Hahahaha, mijn moeder heeft er best wenig last van gehad van haar overgang gelukkig, kan je nagaan hoe het voor mijn nichtjes dan was... in die tijd...
ik dnek niet dat ik draagmoeder zou kunnen zijn, ook niet voor familie ofzow. juist dan lijkt het me moeilijk want dan zie je het kindje regelmatig en zie je er misschien veel van jezelf in terug, en ik denk dat je dan spijt krijgt. nee ik zou het niet kunnen.
Ik ben het idd met natasja eens! Zoals ik al aangaf zou ik wel eiceldonatie doen,maar draagmoeder niet.Ik denk toch dat je makkelijke afstand van een eitje kan doen dan van een kindje wat je 9mnd bij je gedragen hebt. Liefs Claudia
poe ik weet niet of ik dit zou kunnen eicel donatie zou ik zeker kunnen maar echt een kindje op de wereld zetten voor iemand ik denk dat dat erg moeilijk is veel liefs mieke
Ik zou absoluut zonder twijfel draagmoeder willen zijn voor mijn zus! Ik zou (als het nodig zou moeten zijn) mijn zus het zelfde willen geven als wat ik nu ook heb. Een kind aan wie je veel liefde kan geven en van wie je veel liefde ontvangt. Het enorme voorrecht om een kind te mogen hebben gun ik mijn zus ook. Ik zou alles doen om mijn zus gelukkig te maken en als dat is dmv draagmoederschap, dan doe ik dat. Zal zeker heel goed over gepraat moeten worden en zoiets beslis je niet van een op andere dag, maar ik kan nu zeggen dat ik er absoluut voor zou gaan mocht het nodig zijn!
Ik denk dat ik er zou over nadenken.. maar alleen vr mensen die ik heel goed ken... heb vb een heel goeie vriendin die al 8 jaar aan gang is vr een baby'tje, ivf's ....acupunctuur van alles al geprobeerd en het wil maar nt lukken... en ik daarentegen heb al 2 kindjes... 'k weet nt goed... het doet me wel iets ... als je iets zo heel graag wil in je leven en het wil maar nt lukken...
Ik vraag me af of ik het zou doen. Mijn familieband is niet erg sterk (bijna helemaal niet aanwezig) dus daar zou ik het niet voor doen. Ik ben bang dat ik het kind nooit als het kind van een "ander"zou kunnen zien en daardoor veel te sterk aanwezig zou zijn in het leven van die familie. (ik weet natuurlijk niet hoe het zou gaan maar ik zou gek worden van het idee dat een ander "mijn"kind opvoed) En wat het homosexuele stel betreft: alleen medische kosten vergoeden ? En de positiekleding dan, de cursussen, boekwerken om maar es iets te noemen. Zij willen dus dat je "gratis" je kind weggeeft ? Ja hallo, het is geen zak appels waar we het over hebben ! Hier kan ik me zo pissed-of over maken ! Moet je es lezen hoeveel mensen er volmondig "ja" antwoorden op de vraag of ze draagmoeder willen zijn ! Bijna iedereen moet er over nadenken en dan je kind "zomaar"weggeven ? Een kind ? Een pets aan je oren kun je krijgen ! Alsof een zwangerschap alleen maar uit de medische dingen bestaat.... Bij mij zouden ze na de zwangerschap ook nog 5 jaar therapie voor me moeten betalen zodat ik ermee zou kunnen leven... Dát zouden in mijn geval de "medische"kosten zijn.......
absoluut NIET.. je hecht je toch aan dat kleine wezentje in je buik.. denk dat ik er spijt van zou krijgen, en ja dan kun je niet meer terug..
Draagmoeder niet echt, zou geen afstand kunnen doen van dat kleine wezentje dat ik al die maanden heb gedragen. Wat ik wel gedaan heb, is eitjes afgestaan aan m'n nicht die onvruchtbaar is. Moet zeggen dat de tweeling meer op haar man lijkt dan op mij, lol.
Ik zeg nu volmondig ja, maar alleen voor mensen van wie ik hou. Je kan iemand iets speciaals geven waarvan je weet dat je iemand hier zo gelukkig mee maakt, waarvan jezelf weet dat je iets wil hebben, liever dan wat dan ook, om je leven compleet te maken. Maar het kan misschien zo zijn dat na ik ooit zwanger ben er wel weer vanaf zie, maar zoals ik er nu tegen aankijk, zou ik het zo doen. Eicel donatie ook, zonder na te denken, Veel liefs Marieke
Ik zou het absoluut nooit doen. Denk namelijk niet dat ik na de zwangerschap afstand van het kindje zou kunnen doen.
Ik zou het persoonlijk niet kunnen. Toen ik zwanger was, hield ik al zoveel van die kleine in mijn buik. Ik zou het gewoonweg niet aan kunnen om hem of haar na de geboorte af te staan. Eiceldonatie zou ik nog wel willen overwegen, hoewel me dat ook raar lijkt. Zeker als het kindje in je omgeving opgroeit. Als je anoniem doneert en je weet niet of er uberhaupt iemand is geïnsimineerd met jouw bevruchte eitje, dan is het een stuk verder van je bed.
Ik zou het ook niet kunnen, je gaat zoiezo van de ongeboren kind houden en om die later dan af te staan... NEE
Ik zou het wel kunnen voor mijn broer en zijn aankomende vriendin/vrouw of voor een hele goede vriendin. Hier heb ik lang geleden wel eens over nagedacht en dat lijkt mij erg mooi om voor iemand te kunnen doen!
Ik heb het er wel eens met mijn man over gehad, en ik zou het WEL doen. Als ik mensen dat geluk mag/kan geven wat ik zelf ook heb, ja, ja, ja maar goed. Zo denk ik er nu over jikke