Wie zou dan de vader zijn?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Melody123, Nov 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Ik ken iemand die echt in zo'n situatie zat. Haar huidige vriend was blank en de andere was donker. Het was dus heel spannend wat er uit zou komen. Uiteindelijk bleek het kind toch van haar vriend maar ze zijn later ook uit elkaar gegaan. En mevrouw rookte en dronk ook gewoon tijdens de zwangerschap.. bij het tweede kind had ze seks gehad met meerdere negers en wist ze ook pas later wie de vader had. Oh en haar eerste kind heet Legend, wel toepasselijk haha.

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    @Melody

Een gemiddelde cyclus bestaat uit 4 elementen:
    Menstruatie
    Folliculaire fase (groei van een of meerdere eicellen)
    Eisprong
    Luteale fase

De folliculaire fase kan enorm verschillen per vrouw. De luteale fase, de periode tussen eisprong en ongesteld worden mag variëren tussen de 10 en 18 dagen. Als hij korter is dan 10, dan heeft een bevruchte eicel niet voldoende tijd om in te nestelen en langer dan 18 is ook niet goed.

Sperma kan een aantal dagen (gemiddeld een dag of 3) overleven, maar je kunt alleen maar zwanger worden als er ook een eisprong is.

Als er een eicel bevrucht raakt, dan reist deze door naar d baarmoeder en gaat zich innestelen. Embryo's volgen een vast ontwikkelingspatroon en dit innestelen gebeurt tussen dag 6 en dag 10 na de eisprong. Vervolgens gaat je lijf hCG aanmaken, zwangerschapshormoon. Het is dit hormoon waar zwangerschapstesten op reageren.

Voor een gemiddelde cyclus houdt men 28 dagen aan, met een eisprong in het midden op dag 14. Maar dit is echt maar een indicatie.

Heb je nog meer vragen?

3. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hoi Melody,

Eigenlijk vroeg je hier niet naar, maar in je o.p. zegje dat mensen tegenwoordig meerdere bedpartners hebben. Dat klopt. Veel mensen vinden sex bij een relatie horen en als die relatie mis gaat en ze een nieuwe liefde vinden, hebben ze ook met die partner weer sex. Ook al gaat het vaak op die manier, het hoeft natuurlijk niet. Je kunt ook eerst, en zeker nu je nog zo jong bent, een relatie hebben zonder sex.

Dat scheelt je een hoop zorgen. Je kunt dan verliefd zijn, zoenen en zo, beste vrienden worden en pas als je zeker weet dat dit hem is ook sex hebben.

Mijn man en ik hebben het op die manier gedaan en zijn er heel blij mee. We hebben ons nooit zorgen hoeven maken over soa's. En toen we een kind kregen waren we daar aan toe.

Dus dat is ook een mogelijkheid!

4. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113

Goede tip!
    Wilde er alleen even aan toevoegen dat heel veel (jonge) en trouwens ook oudere mannen heel lief en leuk doen en net zo lang wachten tot ze seks met ze hebben en je vervolgens aan de kant zetten of er nog 3 meiden op na houden.

Daarom sowieso altijd veilig doen en doorsturen voor een soa test als de relatie zo serieus wordt.

5. Freddel

Freddel Fanatiek lid

Mar 30, 2015
    1,305
    406
    83
    Ik was ook heel nieuwsgierig op die leeftijd hoor!
    Ik zag alleen dat je ergens schreef over sperma dat je uitplaats, maar je plas komt uit een ander gaatje dan waar de piemel in gaat als je seks hebt. Hier is op jouw leeftijd vaak misverstand over, maar je plasgaatje zit boven het gaatje waar je baarmoedermond is en waarmee je seks hebt.

Daarnaast wilde ik even zeggen dat ik op jouw leeftijd mijn vriendje leerde kennen (sinds augustus mijn man:D) en wij waren allebei nog maagd. We hebben bijna een half jaar gewacht voordat we seks hadden omdat ik zeker wilde weten dat ik het echt wilde (hij wilde wel eerder maar ik nog niet). Ondanks dat er best veel meisjes van 15 al ontmaagd zijn en je dus best een beetje druk voelt, ben ik achteraf heel blij dat ik gewacht heb tot het voor mij goed voelde.
    Mijn tip is dus om te wachten tot je zelf seks wilt hebben met iemand en niet doen omdat je denkt dat het moet.
    En mijn 2e tip is gebruik de eerste tijd een condoom, totdat degene waarmee je seks hebt een soatest heeft gedaan, en de pil totdat je zeker weet dat je een kindje wilt (hopelijk duurt dat nog een paar jaar).

Verder, stel lekker je vragen! Er zijn hier genoeg vrouwen die wel een beetje verstand hebben van seks en zwangerschap;)

6. angel86

angel86 Actief lid

Apr 12, 2010
    179
    1
    0
    Roken en drinke tijdens de zwangerschap? Zon iemand verdient geen kinderen!!

7. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Ja ze heeft geluk dat haar kinderen gezond zijn

8. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

Aug 14, 2015
    3,160
    570
    113
    Helemaal mee eens, hier ook een uitzondering. Tot mn 18e alleen relaties gehad met zoenen en natuurlijk wel wat uitproberen. Pas toen ik 18 was en zeker was van mijn relatie gemeenschap gehad. Die relatie is nu wel voorbij, maar op dat moment was het ''echt' en heb er nooit spijt van gehad.

Misschien kwam het ook wel omdat al mijn vriendinnen al op hele vroege leeftijd begonnen en bijna altijd gekwetst werden. Die vriendinnen zeggen nu dat ze wouden dat ze toen meer op mij leken.

Dus een tip, wacht tot je het zeker weet, zul je je achteraf een stuk beter voelen.

Trouwens TS, echt heel goed van je je er in verdiept!

Veel succes!

9. Janna

Janna Fanatiek lid

Beste melody,

Ik ben biologie docent op een middelbare school. Als je meer vragen hebt, mag je me pb-en.

Groetjes,

Janna

10. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat je helemaal geen uitzondering bent hoor! Ik was ook 18 toen ik het voor het eerst deed, niets mis mee denk ik.

Alles op z'n tijd, eerst zoenen en pas als je zeker weet dat je vriend het echt waard is, dan mag hij een stapje verder! Vergeet niet dat je je eerste keer maar 1x kan meemaken, dat moet dus niet met de eerste de beste zijn ;)

11. MamavC

MamavC Niet meer actief

Volgens mij is de gemiddelde leeftijd ook al jaren hetzelfde : 17 ;)

12. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    1,533
    382
    83
    Female
    Hellaas is dat in deze tijd niet meer het geval!

Seksuele voorlichting is niet zo meer van deze tijd. of in ieder geval voor de meeste op de leeftijd dat het gegeven word wel al te laat.

Melody ik hoop dat mijn dochter net zo verstandig word op dit gebied als jouw!

Share This Page