De vraag zegt het al.. ik had al een topic geopend met wat jullie van Yanniek vonden. Maar toen zag ik ineens dat het n meisjesnaam is! mn oude buurjongen heet ook Yanniek. Nu twijfel ik of je zijn naam niet anders schrijft Yannick ofzo..
Hoi Cherry Yanniek vind ik persoonlijk meer voor een meid. het word inderdaad een jongensnaam als je Yannick of zo schrijft.
Ik ken 3 jongetjes die Yannick heten, persoonlijk vind ik het ook een jongensnaam. Misschienomdat ik geen meiden ken die zo heten maar toch vind ik zowel yan als nick meer voor jongens
Zelf heb ik hem alleen bij jongetjes gehoord (maar dan geschreven als Yannick), maar voor mij heeft het toch een beetje een meisjesachtige klank (lijkt een beetje op een combi van Janneke en Anniek).
Dit vind ik ook ja! Maar de uitspraak van Yanniek en Yannick is ook anders toch? Of wil je het hetzelfde uitspreken?
Ik bedoel het dan geschreven als Yanniek, dus het kan wel voor een jongen? eigenlijk vind ik van wel... maar niet dat het later te horen krijgt das een meisjesnaam.
Ohja.. wij gaan voor Yaniek met 1 n. Zo vind mn vriend hem het mooiste. Dus dat wordt hem waarschijnlijk! xxx