Wie zit er nog meer rond uitgerekende datum?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AuroraM, 29 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woensdag

Woensdag Lid

3 dec 2013
    59
    0
    0
    Oeeh spannend! Word je nu ingeleid? Dan kan het niet lang meer duren!

2. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Gisteravond om 21:35 bevallen van een prachtig mannetje :D
    Hij weegt 3120gr en is 49cm groot.
    Het was een pittige bevalling maar ook een snelle, na 5 keer persen (zo'n 17min) was meneer er.:D

3. Woensdag

Woensdag Lid

3 dec 2013
    59
    0
    0
    Gefeliciteerd sasjuh! En dan te bedenken dat je met 5 cm nog lekker aan het forummen was, een paar uur voor je zoontje er was!

Hoe gaat het met de rest, nog meer al bevallen?

Mijn zoontje is inmiddels vandaag een week oud! Het blijft bizar dat hij eerst in de buik zat. Hij groeit goed en drinkt goed. Hij drinkt borstvoeding met tepelhoedje en we proberen nog te kijken of hij mijn tepel zelf goed wil aanhappen (die laat hij weer los), maar ik ben al heel blij dat hij drinkt uit de borst. Ik voel me ook met de dag beter worden met meer energie!
    Hoe gaat dat allemaal bij jullie kindjes?

4. AuroraM

AuroraM Actief lid

15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Gefeliciteerd Sasjuh en Woensdag( weet niet of ik dat al had gedaan)
    Ik denk dat nu iedereen bevallen is?

Hier gaat het goed. Meisje groeit als kool want wil de hele dag wel drinken. Krijgt dan helaas wel buikpijn want zoveel melk( bv) kan haar lijfje nog niet verwerken. Ze heeft ook al echt bolle wangetjes gekregen. vrijdag ochtend komt het consultatie bureau voor intake en wegen en ben heel benieuwd hoe zwaar ze is.
    Ik merk dat ik het toch best zwaar vind zo die eerst periode. De nachten zijn zo wie zo niet fijn maar die doet mijn partner grotendeels dus ik mag in mijn handen knijpen. Ik ga heel vroeg naar bed, samen met peuterzoon en tegelijk met dochter van negen.Ik kolf de borstvoeding af en hij slaapt met haar beneden tot ergens halverwege de nacht zodat ik kan bijslapen. Ze komt nl elke 2 uur rustig voor een voeding en ik val daarna niet zomaar weer in slaap. Dat word ik wel heel erg moe. Ik neem haar dan s,nachts over zodat hij een stuk ongestoorde slaap heeft. Nood breekt wet he. Dit is ons tweede kindje samen en we werken meteen weer als een echt team samen wat heel fijn is.
    Wat ik veder pittig vind is de dagen overdag alleen thuis met een peuter en een baby. Peuter man moet echt leren wachten en dat vind hij moeilijk. Plus kan soms heerlijk dwars zijn. En baby kan ook al niet zo heel goed wachten dus soms is er een hoop geluid. En probeer ik rustig te blijven . En erom te lachen .Het helpt om het vaker te hebben mee gemaakt. Een nieuwe baby is als een kleine aardbeving . Even is alles van zijn plek en moet er weer een nieuw even wicht worden gevonden. Ik merk dat dat soms beter lukt dan andere keren. Er zijn dagen dat het gesmeerd loopt. Oudste kids op weg helpen naar school, snel zelf douchen en dan gaat partner weg en ben ik alleen met de twee jongste. En daar kan ik de hele dag druk mee zijn. Kan vreselijk fijn en gezellig zijn en soms even niet. Zoals nu. Nu ben ik moe en wil eigenlijk gewoon naar bed :) Ik ben trouwens heel erg blij met ons nieuwe meisje. Ze is zo vreselijk lief. Als ze wakker is is ze heel alert. Ze maakt van af dag een al contact met ons dmv geluidjes terug te maken als we tegen haar praten. Maar ze lijkt ons nu ook echt te herkennen en dat is zo schattig.. Ze heeft een hele rustige basis houding. Precies zoals ik haar ook dacht te voelen in mijn buik. Maar het blijft toch na de geboorte spannend of dat echt zo is.
    We zijn vanmiddag wel met haar na de osteopaat geweest. Dat heb ik met al mijn kinderen gedaan na de geboorte. Even een soort apk check of alles goed is. Dit doe ik nadat hij mijn dochter van negen in een behandeling van haar reflux af geholpen heeft.
    Alles was goed met Lola alleen drinkt ze waarschijnlijk dus teveel. Maar dat idee had ik zelf ook al.
    Ach ja, op zich gaat alles goed dus. Hoe gaat het bij jullie?

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @sasjuh gefeliciteerd!

Hier gaat t best goed. Ik voel me ook met de dag wat energieker, maar ik moet ook goed op m'n rust letten.
    Qua borstvoeding, ik heb nogal grote tepels die zeer goed aanhapbaar zijn, als F loslaat zit een boer dwars of heeft ze ff genoeg. Verder spuugde nogal dus ik geef nu nog maar een borst daar heeft ze genoeg aan.
    Ze heeft ook soms last van krampjes dat is erg zielig (ook voor ons als t midden in de nacht is ;) )
    En we hebben echt een topvrouw als kraamverzorgende,morgen laatste dagje.

6. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Inmiddels 5 dagen verder.
    Ons manneke doet het super :D
    Hij heeft vanaf de tweede nacht wel wat krampen gehad en mama flink wakker gehouden maar dat is gelukkig weer even voorbij, we leggen hem nu een beetje op zijn zij door een handdoek van twee kanten op te rollen en hem er tussen te leggen, sindsdien slaapt meneer als een roosje :D

De bevalling zelf was snel gegaan, om 16:00uur de eerste echte weeën en om 21:35 isie na 5 keer persen geboren.
    En deze bevalling zal ik met een traan en een lach herinneren.
    Het was vrij emotioneel doordat ik toch aan de oxytocine moest (iets wat ik echt niet wou in eerste instantie, maar het moest) en daarna wilden ze een drupje bloed van onze kleine man zijn hoofdje (zijn hartslag daalde zo danig dat de ctg het niet meer registreerde :( en dat was behoorlijk schrikken).
    De lach omdat er ook behoorlijk wat onzin uitgekraamd werd.
    Toen er naar mijn allergieën gevraagd werd antwoorde ik dat er oa rubber bij zat......ja dan weet je het commentaar wel :D
    Ik moest ook meerdere malen draaien en toen werd ik tot braadkip gebombardeerd door schoonzus...ja bedankt, hou ook van jou hahaha :D
    En hetgeen waar iedereen zowat op de grond van lachen lag kwam van een arts van de SEH die belde.
    Arts was mij aan het hechten en haar telefoon ging, zegt ze tegen schoonzus:"Pak jij maar even op en zeg maar met de telefoon van F."
    Schoonzus pakt de telefoon op en begint even later te lachen.
    Oke.....
    Na het telefoontje verteld schoonzus dus waarom ze moest lachen...
    Toen schoonzus de telefoon oppakte antwoorde de arts aan de andere kant van de lijn met:"Ow, zit F. weer met der handen ergens waar het zonlicht niet komt?" :D
    Mjah toen waren het tranen van het lachen :D
    Deze bevalling past echt bij genante en memorabele bevallingsverhalen (waar ik het binnenkort ook nog neerzet).
    Hopelijk gaan jullie kindjes ook super en wens ik iedereen heel veel geluk :)

7. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    @Woensdag ik had je een pb gestuurd maar zie dat het aan mij ligt, bril maar weer opzetten hahaha :D

8. Woensdag

Woensdag Lid

3 dec 2013
    59
    0
    0
    Haha ja, maakt niet uit!

Deel Deze Pagina