Ik wil even iets aan jullie voorleggen. Op 28 dec heb ik een vroege echo gehad ivm wat oud bloedverlies. Er is door de verloskundige een vitale zwangerschap in mijn baarmoeder vastgesteld. We hebben een echo meegekregen die wij zelf overigens heel onduidelijk vonden. Een week later werd een miskraam vastgesteld en werd mij gevraagd of ik het vruchtje niet al verloren was. Ik wist zeker dat dat niet het geval was. Afgelopen woensdag bleek bij de gyn dat er sprake was van een bbz en ik ben met spoed geopereerd. Nu sprak ik gister de verloskundige en ik vroeg haar hoe het kon dat er eerst een goede zwangerschap is vastgesteld. Zij antwoordde dat het altijd kon dat iets over het hoofd gezien kon worden. Dat is mooi, maar daar heb ik niets aan. Toen ik vroeg waar zij ons dan een echo van heeft meegegeven nu blijkt dat het niet het vruchtje geweest kan zijn, wilde ze graag dat ik met de echo zou langskomen zodat ze nog eens kon kijken. Ze had de echo zelf niet opgeslagen. Ik begrijp dat ik vol emoties zit en niet de meest redelijke persoon ben op dit moment, maar is dat gevoel te rechtvaardigen? Had ik mogen verwachten dat de verloskundige dit zelf vast had kunnen stellen? Ik hoor graag jullie mening.
Jeetje meid. Wat een lastige situatie. Kan je geen advies geven helaas maar wilde wel even reageren. Sterkte!
Wat vervelend zeg.... Waar zat je vruchtje? Want het kan dus inderdaad wel. Bij ons hebben ze het bijna 3 wkn lang over het hoofd gezien met zeker 4x een echo in het zh. Ons vruchtje groeide goed en het hartje klopte goed. Het zag er normaal uit. Uiteindelijk zoveel bloedverlies dat ik op verloskamers ben beland, waar pas door de 3e Gyn voorzichtig werd gezegd dat hij dacht dat het niet op de goede plek zat. Nou moet ik wel zeggen dat hij bij mij in mijn baarmoederhals zat en dat komt zelden voor. Paar mm hoger en het had goed gezeten. Uiteindelijk heb ik mri scan gehad om zeker te weten dat het niet goed zat dus het kan wel dat het over het hoofd gezien word. Nou moet ik wel zeggen dat bij mij duidelijk ons kindje te zien was. Heel veel sterkte met de verwerking want het is zeker niet niets.
@MamsieM: bedankt! Lief van je! @butterfly0511: bedankt voor je reactie. Vervelend dat jij dit ook hebt meegemaakt. Het zat in mijn rechter eileider en niet links onderin mijn baarmoeder zoals op we van de verloskundige meekregen op de echo. Ik vind het zo suf dat we iets aangewezen hebben gekregen wat dus niets was.. Op zich voel ik me prima. Heb alleen wat boosheid in me over het feit dat ik me heb laten afschepen met een antwoord. Nu ben ik mijn goede eileider kwijt. Ik merk dat ik dat toch wel heftig vind.
Hey meis, allereerst wat onwijs vervelend voor jullie.. Ik weet hoeveel verdriet het doet.. Had je, je linkereilleider ook al niet meer? Helaas is n bbz toch heeeel moeilijk vast te stellen... Vorige jaar juni: Onze 3de zwangerschap was ook n bbz: echo bij 6 weken liet te weinig zwangerschap zien maar mn cyclus was niet te peilen dus we konden korter zijn... Ik had al 2 miskramen gehad.. Dus zonder enige verdere nadenken op vakanrtie 3 weken Bij terugkomst volgende dag weer n echo ik zou 9 weken weken zijn En ja hoor! Daar was n kloppend hartje en een spartelend mensje! Blij en gefeliciteerd door de gyn! Totdat ze de kop draaide en ineens een lege baarmoeder zag... Er moesten 4 dokters aan de pas komen voordat de bbz kon worden vastgesteld: met spoed geopereerd linker eilleider weg... Was n wonderdat ik geen pijn had en dattie niet gescheurd was... Moraal van t verhaal: je bm denkt ook dat t zwanger is door t hormoon.. Daardoor kan het lijken alsof er n zwangerschap in zit... Blijft super super rot natuurlijk Ik wens je onwijs veel sterkte ook met ivf!
Ik kan me je frustratie heel goed begrijpen! Dankzij hun verkeerde 'diagnose' ben jij misschien wel je goede eileider kwijt! Jammer altijd dat wij vrouwen ons zo vaak laten afschepen, zo blijf je er mee zitten! Misschien kun je nog een keer een gesprek aanvragen met je verloskundige? Gewoon om je verhaal te doen en er alles uit te gooien. De situatie verandert niet, maar het zou je wel enorm kunnen opluchten. Heel veel sterkte snap heel goed dat het heftig is!
Eliz, ik ozu denk ik ook op hoge poten verhaal gaan halen...maar ja wat heb je er dan weer aan, maar slecht vind ik het wel. Daarom ben ik overigens blij dat ik niet bij een verloskundige zit met een echo apparaat. in het ziekenhuis zijn ze in mijn beleving net iets kundiger... Ik wil je nogmaals een dikke knuf geven meid!!
Oh Eliz, alsof je niet al genoeg voor je kiezen hebt gehad, gebeurt er dit. Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik wil je vanaf hier veel sterkte wensen.
Helaas is het vrij gebruikelijk dat ze met een bbz vaak een verkeerde diagnose stellen. Dit is toen ik een bbz had meerdere keren gebeurd. Eerst een miskraam toen was het gewoon een cyste en toen werd ik geopereerd omdat ze dachten dat mijn eierstok gedraaid zat en misschien aan het afsterven was. Het bleek een bbz. Ik ben ook boos geweest en als ik eraan terug denk blijf ik een beetje boos. Toch is mijn vertrouwen in de vk en het ziekenhuis waar ik geweest ben niet verloren. Ik maak juist tijdens deze zwangerschap van beide gebruik. Na wat googlen, serven en het delen van ervaringen weet ik dat het bijna altijd in eerste instantie over het hoofd gezien wordt. Dit veranderd niks aan je gevoel, maar na een tijdje zul je meer begrip krijgen. Sterkte met alles. Het herstel zowel lichaamlijk als geestelijk.
Eliz, je verhaal lijkt op dat van ons. Hier lang gewacht op een zwangerschap, afgelopen zomer een miskraam gehad en nu in december bleek dat de miskraam die ik dacht gehad te hebben bij de derde nacontrole een bbz te zijn. Mijn rechter eileider is weggehaald tijdens een spoedoperatie op oudjaarsdag. Gelukkig heb ik nog wel een goede eileider over. Ik zit ook met de vraag waarom ze dit niet op de eerdere echo's gezien hebben en er pas met 10 weken achtergekomen zijn. Alleen heb ik ook wel zoiets van, wat schiet ik ermee op. Ze kunnen alleen toegeven dat het niet handig is, maar krijg je daarmee je eileider terug, nee. Bedenk dus heel goed of je daar veel energie in wilt steken. Ik ga me nu eerst richten op volledig herstel hiervan en dan weer vooruit kijken. Voor jullie zal dat heel heftig worden met een IVF traject voor de boeg. Ik wil je daar heel veel succes en sterkte in wensen.