Wie z'n man/vriend is vroeger ook geopereerd aan niet ingedaalde ballen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pien15, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    @Pien15, mijn vriend wil ook wel laten testen dus dat is fijn. ik ben in augustus gestopt met de pil. we zijn eigenlijk dan ook nog niet zo heel erg lang bezig maar hier wil ik wel gewoon zekerheid over hebben...wil me niet gek laten maken...

fijn dat jouw man ook heen gaat...ik hoop echt dat het allemaal goed is bij hem...
    zie dat jullie in ronde 8/9 zitten?

2. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Mijn zoontje wordt waarschijnlijk nog voor het jaar geopereert.
    De ka zei tegen mij dat ze deze operatie voor het jaar moeten doen om de vruchtbaarheid te behouden van het balletje.

Mijn vriend is op zijn 12e geopereert hier aan en wij waren nu al 2x direct zwanger. Dus zegt niet alles die operatie ;)

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    precies mijn gevoel. Zekerheid krijg je nooit, maar tis wel fijn om te weten hoe het er ongeveer voor staat... Ik zit ongeveer in ronde 8 of 9. We zijn al wat langer bezig, maar niet alle maanden zijn echt optimaal gebruikt zeg maar...

Linnie haar berichtje is wel weer erg fijn om te lezen. Mijn man was ook al minstens een jaar of 10, misschien wel 12 (dat weet hij niet meer precies) dat hij daaraan geopereerd is. Dus misschien is er wel helemaal niets aan het handje...;). Alleen een test zal ons wat meer duidelijkheid kunnen geven, of liever een zwangerschap natuurlijk ;).

4. vonnie79

vonnie79 Actief lid

11 feb 2009
    208
    0
    0
    Hallo,

Mijn man is ook geopereerd aan niet ingedaalde zaadballen weliswaar beide kanten.... Hij was 12 toen de ingreep werd gedaan. Ik ben op me 18 en 20ste zo zwanger geraakt tenminste we waren niet bezig dus heb de rondes niet getelt. Op ons 28ste wouden we er nog een kindje bij dit heeft 2jaar geduurd door middel van hsg toch spontaan zwanger maar in die 2jaar zijn er wel een hoop analyses gedaan daaruit bleek dat mijn man doorde operatie idd verminderd vruchtbaar is. Deze operatie behoort voor het 2de levends jaar gedaan te worden om de vruchbaarheid te behouden. Overigens is er veel te vinden op internet erover, zo staat er ook bij 1niet in gedaalde bal 30 procent verminderd en bij 2 60 procent mits de operatie gedaan is voor de 2 levends jaar dat is de man gewoon vruchtbaar volledig.

Wij beginnen volgende maand al met iui omdat het voor geen zin heeft natuurlijk en hou ouder de man hoe slechter het word dus ik zou gewoon naar de huisarts gaan voor een analyse

Liefs

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    He Vonnie,
    Bedankt voor je reactie. Ik schrik van je onderschrift zeg, heel veel sterkte!

Mijn man is dus niet voor z'n 2e geopereerd in elk geval. Dat deden ze vroeger niet denk ik. Inmiddels is hij 37... Dus het lijkt me de moeite waard om te onderzoeken wat de kwaliteit is.

Als hij naar de huisarts is geweest en de uitslagen binnen zijn, hou ik jullie weer op de hoogte.

6. Koesje

Koesje Niet meer actief

Wij zitten nu in ronde 5 en mijn vriend is vroeger ook geopereerd. Al weet ik niet precies hoe oud hij toen was en wat er precies gebeurd is. Dat ga ik zo eerst eens even vragen!!
    Heb er werkelijk waar niet bij stil gestaan totdat ik dit onderwerp tegenkwam! Schrik toch wel een beetje ondanks dat het allemaal nog steeds niks hoeft te betekenen...

7. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    mijn vriend was 12 of 13 jaar oud....als het goed is, hij gaat het nog even vragen aan zijn ouders....ben benieuwd

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    hmm ik maak wel wat los met dit topic, maar het was niet de bedoeling anderen ongerust te maken... Gelukkig zijn er tot nu toe nog net zoveel positieve als minder positieve verhalen geplaatst. De kans op verminderde vruchtbaarheid is, volgens verschillende bronnen op internet, wel groter. Maar hangt idd af van of er 1 of 2 ballen niet waren ingedaald, en er zijn nog meer factoren, maar kan nergens goed vinden hoe het precies zit... Blijkbaar komt het toch vaker voor dan je denkt.

9. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Mijn broer is vroeger ook geopereerd aan niet ingedaalde balletjes, hij was een jaar of 8 denk ik (ik weet het niet meer zo goed).
    Toen hij en zijn vrouw besloten voor een kindje te gaan, was het meteen de eerste ronde raak. Ze zeiden toen al als dit kindje een jaar of 3 is willen we graag nog een kindje erbij. Mijn schoonzus is gestopt met de pil en na een maand weer meteen zwanger.
    Dus nog een succesverhaal :)

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Mooi! :)

11. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Hoi meiden, ook hier een succes verhaal!!!!!!!!!!!

Mijn man is vroeger geopereerd aan 2 niet ingedaalde balletjes en hij was toen ong jaar of 8. Bij ons was het in de vijfde ronde raak.

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Top! Hoe meer van dit soort verhalen, hoe beter :)!
    Nog gefeliciteerd met je zwangerschap!!

13. Koesje

Koesje Niet meer actief

@Pien, ik ben juist blij dat je deze vraag gesteld hebt! Heb er gewoon zelf niet over nagedacht.. Wie weet is het nu ergens goed voor.
    Ik heb het meteen aan mijn vriend gevragd en hij is toen hij 10 was geopereerd aan 2 niet ingedaalde ballen. Hij heeft daarvoor ook hormoonspuiten moeten gebruiken.
    Ik was wel een beetje verdrietig en hij had ook even zoiets van oh.. Hij zei dat er nooit iets over gezegd is bij hem. Wil t eigenlijk aan mn schoonmoeder vragen maar tegelijkertijd wil ik niet dat ze weet dat we bezig zijn.
    We hebben daarom besloten om maandagochtend langs de huisarts te gaan en het na te vragen voordat we van alles in ons hoofd gaan halen..
    Gelukkig lees ik hier ook succes verhalen!

14. dafne

dafne Actief lid

25 dec 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man had als kind een dubbele liesbreuk ( heeft te maken gehad met het indalen) en wij waren in ronde 7 zwanger. trek daarbij het feit af dat mijn man 4 van de 7 rondes enkel in het weekend thuis was ivm zijn werk, dus dat de kansen in die maanden vrijwil nihil waren...

15. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden

@pien15, ik ben juist blij dat je dit topic geopend hebt want had er zelf niet aan gedacht. ik wist wel dat hij vroeger eraan geopereerd is maar had er niet bij nagedacht dat het misschien wel gevolgen zou kunnen hebben voor de vruchtbaarheid...
    ik wilde eerst wachten tot februari maar denk dat ik maandag de huisarts maar bel, mijn vriend is dan ook een paar dagen vrij dus misschien kunnen we dan alvast terecht. ik ben benieuwd...

16. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ik ben ook wel benieuwd wat de ha er van zegt. Zou je dat hier willen laten weten? Alvast bedankt! Mijn man gaat over 1,5 week naar de ha. Laten we hopen dat de ongerustheid onnodig is geweest ;).

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    #37 Pien15, 23 jan 2011
    Laatst bewerkt: 23 jan 2011
    Goed dat je gelijk actie onderneemt, anders blijf je er idd maar over doordenken, terwijl het misschien niet nodig is... Ik durf er bij mijn schoonmoeder ook nog niet verder naar te vragen. Vind dat ook niet zo'n leuk idee nog dat ze weten dat we bezig zijn. Misschien dat ze het ergens wel weet, maar we hebben het nooit expliciet benoemd. Ik vertel liever gelijk dat we zwanger zijn...;)

18. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    En Koesje, hoe is het bij de huisarts gegaan? Kon jij jullie wat geruststellen of wat verder helpen?

19. Koesje

Koesje Niet meer actief

@Pien, soory heb nu pas tijd om te reageren.
    De HA bevestigde idd het feit dat het kan zijn dat de man dan minder vruchtbaar is. Ze heeft contact opgenomen met een uroloog in het ziekenhuis om het dossier van mijn vriend op te vragen voor wat info over vroeger. De uroloog had aangegeven dat er wel verschil zin zit of de ballen meteen al niet ingedaald waren of dat ze later pas terug geschoten zijn. Wat dat nu betekend weet ik verder niet.. Dat horen we hopelijk zsm!
    Er zal dan eerst een zaadonderzoek volgen..
    Ik hoop eigenlijk dat het deze ronde raak is! Scheelt weer een hoop onzekerheid wat dan aan gaat! Heb de hele dag al zo een ongi,stekerig gevoel in mn buik.. Maar kan pas volgende week testen.
    Jullie gaan binnenkort toch ook naar de HA?

20. jovanka

jovanka Nieuw lid

20 jan 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Pien 15
    Ik zag dat je gereageerd had op mijn berichtje. Aangezien ik nog niet helemaal wegwijs ben hier ging ik er vanuit dat ik wel een melding in mijn mail zou krijgen. Niet dus!
    We zijn nu dus een jaartje bezig en iedere maand is het weer spannend of het raak is. Het was een hele geruststelling dat het niet aan mijn vriend lag maar vervolgens weet je dan ook direct dat het dus bij jou ligt. Maar goed, daar probeer ik me niet al te druk om te maken. Was in het begin steeds zo zenuwachtig op mijn NOD dat ik dus vervolgens niet ongesteld werd. Maar na testen bleek ik niet zwanger te zijn. Toen heb ik mezelf maar voorgenomen dat ik me echt niet al te druk moet maken want dat is dus niet echt bevorderlijk.
    Deze week ga ik naar de dokter want mijn 3 maanden temperaturen zit erop dus dat betekend dat we verder mogen met onderzoeken. Best spannend!

Succes allemaal met de onderzoeken! Zal t hier wat beter in de gaten houden om te kijken hoe het ervoor staat bij jullie!

Deel Deze Pagina