Wie zou de bevalling morgen zo weer over doen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door debke83, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben twee keer thuis bevallen in 7 uurtjes. Zou het zo weer over doen. Geweldige ervaringen!

Pim

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik heb een keizersnee gehad en dat was best emotioneel omdat Emma te vroeg geboren was en ik haar niet direct bij me kreeg. Maar vanwege de (na)pijn zou ik het zo over doen. Viel me heel erg mee. Alleen dat stomme ziekenhuis heb ik dan geen zin in he...

Ik zou wel heel graag nog een keer normaal bevallen. Van te voren was ik heel erg bankgvoor pijn tijdens de bevalling maar om nu nog een keer te gewoon te mogen bevallen heb ik alles over.
    Het is dat je met een keizersnee een jaar moet wachten maar anders was ik wat mij betreft morgen weer zwanger...

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Vandaag weer!!

Maar dan wel het hele proces. De pijn zelf op die dag is niet te harden, maar juist het hele wachten er voor, de zwangerschap, en dan het moment van persen en dat ze eindelijk op je borst ligt... *zwijmel*

Ergens is die dag pijn het allemaal zo waard, en krijg je er zoiets moois voor terug! Ook de dagen daarna in het ziekenhuis waren super emotioneel, maar oh zo mooi! 's Nachts met z'n tweetjes in een donker ziekenhuis, en dan na het voeden even naar de kinderkamer om te tempen en een schone luier. In de verte hoor je een baby'tje huilen, en je eigen ukje ligt in je armen alweer te slapen... *zucht* Echt een heerlijke tijd!!

4. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Jaaa ik ook! Kreeg (ik had het niet door) 's nachts al lichte rugweeen.. Dacht dat ik last van mijn rug had, dus herkende het niet als zodanig. 's Ochtends om 5 uur op de wc wat bloed verloren en toen dacht ik: het gaat gewoon echt gebeuren! Om 17.18 is onze dochter ter wereld gekomen en zonder haarscheuren ben ik er vanaf gekomen. Het was zo'n bijzondere ervaring.. en vooral dat ik zo een was met mijn partner.. die heeft me er die dag echt letterlijk doorheen gesleept! Het was ge-wel-dig (op de pijn na dan, maar dat ben je echt waar zo weer vergeten)! Hoop dat het deze keer net zo mag gaan... :D

5. Marit80

Marit80 Actief lid

10 jul 2006
    220
    7
    18
    Ja hoor, nog wel 10 keer als het moet, mooiste momenten van mijn leven!

6. ik wil ook zo'n bevalling :) tot nu toe weet ik dat ie iig een smal hoofdje heeft:)

wie van jullie heeft een ruggenprik gedaan? is dat fijner?

lies,

helene

7. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ben zo benieuwd hoe het gaat verlopen...
    Ik kan tussen 1.5 tot 5 weken ook mijn verhaal hier kwijt ;)

8. Bri

Bri Niet meer actief

Liever niet morgen al (zou wel erg vroeg zijn), maar ik kijk er al best naar uit. Het is een van de mooiste ervaringen uit mijn leven, misschien wel DE mooiste.
    Niet dat het zo makkelijk was, het deed goed pijn en ik ben best een tijd bezig geweest (1,5 uur persen), maar ik vond het goed te doen en oh, die beloning als je kindje eruit komt! Ongelooflijk...

Ben thuis bevallen, 's ochtends wakker met onregelmatige en vrij lichte weeen. 's Avonds vk gebeld, 1 cm ontsluiting. 1 uur later: PIJN! heftige weeen. In 4 uur tijd naar volledige ontsluiting. 1,5 uur persen. En toen was hij er... de mooiste baby van de hele wereld!

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Moeilijke vraag. Ik zou meteen JAAAAAA! willen roepen, maar als ik echt na ga, mijn bevalling was verre van makkelijk na 24 uur hard zwoegen werd het een keizersnede. Maar die pijn en alles ben ik weer vergeten...

Ik vond het wel een geweldige ervaring ondanks die weeenstorm die uren duurde!

Ja, dus!

10. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Mijn 1e bevalling zou ik ook zo weer over doen. De pijn was heel goed te hebben en de bevalling duurde 3 uur en 48 minuten. wel iets ingescheurd, maar met 3 hechtingen was het goed te doen.

Mijn 2e bevalling vond ik VEEL heftiger en zou ik niet graag nog een keer doen. Duurde in totaal maar 2 uur en 42 minuten, maar was een hel. De laatste 42 minuten ging ik van 5 cm naar 10 cm ontsluiting EN is Dinja geboren. Dat was een hel qua pijn.

11. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    jaaaaa hoor ! zal hem zo weer over doen..! vandaag nog wel..
    je hoorde wel es ''verhalen'' toen ik nog zwanger was , jeetje de bevalling.............! wat zal dat zwaar worden...
    nou , een poep en een scheet ! moet wel zeggen dat esmee 3 week eerder is geboren en ik het totaal niet zag aankomen ! vrijdag ochtend 06.00 uur braken de vliezen en vrijdag op zaterdag 03.39 uur , is esmee geboren ! hopen dat de 2de bevalling ook zo wordt ! DE MOOISTE ERVARING OOIT !!

12. fruitella

fruitella Actief lid

28 jan 2009
    119
    0
    0
    marketing en communicatie
    Dordrecht
    Jazeker!! Ik had een droombevalling; ingeleid met 39 weken en 4 dagen; ging vlot en probleemloos, heerlijke ruggenprik gekregen die aan alle verwachtingen voldeed, knipje en vacuurmpomp maar geen centje pijn gehad. Geen naweeen, bloedingen, onstekingen en andere ellende. En ik paste sneller in mijn oude kleren dan ik had durven hopen (aangezien ik 25 kilo was aangekomen)

13. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    nee bedankt ik heb er 21 uur over gedaan voordat mijn dochtertje er was met helse pijnen wil nog wel een kindje maar voorlopig even niet.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou ik vind een vaccumbevalling alles behalve probleemloos, weet je hoeveel pijn dat doet bij een kindje? dus jij pijnloos maar je kindje WEL pijn , hoogstwaarschijnlijk door je ruggeprik (dat is namelijk een van de meest voorkomende complicaties van een ruggeprik dat je kindje geholpen moet worden bij de bevalling door middel van tang, vaccuum e.d.) vind ik niet bepaald probleemloos, ja voor jou misschien maar voor je kindje alles behalve...

15. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Ik pas!
    Ooit voor een 2e zou ik de bevalling nog een keer willen doen, maar zo maar even, no way! Vond het echt geen pretje!

16. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja hoor ik had een lange en pijnlijke bevalling maar ik zou hem echt zo weer doen!! als ik zie wat ik ervoor terug krijg zoveel liefde en moois!!!

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Oh ja hoor, ik zou beide bevallingen zo weer doen. Ik heb tijdens de bevalling wel gezegd dat ze me eraan moesten herinneren hoe zwaar ik het vond, als ik ooit nog over een volgend kind zou beginnen, maar nu, een half jaar later, teken ik er voor hoor.
    Alleen al om nog een keer te mogen bevallen, zou ik wel nog een kind willen, haha. Ik vind het een geweldige ervaring, het doet pijn, het is zwaar, maar zo'n ontzettend prachtig iets, je eigen kind op de wereld mogen zetten.
    Ik heb ook eigenlijk helemaal geen zware bevallingen gehad, heel kort maar krachtig, zullen we maar zeggen, dat scheelt wel.

18. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik doe t ook zo weer over!!! ik heb wel 44 uur ontsluitingweeen gehad ( deed 10 uur over 1 cm!!) en ben dus ingeleid maar graag! me vriend wil een jaar wachten met kindje 2 maar van mij had t nu al gemogen :D

19. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    goh, ik weet niet
    de bevalling zelf viel super mee, alleen heel pijnlijk,maar de ruggeprik deed gelukkig zen werk en daarna was alles heerlijk eenvoudig

tis juist die zwangerschapsperiode die ik niet meer zie zitten
    telkens ongerust zijn
    bij alles me afvragn; mag dit wel, mag ik dit eten/tillen
    die kilo's die erbij komen
    de astma
    de jeuk
    het overgeven
    de slaaploze nachten
    ...

en toch, dat getrappel in je buik :)

pfff
    kweet niet
    mss ooit nog een tweede

mss niet

20. Trix

Trix Lid

7 mei 2007
    56
    0
    0
    JA!

Ik heb het zelfs direct na de bevalling geroepen, terwijl de gyn me aan het hechten was (flinke knip gehad).

Kan me niet herinneren dat ik pijn heb gehad. Weeën waren wel heftig, maar goed op te vangen (ik was trouwens ook helemaal 1 met m'n partner!! Wat een geweldige steun heb ik aan hem gehad!).

Kleine 8 uurtjes geduurd, vanaf vliezen breken tot geboorte.
    Ons 2e kindje is ook alweer onderweg! Er zit straks maar 16 maanden leeftijdsverschil tussen!

Maar..... 't je krijgt geen garantie dat het een volgende keer wéér zo verloopt........:(

We laten het maar over ons heen komen, wat kunnen we anders!

Deel Deze Pagina