was het in de 3e ronde al raak) we hebben zo'n beetje alles uit de kast gehaald (ovutesten, vitaminen, pre-seed) maar toen het na een jaar nog niet wilde lukken hebben we toch maar de stap naar de huisarts gemaakt.

We zijn direct doorgestuurd en kregen in de afgelopen 3 maanden al behoorlijk wat onderzoeken. Vele echo's, bloedonderzoeken, een HSG en 2 samenlevingstesten later weten we dat het probleem niet bij mij ligt maar bij mijn man. De sperma waardes bleken dermate slecht dat wij simpelweg niet natuurlijk zwanger kunnen worden. Een hele schok want dat hadden we echt niet verwacht... We hebben een indicatie IVF / ICSI gekregen maar ze willen in de volgende cyclus toch ook IUI proberen.

Alles gaat zo snel en overvalt ons ook enorm, 100 vragen komen op zodra je thuis zit.

Zoals ik eerder al zei zou ik graag ervaringen delen met meiden die ook net in de mmm zitten of de mmm in gaan. Het is allemaal al verwarrend genoeg, hopelijk kunnen we steun vinden bij elkaar :)

2. Anja1986

Anja1986 Actief lid

27 okt 2012
    262
    162
    43
    Vrouw
    Hoi Marcha,

Je denkt misschien, goh wat een late reactie, maar ik heb me gisteren hier aangemeld :p
    Ik zit in een soortgelijk schuitje als jij. Ben begin dec vorig jaar gestopt met de pil, maar tot heden nog geen zwangerschap gehad. Ik ben begin sept naar de ha gegaan en ik moest een bloedtest laten doen en van mijn man moesten we zwemmers inleveren. Uit de bloedtest kwam niks, maar helaas was de test van mijn man niet zo goed. Er waren geen cellen gevonden, helemaal geen. Op 10 okt zijn we voor het eerst bij de uroloog geweest, een doorverwijzing van de ha. Daar hebben ze een echo gemaakt, maar was weinig te zien. Mijn man is vroeger wel geopereerd. Zijn balletjes waren niet ingedaald en dat hebben ze operatief gedaan. Terwijl dit eigenlijk voor het 1e levensjaar moet gebeuren, is dit bij mijn man op zijn 6e gedaan. Veel te laat dus en er is een grote kans nu dat er nergens cellen te vinden zijn. De uroloog wilde nog een zaadtest doen en ook een bloed- en urinetest. 5 nov moeten we terug en krijgen we de uitslag. Evt daarna mocht dat nodig zijn gaan ze een TESE/PESA uitvoeren. Daarna weten we het echt zeker, onvruchtbaar of niet..
    Best heftig allemaal, brengt aardig wat stress met zich mee. Ik werk zelf ook op een KDV, de hele dag met kids in de omgang zijn valt niet mee nu..

Zou fijn zijn om ervaringen uit te wisselen en hopelijk sluiten nog meer meiden hier aan :)

3. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Hoi Marcha en Anja,

Graag sluit ik me aan bij jullie om wat ervaringen te delen. Ik ben in augustus 2011 gestopt met de pil en tot op heden niet zwanger geworden. We hebben in september dit jaar een verwijzing gekregen van de huisarts voor verder onderzoek. In oktober hebben we het eerste gesprek gehad met de gynaecoloog en afgesproken dat we gaan starten met het fertiliteitsonderzoek. Deze vrijdag krijg ik de eerste echo en levert mijn vriend zijn zaad in.

Anja, hebben jullie alles al een beetje kunnen laten zakken?

Marcha, wat TESE/PESA?

4. Anja1986

Anja1986 Actief lid

27 okt 2012
    262
    162
    43
    Vrouw
    Hoi Smitje,

Fijn dat je aansluit hier :)
    Spannend, een echo en zaad inleveren! Wens jullie alvast veel succes!
    Heb je een regelmatige cyclus of niet zo?

We hebben het wel laten zakken, we hebben het regelmatig over de toekomst mochten we niet zwanger kunnen worden. Maar ondanks dat we dat doen, blijft het wel moeilijk. Vooral nu maandag steeds dichterbij komt, dan gaan we weer naar de uroloog voor uitslagen van de onderzoeken die ze pas geleden hebben gedaan.
    Een TESE is dat ze een stukje uit de bal weghalen om te kijken of daar actieve zaadcellen inzitten. Bij een PESA doen ze dit met een spuit.

Deel Deze Pagina