Wie z'n man/vriend is vroeger ook geopereerd aan niet ingedaalde ballen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pien15, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi allemaal!

Heb de titel maar zo duidelijk mogelijk proberen te maken. Ik ben op zoek naar ervaringsverhalen. Zoals de titel zegt is mijn man vroeger toen hij klein was (hoe klein weet ie niet meer...) geopereerd omdat zijn ballen niet uitzichzelf waren ingedaald. 1 bal is middels hormoonspuiten alsnog gedaald, de andere is operatief op z'n plek gezet.

Nu zijn wij al een tijdje bezig (ronde 9) en begin ik zo m'n twijfels te krijgen. Mijn man is gelukkig bereid om een test te gaan doen. Wanneer weet ik nog niet, maar ik weet ook niet hoe snel en makkelijk je zo'n test kan laten doen.

Zijn er meiden met ervaring? Had jouw man/vriend dit ook en is hij daardoor verminderd vruchtbaar of niet? En hoe staat het met de zwangerschappen? Positieve verhalen, of misschien wat minder positieve verhalen? Alvast bedankt!!

Groetjes, Pien

2. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    meid, ga gewoon naar je huisarts!!! Ik zou het doen, hoor!!! Een zaadonderzoek kan ook via huisarts aangevraagd worden zonder dat je meteen al bij het ziekenhuis ingeschreven moet staan. Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie toch een check willen en ik vind dat in jullie geval daar best een goede reden voor is

Mijn man heeft niet hetzelfde probleem als jouw man, maar ook wij zijn in de fase ''hoe lang gaat dit nog duren'' terecht gekomen. Huisarts stelde zelf een zaadonderzoek voor. Het komt er op neer dat manlief in een klein potje (volgens mijn man te klein) zijn zaakje moet lozen en moet brengen naar het lab in ziekenhuis. Dat moet wel binnen een uur gebeuren. Daarna is het wachten op uitslag. Hoe de procedure gaat verschilt vlgs mij wel per huisarts/ziekenhuis....

succes!!

3. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    @nana te klein potje?????men...dat kan echt niet whahaha wij hadden een hele grote.......en bijna niks erin maar de zwemmers waar helemaal oke gelukkig!

@pien, je kunt het idd gewoon via de ha doen als je dat wilt. ik weet wel dat het kan dat hij dan minder vruchtbaar is..want op de vragen lijst vanuit het zh stond deze vraag ook......ik zou het gewoon alvast laten testen meid...je zit tenslotte ook al in ronde 9 :(

4. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Herkenbaar!!

Mijn vriend heeft ook toen hij klein was een operatie gehad aan 1 bal. Volgens hem heeft het niks met vrucjtbaarheid te maken, maar ik vraag het me af... Niet dat wij al lang bezig zijn hoor, dit is pas ronde 4 maar spookt wel door mijn hoofd... Ben benieuwd of er nogmeer ervaringen zijn!

5. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik zou ook gaan.. wij hebben (nacontrole vasectomie) net zaadtest gehad en nu blijkt hub links geen zaadleider te hebben.. uroloog vroeg nog of hij geopereerd was aan niet ingedaalde ballen aangezien dat een reden kan zijn.. dat is hij niet dus bij hem is t aangeboren.. met 1 zaadleider kun je nog prima goed zwanger raken hoor.. (zie onderschrift), maar als t niet lukt lijkt t me wel fijn om dit te weten..

SUCCES MEID

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bedankt voor jullie reacties! Goed om te lezen dat je gewoon naar de huisarts kunt. M'n man heeft er gelukkig ook niet zo'n probleem mee zegt ie. Dus dat scheelt weer.

Vind het alleen wel lastig om er steeds over te moeten beginnen. Het initiatief tot dit soort dingen ligt toch wel bij mij. Dus moet straks maar weer es vragen wanneer hij naar de dokter denkt te gaan...

Vind het wel spannend, maar hoop dat het dan wat rust geeft. We zijn net ronde 9 in gegaan, maar niet alle 9 rondes zijn allemaal even goed getimed. De meesten wel. Dus ja... hoe lang ben je nu echt bezig he.

Hoop dat de huisarts direct meewerken wil. Ik vind z'n medische verleden alleen al genoeg reden om het wel te doen eigenlijk...

7. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja ik hoop voor je dat dat ha mee werkt! zie dat jij ook mag testen???

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ik hoop het ook! Maar testen is niet meer nodig... M'n ongesteldheid begint altijd met paar daagjes bruin en dat is alweer begonnen. Ga er van uit dat morgen dag 1 van de nieuwe ronde is.

Ben wel benieuwd of er nog meer meiden zijn met ervaringsverhalen.

9. Marrr

Marrr Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.458
    0
    0
    hoi hoi!

Hier een succesverhaal.. ;) Mijn man is geopereerd op zijn 16e. Omdat hij een "stuiterbal" had dachten ze dat t nog wel goed zou komen.. Maar tegen de tijd dat het blijkbaar niet goed kwam, had hij zo'n leeftijd dat dit niet meer gecontroleerd werd.. Pas op zijn 15e of 16e heeft hij er iets over los gelaten omdat het toen pas tot hem doordrong dat er daar iets niet goed zat..

De hele boel was van binnen al verkleefd en dokters hebben een heel stuk moeten puzzelen om de boel weer goed te krijgen.. Ze zeiden altijd wel dat t goed moest zijn, maar ja dat weet je natuurlijk nooit.. Dus manlief was best zenuwachtig daarvoor...

Maaaaaaarrrrrrr.. In ronde 3 was ik al zwanger hoor... (Wel geeindigd in een mk, maar dat is niet zijn schuld...) Dusssssss... Hoeft geen enkel probleem te zijn blijkbaar... :D

Succes ermee! Hopelijk blijkt ook bij jullie alles goed te zijn!!

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Thanks Marr! Fijn dat het op zo'n late leeftijd allemaal weer goed 'gerepareerd' is! Maar wel super vervelend van die miskraam natuurlijk! Ik hoop voor jullie dat het snel weer raak mag zijn!

11. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    hoi,

mijn vriend is er vroeger ook aan geopereerd. Dat wist ik wel al maar nooit echt aan gedacht dat hij dan misschien wel minder vruchtbaar zou zijn. als ik in feb weer bij de huisarts ben zal ik het eens met hem bespreken. kan nooit kwaad om op den duur te testen denk ik zo...dan is die onzekerheid tenminste weg.

succes...

12. Stippel

Stippel Actief lid

23 aug 2009
    347
    1
    18
    Niet mijn man, maar mijn broer heeft als kind (toen hij 8 jaar was) een operatie gehad, vanwege niet ingedaalde ballen.
    Toen hij en zijn vrouw een kinderwens hadden, zijn ze uiteindelijk in de medische molen terecht gekomen. Mijn broer bleek zeer traag/slecht zaad te hebben als gevolg van die operatie. Uiteindelijk is er wel een zwangerschap tot stand gekomen via ICSI!

Ik zou ook niet te lang wachten met naar de huisarts stappen, dan weet je waar je aan toe bent. Ik denk dat een huisarts in dit geval wel snel zal meewerken en een zaadonderzoek adviseert!

Succes in ieder geval!

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankje Stippel! Hmm niet echt leuk om te horen, maar wel weer goed dat er mogelijkheden zijn tegenwoordig. Heb het er over gehad met manlief. Over 2,5 week gaat hij naar de huisarts om te horen of hij een test kan laten doen. Ben erg benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte.
    @deb: als jij meer van de ha weet, hoor ik het ook graag. We zitten misschien wel in hetzelfde schuitje...zijn jullie al langer bezig of nog maar net?

14. Moniekske

Moniekske Nieuw lid

20 dec 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft toen hij een baby was een liesbreuk gehad waardoor er 1 bal afgestorven is. Wij zijn voordat wij aan kinderen begonnen bij de huisarts geweest. Die heeft ons doorverwezen naar het ziekenhuis. Mijn man kreeg, volgens eigen zeggen een veel te klein potje mee. Viel dat even tegen hahaha. Alles is gecontroleerd. Hij maakt te weinig zaadcellen aan en die zwemmen ook nog eens niet goed. Maar 4% zwemt goed. Hij adviseerde hem om op tijd te beginnen met kinderen. 3 jaar later toch de beslissing genomen om te stoppen met de pil. In ronde 2 waren we zwanger!!!! het verbaasde ons enorm omdat we natuurlijk niet hadden gedacht dat het zo gemakkelijk zou gaan. Helaas is dit met 9,5 week geeindigd in een miskraam. Nu zijn we 3 rondes verder en nog niet zwanger. Je hoeft er dus maar 1 te hebben die zijn weg weet te vinden. Ik zou daarom zeggen, als je het echt wilt weten ga naar de HA en blijf hoop houden!!!

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankje Moniekske! De wonderen zijn de wereld nog niet uit, dat blijkt maar weer. Ik heb ook nog wel goede hoop hoor, vroeg of laat zal het toch een keer moeten lukken. Ik ben 29 dus we hebben nog wel even wat tijd voor onze droom.
    Wel vreselijk balen van je miskraam zeg! Hopelijk herhaalt het wonder zich snel weer voor jullie!

16. Minke03

Minke03 Actief lid

16 jan 2011
    152
    0
    0
    hoi, mijn man is toen hij klein was, weet niet meer hoe oud, ook geopereerd aan 1 niet ingedaald balletje. Heb er ook nooit bij stil gestaan dat hij misschien minder goed zaad zou kunnen hebben. E n dit is ook zeker niet zo in ons geval, wij hebben twee zoontjes bij de eerste was ik in ronde 3 zwanger en bij de ander in ronde 6. N uzijn we pas voor de eerste ronde bezig, maar toch weer heel spannend. Heel veel suc6 meid!!

17. Moniekske

Moniekske Nieuw lid

20 dec 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Pien! Wij hopen het ook heel erg. Mijn NOD is maandag maar totaal geen symptonen dus we zullen echt moeten afwachten...grrr duurt altijd zo lang he hahaha

18. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ja die 2 weken wachten zijn echt lang, zeker de laatste paar dagen zijn moeilijk he. Ik duim met je mee!

19. jovanka

jovanka Nieuw lid

20 jan 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, mijn eerste berichtje op deze site...
    Mijn vriend en ik zijn nu een jaar bezig en toen we net een paar maanden bezig waren begon het bij mij ook een beetje te knagen dat hij vroeger geopereerd is aan zijn niet ingedaalde balletjes.
    Ik ben naar de huisarts geweest en deze zei dat mijn vriend direct langs moesten komen en we dan een potje mee kregen. Deze gevuld en naar t ziekenhuis gebracht en diezelfde week kregen we een positieve uitslag.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je er druk over maakt dus ga gewoon naar de huisarts! Wat de uitslag ook mag zijn, dan weet je in ieder geval hoe het er voor staat! Scheelt weer wat stress...

Succes!

20. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    He Jovanka,
    Allereerst welkom op de site! Fijn dat je even op mijn topic hebt gereageerd, want ben blij te horen dat het ook allemaal goed kan zijn na zo'n operatie.
    Maar jullie zijn al wel een tijdje bezig dus. Hoe ga jij daar mee om? Lukt het je om er niet al te veel mee bezig te zijn? Ik vind het wel erg lastig hoor die onzekerheid van of en wanneer het een keertje raak gaat zijn... vooral de eerste dagen van de ongesteldheid kan ik erg negatief gestemd zijn...
    M'n man heeft beloofd dat hij over 2 weken naar de huisarts gaat. Hij heeft het nu wat druk op het werk. Maar gelukkig wil hij wel meewerken. Ik hoop dat de uitslag natuurlijk goed is en dat het inderdaad wat rust brengt. Ik wil gewoon graag weten of wij goede kansen hebben en dat we tot nu toe gewoon 'pech' hebben gehad... dan kan ik wat rustiger de volgende ronde weer in gaan.

Deel Deze Pagina