Ik ben al een poosje aan het zoeken naar het volgende; mag je nadat je zwangerschapsverlof gehad hebt of nog tijdens je zwangerschapsverlof ontslag indienen? Ik dacht ooit gehoord te hebben dat je na je verlof de eerste 6 weken geen ontslag mag indienen! Nou, zegt een vriendin dat dit wel mag, ze heeft dit zelf namelijk ook gedaan! Dus ze had vier weken uitwerk tijd en heeft in week 12 ontslag in gedient.
Zoals je vriendin het zegt is het juist. Je mag inderdaad in je zwangerschapsverlof je baan opzeggen. Ook wel slim, omdat je dan gewoon de tijd van je zwangerschapsverlof nog gewoon doorbetaald krijgt. Voor de werkgever natuurlijk wel wat minder, maar ja.........
Maar andersom mag het niet: er geldt een opzegverbod voor jouw werkgever tot zes weken na aanvang van het werk na het zwangerschaps- en bevallingsverlof.
Je kijkt denk ik naar de opzegtijd van je werk, staat in je contract vermeld. Stel 4 weken, dan doe je 4 weken voor het einde van je verlof ontslag indienen. Tenminste zo heb ik het altijd begrepen.
Nope dit is niet waar... ik zit in me verlof en we zijn er mee bezig.. Ik krijg dus gewoon intslag eerste dag na me verlof..