Wie zit er ook op de miskraam te wachten?

Discussie in 'Miskraam' gestart door saabenjelle, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. totallyinlove

totallyinlove Niet meer actief

@ Aloha ,

was toch wel nieuwsgierig naar dat stukje waarin je schreef over vruchtje opvangen in water , en heb het opgezocht en is geen fabeltje.

Toch is het in het algemeen aan te raden samen met je partner, arts of verloskundige, te kijken hoe de vrucht eruitziet. Je kunt dat het beste doen in een bakje water. Het bloed wordt er zo afgespoeld, waarna het vruchtje, zwevend in het water, beter is te zien. Je kunt er ook een foto van maken als tastbaar 'bewijs' van de zwangerschap

2. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    nou hier even bericht weer.
    Het was dus niet klaar. Ik heb om half 9 direct het ziekenhuis gebeld dat ik een controle echo wou. om 11 uur kon ik komen.
    op de echo was 1 grote massa te zien ik was nog geen 1/5e deel verloren! Mijn baarmoedermond stond wijdopen maar de stukken waren gigantisch groot en veel en mijn baarmoeder krampte even niet meer zoals moest. Er werd een gyn bij gehaald en met zijn 4e hebben we gepraat over hoe en wat. Het kwam erop neer dat het medisch overantwoord was om me naar huis te sturen, ik had namelijk 85% kans dat ik die middag of avond dan met gillende sirenes in shock naar het ziekenhuis zou worden gebracht wegens teveel bloedverlies en niet te houden pijn. Er moest dus gecurreteert worden hoe dan ook. Dat waar ik juist voor gewacht heb zodat het niet hoefde moest toch. Ik werd dus direct opgenomen en tijdens het opname gesprek werd ik al gehaald voor de ok. Ze hebben alles weggehaald en schoongespoeld. ik heb wel een verhoogd risico nu op een infectie doordat ze door besmeerd gebied moesten opereren en omdat mijn baarmoedermond best heel lang heel erg open heeft gestaan. de infecties zijn ze bang voor en moet ik dus goed in de gaten houden. Als ik had gewacht nog en niet pgenomen wou worden gistermiddag was er vrijwel zeker een infectie onstaan. ik vond namelijk alles al stinken en dat was een teken van infectie en of rotting. Ik ben onder algehele narcose geweest en toen ik wakker werd had ik vrijwel geen pijn want ik zat onder de dyclofinac en paracetamol via het infuus, alleen me mond is helemaal stuk me tandvlees en gehemelte door de beademing. ik ben 2,5 uur weg geweest van kamer op de ok en eenmaal terug direct vrij helder. ik ha honger dus vroeg brood en thee ik bedacht dat ik zoveel mogelijk moest drinken en naar de wc moest om ontslagen te worden dus zo gezegd zo gedaan. savonds mocht ik weer naar huis en nu zit ik dus de day afther met een leeg gevoel dit te typen. het is klaar en nu kijken we weer vooruit, maar eerst 6 weken niet tillen stofzuigen bukken enz enz. over 6 weken krijg ik een controle echo of echt alles weg is en of er complicaties zijn.. we zullen zien hoe het gaat. Voor nu ben ik niet meer zwanger en hebben we geen kindje opgevangen schijnbaar. Al kon het zijn dat er een stukje tussenzat want de vruchtzak was verscheurd op de echo. we begraven het dus toch maar om toch iets te hebben.. het ziekenhuis was erg netjes en de artsen erg fijn en meelevend ze hadden me beloofd na al mijn nare ervaringen eens een goede ervaring te bezorgen.. en dat is ze gelukt als je puur naar de manier waarop en de mensen kijkt, de reden is natuurlijk nooit leuk te maken.

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Aloha, wat een heftige ervaringen voor jou allemaal. Het is ook echt niet eerlijk: wacht je netjes af, moet je alsnog gecuretteerd worden. Ik hoop dat je snel opknapt. Hebben ze je preventief antibiotica gegeven? Daar zou ik wel om vragen. Sterkte!

Suus

4. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ik ben allergisch voor bijna alle antibiotica dus die heb ik niet gekregen. Het risico dat ik daarop reageer is te groot op dit moment want dan zal ik nog verder van huis zijn. Ik moet dus eerst aansterken voordat ze iets kunnen proberen te geven. Er is niet bekend namelijk tegen welke antibiotica ik wel kan en als reactie krijg ik op de meeste binnen 15 minuten een opgezwollen keel en gezicht en vlekken over mijn lijf ik moet dan altijd snel een tegenspuit krijgen anders raak ik in een anafalistische shock.

We gaan nu even voor een paar dagen naar de caravan van mijn moeder is half uurtje hier vandaag ( apeldoorn) even tot rust komen.
    Even wat anders.
    Ik bloed niet extreem heftig nu trouwens beetje een normale menstratie alleen dan vloeibaarder. normaal heb ik veel stolsels als ik ongi ben. Ik meet me temp paar keer per dag en was mezelf extra goed nu.

5. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje aloha wat heftig allemaal.
    Onwijs veel sterkte!!!! En even goed uitrusten van alles en goed bijkomen.

6. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Jemig.. Aloha.. Dikke knuffel voor jou!
    En wat kl*te dat het na dat lange wachten alsnog zo verlopen is.
    Heel veel sterkte!

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

O jee, allergisch, wat naar. Hopelijk is het dan gewoon niet nodig. Veel sterkte hoor!

Suus

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Jeetje meid wat een domper maar gelukkig wel goed gehandeld, zowel jij als het zkh! Nu dit verwerken en goed aansterken lieverd!! Neem echt de rust en idd ff met de caravan weg is ook een afleiding. Knuffs!

9. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Jeej Aloha, wat balen dat je alsnog een curettage hebt gekregen. Wel goed van het zh dat ze je nu zo goed hebben geholpen en zo goed hebben gereageerd maar toch balen dat je het nog niet zelf kon doen. Maar even een vraagje tussendoor. Was het niet mogelijk om de baby mee te nemen uit het zh? Ik had namelijk ergens gelezen (heb de laatste tijd heel veel gelezen dus weet niet meer echt waar helaas) dat je altijd de mogelijkheid hebt om het mee te nemen maar dat je er dan wel zelf om moet vragen.

10. Hellow86

Hellow86 Actief lid

25 feb 2011
    161
    0
    0
    Flevoland
    @aloha, jeetje wat een verhaal.....wat balen van die curettage.... dat is ook mijn angst geweest...veel stekte en rust lekker uit...

nu mijn update, nadat ik woensdag de cytotec had ingebracht en daar reactie op had heb ik toch maar de donderdag de andere 5 pillen ingebracht... nou ik voelde helemaal niks.... maar goed...zaterdag kreeg ik erge rugpijn en 1/2 dag later kwam er een zakje oid uit... ik ging ervanuit dat dat het vruchtzakje met kindje zou zijn... dus we hebben het in een luciferdoosje gedaan en in een bloempotje gestopt... en nu staat dat bij mijn vader op het graf... met een vlinder erin..

nu was ik vandaag op het werk en ik voelde mij niet helemaal fit... ben dus naar huis toe gegaan... thuis ik kreeg in een keer krampen en ik voelde iets in mijn vagina, ook had ik weer diarree.. nu ging ik naar het toilet en er lag weer wat in mijn maandverband... dit lijkt heel erg op een boontje en is 1,5 cm groot.... nu vraag ik mij nu af of dit dan het kindje is... maar wat is hetgeen dan wat ik zaterdag had... de verloskundige vond het niet nodig om lang te komen omdat ik donderdag toch al een echo heb... maar ik weet nu niet wat nou wat is... straks begraaf ik het verkeerde... of heb ik dat al gedaan... pff...

xx

11. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Hoi allemaal

bedankt voor de lieve woorden. Inmiddels zijn manlief en ik even een paar dagen op de camping geweest en hebben we voornamelijk geslapen en gedommeld. alle stress vloog van ons af en we waren echt labiel en stuk. Nu zijn we weer behoorlijk op kracht gekomen en vandaag gaat het eigenlijk goed. Ik blijf nog wel even in apeldoorn bij mijn moeder logeren omdat hier het ziekenhuis dichtbij is en manlief vandaag tot donderdag in avonddiensten zit.

Ik heb zondag nog even erge buikpijn gehad en het ziekenhuis gebeld ik moest het even aankijken, half uur later kwam er nog een groot stolsel. daarna was de pijn weg en is er alleen nog een zeurende/beurs gevoel in de baarmoeder aanwezig. Het was normaal om nog wat te verliezen zeiden ze want onderin de baarmoeder schijnt nog wat te kunnen blijven liggen ookal spoelen ze goed enz. Vandaag is het vloeien minder geworden en ik hoop dat het met een paar dagen dan ook echt gestopt is. Sinds gister is ineens me temp weer gedaald naar normale waarden van 36.3 ipv 37 plus. lijkt mij een goed teken toch?

Even over de vraag of we het vruchtje mee konden nemen. Mijn vruchtzak was gescheurd, ik heb blijkbaar thuis de helft opgevangen en de andere helft heeft het ziekenhuis tussen allemaal stolsels enz eruit gehaald. Dit is direct vernietigt en kon ik niet meenemen. Weet niet of het anders wel had gekunt, als het nog heel was geweest.

Het beetje wat we thuis hebben opgevangen staat in de vriezer en gaan we alsnog begraven. Vanmorgen hebben we een roos op stam gekocht met een mooie stenen grote pot. We wonen ergens waar we niet lang zullen blijven wonen en zo konden we hem ook mooi mee verhuizen en eventueel in de winter binnenzetten.

12. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Het verkeerde begraven kan nooit lieverd. Het gaat om het gevoel erbij en anders begraaf je het gewoon allebei.. dan weet je zeker dat je goed zit. Ik weet wel dat als het er leverachtig uitziet het inderdaad stolsels zijn. Het vruchtzakje is echt een beetje een belletje waar je het bloed vanaf kan spoelen. Maar een boontje kan inderdaad het vruchtje goed zijn. Als ik jouw was zou ik gewoon ook even aandringen op eerder een controle echo want als je nog niet leeg bent en je baarmoedermond niet sluit heb je risico op infectie.

En gewoon alles begraven waar jij gevoel bij hebt meid! Sterkte!

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hey Aloha, fijn dat het er nu uit is, hoe verdrietig het ook is...
    Je kan sowieso nog stolsels verliezen omdat je ook een wond in je baarmoeder hebt waaruit je een beetje bloedt, dit kan ook weer stollen zegmaar.

Ik heb mijn 1e miskraam ook vreselijk veel stolsels enzo verloren, maar ook na de bevalling van mijn 2e kindje verloor ik na een week een enorm stolsel en pas toen hielden mijn naweeën op.

Sterkte meis! (en natuurlijk ook voor de andere)

14. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    hi dames,

nou ik verlies sinds gister eigenlijk geen bloed meer.
    nog een heel inie minie klein beetje donkerbruin oud bloed maar that's it.

ik heb zojuist een zw test gedaan maar helaas is deze nog vet positief.. dat bracht mij op het volgende.. dames die al een mk hebben gehad hoelang teste jullie nog positief?
    en hoe zit dat met een volgende eisprong? krijg ik die gemiddeld 2 weken nadat ik nega test of? me temp was maandag gezakt maar is nu weer 37 plus helaas.

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik tempte altijd. Twee weken na tempdaling kwam ei. Zwangerschapstesten kunnen nog weken posi blijven. Ook met posi test kun je een ei krijgen.

Fijn dat het bloeden stopt. Hou je haaks!

Suus

16. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    oww!! ik had net in een topic wat erover ging een vraag gesteld haha ;) ik snap niet hoe het kan dat je een eisprong krijgt als je hcg in je lijf hebt...

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik ook niet, maar het gebeurt wel vaker. Je cyclus komt gewoon weer op gang als je hcg onder een bepaald niveau is. De tempmethode is behoorlijk betrouwbaar.

18. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik had 1 week na mijn curretage een hcg van 1, dus niks meer zeg maar,, maar met een curretage weet je ook zeker dat alles weg kan zijn(als het goed is)

19. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Wij hebben niet getempt of zw-testen gedaan na de vorige mk. Waren wel steeds bezig met natuurlijke anticonceptie maar omdat we wisten dat we nog kinderen wilden waren we daar niet zo "strikt" in.
    Ik zou dus ook niet weten hoe lang je nog positief test na de mk. Ik werd iig gewoon netjes 4 weken na de mk ogni.
    Ben eens benieuwd hoe dat nu zal gaan trouwens.

Ben nu wel die hele theorie van natuurlijke anticonceptie nog eens aan het ophalen, want de 3 maanden dat we nu niet zw mogen worden is een goede periode om dat ritme eens fatsoenlijk erin te krijgen. (Zeker als we max. nog maar 1x zwanger zullen gaan worden hierna)....

20. esmeralda76

esmeralda76 Actief lid

1 nov 2010
    345
    0
    0
    Helaas werkeloos
    Hillegom
    Mijn zwangerschapstesten na de 2 miskramen en de BBZ stonden binnen een week weer op 1.
    Ik had vreemd maar waar wel meteen mijn normale cyclus terug.

Deel Deze Pagina