Zo leuk om te lezen hoe jullie erin staan. Ik roep hier elke avond dat ik het zo vreselijk zat ben. Maagpijn. Vreselijk last van bekken. Dagelijks voorweeen. En dan ben ik stiekem toch weer blij dat het niet zo ver is want ik zie zo op tegen het persen bij de bevalling. Het helpt niet dat ik het eerder heb gedaan want nu weet ik wat ik kan verwachten... zoontje is geboren met zijn handje naast zijn hoofd, de grapjas dat gevoel van hoe krijg ik dit enorme kind eruit is echt mijn angst nu. ( hij was helemaal niet groot btw maar dat leek alleen zo Door dat handje ) ik hoop dat het gaat meevallen deze keer!
Hoi hoi, ik ben nog niet zo ver als jullie, 37+1 nu, maar al wel 2 dagen gerommel. Vandaag controle en misschien wil ze wel even kijken of er al wat verweking zit. Ik reken overigens nergens op en ga uit van 42 weken, maar ik vind het wel spannend. Ik word een beetje gek van vrienden die me steeds bericht doen 'ben je er dinsdag nog wel bij?' ja dat weet ik toch ook niet.... We gaan samen oud en nieuw vieren. Gister verjaardag gehad en mijn zwager die 2 jan jarig is zegt: Het wordt. toch niet donderdag geboren?? Alsof je een keuze hebt. Dit is mijn eerste kindje, ik ben zo benieuwd. Elke dag kunnen we ineens ouders zijn!
Hoi ben nog geen 40 weken maar mijn andere kinderen kwamen ook eerder en ik moet zegen stond vanmorgen op met veel pijn in de onder buik dus ben heel benieuwd hoe deze dag gaat verlopen ik had 2 weken geleden al wat opening
Ik ben nu 2 dagen over tijd en ik ben het zoooooo zat!! Ik wil gewoon mn baby, ik had echt niet verwacht over tijd te gaan maar helaas.. baal echt.
Hebben jullie ook meer harde buiken zo naar het einde toe? 'Normaal' heb ik er 's nachts en onder de douche geen last van, maar de afgelopen dagen wel. Ik voel haar ook minder tijdens harde buiken. Ik voel haar nog wel genoeg om te weten dat ze ok is, en zal het morgen even met de vk bespreken, maar ben benieuwd of jullie dit herkennen. Hysterisch, vervelend meid, zeker omdat je het niet had verwacht. Had je al wel iets afgesproken met je verloskundige over bijv strippen of inleiden oid? Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik makkelijk de 41 weken ga halen..
Nou wat mij betreft mag t kindje de O&N dagen overslaan, maar dat is omdat t me gewoon echt niet leuk lijkt dan jarig te zijn. @aurora tja dat is dan weer bij de 2e, dat je al "ervaring" hebt. Maar goed iedere zwangerschap is anders en wie weet houdt deze zn handjes op de goede plek @missmara tja het wilde getrapt is hier ook niet meer hoor. Er is natuurlijk nog weinig ruimte en helemaal tijdens een harde buik is er ook niet meet de flexibiliteit vd bm. De vk had gezegd dat 5x per dag voelen het minimum was, maar wel relatief gezien. Als je t kindje eerst 30x voelde en nu nog maar 5, dan moet je dat wel melden. Ik heb wel steeds vaker een harde buik, maar niet heel vaak. Als ik eenmaal wil slapen voelt gewoon mn hele buik ongemakkelijk, of dat dan een echte harde buik is of een kind die zn beschikbare ruimte nog aan t checken is weet ik niet zo goed. Ik ga er nu maar vanuit dat ik de UD iig ga halen en ermogelijk wel overheen ga. Hopelijk valt t dan niet tegen. Zal wel eens informeren vd week bij de vk wat ze doen als je over de 40 wk loopt.
Hey Bouwjaar, dat gevoel voor het slapen heb ik ook, en ook als ik geirriteerd ben, volgens mij is dat idd een harde buik. Ik ga morgen weer naar de vk, misschien kan ze even voelen of er al wat gebeurt, weet ik ook of ik echt mijn geduld nog even moet gaan bewaren
Ik ga nu maar van 41 weken uit. Dus nog maximaal 8 dagen. Kan mij niet meer voorstellen dat het uit zich zelf op gaat starten na zo vaak een valse start. Maar wie weet.... ik heb geen moeite met deze dagen als geboortedag. Er valt ook weinig te kiezen hè ben benieuwd wie er als eerste gaat bevallen. Succes allemaal dames!
Qua dag maakt mij ook niet uit iedereen zegt: o nee, toch niet met Oud & Nieuw?!! Dat is toch leuk: lang opblijven, oliebollen en vuurwerk op je verjaardag en het feestsje in het weekend ervoor/erna.. ik zie geen probleem Ik ben ook heel benieuwd hoe het allemaal verder gaat! Fijne dag meiden!
Hallo dames, Hoe is het? Hier nog alles rustig. Controle bij vk was goed, hoef pas 9 januari weer.. omdat ik slecht slaap heb ik een slaaptablet gekregen. Nu staat in de bijsluiter dat je het niet mag gebruiken na de 8e maand van de zwangerschap. . Wat moet ik daar nou mee.. Fijne avond nog!
Hier wordt het steeds pijnlijker, maar ik ga nergens meer vanuit. Het komt gewoon niet regelmatig genoeg.
@Elvina mis ik nu iets in je banner of je vorige berichten? Je bent toch al 1 dag overtijd en pas 9 jan weer een afspraak? @Sasjuh Lastig he?! De voorweeen kunnen ook nog best lang duren, maar het kan ook ineens doorzetten.. tja ons geduld wordt goed op de proef gesteld @hier vanmiddag controle gehad bij de vk. Ze verwacht gezien mijn gerommel dat ik over 2 a 3 dagen ga bevallen. Ik heb sinds 4 dagen wat voorweeen en met de dag krijg ik er steeds meer. Ik ben benieuwd of ze gelijk krijgt! Als het niet zo is wordt ik vrijdag gestript. @oud&nieuw nee wij zouden het toch niet fijn vinden als de kleine met oud&nieuw komt. Lijkt me gewoon niet prettig bevallen met al dat geknal en gefeest. Alhoewel je waarschijnlijk in een roes zit
Hoi meiden,Nog niemand aan het bevallen... Foofer, hoop dat je Vk gelijk krijgt! En reken maar dat je in een roes zit! Sasjuh, toch wel spannend... Mss barst het in een keer los? Of laat het iig een paar cm opleveren. Elvina, hmm apart... Zou toch even Vk bellen? Spoedlijn lijkt me toch ook wel voor deze vragen. Missmara, hoop dat je Vk even wil voelen! Aurora, jij kan aftellen! Al hoop ik dat het zich toch voor die tijd meldt! Hys, is ook niet leuk he dat wachten... Hoop echt voor je dat het snel zal beginnen. Nedjla, mijn andere kids kwamen ook voor de 40w, dus verwacht het ook niet te halen... Maar ja iedere zwangerschap is weer anders, dus hoop er niet teveel op! Bouwjaar, hoe ist met jou? Die harde buiken herken ik ook hoor. Beeb is oo. Elke keer megadruk als ik naar bed ga... Volgens mij heb ik iedereen wel gehad... Hier rustig. Gisteravond iets meer kramp, maar dat hield maar een klein uurtje aan. Vandaag harde buiken ook weer aanwezig, maar niet meer dan andere dagen. Hier ook morgen naar Vk, ga ook vragen of ze wil voelen. Hoop dat 3 avonden voorwerk wel wat opgeleverd heeft! Vandaag weer even door het huis gegaan, wil het toch iedere dag netjes hebben. Net nog even laatste strijkrestje weggewerkt. In beweging blijven is goed zeggen ze, dus zolang m'n lichaam het toelaat doe ik het maar! Wat betreft bevaldatum, kan me echt niks meer schelen... Hoop alleen niet later dan 6-1! Dames, fijne avond gewenst en ben benieuwd of iemand een o&n beeb gaat krijgen!
mamavandj, lief dat je iedereen noemt. Leuk groepje zo toch? Benieuwd hoe het ons allemaal zal vergaan de komende tijd. Ik wilde een vraagje in de groep gooien. In nederland is het heel normaal om tot 42 weken te wachten en niet in te grijpen. In Belgie gaan ze geloof ik niet verder dan 41 weken. Zelfs mijn gynacoloog noemde van de week dat dat veiliger was wat ik een bijzondere uitspraak vond. Ben ik het helemaal mee eens. Zouden jullie tot 42 weken gaan? Of zouden jullie dan protesteren bij vk of gyn? Ik had het gevoel met mijn zoontje dat ik dat absoluut niet wilde. Maar geen keus. Ik heb met mijn eerste een keizersnede gehad en dan is inleiden lastig als er geen ontsluiting is, en die had ik dus nog niet.Hij werd uiteindelijk met 41.6 werd geboren na een inleiding omdat hij geen vruchtwater meer bleek te hebben.Heb er wel een dubbel gevoel aan over gehouden. Want een kindje dat zo lang blijft zitten betekent dus niet per definitie een kindje dat het nog heel erg naar de zin heeft...Soms komt het gewoon niet op gang.
lastig aurora, zelf nooit zover gekomen. Maar gezien jouw vorige bevalling zou ik wel eerder vragen of de Vk wil ingrijpen. Heeft ze het daar nog niet over gehad dan? Idd leuk om zo met een aantal meiden de laatste loodjes door te komen!
@sasjuh ik hoop dat toch doorzet. Aldoor wel pijn hebben zonder resultaat is ook niet tof @mmdvj nou ik ben benieuwd of t voorwerk wat heeft opgeleverd. Hopelijk wel en herinnert je je lijf nog eea, mijn lijf moet alles nog leren @Missmara jij ook succes bij de vk morgen @foofer haha t zou wat zijn dat om je precies om 12u t kindje eruit perst. Wel een feestelijk welkom @aurora nou wat jou overkomen is de vorige keer is dus wel iets wat ik in mn achterhoofd heb zitten. Ik vind dat nl ook wel een beetje eng. Hoe bepalen ze trouwens of je nog voldoende vruchtwater hebt? Tja ik weet niet wat t beleid is waar ik zit, om hoe ver te gaan. Dat ga ik donderdag even vragen. Ik denk dat ik t na week 41 wel minder prettig zou vinden.
Ik heb ook steeds voorweeen, maar dat kan dus nog wel even aanhouden alsik dat zo lees.. mij maakt de datum ook niks uit
Doorlopen tot 42 weken vind ik wel erg lang. Volgens mij gaan ze als je de 40 weken gepasseerd ben een check doen met een echo voor de hoeveelheid vruchtwater? Of niet? Wanneer gaan ze kijken of er al een beetje ontsluiting is om eventueel te strippen? Of is dat voor iedereen en per verloskundige weer verschillend?
Hallo dames. Ik ben in het ziekenhuis en moet hier vanachter blijven ivm torenhoge bloeddruk en klachten. Morgenochtend gaan ze inleiden. Zal weer een feest worden want er was geen ontsluiting. Waarschijnlijk dus precies hetzelfde als met mijn zoontje twee jaar geleden. Eerst ballonnetje .. infuus met opwekken.precies al ik niet wilde. Ook om hier nacht te zijn en met waarschijnlijk amper slaap re gaan bevallen. En toch ben ik ook best blij. Morgen hoop ik onze dame eindelijk te zien !! Duimen jullie vorige mij dat het mee gaat vallen?