Wie zit er ook op de miskraam te wachten?

Discussie in 'Miskraam' gestart door saabenjelle, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Na een mk kun je nog weken bloeden. Het moet alleen wel afnemen en niet toenemen.

Ratsjatoe, ontzettend veel sterkte vandaag.

Suus

2. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Okay, anders bel ik morgen wel op als ik bij de gyn ben geweest. Dan moet ik toch bellen om te vertellen hoe het was verlopen...

3. Hellow86

Hellow86 Actief lid

25 feb 2011
    161
    0
    0
    Flevoland
    @aloha, jah ik hou je/jullie wel op de hoogte vind het best spannend allemaal... wat ik ga voelen enzo... en hoe het gaat verlopen... tjah ze hebben het wel uitgelegd maar elke vrouw is anders en reageerd er anders op...

toen ik trouwens die pillen ging halen en met name de Mifegyne, moest ik eerst naar de apotheek van het dorp. (de afspraken met de gyn zijn namelijk bij ons in het dorp op de poli en niet in het ziekenhuis) Nou dat was een grote fout om daar heen te gaan.. ik werd bijna finaal door de apotheker afgekraakt van, je moet die pillen zelf betalen hoor en deze pillen horen ze je in het ziekenhuis mee te geven.. kreeg een beetje een naar gevoel... tjah je voelt je al naar en dan moet zo'n apotheker je ook nog de grond in stampen... je schaamt je al bijna om dat recept te geven en dan durven ze ook nog zo met je om te gaan. ik en miijn man voelde ons niet op ons gemak en zijn toen maar gewoon naar het ziekenhuis gereden, ja we konden ze wel laten bestellen maar daar had ik geen zin meer in...

4. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    huh.. heb je de pillen dus nu niet? of ben ik heel erg warrig nu?

Iemand maakte een opmerking over hier bovenin.. maar het ziekenhuis waar ik loop is apeldoorn ;)

ik ga denk ik inderdaad om een echte gyn vragen als ik het niet krijg van dat andere mens. heb al eens om een ander gevraagd maar kreeg stug steeds weer haar.

Hier is het bloedverlies naja dat ene miniscule druppeltje nog steeds het laatste geweest. wel af en toe weer dat gelige afscheiding. ik had zo gehoopt dat het doorkwam nou.. :(

Ik ga vandaag maar weer eens in de zon zitten. ik probeer zoveel mogelijk te ontspannen misschien dat het dan opgang komt..? Heb vroeger welleens gehad dat ik maar niet ongi werd en dan een test deed en halfuur later ongi werd misschien moet ik maar gewoon een test doen dus ;) nou we het daar toch over hebben.. zou die nual lichter kunnen zijn? of kan dat echt pas na de mk komen?

5. Laetitia

Ah, ik wist niet dat je toch weer "helemaal" in Apeldoorn zat... je had toch ook problemen bij het zh waar je nu woont? Of ben ik door de war... :S

Maar wel balen dat het allemaal nog niet vlot (zowel met de mk als in het zh....)

Maar ik ben weer ff verder... ben ff alles aant nakijken wat Suus in de afgelopen tijd heeft geschreven over onderzoeken naar mk enzo... Roger is nu nog even in Apeldoorn (toevallig) maar gaat over een uurtje weer naar het zuiden komen. Dus als ik mijn dingen binnen het uur nog naar hem stuur dan print hij het op het werk nog uit.... Anders moeten we het zelf uitprinten en iedere pagina die ik niet hoef te printen is weer er weer een he... (probeer het kopen van nieuwe toners zo lang mogelijk uit te stellen)

6. Hellow86

Hellow86 Actief lid

25 feb 2011
    161
    0
    0
    Flevoland
    heey neej ik heb de pillen gewoon hoor... ik moest ze alleen ophalen in het ziekenhuis..

7. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ja het is een lastig verhaal om te volgen waar ik nu loop woon en ben haha. ik ben het weekend voordat ik wist dat we zwanger waren verhuist naar het noorden. toen ik ondekte dat ik zwanger was ( onverwachts) moest ik opzoek naar een vk. echter hier ken ik niemand en kende ik ook geen ervaringsverhalen enz en om nou als nieuwe in het dorp mensen daarop aan te spreken en te vragen naar hun ervaring zag ik ook niet zitten. Dus ik heb een vk in apeldoorn gebeld en daarmee afgesproken dat ik het eerste trimester bij hun zou lopen. in principe alleen die ene termijnecho dan. mja dat is anders gelopen dus en ben in het ziekenhuis daar terecht gekomen, want dat kende ik en dat was dichtbij me moeder enz enz. mijn vriend werkt onregelmatige diensten en moest zo vaak erheen dat hij ook niet elke keer vrij kon nemen. wij vonden dat zonde van de dagen want hadden die liever rond de bevalling nog over ;) dus kon me mama lekker mee af en toe. ik was in d veronderstelling dat ik bij een gyn liep. ik heb tussendoor bij de vk in apeldoorn welleens een second opionion laten doen en na het nieuws van de mk hun mij beter laten uitleggen wat mijn keuzes waren en wat er nou precies aan de hand is, want hier had het ziekenhuis blijkbaar geen tijd en zin in. ik loop nu nog steeds in het ziekenhuis omdat die vk praktijk het belangrijk vind dat je deuren openhoud en ik toch misschien daar terecht kom als de mk begint als ik in adoorn ben en het niet goed gaat.

kortom ik woon in noordwolde friesland. ik kom uit apeldoorn. ik ben wel vaak in apeldoorn bij me moeder omdat mijn vader dus net overleden is en ik gewoon een moederskindje ben ;) misschien is het zo wat duidelijker.

@hellow.. gelukkig ik schrok al! leef erg met je mee.

Ben erg blij met dit forum weten jullie dat? zo fijn als mensen begrijpen waar je over praat en mee kunnen denken op hetzelfde nivo en belevingsnivo.. thnx daarvoor!

8. Laetitia

Ja, heb hetzelfde gevoel... jij ook bedankt! ;) En de rest natuurlijk ook :D (He Suus!)

Maar jeetje, wat een verhaal... hihi... Ken hetzelfde probleem hoor. Bij de eerste zw woonden we in België (10 minuten van de nederlandse grens) en dat was zo moeilijjk blijkbaar mbt de kraamzorg en verzekering (was gewoon in NL verzekerd) en vk enzo... Heb toen een vk bij mijn ouders in de wijk gekozen en dat was (voor vk zelf) echt geen probleem. In het uiterste geval zou ik de kraamtijd bij mijn ouders in huis houden.... maar gelukkig hadden we een maand voordat Thessa geboren werd een huisje in Maastricht kunnen vinden en was alles nog net op tijd goed opgelost.... maar wat een werk is dat geweest zeg.. jong jong....

9. Hellow86

Hellow86 Actief lid

25 feb 2011
    161
    0
    0
    Flevoland
    @aloha, ik las net dat je pas je vader hebt verloren.. gecondoleerd!

Ik zelf heb dat ook meegemaakt vorigjaar 21sept is mijn vader overleden... bijna 7 maanden geleden... gaat snel...

ik zag daarom heel erg uit naar deze zwangerschap... daarom hebben we het mijn moeder en mijn schoonouders al na 7 weken verteld... tjah je houd er niet rekening mee dat het fout gaat... maar nu weten we wel anders.. dit zagen wij echt niet aankomen... en dan moet je het je moeder vertellen... dat viel mij heel erg zwaar... net haar man verloren en dan ook nog haar eerste kleinkind... ik wist niet waar ik het zoeken moest....

tjah het leven gaat door, en 3 dagen nadat ik gehoord had dat ons kindje niet meer leefde vertelde de broer van mijn man doodleuk dat ze zwanger zijn.... maar wel erg pril 5 weken ofzo.... toen storte ik helemaal in... konden ze hier niet even mee wachten om dit te vertellen.. ik besefte nog amper wat mij te wachten stond... ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan... ook omdat zij nog rookt en alcohol drinkt... sorry maar daar kan ik niet zo goed tegen...

gelukkig gaan wij binnenkort lekker op vakantie en kan ik even lekker tot rust komen... ver weg van alle ellende...

Ik heb net wat bloed verloren en ik heb ook een zeurende pijn in mijn buik.. is dat normaal als je alleen nog maar mifegyne hebt gehad... morgen vroeg pas cytotec...

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, dat kan heel goed volgens de bijsluiter.

"Het onderstaande schema zal worden toegepast:
    Na de toediening van MIFEGYNE®, gaat u terug naar huis. Meestal beginnen de uteriene bloedingen 1 tot
    2 dagen na de inname van MIFEGYNE®.
    In zeldzame gevallen kan de afdrijving plaatsvinden voor u de prostaglandine neemt. "

Mifegyne tabletten 200 mg bijsluiter RVG 24206

Suus

11. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    he bah hellow. ik snap exact wat je bedoeld! dit is/was ook mijn 1e kindje en mijn vader was een super leuke opa voor de kinderen van mijn oudere zussen. ik zei altijd hoe erg ik het vond dat hij nooit mijn kinderen zou kennen zelfs op zijn laatste uurtje hebben we het hier nog over gehad. Toen mijn vader was overleden heb ik hem aangegeven als overleden bij de gemeente met het trouwboekje van mijn ouders. Toen ik deze daarna teruggaf aan mijn moeder zat er een briefje in.. een geboorteaangifte formulier! wat waren wij toen boos op de gemeente maar even later zag je iedereen denken wie zal er zwanger zijn of worden.. en toen werd ik dus plotseling ineens zwanger.. we hadden echt het idee dat hij er iets mee te maken had of het heeft geweten. heel bizar. mijn famillie wist dus ook direct dat ik zwanger was en het was een lichtpuntje voor ons allemaal. Nu het fout gaat snap ik precies je gevoel van zo snel weer iemand verliezen ook voor de famillie. Ik ben zelfs even boos geweest op mijn vader want hij had beloofd op alle kleinkinderen te passen. dit heeft die zelf verwerkt in zijn uitvaart die hij zelf geregeld heeft. Ik was zo boos dat hij dan niet op mijn kind past! natuurlijk weet ik beter maar toch bekruipt je zoon gevoel even. Ik riep ook steeds dit kan niet fout gaan we hebben al zoveel ellende gehad en papa waakt erover. nou zie je maar weer.. niet alles gaat zoals je denkt. Natuurlijk jij ook nog gecondoleerd voordat ik dat vergeet. Wij hebben bij zijn graf een vlinder op een stokje gezet bij de intratuin heb je die. er zit ook een regenmeter aan zoon buisje daar zet ik steeds een bloem in nu voor de kleine frummel. misschien een idee voor je?

Ik denk dat het bloedverlies en krampen wel door de mifegyne kunnen komen als ik de bijsluiter zo doorlees. je baarmoedermond kan er namelijk open en weker van worden en wellicht laat het dan bloed door wat waarschijnlijk al in je baarmoeder zit. Op de echo bij mij was bloed te zien in de baarmoeder vorige week ik denk dat als mijn baarmoedermond open zal zijn alles eruit stort. maar dat is maar mijn idee hoor ! het kan compleet anders zijn ik heb er gelukkig (nog) geen ervaring mee.

12. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    was het vorige jaar een afscheid aan vaders? Mijn pa is januari 2010 overleden vlak voor mn bruiloft.

13. Hellow86

Hellow86 Actief lid

25 feb 2011
    161
    0
    0
    Flevoland
    @suus, dank je wel.. had ik zelf ook wel kunnen opzoeken... maar soms word je onzeker blablabla.... pff...

@aloha, haha wat grappig dat je begint over die vlinder... ik hou echt van vlinders... ik wilde ook al een vlinder kopen voor bij me pa op het graf maar ik had nog niet de juiste gevonden.. haha... ook heb ik voor mezelf voor aan mijn pandora armband een vlinder gekocht.. en ik wil nog graag ooit als ik daar aan toe ben een tattoo laten zetten van een vlinder.... je gedichtje vind ik heel erg mooi!!

14. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    De pandora bedel krijg ik ook als het achter de rug is.
    Mijn vader heeft mij namelijk nog een pandora armband gegeven vlak voor zijn sterven met een engeltje en nog 2 dingen waardoor ik aan hem denk.
    Tevens heb ik ook een tattoo voor mijn vader, die heb ik al laten zetten toen we wisten dat die zal gaan sterven en die heeft die dus ook nog gezien. Waarschijnlijk komt er ook nog wel weer een tattoo voor deze kleine frummel. Ik heb namelijk erg veel tattoos dus is bij mij meer dan logisch ;)
    In tuincentrums heb je heel veel vlinder spul nu.
    Ik heb buiten ook zoon wilgenhart aan de voordeur met een vlindererop gemaakt.

@ bleu mijn vader is 23 november 2010 overleden de dag na de begravenis was ik jarig een week erna mijn moeder daarna kerst oud en nieuw mijn vaders verjaardag en ik ineens zwanger.
    Lijkt me ook vreselijk om zo kort voor je trouwdag je vader te verliezen. Al is het natuurlijk altijd vreselijk wanneer dan ook!

15. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    het is altijd een slecht moment om iemand te verliezen. 1 jaar na zn overlijden was k weer zwanger, maar ja het werd helaas een mk.

16. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ik móet even zeuren hoor en doe dat even hier. Ik wil Verdomme nu wel eens bloed zien! Zo dat lucht op. Slaap lekker iedereen.

17. ratsjatoe

ratsjatoe Lid

14 apr 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

Hier ff een berichtje van mij.
    Ben gister om half 11 in het ziekenhuis om mezelf te melden.. Kwart voor 12 werd ik gehaald en om kwart over 12 naar de OK.
    Ik kwam om kwart voor 1 terug op de verkoever en om 10 over 1 ben ik helemaal in tranen wakker geworden.. Gewoon ontroostbaar..
    de zuster zei dat ik dan waarschijnlijk erg emotioneel onder narcose ben gegaan.. Ook had ik super veel pijn in mijn buik en onderrug.. Daar kreeg ik medicijnen voor.. Toen zakte de pijn gelukkig.. Rond kwart voor 2 was ik weer op de kamer.. Ik had gelukkig een kamer voor mij alleen.. Ik moest aan het infuus blijven liggen en daar baalde ik van, ik wilde naar huis, maar ja eerst plassen en thee.. en daar moest ik op wachten.. kwart over 2 kwam ze thee brengen.. Als die erin bleef kreeg ik brood.. Ik had wel vort honger.. Half 4 nog steeds niemand gezien. dus drukte ik maar op de alarmknop. Eindelijk mocht ik naar de wc.. Eten en infuus eraf.. ik wist niet hoe snel ik me moest aankleden. Ik mocht naar huis.. Toen ik thuis kwam lagen er sterkte kaarten bij de post en toen brak ik. De pijn is me tot nu toe meegevallen. Ik verlies tot nu toe weinig bloed.. Het ergste wat ik vond dat ze in het ziekenhuis praten over een ABORTUS.. Nou daar moet je dan net mee aankomen bij een moeder die niet vrijwillig haar kinderen weg laat halen, en dat heb ik ze ook gezegd daar.. Zet er dan gewoon curretage neer ofzo.. Ik heb voor mezelf besloten dat ik naar het graf van mijn opa en oma ga en daar een plekje ga geven dmv 2 roosjes te plaatsen..

Mijn dochtertje van 2 maakte gister een opmerking die ik hoor nog niet had horen zeggen. Het was tegen opa " mama heeft baby in de buik "
    Nou dan denk je ook ff... wat een timing..
    Maar ja ze zal wel ergens iets hebben opgevangen..

Maar goed.. al met al is het me toch meegevallen en nu kunnen we alles een beetje gaan plaatsen..

Goed afronden en dan zien we wel weer verder.. we willen toch graag nog een tweede kindje..
    Alleen zal dan de angst er wel zijn dat het weer fout kan gaan..

Bedankt voor jullie sterkte wensen gister..

18. heleeno

heleeno Lid

3 dec 2010
    14
    0
    0
    ik heb een windei en was 9wk en 3 dagen ben erg verdrietig maarja wil het graag snel afsluiten.
    Ik heb gister gekozen voor cytotec en heb vanmorgen net 2 tabletten ingebracht om 6 uur vanmorgen!!
    Tot op heden nog nergens last van ik heb namelijk allrlei horror verhalen gelezen over deze methode!!
    Het is buiten 25 graden maar durf eigenlijk nergens heen te gaan dus maar depri binnen zitten wachten op wat komen gaat!!
    Weet iemand hoelang het gemiddeld duurt???

19. Hellow86

Hellow86 Actief lid

25 feb 2011
    161
    0
    0
    Flevoland
    #219 Hellow86, 20 apr 2011
    Laatst bewerkt: 20 apr 2011
    @heleeno, ik heb vanochtend om 7 uur 5 pillen ingebracht en had 15 min later al resultaat.. had toen heel veel krampen en bloed/slijm/vellen/proppen.... ja klinkt vies allemaal maar dat is het ook... nu bijna niks meer.. maar ik heb ook van te voren mifegyne gehad..

mijn Gyn vertelde dat het binnen 3 uur begin en als je na 24 uur nog geen reactie heb weer 5 pillen in moet brengen... nu twijfel ik of ik morgen vroeg nog eens 5 moet inbrengen omdat ik het gevoel heb dat niet alles eruit is.... ben ook bang dat het uiteidelijk niet volledig is en alsnog gecuretteerd moet worden...

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Als jij dat gevoel hebt, dan zou ik nog eens die pillen inbrengen morgen.

Wanneer krijg je de controle-echo?

Suus

Deel Deze Pagina