Wie zit er ook op de miskraam te wachten?

Discussie in 'Miskraam' gestart door saabenjelle, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Je kunt vragen of ze het willen zien. Meestal hoeft het niet, tenzij jij het wilt laten onderzoeken...

2. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

In principe hoeven ze de baby niet meer te zien na de mk, tenzij je het wilt laten onderzoeken (net zoals suus al zei) maar als je het wilt laten onderzoeken moeten ze het zo snel mogelijk krijgen.
    Ik had om kwart na 3 de mk en heb toen gelijk gebeld met vk (was al duidelijk dat ik onderzoek wilde laten doen). Die heeft toen het zh gebeld en ik moest direct daar naartoe gaan om alles af te geven.

3. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    charity fijn dat het er bij jou uit is! en idd in het bos begraven ofzo.

Laetitia bedankt voor je berichtje/uitleg

mirri ik neem je ook niks kwalijk, had daarom ook al geschreven dat het geen aanval of iets dergelijks was. Alleen dat het me gewoon even pijn deed dat zo te lezen.
    Ik snap heel goed dat jij nu voor natuurlijk kiest.
    En via t internet kun je dingen nou eenmaal ook anders opvatten dan degene die het geschreven heeft bedoeld heeft. dus sorry ik heb je verkeerd begrepen wat betreft dat sterk zijn dan.

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb wel gevraagd of ze onderzoek zouden doen maar dat doen ze niet. Aangezien dit mijn eerste miskraam is vinden ze dat niet nodig en bovendien kost zo'n onderzoek geld, vandaar dat ze het pas bij een 2e miskraam zouden doen.. Opzich vondt ik het wel jammer dat ze niet wouden uitzoeken wat er was mis gegaan, maar volgends de vk had ik hoe stom dat ook klonk, gewoon pure pech dat het mis was gegaan..

5. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Nou hier zijn we twee dagen verder.

Het werken ging wel goed. even lekker wat anders aan mijn hoofd. Toen ik het vertelde had ik wel 15 starende mensen die naar me keken en niets meer zeiden.
    Gisteren de controle echo gehad. Helaas alles zit er nog.
    Baal als een stekker. Zowel de mijn man, echoscopiste als de vk zeiden dat ik nu toch misschien maar een curretage moet overwegen.
    Als ik dan zeg dat ik dat niet wil krijg je als antwoord tja het kan ook geen weken meer blijven zitten en je bent zo emotioneel met curretage ben je er snel vanaf. Ik ben zo boos. Schijnbaar mag ik niet emotioneel zijn.
    Begrijp me niet verkeerd ik vindt het knap als je voor een curretage kiest maar ik wil dat niet. Ik wil die risico's niet. Zei tegen de verloskundige dat er toch ook nog andere oplossingen zijn. Ja ja die zijn er ook maar ga naar een gyn die legt je ook uit hoe een curretage gaat.
    Ik krijg echt het gevoel dat ik niet meer zelf mag beslissen. Dat maakt me alleen maar bozer. Ik wil graag mijn eigen regie houden en dat mijn lichaam daar al niet aan mee werkt is al vervelend genoeg. Geef me nou gewoon is even de tijd. BEn gisteren na de echo en de vk in mijn bed gedoken. telefoon uit en even helemaal niets.
    Vandaag een afspraak bij de gyn. Ik wil me hard maken dat ik het eerst nog even zelf wil proberen.

Charity fijn dat het bij jou zo opschiet.

Mirri goed dat jij zo sterk voet bij stuk houdt.

Suus Welke chinese kruiden helpen. De VK had het over vrouwenmantel capsules maar daar heb ikniet echt veel resutaat mee.

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

San, natuurlijk voer jij de regie. Het is jouw lichaam! Vraag de gyn dus om mifepriston én misoprostol/cytotec. Die combinatie werkt in 90 procent vd gevallen. Alleen cytotec in 70 procent van de gevallen. Als jij geen curettage wilt, dan gebeurt het niet zolang je je verder goed voelt. Mocht je een infectie krijgen, dan heb je geen keuze meer, maar daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.

De chinese kruiden moet je echt bij een acupuncturist halen. Die zijn niet zo verkrijgbaar. Dus zoek even een acu in de buurt en maak zsm een afspraak.

Heel veel sterkte, ik snap je frustatie helemaal want ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Je voelt je al zo machteloos dus dat je over je eigen lijf wilt blijven beschikken, is wel het minste.

Suus

7. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    san veel sterkte

8. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spijtig genoeg kom ik me weer hier aansluiten.
    Was gister nog vol overtuiging zwanger en kreeg bij de vk een echo extra omdat vorige week bij de gyn alleen nog maar een zwangerschapsring te zien was.
    Kon wel kloppen want was maar 5 weken. Ook qua hcg (432)
    Gister op de echo nog geen vruchtje gezien en alleen maar troebele plekken wat duidde op gestold bloed :(
    Had zondag een stolsel verloren waarvan ik twijfelde of dat wel het beebje was of niet...dacht echt van niet, maar nu er niets te zien was ben ik bang dat het dan misschien toch wel zo was :( Heb er wel voor de zekerheid een foto van gemaakt.
    Ik moet volgende week terug naar de gyn voor de nacontrole...pff maar ik verlies geen bloed dus dat betekent dat alles er nog zit.
    Weet even niet zo goed wat ik er mee aan moet.
    Zat net weer op die roze wolk, word ik er weer keihard af gegooid.
    En mijn gevoel zegt nog zo dat ik zwanger ben......:(:(:(

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Jemig Blue, wat erg voor je. Hebben ze je hcg nog eens geprikt?

Suus

10. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee bij de vk niet. Ik heb net nieuwe afspraak met de gyn gemaakt en kan vrijdag al terecht, dus ik hoop dan meer te horen.
    Ze vonden het wel een vreemd verhaal en benadrukten nog even dat je voor 6 weken nog echt maar weinig kan zien.....
    Pff ik snap er niets meer van...krijg ik nu een miskraam of zit het er misschien toch wel???
    Zo frustrerend die onzekerheden.

11. Laetitia

Och Blue, wat erg meis!

Dikke knuffel!!!!!

12. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tja laetitia...had gehoopt hier niet meer te hoeven zijn,maar dus toch.
    Hoe is het met jouw onderzoeken afgelopen of zijn ze daar nog mee bezig??

13. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Ach Blue... Sterkte...

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Zo te horen snappen ze er zelf ook niet veel van. Jammer dat je hcg niet is geprikt. Als dat mooi stijgt, weet je al wat meer. Was de echo wel inwendig? Erg hoor, die onzekerheid!

Suus

15. Laetitia

Ze zijn nog steeds met mijn onderzoeken bezig. Het stollingsonderzoek kan ik sowieso pas 3 mnd na de laatste zw. laten doen (in dit geval dus 2e helft van juli)... Voor de rest pas 1 uitslag binnen en dat is van het onderzoek van de baby. Die zou namelijk helemaal gezond zijn geweest....

Verder nog steeds ziek thuis. Begin onderhand een heus conflict met het werk te worden want die wilden me allang weer aan het werk hebben enzo. Krijg vandaag nog via de mail te horen of ik vandaag of morgen nog ff op consult ga bij de arboarts.... dus nog maar ff kijken hoe dat gaat...
    Maar blijft erg stressvol allemaal, ook door andere factoren...

16. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ laetitia....jammer dat werkgevers het soms niet begrijpen wat een impact dit allemaal heeft. Zeker als er nog meer speelt.
    Zelf wil ik wel snel weer aan de slag, want dat is toch afleiding, hoewel dat soms lastig is aangezien ik met babies werk ;)

@ suus, de gyn had vorige week dus alleen laten prikken en dat was 432. Nu was ik tussendoor extra bij de vk uit nieuwsgierigheid.
    Mocht extra echo bij haar want is ook mijn overbuuf.
    Ze heeft uit en inwendig gedaan.
    Uitwendig was er niets te zien en inwendig dus die troebele zooi en geen vruchtje te bekennen.
    Vrijdag zal de hcg vast wel weer gechekt worden. Was altijd bang voor naalden, maar raak er inmiddels helemaal aan gewend :(

17. Laetitia

Nee, idd... mijn werkgever snapt het op een of andere manier niet helemaal....
    Als je leuk werk hebt wat je echt graag doet dan zou ik denk ik ook allang weer aan het werk zijn. Maar ik heb nooit mijn PABO afgemaakt omdat ik zwanger werd en op een gegeven moment gewoon teveel achter liep met de rest, dus ik werk nu op een service-center. (Neem telefoontjes op van werknemers van een bedrijf die problemen hebben met hun telefoon of iets dergelijks en dan moet ik proberen het probleem op te lossen of ze doorsturen naar de vakgroep)... en nu is het werk ansich erg leuk alleen is het bedrijf waar ik werk pet dus het werken brengt zo gewoon al erg veel stress met zich mee en daar zit ik nu al helemaal niet op te wachten... helaas....

Toch wel erg eigenlijk he... dat je al gewend raakt aan het bloedprikken.

Ga je nu trouwens wel onderzoek laten doen?

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik snap het, Blue. Je hoopt op geruststelling en nu heb je nog meer onzekerheid. Ik duim voor je.

Suus

19. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik wil nu wel onderzoek laten doen ja....want vind het maar niks nu 3 keer mis :( Zal er vrijdag met de gyn over in gesprek gaan.
    Moet toch een reden voor zijn.
    1 op de 8 overkomt het...nou waarom dan zo vaak bij mij...en bij meerdere hier :(

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Blue, zijn de mk's altijd heel vroeg?

Deel Deze Pagina