Wie zou de bevalling morgen zo weer over doen?

Discussion in 'Na de bevalling' started by debke83, Aug 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tascha75

tascha75 Actief lid

Oct 2, 2009
    147
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Mijn zoontje is nu bijna 2 maar als ik terug denk aan mijn bevalling krijg ik nog echt een naar gevoel. Ik ben echt niet kleinzerig hoor maar mijn bevalling was echt niet leuk en bovendien zijn we in het ziekenhuis ook niet echt leuk behandeld door de verpleging. De verloskundige die er in het begin bij was was super hoor. Ze zei dat ik een echte bikkel was dat ik het allemaal zo had klaar gespeeld.
    Ik heb ook daarna nog heel veel last gehad van de bevalling en ik hoop dan ook echt dat als we misschien wel voor een 2e zouden gaan de bevalling dan niet zo gaat als bij de 1e
    Mijn zoontje is echt mijn alles en ik zou hem voor geen goud meer willen missen,maar die bevalling........oh nee die zou ik echt nooit meer over willen doen. En dat ziekenhuis,daar hoef ik gelukkig sowieso nooit meer heen :x

2. rosannanl

rosannanl Actief lid

Jan 7, 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    Hoi,

dat zei ik ook 4 jaar geleden "doe het morgen weer", echt ik had toen een bevalling van maar 5 uur en pijnloos (met uitzondering van de laatste 15min,laatste 3 heftige ween en natuurlijk de persween,die waren gevoelig), maar vorige week weer bevallen van weer een dochter,heb er dit keer 6 uur over gedaan,maar haleluja nee nooit meer,die was echt pijnlijk.
    Maar als je naar het resultaat kijkt,dan bedenk ik me meteen.

3. MaMarsha

MaMarsha Lid

Oct 10, 2009
    12
    0
    0
    reisadviseuse
    Provincie Groningen
    Ja! Zou het zo weer willen doen=)
    Vond het ook een mooie ervaring!
    En heerlijk om mee te mogen maken!!

4. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Ja hoor, ik zou het ook zo over doen, bijde bevallingen vond ik prachtig.. en pijn? jah wel een beetje, maar minder dan ik had gedacht.

5. LovingMom

LovingMom VIP lid

Nov 12, 2008
    8,094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik zou mijn bevalling ook zo weer overdoen. De ontsluiting ging van 1 naar volledig in 4 uur.
    Toen 2,5 uur geperst, maar Julian lag verkeerd dus ks. Eerst half uur op OK gewacht met w-en remmers, toen nog een half uur op de ruggenprikman :D met heftige persw-en.
    Vooral het laatste uur was k*t, maar ik zou het zo weer doen.

6. 4days

4days Niet meer actief

Nou ik echt niet hoor! 28 uur afzien... Dank je vriendelijk!

Of ik het er weel voor over zou hebben? Dat zeker. Maar om nou te zeggen doe mij nog maar zo'n bevalling, dat zeker niet...

7. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ja ik heb zelf ook nogal wat problemen met hoe ik behandeld werd in het zkh. Ze deden niet ronduit lelijk tegen me ofzo, maar het was allemaal erg onpersoonlijk en gehaast en ik ben niet goed begeleid bij de BV. Ik denk dat als ik al een ervaren mama zou zijn geweest, ik veel meer op mijn strepen had gestaan en dan had ik gewoon hulp bij de borstvoeding geëist. Maarja das achteraf gepraat natuurlijk.
    Waar ik zelf nog heel erg mee zit is het schuldgevoel; dat ik het niet goed heb gedaan en dat mede door mijn gebrek aan assertiviteit mijn kind nu geen goede start heeft gehad omdat ze geen borstvoeding kreeg. Bovendien voelde ik me gewoon emotioneel gezien ook helemaal poedelnaakt tijdens de bevalling en ik heb het idee dat ik onbewust me voor alles heb afgesloten op dat moment. Het is nu een jaar geleden en ik kijk de foto's wel eens. En dan voel ik me nog steeds heel naar. Ik voel me dan gelijk weer zoals ik me toen voelde; gewoon heel hulpeloos in een koude en kille omgeving. Met een baby die telkens huilde, met een zeer kruis, ik kon alleen maar liggen omdat ik zo slap als een vaatdoek was. Ik zou willen dat ik nu eindelijk eens heel die bevalling kan gaan verwerken....ookal was ie misschien qua medische ingrepen niet heel traumatisch (met persweeën toch naar het ziekenhuis ipc thuisbevalling, vacuumpomp, knip, teveel bloedverlies door niet loskomende placenta en 2 bloedtransfusies), emotioneel ben ik denk ik toch totaal overrompeld. Op het moment dat mijn kind op mijn buik werd gekwakt (ja in mijn beleving ging dat zo) had ik ook totaal geen gevoel. Ik voelde gewoon ff helemaal geen emotie meer. Ik moest zo ontzettend wennen.

8. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

Aug 22, 2008
    1,898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik ben geen fan van bevallingen, ik heb er drie achter de rug. Nu willen we misschien toch nog een vierde kindje maar op een bevalling zit ik echt niet te wachten. Mocht ik toch nog een keer zwanger worden (ik ben er echt nog niet aan uit) dan wil ik gaan voor een pijnloze bevalling in het zk, maarja thuis bevallen is ook heerlijk.....;)

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    wij zijn alweer bezig voor de 2e,,,, ik vond de bevalling ook geweldig!!! heel dubbel, want het doet echt ongelooflijk veel pijn, maar je houdt het vol omdat

- je wéét waar je het voor doet
    - je weet dat het tijdelijk is,
    - een wee elke keer weer afzakt en je daardoor ff kan bijkomen

bij mij was Sam er in 4,5 uur.. ook best snel voor de 1e.. had ook een weeen storm en rugweeen dat is echt verschrikkelijk. maargoed een bevalling doet nou eenmaal pijn. maar het is ZO ontzettend mooi. ik denk er nog zo vaak aan terug. het moment dat ze het hoofdje zien, en dat je je kindje uit je voelt glijden, echt niet te omschrijven!!!! WAUWWWW (snif snif)

10. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

Aug 25, 2008
    607
    8
    18
    Ik zou het ook zo overdoen. Maar ik liep wel al een week met voorweeën die niet zo prettig waren:p Moest over het bed hangen haha. Mijn bevalling zelf duurde 3 uurtjes. (ben ingeleid) Aardig snel voor een eerste. Maar ze hebben me flink ingeknipt. Het duurde 1.5 uur voor ze klaar waren met hechten. Heb er nog steeds last van mjaa.
    En ik heb niet echt een kraamtijd gehad. 4 uurtjes na de bevalling ging ik alweer lopen:p Ik wou naar mijn dochtertje op de couveuzekamer helaas.. (en wou zeker niet in het ziekenhuis blijven slapen!)
    Daar heeft ze een maand gelegen:( Dus ook geen Kraamzorg en geen roze wolk:(
    Maar het gaat nu wel steeds beter merk ik , Maar het heeft me echt even wakker geschud.
    Ik ben ook alweer bezig voor een tweede. Maar ik zag er zo erg tegenop en had het zo pijnlijk verwacht dat de bevalling me wel meeviel kwa pijn dan.

11. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    als je er last van hebt nog steeds waarom ben je nog in godsnaam alweer met een tweede bezig, zou je het niet eerst goed laten genezen?! En lekker genieten van je meisje (een verlate roze wolk!) :D

12. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Als ik een zelfde bevalling krijg als deze zou ik het zeker nog wel een keer overdoen.. 3 uurtjes, waarvan 20 min. echt vervelende weeën, 14 min. persweeën en daar was ze! :)

13. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hell no... Man wat vond ik het heftig en intens! Natuurlijk ben ik super happy met mn meisje maar ik moet er echt even niet aan denken!

14. Esdoorn

Esdoorn Niet meer actief

Hahaha neeeej dat dacht ik ook niet na 3 dagen al :) Maar ik heb een normale bevalling gehad van ongeveer 12 uur, pijn gehad dat wel uiteraard maar zo een lieve schat gekregen dus al moet ik 24 uur dat doorstaan dan doe ik het zo weer!!! De eerste week met baby vond ik zwaarder dan de bevalling hihi, jemig wat een drama dat opstaan midden in de nacht met tig hechtingen in je punani :)

15. matje

matje Niet meer actief

oh ja zo weer overdoen
    na de morfine spuit tijdens een weeënstorm van 3 naar 7 cm in een kwartier ging het wel aardig
    12 minuten persen na totaal van 6 uurtjes (breken van de vliezen en weeën) en daar was ons manneke

16. matje

matje Niet meer actief

ohw op de last na de bevalling na dan:)
    zoals ik hiervoor al zei verliep de bevalling zeer goed.
    omdat de kleine vastzat hebben ze met spoed de vacuum gebruikt en hebben ze mijn stuit en schaambeen gebroken.
    daar heb ik weken na de bevalling flink last van gehad.
    en soms nog omdat ik een staand beroep heb.

mijn man wil van de zomer voor een brusje gaan
    hoop dat als het zover is die bevalling ook zo snel mag gaan

17. keano

keano Actief lid

Jan 20, 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Ik zou het nu meteen weer over doen.Ik heb een zware bevalling gehad en alles wat tegen kon zitten zat tegen.Ik wilde eigenlijk thuis bevallen, maar de kleine zat met zijn hoofdje tegen mijn anus aan te drukken, waardoor ik verschrikkelijke pijn in miijn rug had.Ben toen naar het ziekenhuis gegaan.Ze hebben een infuus aangebracht(ik ben als de dood voor naalden)en natuurlijk 3x mis geprikt.Toen kreeg ik een ruggeprik en natuurlijk de eerste keer ging ook fout.Toen had ik eigenlijk geen pijn had, begonnen meteen de persweeen.Keano is uit eindelijk met de tang gehaald.ik heb er in totaal 13 uur over gedaan en was kapot.Maar na een uur zei ik tegen mijn vriend zou het zo allemaal weer over doen.

18. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    Uhm ik zei tussen de persween door dat ik het allemaal wel mee vond vallen. De arts zei dat ze zoiets nog nooit gehoord had op de verloskamer :).

Maar mij is de bevalling echt 100 zo niet 1000% meegevallen.
    Het enige echte lastige zijn de aambeien erna

19. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

hihi grappig he is dat, ze snapten bij mij niet dat ik al 10 cm had omdat ik nog steeds aan het grappen maken was en aan het lachen (met pauzes en als een boer met kiespijn maar toch) Bij mij waren ook 2 leerlingen bij express omdat ik zo relax was en ze moesten allemaal voelen, ik maakte even een geintje wie er nog meer wilde :p en toen zei de arts tegen de leerling, kijk zo KAN het dus ook, relax en leuk maar maak je niet al te vaak mee dus denk dat dat elke vrouw zo makkelijk is met het doen van onderzoeken..

Ik was ook aan het persen en hun zo whoohoo die gaat als een speer man, ik zeg tegen hun; you're wish is my command, toen moest ik inhouden en vroeg ze heb je nu een wee, dus ik antwoorde; weet ik veel ik heb geen idee alles vanaf mijn navel is niet meer onder mijn controle dat is jullie werk (met een knipoog erbij)

20. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ondanks dat ik 15 uur bezig ben geweest vanaf dat mijn vliezen braken zou ik het zo weer over doen. Had een fijne verloskundige en in het zkh super leuk geholpen. Ik had heftige weeen en de ontsluitingvorderde niet dus ben 2 uur ontzien met een ruggenprik. Daarna wel 1.5 uur geperst op eigen krachten maar was goed te doen. Ondanks dat ik aardig wat inwendige en uitwendige hechtingen had i.v.m. uitscheuren en een knip. De verloskundige en verpleging zei "wij hadden beter thuis kunnen blijven" en ik heb geen kik gegeven. Was helemaal in mezelf gekeerd. Het enige wat me een beetje tegenviel was het hechten na de bevalling maar goed, ook dat is relatief gezien best meegevallen. Ik zei 5 minuten na de bevalling. Op deze manier doe ik het zo weer!

Mijn moeder was erbij en die moest lachen. Ze heeft zelf een hele andere ervaring gehad toen ze van mijn beviel en daardoor wilde ze geen tweede meer.

zo zie je maar, iedere bevalling is anders maar als je positief bent ingesteld en je gewoon goed luistert naar de mensen om je heen komt het allemaal goed.

Denk ook eens aan hoe bevoorrecht we zijn met alle medische zorg die er is in dit land en die vrouwen die het in de rimboe helemaal op eigen krachten doen. Niks geen gemiep met ruggenprikken en verdovingen en aanmoedigingen van alle kanten. Dat is waar ik aan dacht tijdens mijn bevalling!

Zet em op als je nog moet bevallen!!

Share This Page