Mijn bevallingsverhaal en de niet roze wolk

Discussie in 'De bevalling' gestart door Que, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Dit is mijn hektische bevalling de de niet roze wolk die nu al 2 weken duurt.

Op 12 mei moest ik naar de vk en zei tegen haar. Ik heb het gevoel dat het niet lang meer gaat duren. Zij tegen mij nou meid je belt me vanacht maar ik heb dienst. Wij lachen.........

Om 23.00 uur lagen we lekker in bed te kletsen. Om 23.30 voelde ik het scheuren van binnen en daar liep het water over mijn matras. Ik tegen vriend lief snel handdoeken mijn vliezen zijn gebroken. Hij hard lachen. Ik doe nou snel!!!!!!!!!!!!!!! Ik met handdoeken tussen mijn benen naar de badkamer. Ik wilde op de wc gaan zitten dus deed ik de handdoeken aan de kant. Daar ging al het vruchtwater over de badkamer vloer en wc.

Gelijk maar onder de douche dacht ik bij mezelf. Daar heb ik een half uurtje gestaan en had direct weeen van meer dan een minuut. Totaal 4 stuks. Wij toch maar even de vk gebeld. Ze zei ach meid kan nog wel de hele nacht duren. Ga lekker slapen en niet als een gek gaan timen........ Oke wij lekker in bed nou dus niet he!! Om half 2 was de vk bij ons na 2x bellen van mijn vriend. 4 cm ontsluiting en mocht ik naar het ziekenhuis. Medische indicatie was al vastgesteld bij mij. Om 1.45 in het ziekenhuis aangekomen bleek ik volledige ontsluiting te hebben en mocht ik gaan mee persen. om 4 uur is de gyn er bij geroepen omdat er geen schot in de zaak zat. 13 mei 2010 4.41 ben ik uiteindelijk met behulp van de vacuumpomp bevallen van onze lieve zoon Sven na een zwangerschapsduur van 37 weken.

Op 13 mei omstreeks 16.00 uur mochten we eindelijk naar huis. Kleine man woog 3910 en moest die dag 3x worden geprikt voor zijn bloedsuikers. Die waren gelukkig goed maar toch wilde het ziekenhuis dat hij bijvoeding kreeg.

S avonds kwam de kraamhulp om e.e.a uit te leggen en vertelde dat we de volgende dag een ander zouden krijgen.

14 mei vriendlief is jarig en al 1 dag een papa!! Kraamzorg kwam. Aardige vrouw dachten wij.
    Even in het kort ze is 4 dagen geweest en moest dag 1 zelf was binnen halen. Moest vragen of ze de slaapkamers op dag 3 eens wilde gaan zuigen. Gaf verkeerd advies bij de borstvoeding waardoor ik 1,5 uur bezig was per keer. Op dag 5 t/m 8 heb ik een wereld vrouw gehad. Uit eindelijk besloten om te stoppen met borstvoeding omdat kleine man zo zo moe was en slecht dronk. Ook viel hij maar af.

afgelopen maandag (2e pinksterdag) is Sven opgenomen in het ziekenhuis. Hij is te zwak om 90 cc te drinken. Hij kreeg ongeveer per keer 30 35 max 40 binnen. Wat een domper als je te horen krijgt dat hij moet blijven..... nog erger vond ik dat ik te horen kreeg dat ik hem de fles niet meer mocht geven. Dat zouden zij gaan doen om te kijken waarom hij niet goed drinkt. De tranen stroomden over mijn wangen als ik zag hoe ze mijn kleine man vast hielden hoe zij mijn kleine man te eten gaven en hoe het hun niet lukte om hem te laten boeren. Ook was het zo dat hij direct na de fles in zijn bedje moest om te slapen. Energie op doen voor de volgende fles...... Het enige wat ik mocht doen was zijn luier voor de fles verschonen.

Sinds dinsdag heeft hij een sonde gekregen. Alles wat hij van zijn 90 cc laat staan krijgt hij via de sonde toegedient. Hij was in 1 dag en 1 naccht 110 gr aangekomen!! Sinds gisteravond 9 uur mag ik hem zelf de fles weer geven en heb ik dus ook wat tijd met hem.

Vandaag met de kinderarts gesproken. Ze beschouwen hem als prematuur. Dit ivm zijn gedrag en geluidjes die hij maakt en het vele slapen. Want zijn ogen zijn misschien totaal een uurtje per dag open.

Gelukkig kan en mag ik bij hem blijven slapen, want anders was ik echt gek geworden.

Al met al waren dit de 2 meest hektische weken van ons leven. Ik hoop dat onze zoon het snel gaat oppakken zodat hij van de sonde af mag en dus ook snel naar huis mag. Al is de verwachting helaas dat dit nog 2 weken kan gaan duren.

Sorry voor dit lange verhaal, maar het lucht wel even op!!

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Jeetje Que, wat heftig zeg. We misten je al bij ons kletsclubje, maar nu snap ik al helemaal waarom. Sterkte meid. Hopelijk gaat het snel beter met hem en kan ie gauw mee naar huis.

3. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    gefeliciteerd met je zoontje. Wat een verhaal zeg.
    Leef erg met je mee, weet een beetje wat je door maakt.
    Zelf ook heel snel bevallen plus complicaties bij de kleine.(heb hier ook een topic geplaatst baby bijna verloren vlak na de bevalling). Veel steun gevende reactie's gehad. Hoop dat je kleine ventje snel naar huis mag. Veel sterkte de komende tijd.

4. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Hoi Que,

Meid, wat een verhaal joh. En wat jammer dat Sven niet genoeg kracht nog heeft om het gezellig bij jullie thuis te kunnen doen. Jammer ook van die foute kraamhulp. Wat een pech. Ik hoop dat alles gauw veel beter zal gaan met jullie kleine Sven en dat je daarna zelf ook wat kan gaan genieten. Misschien geen roze wolk, maar wel een flinke zonnestraal links en rechts!

Zet um op.

groetjes
    Noppie

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey Que,
    wat een verhaal zeg... ik zei al tegen die meiden in het ander forum ik mis dr, maar nu snap ik waarom! Vreselijk lijkt me dat om te zien dat je ventje daar zo ligt en je niks kunt doen....
    Ik hoop dat Sven het gauw goed doet zodat hij lekker naar huis kan en bij jullie kan zijn!

Veel sterkte meid! xxx sas

6. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Poeh dat is duidelijk geen roze wolk! Wel heel bizar dat een kindje dus bij de geboorte 3910 gram kan wegen en dan toch prematuur kan zijn. Ik hoop dat kleine Sven snel aansterkt en weer met je mee naar huis kan!

7. Que

Que Niet meer actief

Het is een flinke baby, maar omdat hij het gedrag van een prematuur kindje vertoont noemen ze hem dus ook prematuur.

Het is echt vreselijk zo op deze manier. Je weet niet wanneer hij naar huis mag. Bij de ene fles kan hij zo maar even 80cc drinken en uit de volgende fles wil hij maar 35 cc.

Over 2 weekjes zou ik mijn kraamfeest hebben. Heb net iedereen maar even een briefje gestuurd en smsje gestuurd dat dit voorlopig niet door gaat. Mocht hij toch volgende week opeens naar huis mogen dan wil ik nu echt eerst zelf van hem gaan genieten. Heb nu wel al 2 beterschapskaartjes binnen. Echt vreemd. Je hoort nu lekker iedere dag beschuit met muisjes te eten, maar die heb ik al een lange tijd niet op of gezien. Maar voor de lijn is dit wel goed moet ik zeggen, want door de stress en alles eet ik zeer weinig, waardoor ik nu al 6 kilo kwijt ben.

Bedankt voor jullie steun meiden ik kan het goed gebruiken!!

Ga nu snel even eten koken, man ophalen van het werk eten en snel weer terug naar het ziekenhuis. Ik moet daar gewoon af en toe even weg, even adem halen!!

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Heel herkebaar. Mijn zoon was met 37wk2d ook zo prematuur, hij woog 3500gr. Ik wou perse bv geven maar hij mistte de reflexen dus wij goten letterlijk elke 2u dag en nacht melk bij hem naar binnen met een zogenaamd cupje. Hij kon lang zn temp zelf niet regelen, zag erg rood, maakte van die gekke geluidjes enz.

Hier ging het vanaf de uitgerekende datum merkbaar beter. Z´n temp ging beter en uiteindelijk is de bv ook gelukt. Het is ff doorbijten maar hij komt er vast wel. Hopelijk lukt het je toch te genieten van deze periode.

9. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.816
    691
    113
    Vrouw
    Hoi Que. ik heb even aandachtig je verhaal gelezen en ik kan met je mee praten!

Ik kan je 1 tip geven, vraag aan het ziekenhuis of je het sondevoeding thuis project mag gaan doen.

ik ben 11 mei bevallen van mijn dochter in het ziekenhuis (werd ingeleid) en 1 uur na de bevalling lag ze al in de couveuse. ze had suikers tekort.

na 2 dagen wilde zei ook niet meer volledige 60ML per keer uit de fles drinken.. dus kreeg ze ook sonde.. ze is met 38+5 geboren en ze hebben vastgesteld dat haar gedrag van 34+5 is..

ik heb haar na precies 2 weken mee naar huis kunnen nemen maar wel met het sonde thuis project.. dit is heel goed te doen, misschien is dit voor jou en je man en je kindje ook een optie. dan kan Sven alsnog aan thuis wennen etc. en dat is ook veel fijner voor jou! Kun je tenminste thuis lekker bijkomen van de bevalling.

Ik zou het echt even vragen meid en dan duim ik voor je dat het mag!

heel veel sterkte!

Liefs, Sandy

10. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hee meid,

Ten eerste van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!!
    Maar wat erg wat je nu allemaal mee moet maken!!
    Ik wens jullie heel veel sterkte toe de komende tijd!!

11. chantal

chantal Bekend lid

26 jun 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meid wat een verhaal zeg.Ik sluit me bij Sandy aan om dadelijk te gaan vragen of je sonde voeding thuis mag gaan geven.Onze zoon krijgt al een jaar sonde voeding in de thuis situatie.Voor jullie een heel stuk relaxter dan het slopende verblijf in het ziekenhuis.Nou ik wens je heel veel beterschap en sterkte.
    Groetjes Chantal

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje meid wat een verhaal... Wat zullen jullie het moeilijk hebben.

Natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie mannetje Sven (mooie naam ook!). Ik hoop dat hij snel opknapt en jullie thuis met hem kunnen gaan genieten! Ik denk aan jullie.

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hey meid... ben even snel naar je topic gekomen om het te lezen. Nu weten we waarom je afwezig bent, maar heeeeel erg begrijpelijk natuurlijk!
    Wat verschrikkelijk kut zeg dat het zo loopt! Ik hoop dat Sven snel opknapt en dat jullie lekker thuis van hem kunnen genieten. Hopelijk knap jij ook snel op (en je vriend natuurlijk)

Dikke kus!

14. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hey Que, pff bij ons in het forumpje ging het toch over gezelligere en positievere dingen he! wat erg dat jullie dit allemaal door moeten maken! ik hoop dat hij snel weer wat aankomt en dat hij straks lekker mee naar huis mag! xx sharon

15. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Gefeliciteert met je zoontje, en wat een leuke naam.

Wat heftig zeg alles wat je mee hebt gemaakt, ik hoop dat je binnenkort al het genieten ruimschoots in mag halen en neem inderdaad straks lekker de tijd voor jullie gezinnetje, een feestje kan altijd nog.

16. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Hey Que,

Het zit jou/jullie ook allemaal niet mee he, jeetje. Ik stuur een beetje van mijn geluk jou kant op. En meis probeer alsjeblieft toch te eten, je lichaam is nog aan het herstellen en je moet toch sterk blijven voor je ventje. Ik weet het is makkelijker gezegd dan gedaan en waar bemoei ik me mee, maar je moet goed voor jezelf zorgen helemaal nu.

Een hele dikke knuffel.

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Gefeliciteerd met jullie Sven!
    Wat rot dat hij in het ziekenhuis ligt nu..
    Mijn dochter is prematuur geboren en heeft 2 weken aan de sonde gelegen, daarna had ze zelf genoeg kracht om te drinken.
    Ik wil je eerlijk gezegd afraden om te vragen of je thuis sondevoeding mag geven. Wie weet is hij er met een weekje al weer vanaf! Kan me voorstellen dat als blijkt dat Sven lang een sonde nodig heeft, jullie het thuis gaan geven. Maar als hij 'alleen' als prematuur beschouwen wordt kan het ineens heel snel gaan met zelf drinken.
    Ik hoop dat hij gauw zijn flesjes lekker leegdrinkt en jullie hem mee mogen nemen naar huis!

18. Que

Que Niet meer actief

Zo ben weer even snel naar huis gereden. Moet om 12 uur weer terug zijn want dan krijgt hij de fles.

Vandaag hebben ze besloten dat hij de ene voeding via de fles krijgt en de andere voeding volledig via de sonde. Gewoon weg om te kijken of hij dan wel een fles kan leeg drinken.

Vanochtend heb ik hem heerlijk in bad gedaan en daarna hebben ze hem te eten gegeven via de sonde. Hij is na het bad toch veel te moe.

Om heel eerlijk te zijn zou ik hem nu niet thuis willen hebben. Ik vind die sonde maar doodeng. Hij doet namelijk ook spugen als hij de voeding via de sonde krijgt.

Gister heb ik nog met de kinderarts gesproken. Ze kunnen niet aangeven hoe lang dit ongeveer kan duren. Het kan morgen zijn dat hij het snapt maar het kan ook over 2 weken zijn.

Helaas was hij vandaag niet aangekomen maar opzich is hij in de laatste 2 dagen 170 gr aangekomen en dat is al heel veel.

Nou ik ga nu weer snel terug naar het ziekenhuis.

Als ik weer thuis ben laat ik weten hoe het gaat!

19. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

hoi Que, wat veerschrikkelijk dat jullie zoontje nu in het ziekenhuis ligt.

Om je even een hart onder de riem te steken.Mijn zoontje is prematuur geboren (ook dysmatuur). Na 35 weken zwangerschap en 2100 gram. Ook hij kreeg via een sonde voeding. Hij moest 45 drinken 8 x per dag. Haalde soms niks, soms 20. Ook lagen er bij hem nog 2 andere kindjes. Zelfde probleem.

Mijn zoontje heeft 6 dagen in de couveuse gelegen en daarna in de wieg. Op een dinsdag. 8 dagen na zijn geboorte besloot mijn zoontje dat hij genoeg had van die sonde. Terwijl hij op maandag nog steeds maar 20 soms 30 per flesje dronk. Veel te weinig dus!

Toch trok hij hem er met volle vaart uit, je raadt het al.. Hij gaf zelf aan dat hij het wel kon. Vanaf dat moment haalde hij ineens zijn minimale intake (150 ml per kilo dus 300 ml) en dronk hij soms 35 soms wel 60 uit een flesje! Zomaar van de een op de andere dag. Zaterdagochtend was hij dus ook thuis. De andere kindje hadden dit ook zo. In diezelfde week begonnen ze alle 3 ineens met drinken en in dezelfde week waren ze ook alle 3 thuis!

Veel sterkte

20. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Owja en mijn zoontje is zelfs wel eens een dag afgevallen. Denk maar zo 1 keer extra poepen voor zijn kleintje kan al 20 gram schelen in gewicht!

Deel Deze Pagina