dag droomhuis

Discussie in 'De lounge' gestart door femmy, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    even van me af typen hoor! in mei hebben we een huis bezichtigd; hartstikke leuk met een tuin, muren allemaal wit gespoten en een nieuwe vloer erin! we zijn toen gaan bieden en het liep mis op 3000 euro helaas (we moeten ook wat geld overhouden voor verbouwen, nieuwe toilet en meterkast enz.). Er waren meteen nieuwe bieders maar ze vroegen of ze ons konden benaderen als dat niet zou lukken, natuurlijk als we dan nog niets anders hadden (we zijn nu huurders dus we hoeven er niet perse uit). Het huis stond toen te koop onder voorbehoud, ik zag dat het daarna opeens weer te koop stond dus ik zei al 'die gaan bellen' en jawel; we werden gebeld, of we nog interesse hadden; ja hoor! maar wel met het idee dat we niet hoger gaan dan onze prijs toen! dus we zijn nog een 2e keer wezen kijken, nu hebben we een bod gedaan wat eigenlijk meteen ons eindbod is want tja hij wist toch ook wat ons eindbod was een paar maanden geleden en ze hebben ons benaderd, nu kregen we een tegenbod wat nog te ver boven ons bod zit, en de makelaar verwacht niet dat we het dus voor onze eindprijs gaan krijgen! maar ik vraag me dan echt af waarom ze ons weer benaderd hebben? ze wisten toen wat ons eindbod was dus hadden ze dan echt gedacht dat we er nu opeens wel ver boven zouden gaan zitten?. Ik baal er echt wel van omdat ik toch wel wat hoop kreeg toen ze ons benaderd hebben en ik zag onze kids al eindelijk spelen in een tuin, morgen gaat de makelaar terug bellen maar ja ze zei zelf al dat ze dacht dat het niet zou lukken dus we zien het ook niet hoopvol meer in!
    we zitten nu in een huurflat, onze vorige onderburen zeurden toen over overlast i.v.m. de kids die af en toe rennen dus ja een beneden huis lijkt me heerlijk maar is nog best lastig te vinden in onze wijk! Het is dus wel een handelaar die het huis opgekocht heeft en het staat dus al leeg, (geen familie met een dubbele hypotheek die het kwijt moet). Tja ik wou het gewoon even kwijt omdat ik ons er toch al helemaal zag wonen, eindelijk een beneden huis, vlakbij school en werk wat nu waarschijnlijk toch niet doorgaat en ik kan er dus gewoon niet bij dat ze ons opnieuw vragen na een paar maanden maar dan wel een hoger bod verwachten?!

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Nou..
    Misschien denk ik te positief. Maar ik zou de hoop nog niet opgeven!!!
    Was het hun makelaar die zegt dat het waarschijnlijk niet zou lukken?

Ik zou voet bij stuk houden en het afwachten. Succes hoor!

3. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Waardeloos meid. Ik zou echter voet bij stuk houden over je bod. Ik heb het idee dat ze proberen iets meer geld uit je te 'kloppen'. De kopers zijn momenteel niet dikgezaaid, dus je staat sterk.

4. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    bedankt voor je positieve reactie :)
    ja het is de makelaar van hem die dat zegt maar toch dan denk ik gelijk nou helaas, ze zei ook dat er al meer geintereseerden zijn nu, ik hou zelf ook nog wat hoop dat hij toch akkoord gaat met ons bod, je weet maar nooit hoe het straks met het hypotheekgebeuren zit natuurlijk (of het dan nog wel zo gemakkelijk gaat) maar mijn vriend dacht al meteen dat we niet veel kans meer zouden maken, pfff het is niet makelijk hoor!

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Maar ze wisten wat jullie eindbod was en toch benaderen ze jullie.
    En meerdere geinteresseerd, ja prima, maar toch is hun huis nog niet verkocht. Echt maling aan hebben. Ik denk dat het zomaar zou kunnen!

6. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Haha bij ons 3 jaar geleden dus precies hetzelfde!
    Ik heb meteen gezegd naa het tegenbod dat ik er dan gewoon vanaf zag.
    Nou ze wisten niet hoe snel ze ons weer terug moesten bellen dat het dan toch oke was!

Verschil was wel dat er bij ons wel een familie in woonde.
    Waarschijnlijk weet de eigenaar van jullie droomhuis dat jullie het huis graag willen hebben en probeert ie toch het onderste uit de kan te halen.
    Ik zou zeker niet kopen voor meer dan jullie kunnen missen. Zeker niet in deze tijd.
    De opkoper kan het huis natuurlijk ook gaan verhuren, dat is heel populair nu.
    Dus ik vind het in jullie geval moeilijk om er iets over te zeggen.
    Of de eigenaar verkoopt het alsnog aan jullie, maar probeert er toch nog meer voor te krijgen nu.
    Of hij hoeft er niet perse vanaf en laat het nog te koop staan of gaat het verhuren.

Ik hoop voor jullie het eerste natuurlijk!
    Spannend!
    Ik weet nog goed hoe spannend ik het allemaal vond (wij kwamen ook uit een huurhuis)!
    Maar blijf rustig en laat je niet verleiden tot dingen die je niet kunt/wilt.

7. Ann87

Ann87 Bekend lid

12 aug 2012
    712
    0
    16
    Zo ging het bij ons net zo. Wij dachten ook het huis kwijt te zijn, maar uiteindelijk hebben we het toch gekregen voor ons eindbod.

Ik zou dus nog niet opgeven!!

8. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    we gaan ook echt niet hoger zitten maar het is lastig omdat het een opkoper is (heeft het huis veeeel goedkoper opgekocht via een veiling) dus misschien wil hij nog langer wachten, maar ik vind het dan gewoon jammer dat ze ons toch weer benaderd hebben terwijl hij wist wat ons eindbod is.

9. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ben toch heel erg benieuwd of het tegen je verwachting in alsnog een positief verhaal word! Het zou toch zomaar kunnen

10. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Kan het misschien een "verkoop-techniek" zijn? Toen wij huizen gingen kijken hadden we bij eentje dat de makelaar, heel toevallig, wat laat was en toen we wilden vertrekken kwamen heel toevallig de andere kijkers net aanlopen. Uhuh...wij wilde het huisje toch niet (te klein, moest teveel aan gedaan en verschrikkelijk duur), maar dat soort dingen kunnen ze natuurlijk proberen. Als de verkoper geen druk heeft om het te verkopen en weet misschien hoe graag jullie het willen, toch probeert om wat meer eruit te krijgen?
    Voet bij stuk houden idd, wie weet wordt het toch jullie huis. Zoals mijn ouders toendertijd tegen ons zeiden, zo niet, dan komt er vast wel iets anders, want er zijn meer mooie huizen! ;)
    Succes iig! Hopelijk wordt ie toch nog van jullie!

11. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Ja bij ons kwamen de makelaars (verschillende huizen) ook steeds iets te laat dat was me ook opgevallen, misschien dat je de buitenkant even kan bekijken?!

nog niks gehoord, dit is niks voor mij die spanning hoor! ja het is een handelaar dus die zijn ook goed in die praatjes misschien?!

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou ook og even wat hoop houden, bij ons ging het net zo, en uiteindelijk hebben wi het gekocht voor 30000 minder dan ze toen wilden. Duurde wel 6 weken, maar toen was het ineens toch oke.

13. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    zo dat is knap gedaan hier gaat er nog geeneens 15000 vanaf!

14. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Bedenk dat zo'n makelaar z'n geld krijgt aan de hand van de verkoopprijs. Hij wil dus het liefst dat het huis voor zo veel mogelijk geld verkocht gaat worden. Het is dus ook volledig in zijn eigen belang dat jullie omhoog gaan met je bod. Gewoon voet bij stuk houden. In deze markt hebben de kopers het voordeel. En misschien hoeft de verkoper niet zo snel te verkopen, omdat het een handelaar is, maar aan de andere kant kost het huis hem wel elke maand geld (vaste lasten e.d.) Dus elke week dat het huis langer te koop staat gaat van z'n winst af. Daar komt hij vanzelf achter en dan gaat hij eieren voor z'n geld kiezen.

Succes, en ik hoop dat het toch nog positief afloopt voor jullie!

15. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    bedankt, wachten duurt soms lang ;)ik blijf ook altijd wel positief hoor je weet het maar nooit!

16. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik zou t nooit op maar 3000 euro laten mislopen die wc ed kan altijd nog kan je voor sparen ...

17. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    er moet een wc komen ben niet van plan dat buiten te doen ;) en een nieuwe meterkast met aardlekschakelaar anders is dat ook hartstikke gevaarlijk!

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

Dat kan je samen voor nog geen 1000 euro doen wij hebben alles nieuw, regels fontein ed voor nog geen 400 euro en meterkasten kan je ook goed voor rondkijken daar is best wat verschil in. Je droomhuis komt maar 1 keer langs.

19. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ja dat wel maar er is ook gewoon een plafond voor ons er moet echt altijd wel wat gebeuren in een huis.

20. koala28

koala28 Niet meer actief

Dat valt wel mee. Handelaren hebben meestal speciale constructies qua financiering van de woning en opstalverzekeringen.
    De rest is niet noodzakelijk cq. is niet aangesloten want hij woont er toch niet.

Het belangrijkste voor een handelaar is dat hij het weer binnen een jaar verkoopt. Anders krijgt hij de overdrachtsbelasting niet meer terug.

TS: dit is gewoon een truc van de handelaar/makelaar. Ze weten gewoon dat jullie het huis graag willen hebben en proberen jullie hiermee onder druk te zetten.

Deel Deze Pagina