Wie zou er stoppen met werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Kiki, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Als er geen financiele bezwaren zijn, zou je dan stoppen met werken?

1. Nooit

2. Nee, ik zou minder gaan werken

3. Nee, mijn partner gaat minder werken

4. Nee, mijn partner werkt niet

5. Ja, direct

6. Ja, maar na een tijd weer herintreden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Niet meer actief

Ik zou minder gaan werken, en misschien ook wel ander werk gaan zoeken dan... een beetje het 'werken voor de lol' idee ;)

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Succes met je keuze Kiki!

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ik denk dat ik minder zou gaan werken... ben bang dat wanneer ik helemaal zou stoppen ik er moeilijk weer in zou komen.

Maar als ik mn hart zou volgens zou ik thuisblijven totdat ze wat ouder zijn, en dan deeltijd gaan werken. En regelen dat mn man ook deeltijd werkt, en dan zo plannen dat we de kids maar 1 of twee dagen onder hoeven brengen...

Jaja een hoop wensen, maar ja, eerst maar ff zwanger zien te worden en dan nog kijken wat er qua werk en financien mogelijk is... :rolleyes:

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nee ik zou minder gaan werken en als het te veel geregel of te zwaar zou zijn zou ik later misschien stoppen. Maar ik zou het zeker eerst proberen.

Ik heb een leuke baan, en hoef niet extreem hard te werken dus verdien vrij eenvoudig mijn centen, deze baan zou ik niet snel meer ergens krijgen als ik nieuw binnen kwam dus dat zou de grootste reden zijn.

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Sinds ik 3 maanden zwanger ben, ben ik gestopt met werken.
    Toevallig kwam het zo uit. Heb nog even geprobeerd een andere baan te vinden, maar dat lukte niet zo snel en hebben we besloten dat ik lekker thuis blijf tot de kleine naar school gaat, dus dat duurt nog wel even want ze moet nog geboren worden :)

Eigenlijk heb ik altijd gezegd dat ik niet zou werken als ik een kindje zou krijgen en nu zijn we dan ook in de gelukkige omstandigheid dat het kan!
    Mijn moeder was ook altijd thuis en ik kan me herinneren dat ik dat zalig vond......

6. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik ben helaas niet in een positie dat ik de keus heb, ik ben afhankelijk van mijn inkomen, dus ik zal fulltime moeten blijven werken,
    als ik de keus zou hebben zou ik zeker stoppen, het lijkt me zo heerlijk om helemaal alle tijd aan je kindje te kunnen besteden ;)

Dus de keus: "ik heb geen keus"
    mis ik eigenlijk in de poll,
    ik kan nu niet stemmen

7. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Ik blijf werken.

Ik werk nu 28,8 uur per week en dat bevalt me prima.
    En in mijn functie is het goed te combineren met mijn man.
    Ik werk avonden en nachten.
    Dus we zouden dan alleen opvang moeten hebben voor een paar uurtjes in de week dat ik avondiensten heb.
    En in de week van mijn nachten zal de kleine naar een opvang moeten.

Maar ben nog niet zwanger dus nog alle tijd om dat ui te dokteren.

Veel liefs Lydia

8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Als wij ooit zwanger zouden raken zou mijn mannetje huisvader worden. Ik blijf dan fulltime werken...

9. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik zou gelijk stoppen, vooral het eerste jaar zou ik full-time bij mijn kindje willen zijn, helaas heb ik het niet voor het zeggen en moet ik 24 uur blijven werken.

10. Niet meer actief

Ik heb ook altijd gezegd dat ik zou blijven werken, wat er ook gebeurde. En dat heb ik nadat ik bevallen was van onze andere 2 dochters ook altijd gedaan (eerst 2 dagen per week, later 4 dagen per week).

Nu ben ik zwanger van de derde en is er in de tussentijd heel wat veranderd. Omdat onze andere 2 meiden al op school zitten lijkt het mij heerlijk om alle aandacht aan dit kindje te kunnen geven en niet meer te hoeven "rennen en vliegen" om alles op tijd rond te krijgen.

Ik zit er dus sterk over te denken om straks na mijn verlof niet meer buitenshuis te gaan werken (deed dat dus 4 dagen in de week).

Nu is het wel zo dat ik niet helemaal zonder werk kom te zitten, want mijn man heeft een eigen bedrijf waarvoor ik de adminstratie doe (gewoon thuis ongeveer 1,5 à 2 dag per week), dus ik blijf er wel een beetje in, maar kan het in mijn eigen tempo doen en wanneer ik in principe maar wil.

Toch ben ik wel een beetje bang dat ik het contact met mijn collega's ga missen, dat is eigenlijk ook de hoofdreden geweest dat ik voorheen altijd nog buitenshuis werkte (ben nu eenmaal een gezelligheidsdier), maar toch..... ik denk dat ik voorlopig een thuismoeder ga worden. Door omstandigheden in de zwangerschap ben ik al sinds eind oktober thuis en heb ik al wat kunnen wennen en ik moet zeggen dat onze 2 dochters het heerlijk vinden dat mama en niet de oppas thuis is als ze uit school komen en dat doet mij ook wel heel erg goed.

gr. Natasja

11. juztbaya

juztbaya Lid

11 feb 2007
    9
    0
    0
    Ik wil wel minder werken maar het is even kijken of dit financieel ook lukt..
    iK werk nu 4 dagen in de week en wil als de baby geborden is terug naar 2 dagen,,Mijn vriend werkt in ploegen dus dat word wel moeilijker met oppas regelen..Maar ik wil het liefst zoveel mogelijk tijd met de kleine kunnen doorbrengen!..die eerste jaren gaan volgens mij te snel voorbij!

12. Niet meer actief

geen twijfel ik zou stoppen....direct...nu doe ik beetje hetzelfde want ik werk thuis heel minimaal straks..

13. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Zou gelijk stoppen met werken!

Liefs Mirre

14. Littleone

Littleone Actief lid

9 mrt 2007
    112
    0
    0
    Kinderverzorgster
    België
    Ik zou echt DIREKT stoppen met werken (als het zou kunnen). Momenteel zou dat wel gaan, maar we willen sparen voor een mooi huis dus het zit er niet in...
    Wel werk ik Part-time, zo gaat het ook natuurlijk iets trager... Maar dat is waar je zelf voor kiest, ik vind het heel belangrijk om zoveel mogelijk (zeker de eerste maanden) bij ons mannetje te zijn. Ik heb bv. ouderschapsverlof/borstvoedingsverlof en zwangerschapsverlof, van alles ga ik het maximum opnemen, dat is dan 8 maanden. Dat houd in dat ik tot januari bij ons kleintje thuis zal zijn :D . Het kleine is er zo snel van af...
    Het zal niet meevallen om daarna terug aan het werk te gaan, maar we zouden toch ook graag een mooi huis willen bouwen.

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik zou direct stoppen met werken, maar dan ook direct vrijwilligerswerk gaan doen in het asiel en mijn eigen dierenopvang en bemiddeling uitbreiden! dus stoppen met bezigheden, nooit ;)

16. Niet meer actief

ja dat lijkt me ook wel leuk iets erbij doen qua vrijwilligerswerk :)

17. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    juist!
    Vrijwilligerswerk zou ik graag willen doen!
    dan ook iets met dieren of kinderen!

Liefs Mirre

Deel Deze Pagina