Wie zit er ook op de miskraam te wachten?

Discussie in 'Miskraam' gestart door saabenjelle, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellow86

Hellow86 Actief lid

25 feb 2011
    161
    0
    0
    Flevoland
    @aloha, dat bruinverlies had ik na de 2 inwendige echo's... zo'n 2 a 3 dagen... voor de rest niet... ik voel me niet meer zwanger zoals 4 weken geleden.. alle symptomen zijn er niet meer... ja dat ik iets dikker ben geworden.. ik moet er nu naartoe.. heb over 15 min een afspraak... ik laat het wel weten wat het geworden is...

2. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    succes hellow! en volg je eigen verstand en gevoel!

3. Hellow86

Hellow86 Actief lid

25 feb 2011
    161
    0
    0
    Flevoland
    hey,

Nou dat ging echt heel erg makkelijk... had het gesprek, hij heeft voor alle zekerheid nog een echo gemaakt omdat ik geen bloedverlies heb. Ons kindje is nog steeds aanwezig. toen we verder spraken ging hij over naar curettage. ik heb toen aangegeven dat ik dat niet zie zitten en legde wat suus aangaf voor. hij vond het goed, omdat ik mondig genoeg was om dat te zeggen en nagedacht heb over andere methodes.. dus ik heb nu 1 x mifegyne 200mg in huis, 1mg cytotec en een herhaalrecept voor cytotec... ik begin vanaaf aan de mifegyne... dan kan ik overmorgen ochtend met de cytotec starten en dan maar hopen dat het zo wil lukken...

pffff ben eigelijk heel erg opgelucht dat het geen curettage word...

@suus; bedankt voor je tips!!!!

Liefs Marleen

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Helemaal goed! Hoeveel is 1 mg Cytotec? Want normaal gesproken moet je 4 pillen per keer inbrengen...

Suus

5. Hellow86

Hellow86 Actief lid

25 feb 2011
    161
    0
    0
    Flevoland
    @suus 5 x 200 mg cytotec... staat ook op internet over mifegyne, dat je 36 a 48 uur na het innemen van de mifegyne, 1 mg cytotec(prostaglandineanaloog) moet inbrengen.. en dat komt neer op 5 x 200 mcg..

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Oké, prima! Sterkte, hoop dat het vlot en zo pijnloos mogelijk gaat.

Je zou kraamverband kunnen halen voor de zekerheid, en zo'n matje voor in je bed. Sommige vrouwen kunnen echt flink bloed verliezen.

Suus

7. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ik vraag me nu sterk af waarom ze mij dan geen mifigyne willen geven.. donderdag als er niets op gang komt en ik weer een echo krijg ga ik er weer om vragen omdat ik dan wellicht wel met medicijnen wil gaan opwekken.

ben wel erg benieuwd na het verloop en je ervaringen van aankomend proces hellow. zou je me op de hoogte willen houden?

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

In een hoop ziekenhuizen ontbreekt de kennis over deze medicatie. Ik heb het ook weleens in een abortuskliniek moeten halen omdat het ziekenhuis het me niet wilde geven...

Dus vraag er zeker om, en zeg dat andere gyns het ook geven!

Suus

9. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ik heb erook om gevraagd al. ook gezegd dat in andere ziekenhuisen het wel word gegeven. mij werd vertelt dat ze het alleen geven als het vruchtje nog moet sterven. ik begin er gewoon weer over as donderdag ik vind het toch wel een fijn idee om dat eerst te nemen. o en toen ik zei dat het de baarmoedermond ook zachter enz maakt zei ze dat dat niet nodig was... ik had namelijk gegoogled op een bijsluiter.. zal deze maar eens uitprinten en meenemen donderdag.

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, ik weet dat je erom gevraagd had en dat ze met dat kletsverhaal kwamen. Echt klinkklare onzin hoor! Mifegyne en daarna Cytotec is gewoon een veel betere methode om een miskraam op te wekken, ook als de zwangerschap niet-vitaal is. Wat ik al zei, de kans van slagen is 90 procent met beide middelen, tegen 70 procent met alleen Cytotec. Veel sterkte met overtuigen, want mijn ervaring is dat van mening veranderen, laat staan toegeven dat je ernaast zat, totaal onmogelijk is voor een arts.

Suus

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Uit de bijsluiter van Mifegyne:

"Dit medicijn gaat de werking van het zwangerschapshormoon progesteron tegen (=- anti-progestagene werking).

Dit medicijn veroozaakt weeën.

Dit medicijn maakt de baarmoederwand gevoeliger voor de inwerking van prostaglandinen. "

En weet je wat prostaglandinen zijn? Dat is Cytotec. Dus dit middel zorgt niet alleen dat je baarmoeder open gaat staan en dat je weeën krijgt, en laat niet alleen je lijf weten dat het kindje niet meer leeft door de progesteronbom in je lichaam onklaar te maken (het hormoon dat de zwangerschap vasthoudt), maar zorgt ook nog eens dat Cytotec beter z'n werk kan doen!

Knappe arts die het een slecht idee vindt om dit middel te geven aan iemand die al wéken op een miskraam wacht.

Suus

12. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ja inderdaad dat las ik ook! en ze bedoelen dus inderdaad cyotec blijkbaar! nou ik ga ze overtuigen ervan! het is alleen een verloskundige in het ziekenhuis waar ik bij loop ( het verhaal van dacht gyn maar bleek vk geval )

ik had echter net een miniscuul druppeltje helder rood bloed bij het afvegen. hoop dat dat doorzet en ik die medicijnen niet nodig heb!

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

O ja, dat verklaart een hoop. Een vk is niet eens een arts en heeft geen kaas gegeten van medicatie.

Hoop dat je inderdaad helemaal niets meer nodig hebt. Dat scheelt een hoop gedoe ook.

Suus

14. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    aloha, hoop dat t doorzet uit zichzelf. En hellow ik hoop dat t snel werkt. Sterkte meiden!

15. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Aloha bij mij was het ook niet compleet verwijderd na 2 rondes cytotec. Ik wist niet van het andere meds af, kende suus nog niet toen. Ik hoop dat ze het meegeven maar hoop vooral dat het vanzelf gaat vloeien, altijd fijner dan. dikke dikke knuffs

ook aan de rest hier, is al zo moeilijk als je weet dat het niet meer goed is en dan als het vruchtje/baby nog niet komt en je moet afwachten... heel veel sterkte dames!

16. ratsjatoe

ratsjatoe Lid

14 apr 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

Hier nog ff een update van mij..
    Na een zware en moeizame maar ook spannende week is het vandaag dan zover.. Vandaag moet ik echt afscheid gaan nemen van 2 kleine wondertjes.. Ik word om half 11 verwacht in het ziekenhuis en dan gaan ze curreteren.. Ik heb echt ups en downs gehad de afgelopen week.. Ik hoop dat ze dadelijk nog wel ff een extra echo doen.. Maar ja daar zal wel niks op veranderd zijn..
    Ik heb echt een klote zondag gehad.. veel buikpijn en een down gevoel.. Heel de dag in mijn huispak rondgelopen en op de bank gelegen.. Mijn vriend afgezeken.. maar ja wat kan hij eraan doen..
    Hij heeft het ook heel moeilijk.. Daarom gaat mijn moeder vandaag mee naar het ziekenhuis.. En ik neem het hem ook niet kwalijk.. Hij verwerkt het op zijn eigen manier.
    Ik heb de afgelopen week ook super slecht geslapen..
    Alleen maar nachtmerries gehad over alles en iedereen..
    Hoop dat ik na vandaag alles een plaatsje kan gaan geven en dat ik weer wat meer rust ga krijgen in mijn hoofd..
    Ik laat jullie wel weten hoe het gegaan is..

groetjes

17. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ratsjatoe dikke knuffel en veel sterkte vandaag

18. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ ratsjatoe onwijs veel sterkte!

19. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Ratsjatoe: veel sterkte vandaag!!!

Ricmar: Wat laat je me schrikken.... Ik zag dat jij de laatste was die een bericht in dit topic geschreven had dus dacht dat jij ook een mk had....
    Phoe... gelukkig kom je alleen Ratsjatoe sterkte wensen...

Hellow: Wat fijn dat je goed hebt kunnen praten met de gyn en dat hij je nu toch medicatie geeft! Mij persoonlijk lijkt het ook niks om te curetteren. Maar ja, ik kan me ook voorstellen dat andere dames dat liever wel hebben ipv medicatie of afwachten...

Aloha: Maar is het dan niet mogelijk dat je een gesprek met een gyn kunt krijgen? Vind dat het maar een beetje raar gaat bij jou daarboven... (Wil niet zeggen dat het allemaal raar is daarboven ;))

Hier nog ff een vraagje he. Ik heb vorige week woensdagmiddag de mk gehad. Hoe lang daarna blijf je normaal nog bloeden?
    Bij de mk in december heb ik na de mk 3 dagen heel veel bloedverlies gehad (zoals na een bevalling) en daarna was het zo goed als over. Na 6 dagen had ik überhaupt geen bloedverlies meer.
    Nu heb ik de dag van de mk wel heel veel bloedverlies gehad (had kraamverband in) en vanaf de donderdag had ik genoeg aan maandverband. Sinds zaterdag gebruik ik inlegkruisjes maar tot nu toe heb ik wel nog steeds bloedverlies. Het is maar heel weinig maar toch iedere dag (in totaal) nog wel 1 inlegkruisje vol..... (sorry voor de details)...
    Na hoeveel dagen zou dit gestopt moeten zijn? Of wanneer moet ik de vk bellen omdat het bloeden langer duurt dan normaal? (Ze is al zo druk bezig voor mij mbt de gyn en onderzoek dat ik haar niet nog meer wil lastig vallen...)
    Heb het trouwens ook weer helemaal gehad met de inlegkruisjes enzo dus zou wel fijn zijn als ik weer "gewoon" alleen een onderbroek aan kon.... :D

En daarnaast nog even een mededeling. De vk heeft kunnen regelen dat ik morgen om 11u op het spoedspreekuur terecht kan van de gyn. Ze vond dat het veel te lang zou duren als ik op 2 mei pas terecht kon. Dus yay voor de vk!!!! (ben erg blij dat ze dat heeft kunnen regelen)

20. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    wat fijn dat je zo snel terecht kan! Wat bloeden betreft, tja dat was bij mijn laatste mk zo voorbij. Duurde 4 dagen en daarna niks meer. Heb geen idee hoe lang het mag duren, maar zo heeft iedereen wat anders. Ik ben nl nog steeds niet ongi :(

Deel Deze Pagina