Wie zit er nog meer rond uitgerekende datum?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by AuroraM, Dec 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Oh nee, succes Aurora! Hopelijk deze keer voorspoediger. Zet m op!

2. Foofer

Foofer Bekend lid

Jul 25, 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    @AuroraM heel veel succes meis! Dit is nu je tweede keer dus grote kans dat het nu misschien wel aanslaat. Positief blijven :)
    Je bent in ieder geval in goede handen en ik ga duimen voor een natuurlijke bevalling!

@Woensdag toevallig heb ik dit gesprek gisteren met mijn vk gehad aangezien ik er al een aantal dagen overheen ben.
    Ze gaan vanaf 41 weken je in de gaten houden in het ziekenhuis, doen ze wat extra controles. Maar je mag tot 42 weken thuis bevallen. (Ik wil heel graag thuis bevallen). Strippen is per verloskundige verschillend. De een doet dat pas vanaf 41 weken en een ander al op 39 weken. Je moet er (dacht ik) wel ontsluiting voor hebben anders werkt het niet. Ik ben bij mijn zoontje gestript en dit heeft toen wel een zetje gegeven, maar het duurde heel lang voordat het overging naar de echte bevalling. Uiteindelijk heeft de vk mijn vliezen gebroken (na 24H), toen kwam ik in een weeenstorm terecht. Nu dus besproken dat we pas vrijdag (dan ben ik 41,1) te gaan strippen om mogelijke herhaling te voorkomen. Zou jij je willen laten strippen? Hoever ben je?

@mappel is dit je eerste of je tweede? Ik had bij mijn zoontje 3 weken lang voorweeen! Denk maar zo, het is allemaal goed, je krijgt er waarschijnlijk al 1 of 2 cm ontsluiting van.
    Als je maar nog wel lekker kunt slapen :D

@mamavandj hoe laat moet je naar de vk of ben je gisteravond nog geweest? Heeft ze nog gevoeld?

@hier vannacht weer heerlijk geslapen. Straks nog even wat boodschappen doen voor de gourmet vanavond en lekker oud & nieuw vieren. Heb nog steeds wat voorweeen, maar het ligt allemaal nog veel te ver uit elkaar. Fijne jaarwisseling allemaal!!

3. mappel

mappel Niet meer actief

Mijn eerste kindje! Voorweeen dienen ergens voor, dat weet ik:)

AuroraM: heel veel succes vandaag, een tweede bevalling gaat meestal makkelijker zegt men:)

4. AuroraM

AuroraM Actief lid

May 15, 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Ik lig nu met een ballonnetje ingebracht om ontsluiting op gang te brengen. Die is pas 1 cm. Pas als ze bij de vliezen kunnen kan er een infuus worden gebruikt. Dat heeft te maken met mijn eerste bevalling die een keizersnede werd. Dit is mijn vierde kind btw. Derde vaginale bevalling.

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @AuroraM heel veel succes

6. Woensdag

Woensdag Lid

Dec 3, 2013
    59
    0
    0
    Ik ben nu 40+2 en ga 2 januari weer naar de verloskundige. Ik verwacht niet dat ze direct gaan strippen, maar als er ontsluiting is, zou ik het best willen. Het is mijn eerste dus qua weeen en weeenstorm heb ik geen ervaringen en weet ik dus niet wat ik kan verwachten. (Met en zonder strippen: klinkt alsof best wel wat van jullie na strippen in een weeenstorm belanden)

@aurora, dat is wel snel opeens in het ziekenhuis zo na je verhaal over inleiden.

Hier is men al druk bezig met vuurwerk afsteken!

7. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Succes Aurora, spannend hoor! Ik sta niet zo lekker op vandaag.. een beste luchtwegeninfectie, het verbaast me dat ik de vliezen niet al kapot heb gehoest ;) Maar goed, zo even op controle en daarna oliebollen scoren en gezellig Oud & Nieuw vieren! Jullie ook allemaal een fijne dag, ben benieuwd of er nog iemand spontaan gaat bevallen van de knallen :D

8. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Als je dan in de weeënstrom terechtkomt is het te hopen dat het ook wat doet.
    Daarom wil mijn vk komende vrijdag pas strippen.
    Meer kans dat het ook iets doet.

9. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Heel veel succes Aurora!

Hier nog steeds niks.. Wel sinds vrijdag heel lichte menstruatiekramp die sinds gisteren wat pijnlijker zijn. Ik moet vanmiddag naar de VK en hoop dat ze wil kijken of ze me kan strippen, ik heb echt geen geduld meer..

10. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Kan het me voorstellen Hysterisch, volgens mijn verloskundige ga ik niet bevallen als ik griep heb en kan ik er rustig nog een weekje tegenaan.. Dus daar gaan we maar van uit. De controle was gelukkig weer ok, ik heb om een extra echo gevraagd ivm een opmerking bij de vorige echo dat de placenta al wat witte kalk plekjes had. Mijn zus is met spoed ingeleid bij mijn nichtje omdat de placenta al weken slecht was (bleek achteraf) en ze een dikke groeiachterstand had. Dat haddden de verloskundigen niet opgemerkt. Dus was bij dat ik even een extra echo kreeg. De placenta is bij mij ook iets meer verkalkt dan gebruikelijk, maar nog niet zorgwekkend, ook het vruchtwater is normaal. Dus zolang ik ons meisje goed blijf voelen hoef ik me geen zorgen te maken. Lucht wel even op moet ik zeggen :D Verder heeft ze niet gevoeld of er al ontsluiting was, volgens haar duurt het nog wel even. Op zich niet erg, maar voel me gewoon niet lekker met die luchtwegeninfectie waar ik niets voor mag hebben.. Gelukkig hebben we een heleboel oliebollen :D haha

11. Elvina

Elvina Actief lid

Jun 14, 2011
    392
    0
    0
    Succes Aurora! Hopelijk snel je kleine in je armen!

Vandaag uitgerekend, banner klopt idd niet. Ik heb de slaappil toch genomen maar helaas weinig aan gehad omdat mn dochter vanacht besloten om te draken :( zit er doieheen, echt zitten huilen vanacht. Net toch een duowagen gekocht, blij mee!

Fijne jaarwisseling allemaal!

12. AuroraM

AuroraM Actief lid

May 15, 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    #52 AuroraM, Jan 1, 2014
    Last edited: Jan 1, 2014
    Goedemorgen allemaal. En Een gelukkig nieuwjaar!
    Ik ben nog niet bevallen..... gisteren hebben ze een ballonnetje ingebracht om de ontsluiting op gang te brengen. Dat brengen ze aan in baarmoeder en vullen ze met water. Dat stimuleert. En dan valt het er na weeen uit want dan is er 3 cm of ze halen het er de volgende dag uit. En dan schijn je ook ontsluiting te hebben .Inleiden met infuus kan pas als baarmoedermond rijp is. Gel gebruiken ze zo wie zo minder tegenwoordig en nooit als je zoals ik keizersnede verleden hebt. vol goede moed begonnen we aan Balonnetje t want bij mijn zoontje werkte dit . Dit keer werden de weeën die ik al vanaf thuis avond ervoor had ook heftiger en viel rond half drie ballonnetje er uit. Wij blij. Want nu konden ze doorpakken ivm nu rijpe baarmoeder. Dat zou betekenen infuus met weeen op wekkers en vliezen breken. Maar omdat ik zo goed zelf ging wilden ze liever niet ingrijpen en het mijn lichaam zelf laten doen. Weeen zijn lang doorgegaan maar waren goed te doen. En uiteindelijk stoppen ze.. opnieuw getoucheerd en niks ontsluiting erbij gekomen Aah. Dat was even niet leuk. Partner en ik waren toen al sinds vorige avond in ziekenhuizen. Amper slaap gehad en kapot.
    Dus even uithuilen en nieuw plan. Ik ben om half tien met fijne slaappil gaan slapen. . Hij is naar huis gegaan en heeft met oma en de kinderen die ik zo mis! !!!! Oud en nieuw gevierd. Wel gebeld om 1200 uur. Ben nu wakker gedouched weer rondje ctg en alles gehad. Plan is zo kijken naar ontsluiting. Dan infuus met opwekkers en ik wil een ruggenprik. En dan hopen dat we vandaag wel de dame in mijn buik mogen ontmoeten. Het gaat flink anders dan ik hoopte. Heb absoluut een paar hele moeilijke momenten gehad. Maar ook weer de moed bij elkaar. Het duurt gewoon langer. Mijn lichaam heeft moeite met de zwangerschap maar mijn baarmoeder wil nog niet zomaar open. Vreselijk maar zelfs bij vierde zwangerschap kan het dus zo gaan. Ik bereid mij er ook op voor dat er vandaag vast ook weer anders gaan. Go with the flow . Dat is de beste manier( lang gesproken met veel vk gisteren) bevalling laat zich niet plannen . lastste minpunten is dat ik na geboorte nog 24 uur moet blijven voor controle ivm hoge bloeddruk. En ik mis mijn kindjes zo erg dat het pijn doet. Maar ze zijn in goede handen bij mijn moeder. We zijn uitgerust dus kom maar op met de nieuwe dag. Aan jullie allemaal. Sorry voor het lange ego verhaal. Misschien is een van jullie heb laten al zo hups bevallen. Zo niet. Houd moed. Blik op oneindig. En ga mee in wat je lichaam doet. Veel liefs. Aurora

13. AuroraM

AuroraM Actief lid

May 15, 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Sorry. Warrig stukje. Geschreven op tel....

14. nedjla

nedjla Fanatiek lid

Jun 16, 2008
    1,773
    40
    48
    Heel veel succes vandaag en hopelijk komt de kleine vandaag wel hou moed!!

15. mappel

mappel Niet meer actief

He meisje toch wat een teleurstelling. Ik hoop dat je een beetje geslapen hebt. Succes voor vandaag!!

Het zal in elk geval niet heel lang meer duren:)

16. Elvina

Elvina Actief lid

Jun 14, 2011
    392
    0
    0
    Wat vervelend dat het langer duurt, maar vandaag is het vast zover! Sterkte en zet m op!

17. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    He, wat jammer Aurora. Veel sterkte vandaag! Hopelijk heb je je kindje snel in je armen.

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @aurora jeemig zeg ik dat loopt niet zoals je gehoopt hebt. Ik me vorostellen dat er momenten zijn dat je er ff doorheen zit. Hopelijk gaat t vandaag beter en kun je alsnog vandaag je kindje vasthouden.

Succes en sterkte

19. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Heel veel succes vandaag en een knuf!
    Dat jullie je meisje maar snel mogen vasthouden.

20. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Wat een teleurstelling, maar inderdaad go with the flow, het duurt nu echt niet lang meer! Succes!

Share This Page