ja, en een toverstaf zou helemaal handig zijn. Nu je toch nog wakker bent..........waar is progesteron slikken ookalweer goed voor ?
Progesteron verlengt je LF (mocht die te kort zijn) maar kan ook een miskraam voorkomen als je een progesteronekort zou hebben. In de eerste 12 weken teer je namelijk op je gele lichaampje, oftewel het corpus luteum, voor de progesteronvoorziening. Als dat lichaampje (overblijfsel follikel) niet goed functioneert dan kan je lichaam de zwangerschap niet vasthouden en krijg je een miskraam. Buiten nederland geloven ze echt wel in deze oorzaak, dus daar krijg je Utrogestan (prog) na herhaalde mk's. In nederland wordt het mondjesmaat verstrekt zolang nog niet onomstotelijk vaststaat dat het werkt. Aangezien er geen risico's of nadelen zijn zou ik er na een paar miskramen zeker om vragen!
Nou, laat ik die vergeten zijn vanmiddag...... morgenochtend tel. spreekuur bij de vk vragen hoe die erover denkt. Ik duik daar ff in zodat ik mijn punt kan maken vlgnde week bij de gyn. Nu moet je naar bed Suus, je hebt je rust nodig Ik gaan ook zo, trustuh
Ik ga morgen inderdaad de gyn bellen om te vragen wat ik nu moet doen. Heb ook geregeld dat mijn moeder morgen vroeg mij is, voor als ik het moet herhalen maar ook om zo even de zorg van mijn dochtertje over te nemen. 3 door gelekte maandverbandjes in een uur heb ik niet maar vanmorgen kwam ik er wel aan 2! Het is nu wat minder maar als ik even weer gelopen heb, of gewoon even blijven staan dan begint het allemaal weer te lopen.. Moet er wel bij zeggen dat ik zo'n beetje de hele dag gezeten heb dus misschien komt het daardoor? Vraag morgen toch ff na. Voel me nog steeds niet onwel, heb wel buikpijn maar verder ook geen koorts. Vindt wel dat ik veel bloed verlies. Geweldig Suus dat je na alle elende nu meer dan 20 weken inverwachting bent! En hoop dat er voor jou ook snel een plakbeeb komt Miri! Verschrikkelijk dat jullie dit hele mk gebeuren zovaak hebben moeten meemaken..
Overleg maar ff goed morgen, Charity, want een paar dagen zoveel bloeden is gewoon ook niet goed. Hoop dat je goed de nacht doorkomt!
Goed om van je te horen Charity, daar spiekte ik toch weer Ff op t forum voor , succes morgen. Nu ga ik echt slapen
hey meiden.. er moet me heel even iets van het hart. niet aanvallend of beledigend bedoeld en ik snap jullie ook heel goed dat jullie wel voor natuurlijk kiezen, zeker na meerdere miskramen. Maar even de opmerking van mirri wij zijn het sterke geslacht.. Dat doet best even pijn. omdat ik vandaag wel overleg heb over curretage, en dus zouden jullie vinden dat ik niet sterk ben? Het is mn eerste zwangerschap en dus ook 1e miskraam. En ik zit met mn werk, waar ik niet graag krampen en beste bloedingen zou krijgen (werk in de thuiszorg en niet elke client zal t waarderen als ik of eerder weg wil of even iig even rust moet nemen in hun tijd..) en om nou al die tijd in de ziektewet af te wachten is ook niks voor mij. sorry maar dit moest ik echt ff kwijt.. Het doet me al verschrikkelijk veel pijn dat t kleintje niet meer leeft.. hoop dat jullie allemaal vandaag de dag goed doorkomen
Hey Tazzie, ik vind helemaal niet dat je niet sterk bent! Een curettage moet je ook heel sterk voor zijn. Dat is niet niks hoor, om zoiets te moeten beslissen en vooral geestelijk is het erg zwaar en moet je er erg sterk in zijn. En sommigen kiezen dan liever voor een natuurlijke miskraam, anderen voor medicatie/homeopathie/acupunctuur en weer anderen voor een curettage.... ik denk dat je voor het een niet sterker moet zijn dan voor het ander. Feit blijft dat onze babytjes niet meer leven en dat ze er op een of andere manier uit moeten (moesten) komen en dat is iets waar je heel sterk voor in je schoenen moet staan! Dikke knuf meis en heel veel succes vanmiddag!!!
hoi Tazzie, goed dat je t schrijft, t is echt geen kritiek van mij, ik begrijp het heel goed, heb er zelf ook de eerste 3 x voor gekozen en dat heeft ook goed gewerkt voor mij toen. Alleen na de derde keer heb ik een jaar geen menstruatie gehad, die heb ik nodig voor een zwangerschap en ik ben al 40..... Dus vandaar mijn keuze en die motivatie van t sterke geslacht is meer om wat wij vrouwen allemaal te werwerken krijgen ; Maar wat ik optyp betreft mijn mening en jouwes mag heel anders zijn, wat dat betreft vind ik ons vrouwen ook sterk. Geld ook voor jou Tazzie, als jij volledig achter jouw keuze en mening staat vind ik jou ook een sterke vrouw en verdien je ook een lichtzwaard Hoop dat jij de dag ook een beetje goed doorkomt vandaag Ik ga nu snel douchen, nog ff langs de HA voor mn werk. Tot vanavond
Sorry hoor, Ik ben een beetje manisch positief en probeer de pijn van t verlies op deze manier af te schudden Maar tis niet rot bedoeld (komt er alleen zo uit) Bedankt voor de uitleg Leatitia Nu moet ik echt rennen
Ik ben vanmorgen rond half 10 het vruchtje verloren.. Kon er niet echt een vruchtje uithalen om eerlijk te zijn maar ik weet wel dat dit sowieso de vruchtzak was, vraag me wel af waar het vruchtje is gebleven?! Ben ik die misschien toch al eerder verloren? Had ook ergends gelezen dat als het kindje al langer niet meer leefd, het ook verwelkt zegmaar en je daardoor en niet veel meer uit kunt halen. Of kan het nu toch zijn dat ik alleen de vruchtzak kwijt ben en het vruchtje niet? Nee toch? Pff ga nu weer aanmezelf twijfelen en dat terwijl ik vanmorgen zo oplucht was! Had het er natuurlijk nog wel weer eventjes moeilijk mee maar het is wel een opluchting dat het eruit is, dat ik afscheid kan nemen en verder kan, dat ik die pillen vandaag niet hoef te herhalen... Het bloeden werd gelijk een stuk minder en voel me ook weer een stuk beter, heb niet echt buikpijn meer. Alle andere meiden die nog afwachten, nog veel sterkte en succes vandaag! En Miri, succes bij de HA!
Charity, wat fijn dat het toch gekomen is! Als je de vruchtzak kwijt bent, dan het vruchtje ook. Het kan zijn opgelost inderdaad, maar ook al bij een van de stolsels zijn meegekomen. Wanneer had je nou je controlecho. Vrijdag?
Vrijdag heb ik indd de controle echo. Heb er goede moed in dat alles nu weg is, vooral omdat de krampen zo goed als weg zijn en het bloedverlies nu echt zoveel minder is. Heb de vruchtzak nog steeds in de wasbak liggen, weet niet zo goed wat ik ermee doen moet eerlijk gezegt. We wonen op een flat, dus begraven in de tuin kan niet maar door de wc spoelen vindt ik ook zo iets.. Vele zeggen wel het is nog niets, dus je kunt het gerust wegspoelen maar voor ons gevoel wat het natuurlijk wel degelijk iets, het is en blijft ons 2e kindje..
Je kunt het in een bakje water bewaren in de koelkast, dan blijft het nog even goed. Je zou het in het bos kunnen begraven. Denk er even rustig over na. Pas goed op jezelf, rust goed uit, eet flink en neem de tijd om dit allemaal even te laten bezinken. Ik ben blij voor je dat het achter de rug is. Suus
charity je zou het misschien in een bos of park kunnen begraven? je hoefde het niet te laten zien aan de gyn of vk? sterkte in iedergeval...
Ik denk dat ik indd maar eens ga kijken of het zou lukken om het ergends in een bos te begraven hier in de buurt. Mijn vriend komt rond 3u thuis en dan kunnen we het er samen even over hebben, tot die tijd is mijn moeder er gelukkig. Ik hoefde niks te laten zien nee aan de vk of gyn, ze hebben het er tenminste niet over gehad?