Hey girls! Vandaag ging ik voor mijn 24weken echo. Omdat ik vorige week aan de monitor gelegen heb (oefenweeën) ging ik met een klein hartje. Al mijn zorgen waren voor niets! Wat blijkt... placenta is naar boven gekomen (nog niet helemaal in orde maar de gyna denkt wel dat dit goed komt) & madam weegt 870gram!!!!!!! Ik ben nog maar 24weken en 5dagen.. dus ik schrok een beetje.. ik vroeg aan de dokter: ma is dit mijn schuld? Eet ik te veel? De gyna zei: nee nee geen zorgen maken, we zitten beetje voor op schema ma dat is goed!! Ik moet volgende week mijn bevalling al gaan regelen (normaal was dit pas begin juni!!!) en moet nu om de 2 weken op controle! (al kan dit ook zijn door mijn trombofilie stoornis & hoge kans op zwangerschapsvergiftiging) ik keek daarnet in mijn boek... je weet wel.. zo een boek van 250 pagina's met allemaal zwangerschaps weetjes... daarin stond 28 weken: baby weegt +/- 900 gram... dus de baby zal er 3 weken vroeger zijn?!?! We moeten de babykamer nog verven en al we hebben nog nix meubels!
Al loop je voor en komt de baby 3 weken eerder, heb je toch nog 3 maanden de tijd? No worries! Ik ben nu 31 weken zwanger en de babykame ris weliswaar klaar maar bezet door mijn dochter van ruim anderhalf, en haar kamer is nog niet af. En zij moet dus nog wennen aan een andere kamer en groot bed... Maar maak je geen zorgen, schilderen is zo gedaan en bij ons waren de meubels er binnen 4 weken. Dus niet gaan stressen hoor, groeit je baby niet goed van
Dat je kindje 'voorloopt' op groei wil niet zeggen dat een kindje ook zoveel weken eerder komt hoor! Je hebt grote en kleine kindjes en dat maakt dat er ook zoiets als een gemiddelde bestaat. In ontwikkeling en rijpheid zal je kindje gewoon de echte termijn zijn.
ik sluit me aan bij marijn. Je kindje is gewoon wat groter/zwaarder dan gemiddeld, maar dat wil echt niet zeggen dat ze er eerder uitkomt! En daarbij is zo'n gewichts"meting" alleen maar een schatting. Ze kunnen het natuurlijk nooit echt wegen, dus misschien zat de dok er wel een beetje naast, en is ze gewoon gemiddeld.
Je baby gaat zeker geen 3 weken vroeger komen!! Mijn zoontje lag 5 weken voor op groei, woog op 32 weken 2600gram is pas op 39.4 weken geboren!
Wat ze zeggen klopt niet altijd hoor meis! Bij mij hadden ze een klein kindje gezegd op basis van meerdere echo's aan het einde. En toen ze eruit was schrokken ze toch wel een beetje. Verkeerd geschat dus Dus ik zou zeggen geen zorgen!! Komt helemaal goed
Ook ik heb tussen de 28 en 38 werken extra echo's gehad omdat baby aan de kleine kant werd geschat en hij was toch echt ruim 7 pond. Vk kon het niet geloven...