Wie z'n man/vriend is vroeger ook geopereerd aan niet ingedaalde ballen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pien15, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    nou ik heb contact gehad met de huisarts maar omdat we nog niet een jaar bezig zijn word hij nog niet getest. dus dat word maar zien dan....

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bedankt voor je update! Spannend dus... Wordt er hoe dan ook een zaadonderzoek gedaan of is dat afhankelijk van wat er in het dossier staat? Ik hoop ook voor je dat het deze ronde gewoon raak is! Succes met wachten!

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Geeft niks hoor, tis even uitzoeken natuurlijk hoe dat werkt zo'n forum. Spannend hoor dat je weer naar de dokter gaat. Is je menstruatie een beetje regelmatig en heb je een eisprong in de temperatuur kunnen ontdekken? Sterkte in elk geval met eventuele vervolgonderzoeken!

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Wat flauw zeg! Moet je dan nog lang wachten? Wel apart want volgens mij scheelt dat echt per huisarts. Ik weet wel dat je in principe een jaar moet proberen, maar als je sterke vermoedens hebt dat er ergens iets mis is, waarom zou je dan niet eerder een onderzoek mogen krijgen? Ik hoop wel dat onze huisarts mee wil werken. Wij zijn ook nog niet echt een jaar bezig, wel in doorlooptijd, maar nog geen 12 pogingen. Nou ja, we zullen zien.
    Jij ook sterkte met proberen en afwachten!

5. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    ja vind het ook erg flauw, maar het is helaas niet anders.
    we zijn nu 6 rondes bezig en kan het dus ook wel begrijpen hoor, hij gaf aan dat als het tegen de zomer nog niet gelukt is we dan langs moeten komen en dan gaan ze testen, dus ja het is even niet anders...

ik hoop wel dat jouw man meteen getest kan worden...
    en ben benieuwd wat er dan uitkomt, ik hoop bij iedereen gewoon dat het goed is.

succes/sterkte allemaal

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Even een update: we zijn gisteren bij de huisarts van mijn man geweest. Zonder al te veel hoeven te noemen kregen we al een verwijsbriefje mee voor naar het ziekenhuislab. We hebben zelf maar wat argumenten aangedragen waarom we dat wilden doen, maar de huisarts zelf vroeg er totaal niet na... Dus Deb: het is dus afhankelijk van je huisarts, zo zie je maar weer.
    Mijn man moet nu bellen met het lab om te vragen naar het hoe en wat. Dat gaat hij volgende week doen. Volgens de huisarts was de uitslag wel met een dag of 2 binnen. Da's erg snel lijkt mij! Dus ben benieuwd hoe snel de we de uitslag kunnen krijgen. Is een beetje afhankelijk van hoe snel mijn man nu reageert. Het heeft voor mij ook weer niet zo'n haast dat ik het nu weten wil. We weten nu in elk geval dat we de boel kunnen testen! Ik zal jullie op de hoogte houden.

7. Nina85

Nina85 Actief lid

21 jan 2011
    393
    0
    0
    Ha meiden,

Zat ff te zoeken en vond dit forum..
    Zit zelf bij het forum 'zwanger worden; clomid' nl.
    Mijn man is op zijn 18e pas geopereerd :( Zitten zelf al een tijdje in de mmm, zaad idd in n potje gebracht op het lab en nu krijgen we waarschijnlijk morgen de uitslag.. Heel erg spannend dus! Morgen moet ik naar de gyn voor follikelmeting en meting bms.. Afwachten maar..
    Zelf slik ik deze cyclus voor het eerst clomid.. Vind het super spannend..
    Lees gelukkig hier succesverhalen, maar ook vervelende berichten, hoop maar zo dat het goed is, anders zijn we tuurluk gelijk op behandelingen aangewezen; ivf ofzo..
    Laat het jullie wel weten.. Hopelijk kan ik er n succesverhaal bijzetten.. :)

Liefs Nina..

8. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Advies is inderdaad dat je een jaar bezig moet zijn voor er verder onderzocht wordt.

Bij ons wilde de HA ook niet eerder doorverwijzen, was al een jaar bezig toen ik naar de HA ging hoor.

Na een zaadtest bleek zaad van man anti-stoffen te bevatten. Oorzaak is een onsteking, volgens de uroloog door het te weinig plassen. Maar man heeft vroeger ook een probleem gehad met een balletje. Dus ik denk dat het een combi is.

9. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden

@Pien, ik vind het erg fijn voor jullie en hoop dat jullie snel de uitslag zullen hebben na de test.
    houdt je ons op de hoogte?
    ik laat het nog even voor wat het is en anders van de zomer maar naar de HA toe om te testen..elke HA is inderdaad weer anders...
    maar gaan met goede moed verder en hopelijk lukt het wel de komende maanden...

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    @Nina: spannend zeg! 18 jaar is wel erg laat ja, maar misschien zegt het ook niets. Je zou zeggen dat als het echt kwaad kon hij daar toch wel eerder aan geholpen was? Ik hoop voor jullie dat de uitslag goed is!

@Zonnetje: jeetje jullie hebben ook al aardig wat achter de rug! Het is natuurlijk wel waar ik, en andere meiden in dit topic, bang voor zijn: dat het zo slecht is dat we de mmm in moeten... Jullie heel veel sterkte! Ik hoop dat het met deze emmy eindelijk goed gaat!

@Deb: jammer dat jullie nog niet verder geholpen worden. Maar ga vooral door, want wellicht hebben jullie gewoon tot nu toe domme pech gehad en is het straks zomaar raak!

@all: Mijn man moet nog met het lab bellen. Hopelijk doet hij dat binnenkort en hebben we snel meer duidelijkheid. Wil alleen niet te veel pushen, moet ook beetje uit hemzelf komen vind ik... Daarnaast ga ik woensdag zelf ook naar de huiarts (heb een andere dan mijn man). Heb namelijk steeds meer en langer last van tussentijdse bloedingen. Meestal wel rond eisprong, maar dat begint al zo'n 5 dagen van te voren, als de ongi eigenlijk amper over is. M'n menstruaties lijken ook zwaarder te worden. Vorig jaar uitstrijkje gehad, ook voor tussentijdse bloedinkjes, was toen goed. Dus ben benieuwd of ze het nodig vind om me verder te onderzoeken.

11. Nina85

Nina85 Actief lid

21 jan 2011
    393
    0
    0
    Nou, hier Nina weer om jullie te vertellen over de uitslag van tzaadonderzoek!

Kan geen succesverhaal erbij zetten..
    Uitslag was op het randje zei de gyn; a (goed zaad om goed zwanger te worden) was 12 en b (goed bewegend zaad) was 7.. bij elkaar moeten a en b normaal ongeveer 50 zijn en/of a 25, nou in ons geval dus allebei niet!
    as maandag opnieuw zaadonderzoek, hopelijk was het een momentopname en is t dan veel beter!
    pff, was er echt beetje stuk van..

succes jullie hoor!

12. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier min of meer een succesverhaal, mijn man is er ook aan geopereerd (volgens mij toen hij n jaar of 8 was) en zijn zaad was niet heel denderend, maar hij is ook chauffeur, dus waar het aan ligt dat het zaad niet optimaal is, is niet echt goed te zeggen. Zittend beroep komt zaadkwaliteit niet ten goede. Kan dus ook een combi zijn, van operatie en zittend beroep..

In ziekenhuis 1 werd keihard gezegd dat we door moesten naar ziekenhuis 2 ivm IVF, anders zou zwanger worden niet gaan lukken, maar in ziekenhuis 2 vonden ze IVF gelijk te rigoureus (vooral ook omdat mijn cyclus niet op orde was) Wij zijn dus via (6x totaal) IUI zwanger geraakt. Al met al viel het ons dus mee, omdat we toch wel bang waren dat het toch IVF moest gaan worden.

Nu moet ik er nog wel bij zeggen, dat mijn cyclus ook niet op orde was en de gyn dacht dat als mijn cyclus wél op orde zou zijn, we gewoon spontaan zwanger kunnen worden, ondanks de wat mindere zaadkwaliteit..

Ik wil de topicstartster, maar ook alle anderen veel succes wensen en geef vooral de moed niet op, blijf erin geloven, ook al is dat soms moeilijk

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    @Nina: da's niet zo heel positief nee, balen zeg! Maar op het randje kan hopelijk nog betekenen dat het een volgende keer iets beter is, dat dit net even een slechte momentopname was... Hou de moed er in meid!

@Jorientje: dankjewel voor je positieve verhaal! Het kan inderdaad ook een combinatie van factoren zijn waarom de kwaliteit van het zaad minder is en waarom zwanger worden niet altijd heel makkelijk gaat. Gelukkig voor jullie is het middels IUI toch gelukt! Zie dat je al een aardig end op weg bent: geniet nog even van je buikje en sterkte met de laatste loodjes!

14. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Pien,

hier nog helaas geen succes verhaal.

Mijn vriend is ongeveer op 4 jarige leeftijd geopereerd aan 2 niet ingedaalde balletjes. Helaas zitten we nu alweer in ronde 10 en zitten te denken om na deze cyclus naar de huisarts te gaan. 16 februari is wss me nod.. dus nog 2 weekjes geduld. Vind het toch ook wel moeilijk om de stap te nemen. Maar wil zo graag zeker weten of we wel een kans hebben op de natuurlijk weg zwanger worden!

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    He Vlinder,
    Ja lastig he om die stap te nemen. Misschien is het uiteindelijk niet nodig... De meeste stellen gaan na een jaar toch naar de huisarts. Eerder wordt je meestal ook niet doorverwezen.

Bij ons is het iets anders gegaan. We zijn niet beiden tegelijk naar de dokter geweest met de mededeling dat we maar steeds niet zwanger worden en daar iets aan willen doen. Doordat mijn man niet ingedaalde ballen had, kon hij zo een test laten doen (moet nog gebeuren hoor). En ik ben vandaag naar de huisarts geweest, omdat ik continue tussentijdse bloedingen heb. Ik ben ook doorverwezen. De huisarts vroeg nog hoe lang we bezig waren, en ik ben eerlijk geweest door te zeggen dat we niet effectief al een heel jaar bezig zijn. Gelukkig heb ik ook een andere reden dan de kinderwens om naar de gyn te gaan. Anders had ik toch echt een jaar moeten wachten. Maar ik vind het wel spannend hoor, die onderzoeken lijken me geen pretje...

Je hebt trouwens een mooie zin onder je berichtje staan. Positieve insteek!

16. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Helaas hier ook geen succesverhaal. Manlief is geopereerd op 6-jarige leeftijd, na een paar testen bleek dat hij te weinig zwemmers, te weinig bewegelijk en te weinig vocht. Volgens de gyn. komt dit waarschijnlijk door te laat opereren, tegenwoordig doen ze dat veel sneller.

Volgende cyclus beginnen we met IUI, maar ook omdat mijn cyclus niet 100% is.

17. Koesje

Koesje Niet meer actief

@Pien (en rest), ik heb hier een paar dagen geleden ook even mee geschreven en wij zaten nu te wachten op het dossier van mijn vriend vanuit het ziekenhuis..
    Maar wat blijkt vanavond.. Ik ben zwanger!! Dus het kan ook positief uitpakkken!!

18. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Wat super zeg, gefeliciteerd!! geniet ervan...

19. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @petera: Heeveel succes met de iui!

@koesje: van harte gefeliciteerd!!

@pien: We zien het wel wat de ha zegt, we kunnen het altijd proberen, en waarom zouden we nog 2 maand wachten denk ik dan. en anders alvast alleen mn vriend zijn zaad laten testen. Ik vind het eerlijk gezegt ook spannend, beetje bang ook voor de uitslag.. maar dan weten we tenminste wel waar we aan toe zijn. Nu eerst nog maar even afwachten tot me nod zucht haha.

Ik ga naar me werk, fijne dag meiden!

20. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    @Koesje: wow! Gefeliciteerd zeg!! Toch hoor je dat vaker, een keer een stap in de medische wereld gezet en vervolgens spontaan zwanger...
    @Vlinder: heb je de afspraak met de huisarts al staan? Je kunt het inderdaad gewoon proberen. Die van m'n man was heel makkelijk...
    @Petera: succes met de IUI! Ik hoop dat het aanslaat.

Deel Deze Pagina