Hoi hoi, Ik ben nu 5 weken geleden bevallen van mijn manneke Cis. Ik ben geknipt en heb/had dus hechtingen. Ik vloei niet meer, gelukkig en de hechten zijn zo goed als weg. De nacontrole heb ik nog niet gehad. Zo nu en dan voel ik nog wel eens wat pijntjes op de plek waar de hechten zitten/zaten. Maar mag ik nu alweer sex hebben? Ik had het niet verwacht maar ik durf niet. BEn zo bang dat er iets scheurt of gaat bloeden....of dat ik ineens heeeeeeeele erge bloedingen krijg....allerlei rare enge gedachten dus Iemand advies? Grtz Marieke
Glijmiddel! Ik weet niet of je nog een na controle bij je vk gaat doen maar daar krijg je advies en kun je vragen stellen. Ik zal je zeggen dat ik er nog niet eens aan moet denken maar dat komt mede door de bv en d lekkage die ik heb.
Zodra je gestopt bent met vloeien mag je normaal gesproken weer gewoon sex hebben. Als je heel erg twijfelt zou je het 6 weken consult even af kunnen wachten, dat duurt nu toch niet lang meer. En.. sex zonder prenetatie kan ook toch Tot je je wat beter voelt!
Hoi hoi, Ja, ik wacht ook gewoon nog ff denk ik, al zou het maar alleen voor mn gevoel zijn. Duurt idd toch niet meer erg lang Groetjes MArieke
mmh, heb na 6 weken volgens mij gesext. Maar heb ander probleem... als ik sex dan gaan mijn gedachten uit naar wat ik daaronder heb moeten doen en dan heb ik helaas geen zin meer. Echt zwaar klote. Hoop dat het langzaam weg ebt. Maar volgens mij mag je gewoon sexen hoor!
Hier na 4 weken ofzo weer maar het is nog steeds pijnlijk aan de binnenkant. De verloskundige kon met de nacontrole niks ontdekken maar het voelt nog niet oké.
ik vloei al niet meer gelukkig.. en heb zo'n zin in sex echt erg.. ik wilde de laatste maanden van mijn zwangerschap geen sex meer dus zit nu al tijdje zonder.. heb het vandaag geprobeerd.. het lukt wel alleen het doet nog wel pijn..niet echt super pijn maar fijn is anders... ik wacht nog wel ff 2 weken voor de zekerheid...
hoi hoi, Maar ook allemaal hechten gehad? Ik ben zo bang dat het daarmee fout gaat ondanks dat het erg goed uitziet... Grtz
Ik had een knip en hechtingen. Maar ik had 2,5 week na de bevalling sex. Deed he-le-maal geen pijn. Ik was toen ook nerveus. Ik bedoel; hallooooo, er is wel een baby uitgekomen. Maaar nu is de sex als vanouds. Het voelt voor ons beiden ook niet anders. Gelukkig! Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er daar een beeb is uitgekomen aangezien de penetratie nu echt niet ineens makkelijker gaat ofzo. komt goed, meid. Het is ook een enge gedachte met die hechtingen. Ik heb geen last meer, behalve als ik hard wrijf over de plek. En met scheren vind ik het nog steeds eng!!!
ik denk altijd maar zo; je lichaam is een natuurlijk systeem wat goed aangeeft of al iets kan ja of nee, doet het nog zeer; dan niet doen, geen geforceerde middelen gaan gebruiken om het dan wel te doen want je lichaam geeft duidelijk een sein dat het NIET kan/verstandig is.. Vertrouw dus gewoon op je eigen gevoel, seks moet iets fijns zijn en niet omdat het "moet" geef je lichaam tijd zodra je eraan toe bent weet je dat en dan doet het geen zeer..
precies 3 weken na de bevalling.. ik was ingeknipt/hechtingen en het deed helemaal geen pijn.... ik ben weer blij
Ik ben 4 weken geleden bevallen van een dochter en was achter een klein beetje uitgescheurd, was maar 1 hechting, maar had ook schaafwonden aan de binnenkant van mijn schaamlippen en dat moest ook gehecht worden. Nou hadden we laatst al een beetje gevreeën en lag ik op mijn buik en mijn man lag bovenop me en dat ging toen goed, maar gisteravond kroop ik bovenop hem en hij wilde naar binnen, maar het deed zeer en het brande. Ook toen ik later op mijn zij ging liggen en hij wilde erin ging dat ook niet, deed ook zeer en het brande. Ik was daarvoor klaargekomen en zou het misschien daardoor komen? Dat er wat vocht vrij is gekomen en dat dat begon te branden toen mijn man in mij wilde tegen mijn schaamlippen? We vrijen trouwens wel met condoom, ook omdat ik nog vloei en nog geen spiraal heb. Het is trouwens niet zo dat we het pushen. We doen het voorzichtig aan en rustig aan en niks moet Mijn man weet ook dat er een baby uit gekomen is. Wel was het zo dat ik echt zin had, alleen toen ik hem in me wilde laten komen leek het wel alsof ik diep van binnen zonder dat ik dat doorhad en wilde, dat het gewoon niet lukte. Volgens mijn man voelde het ook wat strak. Misschien toch niet genoeg ontspannen geweest, beetje bang?
Wij na 6 weken weer..wel even heel voorzichtig natuurlijk want ben ook gehecht.. Het viel me reuze mee moet ik zeggen. Had ook het idee dat het een chaos zou worden maar dat was gelukkig niet het geval en best plesant Als je je er nog niet goed bij voelt dan zou ik ook zeker nog even wachten..
Ik heb nog steeds last van me hechtingen. Is dat normaal? mijn dochtertje is nu bijna 6 maanden. Tijdens sex brand het heel erg als we een tijdje bezig zijn gaat het wel. Maar ik beleef er geen plezier meer aan. Ben ook heel bang om uit te scheuren. Het hechten na de bevalling duurde heel lang zeker een uur. Ben nog steeds onder controle van een gyn (wegens PCO) en ze zegt dat het perfect geheeld is. Kon niet beter volgens haar. Ze gaf als tip glijmiddel maar met glijmiddel doet het nog veel meer pijn en is het nog branderiger dan zonder.. Alsof ik er niet tegenkan , Zodra het glijmiddel mij daarbeneden aanraakt brand het. Mijn VK had ze na 5 dagen eruit geknipt alleen ik merkte na 3 weken ofso dat er nog steeds een stukje zat. Ookal zijn ze oplosbaar het heeft me heel veel pijn gedaan en uiteindelijk is mijn huid eroverheen gegroeid. En ik trok sommige stukjes er gewoon zo uit..Maar niemand die wou luisteren Bij de controle 6 weken na de bevalling vertelde ik het maar ze zeiden jaa ik hoor dat alles goed gaat dus we gaan niet eens kijken!! Terwijl ik dat verhaal aan het vertellen was over dat achtergebleven stukje. Soms denk ik dat stukje nog steeds te kunnen voelen als ik hard druk maar ik weet niet of dat wel kan. Ben echt bang dat ze het te nauw hebben gemaakt mjaa.. Ik heb wel een andere gyn maar ze blijven hetzelfde zeggen.
ik heb nu nog last...het is nog gevoelig zeg maar tja de een gaat sneller helen dan de ander, moet zeggen het is dan vooral van binnen eigenlijk... maar je verhaal hoort zich niet zo goed aan moet ik zeggen!!!
is heel normaal hoor zelfs als snel, al zou je je in dit topic zowat een oude spinster voelen als je niet binnen 4 weken weer terug op het zadel zit