Wie zit er nog meer rond uitgerekende datum?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AuroraM, 29 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Goedemorgen meiden! Hier vandaag uitgerekend :D Maar goed, ik beschouw vandaag maar gewoon als een hele normale dag, want de harde buiken / voorweeen die ik had gisteravond, zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Dus manlief is gewoon lekker aan het werk gegaan en ik ga het huisje maar even bij langs, lekker de Facebook chat en de app geluiden uit vandaag, geen zin in al die vragen. Als ik dinsdag weer op controle mag, zal ik wel vragen of ze in ieder geval wil kijken of er al ontsluiting is, want ik word wel een beetje panisch van mezelf nu. 2 vriendinnen van me die later uitgerekend waren, zijn al bevallen.. grrr... haha, oneerlijk voelt het dan ook gewoon! Elvina, ik kan me voorstellen dat het je echt teveel wordt, ik hoop voor je dat dat spul van de huisarts helpt. Was je bij je eerste ook overtijd?

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Wat een teleurstelling.:p

Ik weet t geslacht en ben retenieuwsgierig. Vandaag 5.45 maar een bekertje brinta naar binnen gewerkt en daarna zowaar nog wat kunnen slapen.

3. loeka12

loeka12 Actief lid

9 aug 2008
    253
    0
    16
    Utrecht
    Hallo! Ik zit vandaag op de uitgerekende datum - lijkt me leuk om hier mee te schrijven. Wel al wat voorwerk maar verder nog niks. Misschien hou ik het mentaal tegen want zie wel op tegen de bevalling en de pijn eerlijk gezegd. Het is trouwens mijn derde....

succes iedereen nog met de laatste loodjes!

4. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Nog een dag en dan heb ik ook de datum gehaald.
    Het is nu rustig, verdacht rustig zelfs.....;)
    Nah ja we zien wel.
    Voor alle meiden die slaap te kort komen, wil jullie wel wat van mij geven hoor ;)
    Hopelijk slapen jullie snel weer beter!
    En hopelijk hebben we allemaal snel onze beebjes in de armen.

5. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Allemaal in hetzelfde schuitje, wachten wachten wachten haha :p

Bij mn eerste ging ik 11 dagen overtijd dus ik heb nog even te gaan ;)

6. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    De harde-buiken-storm ;) van gisteren was loos alarm. Helaas pindakaas!

Net heerlijk wezen lunchen in de stad met vriendinnen, even wat afleiding! Fijn hoor!

Dinsdag maar eens vragen wat 'het protocol' bij de vk is rondom een handje helpen van de natuur!

Iedereen succes met geduld hebben!

7. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elvina, 11 dagen jeetje!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij 40 wkn wel even wat klachten ga aandikken hoor! Lijkt me nooit goed om kindjes langer dan 40 wkn te laten zitten... Heb daar minder leuke verhalen over gehoord, dus dan maar even 'aandikken'!

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    'Niet' miste daar nog en ik wil dus nu weleens weten welek naam t gaat worden bij ons. :D

@elvina was t ton wel spontaan gekomen nog? Pff dan was je dus 41.4
    Dat hoop ik echt niet te halen

Nou de UD is ook maar een datum he. 1mm verkeerd gemeten bij de termijn echo en de UD was zo een paar dagen verder. Dus dat t niet goed is om kindjes langer dan 40 wk te laten zitten vind ik persoonlijk wat overdreven. Er is wel een grens (ook omdat t er nog uit moet..;)) en het is niet voor niets dat er meestal max 42 weken wordt aangehouden.
    Bij ons is dus t protocol strippen doen ze enkel na 40 wk en dan moet t wel kunnen natuurlijk. Na de 41e wk wordt je verwezen naar de gyn.

Als ik mn buik zie en voel, denk ik dat kan toch gewoon niet dat t nog 2 wk blijft zitten.

9. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bouwjaar1979, ik snap je reactie! Mss is het wat overdreven, maar zoals ik al schreef, komt mij idee voort uit wat vervelende verhalen die ik heb gehoord.

Kweenie, is gewoon een gevoel van mij! Maar je hebt wel gelijk, ze meten niet voor niks tot 42 wkn.

10. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hoi!

Even een update: Ik ben vanochtend bij de verloskundige geweest en ze heeft me gestript. Ik heb nu zo'n 2-3 cm ontsluiting.
    Vannacht heb ik voor het eerst een paar heftige krampen gehad, maar nu overdag alleen nog wat voorweeen en harde buiken. Voor de zekerheid heb ik aan de ctg gelegen. Gelukkig was alles goed met de kleine en ik heb nog voldoende vruchtwater.
    Hopelijk gaat het strippen effect hebben, zo niet dan herhalen we het zondagochtend.
    Maar ik heb er best een goed gevoel over.

@Sally Als het goed is voeren ze wel wat extra controles uit na de 41 weken. Als het voor jou niet goed voelt of als je er echt doorheen zit dan kun je dat zeker bespreekbaar maken. Misschien dat ze je dan eerder in kunnen leiden?

@Elvina 11 dagen.. ik ook bijna nu :( Waarom strippen ze eigenlijk niet bij jullie? Dat is toch een vrij natuurlijke manier van helpen?

11. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Foofer ik hoop voor je dat het strippen werkt!

Duimen!

12. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie al veel slijmerige afscheiding hebben en de melkproductie al op gang komt. Bij mij namelijk nog niets..

13. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Ja bij 41+4 kwam het vanzelf op gang. Had vk aan de lijn omdat ik dag erop naar ziekenhuis zou moeten voor extra controles. Toen ik ophing braken mn vliezen dus kon meteen terug bellen haha.

Duim voor jullie dat het strippen helpt!

Hier ook geen slijmverlies hoor, melkproductie is al een tijdje dat er al wat komt.

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @foofer hopelijk helpt t strippen.

@missmara hier ook geen melkproductie. Vorige week dacht ik dat ik de slijmprop verloren was, maar wellicht toch niet. Ook geen harde buiken, dus geen enkel signaal dat er iets gaande is.

Wel een pijnlijk schaambeen bij t opstaan elke keer.

15. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Hier heeft het strippen wel al iets gedaan.
    Maar nog geen echte start.
    Dus.......dan mag vriend gaan strippen (uit zijn kleren hihihi).
    We zullen zien komende dagen.

16. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Missmara, ik heb af en toe druppeltjes melkverlies. Slijmerige afscheiding ook, heb volgens mij mijn slijmprop of een gedeelte ervan al verloren (gezien onder de douche). Xcuse me for the details! ;)

Nu al de hele nacht wakker. Gisterenavond veel harde buiken en een paar fikse krampen. Vannacht bij elke beweging harde buiken, praktisch niet geslapen.

Maargoed, het lijkt weer loos alarm. Er komt verder nog niks op gang!
    Ben benieuwd hoe het met de rest is! Sasjuh, Foofer, al een start? Ik hoop het!

Ik ga nog proberen wat te slapen!

17. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Pff hier ook nog niks hoor. Genoeg gerommel maar het zet gewoon niet door. Ik ga straks de vk even bellen om te overleggen. Ik word gewoon gespannen van het afwachten waardoor ik ook slechter slaap.
    Ben inmiddels (denk door het strippen) ook mijn slijmprop verloren, maar ja ook dat wil niet zeggen dat het binnen een paar uur begint.

18. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    Ik verloor mijn slijmprop en 24 uur later was de kleine er

19. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik hoop ook echt dat dat effect hier ook geldt, maar ik ben wel gisteren gestript waardoor ik denk ik de slijmprop ben verloren. De vk komt rond 10:00 even langs om te kijken wat we nog kunnen doen. Ik heb echt zulke fijne verloskundigen!

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @foofer owh wat irritant. Ik wordt ook elke ochtend weer wakker en denk weer niks gestart deze nacht. Tja die slijmprop...bij sommige komt er wat binnen de 24u, anderen verliezen m al weken eerder...
    Relaxed dat je vk even lang wil komen. Hopelijk kan ze iets verzinnen.

Trouwens heb jij inmiddels niet een extra controle bij het zh?
    Ik moet na week 41 bij de gyn langs zei de vk.

Deel Deze Pagina