Jeetje.. ik lees nu even deze topic.. en eerlijk gezegd krijg ik er de kriebels van! Misschien moet ik me stil houden, maar op een of andere manier moet ik het toch kwijt.. Je zit hier op 'n onderwerp waar vele vrouwen STRONT jaloers op je zijn dat je met 1e keer iui zwanger bent! Gefeliciteerd en geniet er vooral van!! En dan je rook en "drink" probleem.. Je mag in je handen knijpen dat je zwanger bent.. En dat chantal dan zoiets probeert te zeggen tegen je, zie ik helemaal niet als een preek, maar meer als een mening... Er staat niet dat je het niet mag of moet doen.. Dat chantal zich daarna waarschijnlijk aangesproken voelt, en vervolgens gaat terug reageren...met een soort van "uitleg" van haar reactie.. Echt best wel erg vind ik.. Ik wil je hier eigenlijk op wijzen dat er zoveel vrouwen zijn met veel ergere problemen.. Die misschien wel voor altijd kinderloos blijven... Die vechten om in jouw positie te komen... Ja dan krijg ik echt de kriebels als ik jouw topic lees.. sorry daarvoor! Je hebt wel gevochten om zwanger te raken middels IUI.. Vecht dan nu tegen het roken en een eventueel wijntje (weet niet hoeveel moeite je dat kost?)! Zodra je zwanger bent, en ook als de kleine er is..ben jij al verantwoordelijk.. En je weet niet half wat voor gevolgen het kan hebben (lees KAN hebben).. Dat zou je je als moeder toch nooit kunnen vergeven... Want zwanger worden is denk ik niet het probleem, zoals ik lees uit de vraag in je topic.. Maar meer de consequenties die het met zich meebrengt. Zelfs drugsverslaafden krijgen een kind, maar een kind dat eenmaal op de wereld wordt gezet moet direct al "afkicken" !! Ook roken is een soort drug; het stofje nicotine waar jij verslaafd aan bent geraakt (want je kunt immers niet stoppen), komt ook in het bloed van jouw mooie baby en raakt dus ook een soort van 'verslaafd'... Denk er alsjeblieft goed over na.. Je bent nu nog vroeg in je zwangerschap.. Geniet er vervolgens van van wat je wel kunt en bovenal HEBT! Een prachtig wondertje dat ik jouw buik groeit!
Visje, helemaal met je eens... De een na de ander komt hier langs om te vertellen dat zij nu ook zwanger is geworden ondanks het roken. Tuurlijk kan dat, maar cijfers laten toch ook echt wat anders zien! En als er dan wordt gezegd, van nouuu dat ene sigaretje kan echt geen kwaad hoor. Waaruit blijkt dat dan? Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat topicstartster met deze vraag nu eigenlijk wilt horen. Het lijkt er gewoon op dat er excuses verzameld moeten worden om het te vergoeilijken. Maar ik vind het wel eerlijk dat het gewoon toegegeven wordt...het is beter om het te bespreken. Nog beter is, om er iets aan te doen.
visje- aller eerste dit is mijn topic niet! en ik drink niet!! dus lees eerst goed voordat je wat zegt!! dus nu moet ik me verontschuldigen dat me eerste iui raak was ofwat haha. ergere problemen,je weet net niks over mij hoe weet je wat voor problemen ik heb daar krijg ik de kriebels van!!! en moet ik me nu verontschuldigen bij vrouwen die kinderloos blijven omdat ik af en toen een sigaretje opsteek omdat ik daar erg moeite mee heb belachelijk! en mag ik in me handen knijpen dat ik zwanger ben na 4 jaar lang proberen en teleurstellingen wat een brutaliteit!!!!ben nu echt op me tanden aan het bijten hier.
Jezus... Weer van die meiden die overal zo anti over zijn, volgens mij had ik ook gevraagd om dit niet te doen. Dus hou vooral je mening voor jezelf.., ik heb deze vraag gesteld aan meiden die hier ook mee zitten. Dus al die bemoeienissen graag niet meer en ik reageer hier ook niet op. Voor alle andere meiden die gereageerd hebben, bedankt voor jullie reacties!
Honey, ik geloof niet dat ik het voor jou schreef maar snap nu het probleem- de topic is nu verplaatst wat ik begrijp van het beheer. De reactie was bedoeld voor de topic starter.. En verder blijf ik achter mijn verhaal staan..... Ben het dan ook volledig eens met de opmerking die volgt door morgaine82 'n ieder moet alles zelf weten, maar kom niet met dat soort vragen in'n vruchtbaarheidsbehandelingen forum denk ik dan bij mezelf. K Maar nogmaals, het berichtje was dan voor "guusje" bedoeld
Hier sluit ik me bij aan.. En ja ook ik heb gerookt tot ik mijn positieve test in handen had. Ik ben wel ineens gestopt, was zwaar maar ik heb het toch gedaan en ben er nog steeds vanaf.. Vragen naar positieve ervaringen levert je net zo veel goede ervarings verhalen op als slechte ervaringen bij vragen bij wie er we. iets mis ging nav roken/drank oid. Wat ik er mee wil zeggen is dat wat wij ook zeggen jij toch doet wat jij verantwoord vind. Je vind het wel of niet kunnen en moet daar zelf vrede mee hebben.. Ga je dus geen preek geven maar het feit dat ik als stevige roker zelf gestopt ben zegt genoeg..
Hier gewoon gedronken en gerookt. Meteen toen mijn test positief was gestopt met roken. Je mag al zo weinig en als het een jaar duurt moet je je alles ontnemen. Dus geniet er lekker van en zodra je positief test,weg met die rommel
Guusje, het enige wat ik wou aangeven is dat je honderd verhalen kan krijgen maar dat cijfers meer zeggen als je het wilt hebben over je kansen. Cijfers zeggen meer dan woorden... En als je hebt over mensen die zo anti zijn, die hebben er blijkbaar wel goed over nagedacht. Ikkom zelf uit een gezin waarvan iedereen rookt en allerlei gezondheidsproblemen zijn waarvan ik overtuigd ben dat het (mee)roken ermee te maken heeft. Ik begrijp echt hoe moeilijk het is om te stoppen maar je moet het uiteraard echt zelf willen. Hoe dan ook ik wil je veel succes wensen in ieder geval.
Bla Bla, daar gaan we weer met die discussies! IGNORE! Maar als antwoord op je vraag, ja heb gerookt, drink niet...
Ik ken genoeg mensen die zwanger zijn geraakt terwijl ze roken en dronken. Ken eigenlijk niemand denk ik die daarmee stopte tijdens het zwanger worden. Maar ik denk dat als je al vruchtbaarheidsproblemen hebt dat het absoluut niet bevorderlijk is voor je vruchtbaarheid.
guusje je hebt helemaal gelijk ik reageer er ook niet meer op.!!! je vraagt of mensen hier mee zitten en geen preek hoeft en wat doen een paar ze hebben er geen moeite mee en geven toch een preek waarom ze dat doen snap ik ook niet willen zeker hun mening aan je op dringen.
Nou ja pcomamma, wat respectloos. Ik probeer gewoon eerlijk en oprecht te antwoorden en mn eigen ervaring te vertellen hoor.
Ik word soms ook weleens moe van de boeeee-acties hier soms. Soms is dit forum overdreven positief..... Maar soms ook overdreven negatief als iemand iets vraagt. Iemand moet natuurlijk lekker zelf weten wat ie doet. We hebben het hier over tijdens het zwanger worden. Iemand weet wat de risicos zijn, moet die persoon dan lekker zelf weten. Zwangere buik en dan roken.. Das aso.. Maar als iemand nog niet eens zwanger is.. Who cares!!
Dames zullen we ons beperken tot de vraag van ts het is nu eenmaal zo dat we niet elkaars mening delen. Probeer dan of niet te reageren en een topic verder te lezen of je reactie te nuanceren naar elkaar toe. Maak het dus niet persoonlijk,
Na twee jaar klussen, 3 mk waarvan een bbz was ik klaar met uber gezond leven! Oke ik nam n wijntje of n glaasje op zn tijd maar wist zodra mn ei was dat ik het niet meer deed.. Na mn laatst operatie dacht ik: en nu is het me- time!! Lekker gaan feesten drinken heerlijk dronken geworden En zie mijn banner! Tijdens n heel mooi feestje met veel alcohol is dit ventje gemaakt!!! Zodra ik wist dat ik zw was ben ik natuurlijk gestopt met drinken, al heb ik tijden o&n n heerlijk glaasje bubbels genomen! Kan echt wel hoor!
Ik ben gestopt met roken toen ik met de pil stopte. Ook alcohol flink gematigd. Maar een miskraam en twee rondes verder gunde ik mezelf een pauzeronde. Ik had nogal wat feestjes toevallig en heb er vrolijk om gedronken. Rond de bevruchting zelfs best veel, nog een keer aardig aangeschoten geweest. Ik drink nornaal erg weinig dus dat lukte nog wel een keer. Maar die maand is het dus wel gelukt. Ik ga heus niet iedereen adviseren om je maar eens lekker te bezatten. Maar het hoeft dus ook geen ramp te zijn, het kan er wel gewoon om lukken.
Is dat respectloos?! ik word er doodmoe van...en het was niet persoonlijk bedoeld op jou hoor, maar je voelt jezelf aangesproken... TS vraagt iets, daar wilt ze antwoord op en niet de goed bedoelde cq. opgedrongen positieve adviezen van een ander terwijl ze daar niet om vraagt... Ik heb in de afgelopen maand geloof ik al drie/vier topics voorbij zien komen met enkel dit geneuzel... je mag je mening geven, prima...maar ts vraagt iets geheel anders. En het beheer geeft dat ook duidelijk aan.....als er stond WAT IS JE MENING OVER ROKEN / ALCOHOL.... dan mag iedereen lekker spuien, maar dat is niet wat er gevraagd wordt...dus ja dan wordt er dus onnodig een discussie gestart... dus misschien is het dan beter voor de anti mensen om gewoon NIET te reageren op een onderwerp als je er toch niets mee hebt, scheelt heel veel discussies en iedereen is liefdevol naar elkaar en een ieder laat elkaar in zijn/haar waarde... daar hecht ik veel meer aan.
Haha dropje26, ik vond dat ik die metime na drie rondes al had verdiend. Dan had jij wel iets meer doorzettingsvermogen.