stroom eraf

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    erger me er steeds vaker aan. Zit ik tv te kijken of achter de computer valt opeens alle stroom uit. Dit gebeurde eerder nooit, nu geregeld.

    waar kan dit aan liggen? we hebben niet teveel op een groep. Mijn man heeft een tijd terug expres wat meer groepen gemaakt.

    Ik kan me alleen bedenken dat hij dit doet sinds we onze nieuwe ketel hebben. Wat ik raar vind want hij is dus nieuwer en verbruikt minder.
    en dan zal hij toch altijd uit moeten slaan?
     
  2. Dana

    Dana Niet meer actief

    wij hebben dit ook een tijdje gehad, het kan aan een apparaat liggen wat steeds kortsluiting geeft, wij kwamen er na een jaar pas achter dat het onze magnetron was.
     
  3. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    idd een apparaat wat gewoon werkt maar toch kortsluiting maakt...wij zijn er na half jaar achter gekomen dat het onze oude wasmachine was....
     
  4. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    slaat dan ook een groep uit? of is stroom door hele huis weg?
     
  5. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    sorry voor de late reactie. De stroom gaat er helemaal af.
    ik hoop niet een apparaat. Hoe kom je daarachter dan?
     
  6. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dan zou ik eerst eens kijken wat er gebeurt als je de stekker van de ketel eruit haalt. Wat dat betreft heb je geluk dat het weer nu beter is, dan heb je de verwarming niet zo hard nodig. En zonder warm water kun je gelukkig wel even.

    Als het echt goed mis is slaat de aardlek eruit en dan gaat idd alle stroom eraf door het hele huis, maar dan kun je nog wel groep voor groep afsluiten en dan afwachten of de stroom eraf gaat. Dan weet je welke groep het is, en kun je van daaruit verder gaan kijken. Alle apparaten uit en alles omstebeurt weer aan zetten.
     
  7. Knuf de Konijn

    Knuf de Konijn Actief lid

    19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gebeurd het ook als je niet op de PC of achter de tv zit?

    Bij ons waren het de luidsprekers van de computer, viel op toen het alleen maar gebeurde als manlief achter de pc zat.
     
  8. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    ik zal er eens op letten of ik dan geen tv op laptop aan heb. weet ik zo niet

    Het gebeurd gelukkig niet elke dag. Zeg maar 1 a 2x per week dus nu de ketel uitdoen vind ik nog geen optie zolang. Want zul je zien dat er niks gebeurd.
    Maar eerder ging de stroom er eigenlijk nooit af dus dan valt 1 a 2x per week opeens wel op
     
  9. toetie

    toetie Fanatiek lid

    14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    bij ons hadden oude bewoner een lantaarn in de tuin gehad en de kabel gewoon afgeknipt maar wel gewoon het stroom erop gelaten dus elke keer als het geregent had of ik de tuin had geschropt omdat onze honde in de tuin komen dus een keer in de week de tuin met de tuinslang en azijn schoonmaken schoot het stroom eraf na een jaar pas achter gekomen en ook toevallig want de hond had een tegel uitgegraven...
    je kan er echt alleen achter komen door alles omstebeurt eruit te halen en kijken waar het aan licht sta er bij stil dat als echt al het stroom uitvalt er iets goed mis is dus je moet er wel achter komen anders is er brandgevaar.
     
  10. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wij hadden het toen ook...lekkage in de ketel.
     
  11. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    wij hebben dit ook 2 jaar gehad. en dit jaar is het ineens veel minder ( nog amper eigenlijk) maar nu is al 3 maal in 2 maanden de stroom volledig weggevallen in een gedeelte van de wijk.d e eerste 2 keren een paar uur toen weer even stroom toen weer een half uur toen weer even stroom en toen weer een half uur. de laatste keer duurde het bijna 4 uur ofzo. ik weet niet of eht een verband houdt met het ander, maar ik vind het wel toevallig dat we nu nooit zelf meer hebben dat de stoppen klappen en de afgelopen 2 jaar meerdere keren per week soms.
     
  12. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Je kan wel vaak zien welke groep eruit klapt voor alles eruit klapt... dan hoef je je alleen te beperken tot de aparaten die daarop aangesloten zijn.
     
  13. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    als het is sinds de nieuwe ketel dan moet je de stekker van de ketel even omdraaien ;)

    raar maar waar !
     
  14. EnBee

    EnBee Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Klopt inderdaad :) draai gewoon van alle apparaten de stekker even om.
     
  15. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dat hadden wij ook door een wasmachine die oud was en kortsluiting gaf! meestal ligt het toch aan een ander apparaat wat niet goed meer werkt.... maarja zie er maar eens achter te komen... wij kwamen erachter omdat we een nieuwe wasmacine en droger hadden gekocht en daarna gebeurde het niet meer....
     
  16. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    oke dat gaan we gelijk doen van de stekkers. bedankt voor de tip was ik zelf niet opgekomen

    De groep kan ik niet zien de aardlek gaat eruit zeg maar.

    Hoop dat het met de stekker opgelost is
     
  17. Kruimel2010

    Kruimel2010 Bekend lid

    8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dan kun je er wel van uit gaan dat je ergens kortsluiting hebt!
     
  18. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    hebben hem nu omgedraaid. afwachten nu maar!
     

Deel Deze Pagina