Dankje Kiki. Fijn dat het bij jullie de eerste keer zo snel is gegaan! Wij hadden er in eerste instantie niet bij stil gestaan dat mijn man verminderd vruchtbaar zou kunnen zijn. Gelukkig is dit bij hem niet het geval. Ik hoop dat jullie snel een brusje voor jullie zoontje hebben!
Hoi meiden, we zijn bij de ha geweest hoor.. we hebben meteen een formulier gekregen om het zaad te laten testen. Nu moeten we zelf langs het ziekenhuis om het afnamemateriaal op te halen, en daarna kunnen we het inleveren. Ze vroeg meteen of het 1 of 2 balletjes waren die niet ingedaald waren. Toen we zeiden 2.. toen begon ze vrijwel meteen over behandelingen die mogelijk zijn zolas iui ivf etc. En toen zei ze.. ja als het 1 balletje was dan had je grote kans dat de andere goed is.. en dat is voldoende.. maar met 2.. als ze beide (zaadleiders) aangetast zijn... Dus het klonk niet al te positief.. dus hopelijk hebben we het zaad snel ingeleverd en weten we meer @pien: wat ontzettend fijn om te weten voor jullie dat het goed is!! @kiki: zoals ik hierboven schreef wat de ha zegt.. bij 1 niet ingedaald bal is de kans veeel kleiner dat de man onvruchtbaar of verminderd vruchtbaar is.. omdat die andere niet aangetast is. Ontzettend fijn voor jullie!.. nu later dus jullie zoontje in lichten. hetzelfde verhaal, gelukkig gaat het maar om 1 balletje!
hier ook een ervaring. Mijn man is ook geopereerd. Is hierdoor wel voor bijna 100% onvruchtbaar geraakt. Maar... we hebben 2 heerlijke kinderen gekregen (binnen 2 jaar). Dit is dan wel medisch onverklaarbaar.
@Vlinder: spannend zeg! Wel raar dat ze direct al uitspraken deed, want het is echt niet gezegd dat het met 2 niet ingedaalde ballen helemaal mis is. De kans is alleen wel groter. Mijn man z'n beide ballen waren ook niet ingedaald, pas met 9/10 jaar er aan geholpen, en daarvan is dus nu gebleken dat ze nog prima werken! @zonnebloempje: oh wat fijn dat het dan toch gelukt is, en zo snel! Dat is dan wel een wonder! Hoe wisten jullie dan dat hij onvruchtbaar was, hadden jullie dat bijvoorbaat al onderzocht? Wat dat betreft zegt zo'n uitslag soms ook zo weinig: sommige stellen zijn onderzocht en helemaal vruchtbaar, maar worden niet zwanger en anderen zijn onvruchtbaar verklaard en krijgen onverwachts wel kinderen. Het is een wondere wereld... Hier op het forum al 2 meiden ontmoet die net een slechte zaaduitslag hadden gehad en diezelfde maand nog zwanger zijn geraakt.
@pien: Het hoeft dus niet altijd veel te zeggen nee, het is inderdaad een wondere wereld. Ik hoop voor jullie dat het nu toch snel raak mag zijn! En inderdaad, het hoeft ook niets te zeggen, we weten het pas zeker als het zaad getest is. ben benieuwd @zonnebloempje: Wauw, prachtig.. wonderen zijn de wereld niet uit. Lekker genieten van je kids! Wij doen hier nog steeds onze best!, hopelijk mag het dan ook op de gewone manier een keer raak zijn. Hoop het snel mee te mogen maken! En dan volgende week het zaad maar eens inleveren.
En Vlinder? Hebben jullie het zaad ingeleverd? Heb je al een uitslag? Zie dat je NOD ook al nadert... spannend, of niet? Ben benieuwd hoe het met je is!
Volgende ronde is voor ons voor 'spek en bonen'. Ik ben vorige week vrijdag bij de gyn geweest en hij heeft me primolut voorgeschreven, om mijn hormonen te 'resetten'. Hij hoopt daarmee dus het lange bloedverlies in de eerste fase van mijn cyclus te stoppen. Ik hoop dat het werkt! In mijn baarmoeder zijn in elk geval geen afwijkingen gevonden die aanleiding tot het bloedverlies kunnen zijn. Maar dan mag ik deze maand niet zwanger worden . Maar ja, maandje meer of minder zou eigenlijk niet uit moeten maken, het duurt toch al veel te lang voor mijn gevoel .
@pien; Ben vandaag ongesteld geworden, was geen verrassing, had al puistjes in me gezicht en temp die flink gedaald was. ronde 12 dus.. Vandaag kan ik bellen voor de uitslag, tenminste hopen dat die binnen is!!
de uitslag is er.. 90 % niet beweeglijk,. we worden nu door verwezen naar de gyn.. wat een k*tzooi.. ik schrok er wel van hoor.. ik had verwacht slecht, maar zo slecht..
Hi , mijn man is ook toen hij klein was aan een bal geopereerd. Maar hier dan positief bericht ik ben 31 weken zwanger! En hij heeft ook zijn zaad laten testen en was alles ok! Veel succes!
de ironie wil dat mijn mans broer (die 3 jaar ouder is) inderdaad geopereerd is als kind, maar door ''1 wip'' zijn vriendin per ongeluk zwanger heeft gemaakt (beetje ongepland). Zoals je aan mijn banner kunt zien, is mijn man onvruchtbaar..... vlinder; ik zie dat jij ook een kut-bericht heb gehad (sorry voor het woord..)...ik leef mee, meid!
@nana: jee wat dubbel he, en wij hem dus helemaal geen zaadcellen, hier dus 90% niet beweeglijk, we weten verder nog niets, hopelijk is er nog een kleine kans op 10% wat wel goed is.. ik heb zoveel vragen nu, en ik weet niet wat de opties voor ons kunnen zijn. Maar kl*te is het zeker, maar daar hoef ik jou helaas niets over te vertellen nee.
@Nana; in het forum onderdeel vruchtbaarheidsbehandelingen is een topic; mijn man heeft geen zaad.. daar praten allemaal meiden mee die hetzelfde hebben meegemaakt en die kunnen je vast en zeker antwoord geven op je vragen.. ik ben er ook zo eentje.. al had mijn man bij het inleveren 0,0 zaadcellen, niet 1.. Uiteindelijk is met opereraties 14 rietjes uit zijn ballen gehaald en zitten we nu in een ICSI procedure (zoiets als IVF).. er zijn dus zeker oplossingen te bedenken..
hey muppet, thanx, ik had inderdaad ook al mijn weg gevonden bij het forum ''vruchtbaarheidbehandelingen''. Ik ben al behoorlijk ingelezen dus een arts verrast mij niet meer !! Jeetje, jullie hebben dus ook al heel wat meegemaakt. Ik weet niet of ik het allemaal wel wil; het lijkt me erg zwaar.....Maar sterkte en hopelijk voor jullie ook het resultaat waar je zo naar uitkijkt!!
@nana; het is geestelijk erg zwaar, en de hormonen die je als vrouw moet spuiten trouwens ook voor je lijf.. maar het is echt te doen.. ik dacht zo vaak dat ik gek zou worden van alles, dat ik het niet aan zou kunnen etc. Maar als je eenmaal een doel hebt, heb je er alles voor over. Tis denk ik eerst een kwestie van heel veel klappen incasseren (tegenvaller hier, slecht nieuws daar) en vervolgens ga je weer vooruit.. Het maakt je relatie echt zo veel sterker.. Ik hoop voor jullie dat er iets mogelijk is qua Tese/mesa en pesa (bij mijn man kon pesa gelukkig).. Veel sterkte voor de komende tijd meid!
dank voor je lieve woorden en bemoediging!! Ik laat het maar stap voor stap over me heen komen, maar of ik alles over heb voor het doel '''kindje'' weet ik nog niet....Maar ik hoop voor jou/jullie dat na alle tegenslag er ook een periode komt met ''resultaat''!!! Sterkte!!!
Dank je nana! Wij hebben bepaalde dingen ook afgeschreven destijds hoor, wij zouden bijvoorbeeld niet voor donorzaad/eicellen kiezen omdat we een kindje willen van onszelf, en we het niet kenbaar willen maken in onze omgeving en dus ook niet willen dat anderen zouden zeggen: goh hij lijkt echt op zijn vader, terwijl het niet eens biologisch gezien van hem is. Mijn man heeft in die zin al zo veel te voorduren gehad dat ik hem dat ook niet zou willen aandoen. Gelukkig denkt iedereen er anders over en heb je ook genoeg stellen die daar wel voor gaan. Je moet op een gegeven moment idd gaan kijken waar je/jullie grenzen liggen.. Veel succes!
goh, ik merk dat ik bijna de enige ben op het topic ''geen enkele zaadcel'' die nu al weet dat donorzaad geen optie is. Maar jij denkt er dus ook hetzelfde (zoals ik) over...!! Dat is wel fijn om te weten!....
@vlinder: o jeetje meid, wat een k*t nieuws zeg!! Ik vind het echt heel erg voor je. Gelukkig heb je hier al wat reacties van andere meiden in dezelfde situatie gehad, ik hoop dat je daar wat aan hebt. In elk geval heel veel sterkte de komende tijd! Ik hoop dat er voor jullie mogelijkheden zijn om jullie wens uit te laten komen! En ook voor Nana en Muppet heel veel sterkte!