start clomid oktober 2013!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door AnnevdH, 26 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Hoi iedereen!
    Ik ben nieuw op deze form ik zocht een plek waar ik meer informatie, steun en andermans verhaln kon lezen over clomid!Zelf heb ik al vanaf mijn eerste menstruatie problemen met het verkrijgen van een nieuwe cyclus. Gemiddel was ik misschien 1 x per jaar ongesteld. Artsen hebben het op mn 19e gegooid op pCOS. Flink balen natuuroijk....Nu zijn we sinds juni 2012 bezig om kinderen te krijgen maar het lukte niet spontaan.. ik naar gyn en énige wat hij zei was dat ik moest afvalen. Jniets over mn verleden of wat dan ook. Dit heb ik toen halfnjaar geprobeerd maar begin okt 2013 ben ik ovr gegeaan naar anrer ziekenhuis en arts... en weet j wat hij zei?; dat hij weinig tot geen symptomen zat van PCOS en dat t alleen hormonaal was. Torj gelijk promulut en clomid voorgeschreven gekregen.10 dagen promulut zitten erop en vandaag tweede dag van.clomid.

Nu vraag ik me alleen af... hoe weten ofnmeten jullie wanneer je best vruchtbaar bent?? Ik heb geen flauw idee omdqt ik nog nooit cyclus heb gehad!!Vind t wel allemaal erg spannend!
    Is trouwens onze eerste dus dubbel spannend denk ik??Lees goede verhalen over clomid dus hoop dat t bij mij ok werkt!!
    Hier succes verhalen?
    Nog anderen die in oktober 2013 zijn gestart?? :)

Liefs Anne

2. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Dat meten doet de arts. Die gaat kijken of de eitjes gaan groeien.
    Heb je dan geen afspraak meer staan nu?

Ik ben zelf nu bezig met de 4de ronde clomid.
    Eerst had ik 25mg ter ondersteuning en nu heb ik een dubbele dosis gekregen omdat mijn cyclus weer aan het verlengen was.

3. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    @beepje
    Ik heb pas in december nieuw afspraak maar niet een waar arts het in gaten gaat houden.. las t hier op forum al paar keer dus weet niet waarom ik dat niet heb.
    Heb zelf clomid 50mg al!
    Is het ook jouw eerste keer?

4. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Eerste keer wat?

Vreemd hoor...ik zou toch maar weer eens naar het ziekenhuis bellen.
    Clomid mogen ze je niet zomaar mee naar huis sturen, dat moeten ze in de gaten houden. Je hebt kans op een meerling hiermee en overstimulatie van de eierstokken.

Bij mij doen ze nl voor de eisprong mijn bloed testen op oestrogeen.
    En aan de hand hiervan bepaald de arts wanneer ik weer langs moet komen voor een echo om de eitjes te checken.

5. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Eerste zwangerschap? :)

Dat is zeker raar ik las t al meer op de websites maar mijn gynaecoloog zei dat twe het eerst zo zouden proberen! Kan het nu niet meer vragen omdat ik op vakabtie ga.. maar zal het in dec zeker gaan vragen!!

6. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ja ook de eerste hier idd.
    Bij mij dachten ze eerst ook pco maar t bleek ook hormonaal te zijn.
    Een week na de eisprong wordt mijn bloed weer gecheckt op de hoeveel progesteron om t bepalen of ik een goed eisprong heb gehad.
    Ik had niet genoeg progesteron en dan kun je niet zwanger worden.

Ga je dan zo lang op vakantie.
    Je kan het ziekenhuis toch wel even bellen anders?

7. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Ja ik zal ze van de week even bellen want vind gedachte niet zo fijn dat ik er geen controle op krijg! Ga ruim 2 weken op vakantie volgende week en ik ben deze week ongesteld geworden dus zou bij perfect plaayje rond 5 6 7 nov mijn eisprong zijn en in die periode ben ik dan op vakantie dan kan ik niet op controle komen!
    Ga maandag gelijk f bellen!

Heb jij veel last gehad van de bijwerkingen? Ik helaas wel maar is pas eerste keer dus mogelijk dat ik de volgende keer minder last ga krijgen!

Sterkte in ieder geval ook, laat maandag wel f weten wat ze in ziekenhuis gezegs hebben!

8. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ja de bijwerkingen waar ik last van heb zijn dat ik mijn eierstokken heel erg goed voel werken en zitten. Veel plassen en obstipatie. En soms een beetje misselijk, zeker nu met die hogere dosis!

Misschien laten ze je nu wel even los omdat ze niet snel iets verwachten bij je? Het heeft immers een jaar geduurd voordat je ongi was, dus ongeveer twee weken voordat je ongi was had je pas een goed ei. Maar ja ik ben geen dokter. De gyn heeft mij de eerste ronde in de gaten gehouden en gekeken of ik dus geen overstimulatie had en of ik een volwaardig goede eisprong had met deze dosis. Daarna werd ik 'los' gelaten voor een half jaar, maar ben nu dus weer terug voor een hogere dosis en wederom wordt dit gecontroleerd.

Ik ben benieuwd wat ze zeggen dan!
    Waar ga je heen op vakantie? Ik wil wel meeeeee.......

9. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Ik denk dan ook dat hij me daarom los gelaten heeft. Ben al jaren eigenlijk niet meer zelf ongesteld geworden. Werd t gedurende de pil wel maar dat was dan stopweek van de pil dus tja echt ong was t niet...
    Heb wel ontzettend veel last van hoor.. Pff heb dmv primolut nu wel menstruatie maar dat is gelijk goed aangekomen!! Geen idee hoe weeen voeleg maar laten we hopen dat ze niet erger zijn :p hahah als t zover is zal ik t nog wel laten wat erger was ;)!!

Hoelang gaan de bijwerkingen door bij jou? Hoop stiekem dat zodra ik stop met clomid dat het weer minder wordt.. Zit nu op dag 2!
    Ga inderdaad toch maandag even bellen want wil wel f weten wat het idee erachter is geweest, :)

Ooh vakantie ja lekker joh is meer dan jaar geleden dus ben er goed aan toe! Gaan 2 weken naar Tenerife!!

Weten ze trouwens bij jou wat aanleiding is waarom je niet zelf zwanger wordt? Al half jaar bezig nu met medicatie? Enig idee hoelang ze met clomid door willen gaan?
    Sorry heel veel vragen maar ik ben beetje zenuwachtig voor effecten van medicatie en het is eerste x dat ik het slik dus dan is het helemaal f nieuw allemaal! :) mijn voordeel is opzich wel dat ik eigenlijk al vanaf mn 19e weet dat al zou ik kids willen.. Ik daar hulp bij nodig heb! Dus die "klap" is al geweest! :)

10. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    De bijwerken gaan de hele cyclus door bij mij, behalve de rammelende eierstokken. Die stoppen na de eisprong. Is ook logisch he.
    Mijn lichaam maakte niet genoeg progesteron aan dus ik had geen goede eisprong. Hierdoor kan het vruchtje niet goed groeien en innestelen. De progesteron wordt in het follikel aangemaakt en dit blijft achter in de eierstok na de eisprong. Hier heeft de eicel ingezeten.

Nee dit is mijn 4de ronde met clomid en in eerste instantie wilden ze me tot februari door laten gaan en denk dat dat nu nog steeds aan de orde is.

11. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Heel de cyclus door last van bijwerkingen? Poehhhh... Wat je er al niet voor over moet hebben he? Hoe is jouw vriend/man ermee? Ondersteund die jou goed? :)
    Wat bizar dat het zo verschillend is per gynaecooog he... Ik heb het idee dat die van mij zo snel mogelijk door wil gaan terwijl bij jou anders is eigenlijk!
    Wanneer moet jij weert terug? Ik 4dec!

12. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ik heb deze week ook te horen gekregen dat k te weinig progesteron aan maak. Nu heb ik recept voor clomid en moet er de volgende cyclus mee beginnen. Eerst heb ik de 11 een HSG. Ga dan toch ff vragen hoe zit met controle als ik met de clomid begin

Deel Deze Pagina