Hallo allemaal, Gisteren heb ik (op dag drie na de punctie) een terugplaatsing gekregen. Het is een 7 cellig embryo aldus de arts. Ik weet dat ze op dag drie liefst een embryo van tussen 6 en 8 cellen zien, dus wat dat betreft is 7 cellig een mooi gemiddelde. Helaas heb ik geen embryo's voor de vriezer. Bij al mijn terugplaatsingen (dit is voor mij de derde) vertelt de arts eigenlijk alleen hoeveel cellig het is. Ik heb ook nooit echt doorgevraagd. Nu lees ik echter heel veel op internet en lees ik dat niet alleen het aantal cellen maar ook de kwaliteit en mate van fragmentatie een belangrijke factor is. Ik ben van nature erg onzeker en ik tuur maar naar die foto en blijf me afvragen of mijn embryo er "goed" uitziet. Hier zijn veel ervaringsdeskundigen, misschien kan iemand mij er iets over vertellen? Eline.
Jeetje, wat spannend voor je, meis. Ik denk niet dat ik heel veel nuttige informatie voor je heb, maar als ik het zo bekijk vind ik de cellen er wat rommelig uitzien. Maar ik weet ook dat kwaliteit niet altijd iets zegt over de kans op een zwangerschap. Voor een echt goed antwoord is het denk ik verstandig om nog even contact op te nemen met je arts of de transferkliniek. Ik heb zelf een keer een 3 daagse embryo teruggeplaatst gekregen (verder alleen cryo's van 5 dagen) en die was een hele goede kwaliteit, maar werd helaas een vroege miskraam. Ter vergelijking in ieder geval hier een foto, misschien heb je er iets aan. In ieder geval heel veel sterkte met de wachtweken en hopelijk straks een mooie positieve test!
Dankjewel voor je reactie! Ik vind zelf ook dat de cellen er wat rommelig uitzien. Daarom mijn zorgen. Ik ben bang dat daardoor de kans op een zwangerschap afneemt. Bij de terugplaatsing hebben ze niks gezegd over de kwaliteit. Eigenlijk ben ik ook gewoon teleurgesteld over de opbrengst. 7 Eicellen, daar was ik best tevreden mee, maar van die 7 zijn er maar 2 bevruchtingen ontstaan. Eentje terug geplaatst en de andere liep al achter in groei en was nog maar 4 cellig op dag drie. Geen cryo's dus. Uit ICSI 1 en 2 had ik ook geen cryo's dus het gaat heel hard zo. Ik blijf hoopvol, dat wel, maar het boezemt me angst in dat ik misschien wel met lege handen achter blijf! Ik zie in je onderschrift dat je nu zwanger bent (maar ook dat je al veel hebt meegemaakt). Heel erg gefeliciteerd met deze zwangerschap!!
Hoi Eline, Mijn avatar is een embryo van 8 cellen (dag 3). Volgens mij ook niet super strak en "netjes". Het was de 3e (en laatste) icsi poging, eerste tp. En we hebben januari 2017 een zoontje gekregen. Goede of iets minder goede kwaliteit hoeft niet altijd wat te zeggen, volgens de artsen in 't amc. Kan altijd beide kanten op gaan. Succes met wachten!! Ik hoop dat je over een paar weken een mooie test hebt.
Hoi Mierelier, Dankjewel voor je reactie. De artsen van de VU hebben bij mij ook nooit gesproken over goede of slechte kwaliteit embryo's. En ik weet dat het kan! In 2017 werd ik zwanger van ICSI 1, eerste terug plaatsing van een 6 cellig embryo. Toen stond ik er nog meer onbevangen in. Helaas ging dat alsnog mis bij 24 weken. Net als iedereen hier hoop ik dat het me gegund is nogmaals zwanger te worden. Ben jij nu bezig met een broertje of zusje voor je zoontje?
Ja klopt, heb net een nieuw topic geschreven. Nu na 2 (vroege) miskramen een beetje spanning om weer te beginnen. Maar dat komt wel weer goed denk ik, met een beetje frisse moed. Pfoeh.. 24 weken. Jeetje.. Je was zo ver. Wat verschrikkelijk dat het dan nog fout gaat zeg Ik gun het je ook van harte dat je een kindje mag krijgen. Ik zal voor je duimen. Ik hoop dat ik binnen een paar weken een heel mooi bericht van je lees hier op het forum!
Het ziet wer inderdaad wel wat rommelig uit. Maar dat zegt echt niks. Ik heb 3 keer een tp gehad van perfecte embryos . eerste keer niet zwanger, tweede keer wel maar miskraamn derde keer 2 terug gekregen en 1 zoon gekregen. En 2 keer een cryo, voor onze zoon 1 tp gehad en niet zwanger . En vorig jaar een cryo tp, ze was op dag 4 ingevroren met 6 cellen, kwam eruit met 6 cellen en bleef 2 dagen op 6 cellen hangen. De arts zei zelfs dat het een slecht embryo was. En toch ligt dat embryo nu in haar ledikantje te slapen! Houdt die hoop. Wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ik heb mij behoorlijk verdiept in foto’s van embryo en hoe de deling moet ontstaan, wat de navelstreng gaat worden en wat de vrachtzaken uiteindelijk.. Er zit wel wat fragmentatie, maar het hoeft niets te zeggen over het eventuele kindje zelf.. het gaat om de DNA.. ik zeg dit nu heel stoer heb zelf twee hele slechte dag 5 embryo’s en ook onzeker.. Maar die van jou betekent echt nog niet dat dit niks gaat worden!