Hoi Dames, Misschien een rare vraag, durf hem ook niet zo goed aan de gyn te vragen maar hoe zit dat met de seks na een miskraam? Is er een bepaalde periode dat je geen seks mag hebben of kan dat geen kwaad? Ik heb begrepen dat zolang de miskraam nog bezig is zeg maar, je geen seks mag hebben. Ik ben het vruchtje nu kwijt, vloei nog wel iets maar niet veel.. Liefs
Wat ik begrepen heb is dat zolang je nog vloeit je beter kunt wachten. Een hoop gynecologen raden aan eerst een keer zelf ongesteld te worden voor je weer probeert zwanger te worden dit omdat je cyclus soms wat lastig opgang kan komen na een mk en zo een termijn van een eventuele zwangerschap wat lastiger te bepalen is. Of het een fabeltje is (ik heb hem regelmatig gehoord en ook meegemaakt bij vrienden) dat je de maand na een miskraam wat vruchtbaarder bent dan anders.
Ik heb van mijn VK begrepen dat we pas weer sex mochten hebben als het vloeien voorbij was. Dit had geloof ik te maken met het sluiten van de baarmoedermond en eventuele infecties..
wat joy zegt. wij mochten pas weer als het bloeden 2 a 3 dagen weg was. ik heb ook enkele keren gehad dat ik niet bloedde en dag later weer wel dus dat zal daarom wel zijn. het gaat erom dat je baarmoedermond dicht moet zijn om infecties te voorkomen, bovendien is de 1e keer ook een emotioneel gebeuren dus schrik daar niet van. bij mij deed het ook een soort van pijn. dat is allemaal heel normaal dus niet van in de stress vliegen
Thnx dames! Had wel begrepen dat het indd beter is om eerst je eerste menstruatie af te wachten voor je weer zwanger probeerde te worden, maar toen ik mijn vk vroeg of ik in die tussentijd dan voorbehoedsmiddelen moest gaan gebruiken zei ze dat dat niet nodig was.. Dat je geen seks mag hebben i.v.m infecties kan ik me voorstellen dus dan kunnen we helaas niets anders dan afwachten.. Het ging er om dat mijn vriend en ik morgen 3 jaar samen zijn en we hebben al een paar maand terug een romantisch nachtje weg geboekt samen. T word de eerste keer dat we samen een nachtje weg gaan sinds onze dochter is geboren, plus het feit dat we 3 jaar samen zijn dus wouden we er graag iets speciaals van maken, dat kan natuurlijk ook zonder seks maar denk dat de verleiding wel heel groot zal zijn..
Ja dat snap ik Charity. Ik vind t ook lastig, ik vloei al 1,5 week. Vroeg het wel aan de gyn, ze raadt het idd af ivm infectie. Zei wel tegen me dat ik moet ontspannen, hoe kan dat nou zonder sex Beetje fantasie gebruiken dan, het is sowieso fijn dat jullie Ff tijd hebben voor elkaar, dat is hard nodig nu. Geniet ervan samen
Hihi, de eerste x dat ik met m'n man weg was na t eerste kindje vielen we om 20.00 in slaap op de hotelkamer Was dus hard nodig, maar evengoed fijn gehad samen. Dit soort uitjes zijn goed voor de relatie.
I know! Bij mijn eerst mk heb ik iets van 26-27 dagen bloedverlies gehad. Niet veel en niet elke dag maar toch. Ondanks dat ik geen zin in sex had mistte ik wel de bijbehorende intimiteit. Erg lastig allemaal.
Hoi Charity, Ik heb ook een miskraam (en curretage) gehad. Mijn gyneacoloog had tegen me gezegd dat ik niet een maand hoefde te wachten. Zij zei dat de reden om te wachten zou zijn dat je dan niet weet hoe lang je zwanger zou zijn, maar ze gaf aan dat je dat op een echo toch zou kunnen zien. Een maand wachten is toch weer een "verloren" maand Sterkte met het verwerken van je miskraam
Hoi! Ja dat zei mijn gyn ook maar ze vertelde ook dat, zolang ik vloeide we geen seks mochten hebben. Ik vloei nu niet echt meer, al bijna een week niet, af en toe een paar druppels bij het afvegen. Maar zou dat ook mee tellen??
dat weet ik niet, want ik heb een curretage gehad, dus dat is anders. Ik moest 2 weken na de operatie wachten omdat het eerst moest genezen. Ik zou als ik jou was morgen gewoon naar de gyneacoloog bellen, dan heb je meteen duidelijkheid