Hallo! Ik heb al een paar keer hier een topic geopend omdat mijn dochtertje erg slecht slaapt.. Vanacht dus ook weer. Alleen nu was het echt feest.. Na een flesje wilde ze niet slapen.. Heb haar geknuffeld (laten huilen kan ik echt niet/kon) en ze viel in me armen in slaap.. Toen terug gelegd en na 5 min begon ze weer te huilen.. Me vriend ernaar toe.. En daarna weer huilen.. Nog een slokje water en je raad het al.. weer huilen huilen huilen. Toen de 5 min regel toegepast.. maar na een half uur nog steeds krijsen. Kind helemaal overstuur en hard snikken. Toen heb ik haar nog een kwartier laten huilen nadat ik was langsgeweest (tegen mn gevoel in.. maar ja moest toch wat?) En dat werkte ook niet. Uiteindelijk is ze bij ons in slaap gevallen. Toen ze sliep was ze erg onrustig en ze begon in haar slaap te slaan en hard te snikken.. Dus denk dat het "gewoon" dromen zijn Heeeulll verhaal hahaha. Sorry.. Maar tegen dromen kan je niet veel doen toch? Behalve het knuffelen?
Soms helpt het om even naast het bedje van je kindje te zitten. Zodat ze merkt dat je er bent. Uiteraard geen contact/oogcontact maken. Ik heb bij mijn zoontje een tijdje 3 kwartier naast hem gezeten, bijna iedere nacht! Dodelijk vermoeiend, maar zo kwam hij wel van zijn angsten af. Bij ons hielp het ook door het bedje aan de andere kant van de kamer te zetten. Wat de reden was, weet ik niet. Maar het hielp wel! Bekijk ook eens of er in de kamer misschien schimmen van buiten zijn. Bijvb takken die een schaduw op het plafond/muur geven. Misschien staan er bepaalde knuffels die beangstigend werken? Als het dromen zijn, zou ik eens proberen te kalmeren en daarna even naast het bedje gaan zitten.
als mn zoontje dromen heeft blifj ik altijd bij em tot ie weer rustig is en inslaap valt...vaak is het eventjes uit bed en in zn kamertje hem lekker wiegen, rustig maken...soms wilt ie we terug in bed en soms niet...ik geef dan gewoon toe... ik hoor het altijd aan dat ie ineens keihard huilt ehct onwijze paniek...dat ie ehct geschrokken is...
Hier heb ik een paar weken terug ook zo'n periode gehad, ze was elke nacht ineens uren wakker! 's Avonds werd ze ook veel wakker, huilen maar niet echt met de ogen open wakker. Dromen denk ik, ik nam ze dan lekker op schoot tot ze weer diep sliep. Maar ons meisje gaat ook weleens midden in haar slaap rechtop zitten en dan huilen. Heel zielig want dan word ze wakker omdat ze is gaan zitten! En er is een periode geweest dat ze midden in de nacht wakker was en ik niet wist waarom. Op den duur heb ik haar bedje bij mijn bed gezet dan hoef ik niet steeds mn bed uit en toen kwam ik erachter dat ze 's nachts, ondanks wollen hemdje, romper, pyama, slaapzak, ineens heel koud voelde, en dat ze daardoor ws wakker word!
Ik was even benieuwd hoe het vannacht gegaan was, vandaar dat ik hier even kom spieken. Het zouden idd dromen kunnen zijn. Ze leren/ontdekken overdag zoveel dat het vaak 's nachts in het koppie ook niet stil is en dat ze gaan dromen. Hopelijk is ze snel van d'r dromen af!
Bedankt voor jullie reacties meiden! Ik ben er nu ook elke keer bij blijven zitten en troosten.. Afgelopen dagen is het nu in de avond. Wordt ze na een uurtje wakker en dan huilen.. En dan slaapt ze de nacht wel door gelukkig. Vindt ik een stuk minder erg!
Ooh lastig, maar dat lijkt echt op dromen ja! Bij mijn zoontje moet ik echt even de lamp aan doen en moet hij goed rond kunnen kijken en even knuffelen. Dan wee ritueeltje en slapen. Gaat altijd goed! Volgens mij kan je niet veel meer doen dan dat, en anders toch soms maar even bij je in bed nemen als dat het enige is wat werkt.
@Misa; goed idee om een lampje aan te doen! Ben alleen bang dat ze dan weer te wakker wordt.. Naja ze huilt heel erg dus dan zal ze daar ook al wakker van zijn hahaha
ik heb zo'n lampje van chicco geloof ik met mozart muziek ofzoiets...dat is heeel schemerig en speelt ook met het licht dat donkerder of lichter wordt.... ook heb ik zo'n knuffel die hij zelf kan knijpen en dan licht het op!
Dat lampje van chicco is dat een maan vorm met een knuffel eraan? Want die heb ik ook! Ik zet vaak het muziekje aan maar dat lampje zonder muziek kan ik ook gebruiken natuurlijk!
ja die! ja precies...ik deed idd dat muziekje alleen bij naar bedgaan ritueel aan...en verder altijd alleen het lampje... ik heb er nu een bumbaknuffel door heen gestoken, vind ie errrug interessant...dus zeg ik altijd, ga maar even naar bumba kijken hihi
Leuk! Ik ga het lampje dan maar in gebruik nemen Maar wel alleen in de nacht als ze wakker wordt.. Met inslapen heeft ze nooit een probleem.. Ik laat dan ook het licht aan op de gang.
Ach wat sneu. Ik weet precies wat je doormaakt... ons meisje heeft daar ook ontzettend veel last van... . Ik probeer haar gewoon te troosten en heen en weer te wiegen in haar kamertje (zodat ze nog wel in haar eigen omgeving is, en het donker blijft). Succes meid!! Btw, zie dat ze alweer bijna 1 is... jeetje zeg... ik weet nog wel vorig jaar toen we in het november topic babbelde... time flies!
Jij ook al last van.. Ik ga het vanacht proberen met het lampje! Dus ben benieuwd.. Nu hoor ik haar "timmeren" met haar speen. Hahaha. Ze heeft nog niet echt zin om te slapen volgens mij Tijd gaat snel ja! Jouw meisje ook al bijna 1! Ik vindt het echt een mijlpaal hahaha
Als jullie de gouden tip gevonden hebben laat het me dan weten want mijn zoontje van anderhalf is al helemaal hysterisch als hij zijn bedje nog maar ziet. Ik weet echt niet wat te doen maar laten huilen kan ik niet. Zou echt graag hebben dat hij zelf in zijn bedje in slaap valt zeker nu er met kerstdag een tweede kindje bijkomt en ons bed echt te klein gaat worden