Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in de wereld van de draagdoeken. Ik heb mijn oog laten vallen op de hop tye. Maar ik heb nog twee laatste twijfels: ik hoop dat jullie me kunnen helpen. De baby komt in juni, is de hop tye geschikt voor de zomermaanden? En vanaf wanneer kan de baby erin? Ik wil eigenlijk vanaf het begin dragen. Nou verwacht ik wel dat het een groot kindje is. Hij zit nu al boven het gemiddelde en zij zus en vader zijn ook groot.
Je mag vanaf geboorte af aan dragen met een strech doek en dus geen geweven doek!! Op de site durftedragen.nl staat het ook allemaal uitgelegd, wat wel vanaf de geboorte mag en wat niet. Succes!
Geweven doek mag ook hoor?! Stretch is veel te warm in de zomer. Voor de keuze doek of hoptye kan ik je niet helpen, allebei fijn en leuk! Ken je de facebookgroep Draagpraat al? Ook veel info en ervaringen te vinden
Ik lees nergens dat een geweven doek niet mag vanaf de geboorte, maar wel een handige site. Van draagpraat ben ik al lid inderdaad. Ik denk dat het toch de hop tye gaat worden. Als het niet past kan ik alsnog een gewone doek aanschaffen. Maar dat knopen daar heb ik het geduld niet voor haha.
Ik heb een hop tye van dunne stof (de pune pink), heerlijk voor in de zomer! Ik denk dat een gewone ook wel zal kunnen hoor, gewoon minder kleding aan op echt warme dagen. Een rekbare doek is echt loeiheet met die drie lagen over je kindje, zou ik 's zomers niet doen. En een geweven doek is ook super, maar ik zou zowel mijn doeken als m'n hop tye niet willen missen. Denk dat een hop tye misschien juist wel fijn is; toch knopen, maar niet te veel.
Vreemd! Hoorde van een draagconsulente dat je een geweven doek niet vanaf de geboorte mocht gebruiken... Sorry als mijn info dan niet klopt