Wie z'n man/vriend is vroeger ook geopereerd aan niet ingedaalde ballen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pien15, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pien: nee we hebben de afspraak nog niet staan,
    wil eerst deze cyclus nog even afwachten. en dat is zo over anderhalve week. en dan maar eens de HA bellen.. ga dan ook alweer de 11e ronde in

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    @Vlinder: 11 maanden lijkt me meer dan genoeg. Maar hopelijk is het niet nodig natuurlijk... Ik zal voor je duimen!

Mijn man heeft met het lab gebeld. Hij moet eerst nog een potje bij de huisarts ophalen, nog al vreemd dat de huisarts dat toen niet direct heeft meegegeven. vervolgens kan hij het alle werkdagen langs komen brengen voor 8 uur. Hij mag van mij nog wel even afwachten of ik niet misschien heel toevallig toch zwanger ben deze ronde, dus dat weten we over een kleine 2 weken. Ik ga donderdag naar de gynaecoloog voor onderzoek naar m'n tussentijdse bloedingen. Waarschijnlijk een hormonale kwestie volgens de huisarts. Ik heb dat al een tijdje en wordt er wat onzeker van. Wel spannend, want ik weet niet wat er precies onderzocht gaat worden.

3. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

hoe gaat het bij iedereen?

Wil even zeggen dat ik weer ongesteld ben geworden.. netjes weer een cyclus van 27.

Weet niet zo goed wat ik moet doen, wil eigenlijk wel de ha bellen maar durf niet zo goed

4. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    hai vlinder, kan me voorstellen dat het een grote stap is om de ha te bellen maar zou het toch maar doen, jullie zijn nu in ronde 11(toch? of wad dat de vorige ronde?) en misschien is er niks aan de hand maar misschien kan de ha naar je luisteren en onderzoeken doen en hopelijk gerust stellen.
    wij zijn zelf nog niet zo lang bezig maar kan me heel goed voorstellen dat t een teleurstelling is....

ik zou zeker even bellen.

dikke knuf voor jou

5. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn nu net in ronde 11 belandt.. Moet zeggen dat ik het verwachte dat ik ongesteld ging worden, op een gegeven moment geloof je er ook niet meer zo in.

En dat is ook wel zo, het gaat er nu vooral om dat eerst het zaad nagekeken wordt om uit te sluiten dat het aan me vriend ligt(wat mij wel het meest logisch lijkt) En dan denk ik, straks zegt ze... je moet eerst een jaar bezig zijn.. nouja zijn we onderhand ook al bijna maargoed! nee heb je .. ja kun je krijgen.. zo is het dan ook weer.

Dankje voor je berichtje deb!

6. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden

iedere huisarts is daar weer anders in....maar als je nu belt en de ha zegt van wacht nog een maandje dan zou je wel al meteen een afspraak kunnen maken voor dan, maar ik weet ook van ha die zeggen van kom maar dan gaan we testen, want ja een maand maakt dan ook niet meer uit lijkt mij...
    helaas zijn sommige ha's wat strenger zeg maar;)
    en inderdaad nee heb je ja kun je krijgen...

heel veel succes en hou ons op de hoogte...maar hoop eigenlijk dat je aankomende maand zwanger zult zijn!!

hele dikke knuffel...

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    @Vlinder: balen meis! Waarom niet ff bellen met de ha? De huisarts van mijn man was daar heel soepel in. Wij waren officieel nog maar 8 rondes bezig. Wat Deb zegt: scheelt per huisarts. Maar ik denk dat het verleden van je vriend wel een goed argument is om het al wel te doen.

Mijn man heeft nog niets ingeleverd, maar wel een potje opgehaald bij het lab. Ik zal hem niet te veel pushen, we zetten steeds kleine stapjes. Ik hoop dat hij het volgende week inlevert, zodat we in elk geval voor de komende ronde meer duidelijkheid hebben. Zelf moet ik morgen voor 2e keer naar gyn voor onderzoek naar tussentijdse bloedingen. Misschien dat er een poliepje zit o.i.d. Ik hoop dat dat morgen ook duidelijk is.

@Deb: hoe is het met jou? Jij nadert ook al weer het einde van de cyclus. Nog spannend of niet?

8. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Hoi Pien,

hoop dat de gyn wat vind en je tussentijdse bloedingen stoppen, lijkt me erg vervelend.
    ik weet wat het is om niet te pushen maar het wel graag te willen,hopelijk zal je man het volgende week inleveren, zal jou ook wel wat rust geven...

hier is het rustig, vanmorgen een test gedaan en die was negatief. heb wel al sinds vorige week dinsdag krampen/steken en drukken onderbuikgevoel, maar sinds vandaag voelt het anders aan...zo irritant.
    hoopte toen de test negatief was dat ik dan ongi zou worden(was afgelopen maand namelijk wel zo na 2u) maar nu nog niet...
    en vooral als ik voor over gebogen zit heb ik er last van, erg drukken gevoel...nou ja maar weer afwachten...

hoe is het verder met jou?
    waar zit jij nu in je cyclus?

dikke knuf

9. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    ach ik zie net je banner, dus nog even en dan flink aan de klus;)

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi Deb,

Ben vrijdag naar de gyn geweest, maar hij kon het nog niet goed genoeg zien, maar wel dat het baarmoederslijmvlies nog steeds dikker was dan normaal op dat moment in de cyclus. Nu moet ik a.s. dinsdag voor een hysteroscopie, soort kijkoperatie. Da's wel weer een stukkie enger. Hoop dat het meevalt en dat ze dan eindelijk wel kunnen zien waar al dat bloedverlies vandaan komt. Waarschijnlijk gaan ze alleen kijken en moet ik eventueel nog een keer waarbij ze echt iets gaan doen. Ik hoop stiekum als het een klein poliepje is, ze dat direct weg kunnen halen, dan kunnen we deze ronde nog in actie komen ;). Anders ook wel, maar de gyn gaf aan dat als het een poliep is, dit als een spiraaltje werkt... Lekker handig die natuurlijke anti-conceptie. Zul je zien dat manlief topzaad heeft, maar dat ik de boel gewoon tegenhou en daar had ik niet direct rekening meegehouden ;).

Maar zie dat jij 2 dagen overtijd bent! Nog niet positief getest inmiddels? Ik hoop het wel voor je! Succes met afwachten!

11. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Hoi Pien, poeh wat hoop ik nu voor je dat het een klein poliepje is en dat ze het weg kunnen halen en dat je daarna nergens last meer van hebt...en inderdaad als je al anti conceptie had willen gebruiken dan liever geen natuurlijke natuurlijk...niet nu..
    wat is het lichaam soms toch raar...

hier helaas vanmorgen negatief getest:( ben ook best verdrietig want heb symptomen die ik anders nooit heb voor mijn ongi oa. gevoelige (.)(.)...maar ja zal vandaag dan wel ongi worden was vorige keer ook nadat ik getest had werd ik binnen een aantal uur ongi worden...
    het i sniet anders, en mijn vriend was vanmorgen erg lief, die gaf aan dat misschien de test niet klopt...maar ja is van kruidvat en die zijn hartstikke goed toch?

nou meid fijne zondag en hoop echt dat het een klein poliepje is en je deze maand weer flink aan de klus kan...

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Balen zeg van die negatieve test! En vooral als je wel allerlei 'verdachte' symptomen hebt... Ik heb weinig ervaring met testen, maar de verhalen op dit forum zijn wel aardig positief over die van de kruidvat volgens mij. Testen is voor mij eigenlijk nooit echt aan de orde geweest, omdat ik het met bruinverlies wel zie aankomen en tot nu toe is dat altijd in een ongi geeindigd.
    Hopelijk heb je snel duidelijkheid, lijkt me super irritant om overtijd te zijn, maar niet weten of je wel of niet zwanger bent. Ik hoop toch voor je dat je wat later alsnog positief test. Weet je wanneer je eisprong is geweest? Ik houd dat bij d.m.v. temperaturen en heb laatste 2 rondes ovulatietesten gebruikt. Vind ik toch wel prettig, want mijn LF fase duurde nooit langer dan 14 dagen, dus eerder dan 14 dagen na eisprong zou ik me zoviezo niet druk hoeven maken... En dan kan de cyclusduur dus wel een paar dagen variereen, soms 27 soms 31 dagen, maar dat is dan zo spannend niet meer.

Sterkte ermee, hou je me op de hoogte? Jij ook nog fijne zondag!

Ik zal in elk geval dinsdag even een update doen over mijn gynaecologische 'ervaring' ;)

13. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    @Pien, hoe is het gegaan gisteren?

liefs

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    He Deb,

Dankje, het is goed gegaan! Viel me allemaal reuze mee gelukkig. Alleen ze hebben niets bijzonders kunnen ontdekken, dus de oorzaak voor mijn tussentijds bloedverlies is er nog niet. Vrijdag over een week nog een gesprek, maar ik denk dat ik het hier maar mee moet doen en het voorlopig maar met rust moet laten. Het is in elk geval niets ernstigs...

Morgen kan mijn man bellen voor de uitslag van het zaadonderzoek. Misschien dat hij dat pas vrijdag doet, want dan zijn we vrij. Dat is nu toch ook wel spannend hoor... Nog even geduld en ik hoop zo dat het goed is, dan kunnen we weer met een gerust hard verder proberen.

En jij? Nog steeds over tijd?? Geen positieve test gehad nog? Wat spannend joh! Ik hoop voor je dat dat nog komt! En anders dat de ongi maar snel mag komen, want die onzekerheid lijkt me ook niets... Sterkte ermee meid en ik hou je nog ff in de gaten!

15. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

@pien: nog niet veel verder dus, ben erg benieuwd hoe de uitslag is van je man. laat je het ons weten?

@deb: jij al meer duidelijkheid?

Nou ik wou jullie even zeggen dat ik voor morgen een afspraak heb gemaakt bij de HA, vind de stap erg eng.. maar heb eindelijk kunnen bellen... dus de eerste stap is gemaakt

16. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    @Vlinder: goed dat je de stap gemaakt hebt! Het is inderdaad helemaal niet leuk allemaal, maar hopelijk zijn de uitslagen goed en kun je weer met goede moed verder. Ik vind het ook super spannend, weet de uitslag ook nog niet. Maar mocht de uitslag goed zijn (of redelijk voor mijn part), dan heb ik in elk geval weer hoop. En volgens mij is dat ook wel belangrijk: dat je nog vertrouwen hebt dat het goed komt, dat vertrouwen is bij mij al een tijdje ver te zoeken...

ik zal onze uitslag laten weten, morgen zal m'n man z'n huisarts bellen, als het goed is, is de uitslag dan wel binnen.

Succes bij de huisarts morgen!

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Man heeft net met huisarts gebeld: geen afwijkingen gevonden, zaad is normaal!! Was wel heel kort gesprek, dus ik weet geen getallen, maar het is gewoon goed dus... !

Dit voelt wel erg fijn hoor, eindelijk duidelijkheid. En nu moet het gewoon binnenkort een keertje lukken!

@Deb: balen meid dat je ongi toch is aangebroken...

18. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    @ Pien, fijn dat het goed is en ik ga er vanuit dat jullie snel zwanger zullen zijn!!

@ Vlinder, goed dat je de ha hebt gebeld. houd je ons op de hoogte?

ja ben helaas ongi geworden en zal oko niet veel meer op het forum zijn de komende tijd omdat ik wat meer afstand wil nemen, merk dat ik mezelf elke keer helemaal gek maak en helemaal kapot ben als ik dan wel weer ongi word..terwijl we nog niet eens zo heel erg lang bezig zijn...

fijn weekend allemaal..liefs

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Sterkte Deb! Ik kan het me heel goed voorstellen. Ik heb het ook wel eens gedacht dat ik beter wat meer afstand kon nemen. Maar toch bleef het trekken... Werkt beetje verslavend ofzo. Maar als zwangerschap uitbijft, is het wel moeilijk ja. En misschien wel extra teleurstellend, omdat je middels een forum er steeds zo mee bezig bent he. Sterkte meid en hou vol! Ooit komt het goed!

Ja Vlinder hoe was het bij de huisarts?

20. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Mijn man is toen hij klein was geopereerd aan een niet-ingedaalde zaadbal.
    Wij waren er op voorbereid dat hij verminderd vruchtbaar kon zijn, aangezien het 1 zaadbal betrof niet onvruchtbaar.
    Na 2 maanden met de pil gestopt te zijn bleek ik zwanger. Heb een zwangerschap en bevalling volgens het boekje gehad. Onze zoon is nu ruim 1,5 jaar oud. We willen nu graag een brusje voor hem.

Onze zoon is een paar maanden geleden geopereerd aan een waterbreukje. Tijdens de operatie schoot z'n balletje via de opening in het buikvlies, z'n buikholte in. Met veel geweld hebben ze hem weer op z'n plek moeten trekken en vast moeten zetten. Wij moeten onze zoon er later op attent maken dat hij ook verminderd vruchtbaar zou kunnen zijn.

Pien, Gelukkig waren de uitslagen goed!

Deel Deze Pagina