Haha goed he!!! Ik dronk echt op zn tijd wel mAar na mn ei niet meer En nu; lijkt me heerlijk n avondje doorzakken! Nog ff 20 wkn wachten laalalala
Allereerst gefeliciteerd met je zwangeschap! Ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen. Ik rook zelf ook, en wil nu ook echt stoppen nu ik zwanger ben. Ik was per 1 jan. "gestopt" ging goed maar maandag hoorde ik dat mijn oma was overleden en ja hoor daar ging ik weer. Dag later kwamen we er achter dat ik zwanger was. Hier wordt straks, als het kindje er eenmaal is, ook niet meer binnen gerookt! Drinken deed ik al weinig meer, met oud en nieuw wel wat gehad. En toen is ons kindje verwekt
Het is simpel... Je vergroot je kans door niet te roken en je alcohol inname te matigen wanneer je zwanger wilt worden Als je eenmaal zwanger bent is het belangrijk om niet te roken en niet te drinken. Je brengt met nicotine en alcohol (mogelijk) schade toe aan je ongeboren kind. Hoe jij hiermee omgaat is aan jezelf maar realiseer je wel dat je het moet uitleggen aan je kind en je partner.
Nou rekenen is niet je sterkste kant.. je bedoeld misschien kerstmis? Als je ovulatie met oud en nieuw zou zijn geweest zou je zwangerschap nu 9 dagen zijn... oftewel 3 weken en 2 dagen... je banner zegt iets anders. Jammer dat je al een week niet gerookt had.. je had toen het ergste gehad.
Ik vind het ook niet logisch om te vragen of iedereen die het er níet mee eens is, niet te laten reageren. Zo krijg je alleen een topic met 'tuurlijk kan je zwanger raken, is mij ook gelukt'. Het hoeft niet de hemel in geprezen te worden dat je best kan zuipen en roken... Er mogen best mensen hier reageren met gezond verstand! Ik vind het schandalig dat je, terwijl je bezig bent met vruchtbaarheidsbehandelingen (waar íedereen hier indirect aan meebetaald, als je daar nog niet aan gedacht had), dat je je kansen gewoon 'lekker' gaat verkleinen door maar te doen wat je zelf wilt. Ach, dan kost het toch een paar behandelingen extra... zijn maar een paar duizend eurotjes, geen probleem! En als je kindje er zometeen iets aan over houdt? Wat dan? 'Oeps' is dan niet genoeg. Ik kan me er echt kwaad over maken dat mensen zo laks om gaan met het leventje van hun kind! Dat het goed kán gaan betekend niet dat je het er maar op moet gokken. Want als je kind er wel iets aan overhoudt of véél te vroeg geboren wordt, vergeef je het jezelf nooit. En ik denk dat de stress die je dáárvan krijgt, veel zwaarder zal zijn dan de stress om niet te roken. Ik weet hoe het is om met 24 weken te bevallen.. en ik raad het niemand aan om de kansen daarop te verhogen! Ik bedoel het echt niet allemaal slecht, ik hoop alleen dat mensen hier gaan nadenken over waar ze mee bezig zijn. Ik gun jullie allemaal een mooie zwangerschap en een prachtig gezond kindje.. maar besef wel dat je er zelf aan moet meewerken!
Ik ben ongepland zwanger geraakt, terwijl ik 1 pakje per dag rookte + lekker in het weekend tijdens het stappen zo'n 7 biertjes. Wel gelijk gestopt na een positieve zwangerschapstest.. Had al zo'n voorgevoel dat ik zwanger was, dus wel op tijd getest (1 dag na m'n nod).
Beetjemama: wat betreft behandelingen ben ik het 1000% met je eens!!! wachtlijsten etc zijn er genoeg en dan vind ik het belachelijk als je n plek van n ander inneemt en ook nog eens 'bewust ongezonde' levensgewoontes er opna houdt Maar de dames die op natuurlijke wijze pas begonnen zijn met 'klussen' moeten er echt niet te zwaar aan tillen en lekker doen waar ze mee bezig zijn tot het testje: zwanger aangeeft Daarna ben je met een gezond geweten je kindje geen kans aanhet geven... Wat geef je een kind mee als je zelf niet 9 maanden je eigen verslavingen op zij kunt zetten? En geloof me been there done that! Iedereen kan stoppen met roken en drinken... Niemand is n uitzondering echt niet en zeggen dat het je niet lukt om die en die reden onzin! Dat is jezelf excusseren, mijn support hebben jullie! Stoppen met die hap!
Dit vind ik dus belachelijk, iedereen heeft recht op hulp om zwanger te raken en mensen praten over roken alsof je als mama in spe denkt "ach kan mij het schelen" Zo zit het dus niet!En trouwens er zijn meerdere manieren van ongezond leven zoals heel veel vrouwen die een Bmi van boven de 30 en daardoor verminderd vruchtbaar zijn en die mogen dan wel zwanger raken en suikerziekte etc in de zwangerschap krijgen en hebben wel recht op die behandelingen?Wat een onzin allemaal, steek je hand in eigen boezem en wijs niet zo met je vinger naar vrouwen die roken en dit overigens verschrikkelijk vinden!
TO, je bent nog niet zwanger begrijp ik? Dan zou ik over een glas wijn af en toe echt niet moeilijk doen. Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar het lijkt me dat dat ook je vruchtbaarheidsbehandelingen niet echt in de weg zal staan. Met roken zou ik wel gelijk stoppen, trouwens, dat is veel ongezonder dan af en toe een glaasje wijn. Ik ben zelf trouwens wel ongepland zwanger geraakt in een periode dat ik behoorlijk veel dronk voor mijn doen. Vakantie, paar feestjes, normaal drink ik hooguit in het weekend een glaasje rose of witte wijn, maar net in die tijd lag het gemiddelde een aardig stukje hoger (en het soort drankjes bevatte ook iets meer alcohol, oeps!). Wel gelijk gestopt toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. Voor zover bekend gaat alles prima met de baby, maar in het begin maakte ik me toch wel wat zorgen over dat arme in alcohol gedrenkte eitje...
Ik denk dat roken en drinken voor de zwangerschap alleen kwaad kan dat je misschien minder snel zwanger raakt. Verder lijkt mij het nog geen probleem. Heb voor de zwangerschap zelf ook gerookt en heel af en toe gedronken. Sinds de positieve test geen sigaretten of alcohol meer aangeraakt
Je heb vast al 6000x dezelfde reactie gehad! maar denk toch even reageren... Mijn zwangerschap was geen ongelukje, foutje of wat dan ook maar wel een totale verassing... Zijn er super blij mee maar het zat nog niet in de planning... Ik heb er dus ook nooit opgelet om minder te roken en of drinken.. Niet dat ik nu een onwijs drank orgel ben maar er ging wel eens een wijntje of bacotje in in het weekend en laat ik het dan nog niet hebben over de peukies die er bij kwamen... Overigens rook ook ik nog steeds, wel stukken minder maar indd stoppen is zooooooooooooooooo moeilijk.. ondanks alles wat je weet en wat iedereen zegt... wijntje drink ik niet meer... drank sowieso niet, maar dat is miss ook omdat ik er totaal geen zin in heb... Meis, kindjes komen er ook met sigaretjes en drankjes... Kijk maar naar mij... sommige mensen weten hun halve zwangerschap niet dat ze zwanger zijn... ( didnt know i was pregnant - tlc)
Als stoppen trouwens voor iedereen zo gemakkelijk was, waarom lukt het dan zoveel mensen niet?Ik vind het heel knap als mensen wel kunnen stoppen, maar dan moet je niet beschuldigend naar moeders wijzen die het niet lukt!En die zware taal van 'wat geef je je kind mee' blabla... Er zijn heel veel mensen die hun kinderen van alles meegeven in de opvoeding die "schadelijk" zijn!Dus vind het onzin dat moeders die in een zwangerschap gerookt hebben bij voorbaat hun kinderen niet recht aan kunnen kijken!En begrijp me niet verkeerd ik rookte een pakje per dag voordat ik zwanger raakte en wil ook echt niet roken in me zwangerschap!Maar het is verdomd moeilijk en elke dag een strijd en om hier dan te lezen ofdat ik weleens nadenk overde gevolgen en of ik wel weet hoe schadelijk het is?En dat ik het met het grootste gemak goed praat?Zo zit het niet!en bij de meeste rokers niet trouwens!
@ Dropje; juist, dat is mijn punt. Ik begrijp het als je het blijft doen tot een posi test, als je gewoon zelf bezig bent met zwanger te worden. Ik zou het afraden, maar begrijp het. Maar op het moment dat je al behandelingen nodig hebt, snap ik niet waarom je het nog verder zal dwarsbomen om zwanger te kunnen worden. @ Babyzoe; vrouwen met ernstig overgewicht moeten over het algemeen ook eerst weet ik veel hoeveel kilo's afvallen voor ze de behandeling starten hoor! Vind ik gelijk aan het eerst moeten stoppen met roken voor de start... Eerst moet je zélf er voor zorgen dat je zo veel mogelijk kans maakt en dán heb je alle recht op hulp, om het zo snel mogelijk te laten lukken.
Babyzoe: niemand heeft gezegd dat stoppen met roken makkelijk is.. Ik zeker niet... Maar je hebt niks aan berichten als: ach n sigaretje kan bla bla want dat stimuleert je niet om te stoppe Ja er worden kindjes geboren ondanks roken tijdens zw en ja er zijn heel veel kindjes die er niks aan overhouden maar wrom niet ff die 9 mnd volhouden? Daarna kun je gewoon weer beginnen.. Weet zelf hoe lekker t is
En om ff over de behandeling door te gaan, nu ik toch bezig ben: Als iemand longkanker heeft en stevig door blijft roken.. Een longtransplantatie nodig heeft, wie gun je het dan eerder? Iemand die longkanker heeft en zo gezond mogelijk leeft en niet rookt? Of diegene die blijft doorroken? Het gaat mij erom dat je tijdens behandelinben alles op alles moet zetten voor je kans van slagen en sorry maar ivf, icsi, iui horen niet in hetzelfde rijtje als roken thuis en idd overgewicht en hoge bloeddruk ook niet maar dat is te meten en dan krijg je de behandeling sowieso niet
Kijk dropje, Dit soort antwoorden bedoel ik nou!Waarom schrijf je "ja er worden kindjes geboren die niets aan roken overhouden" daarmee lijk je te zeggen dat mensen die blijven roken in de zwangerschap er maar genoegen mee nemen dat het ook goed kan gaan!Ik weet dat het heel slecht is en vele met mij, maar het gaat er niet om dat mensen die blijven roken er anders over denken dat doen ze namelijk niet ( uitzonderingen daargelaten) Iedereen is bang dat zijn/haar kindje iets overkomt en zwangeren die roken zijn daar helemaal niet anders in! En dat voorbeeld met kanker vind ik ook onzin, want hoeveel mensen die te dik zijn krijgen een hartaanval of hypertensie en zitten de rest van hun leven aan medicatie?Ik wilde er juist mee zeggen dat er zoveel mensen zijn met slechte gewoontes en dat is geen reden om iemand iets minder te gunnen vind ik...
En beetjemama, idd mensen met extreem overgewicht, maar mensen die een bmi van 30 hebben zijn niet extreem te dik maar beinvloeden wel met hun eetgedrag de vruchtbaarheid en die groep is groot en hoeft niet eerst af te vallen!Zo vind ik ook dat mensen die gewoon stug doorroken niet behandeld moeten worden, maar de meeste rokers blijven hangen op enkele sigaretten..
Als je dat van die verwijten naar mijn hoofd slingert moet je het wel goed doen, ik krijg helemaal geen IUI, enkel een hulpmiddel om mijn Eisprong op te wekken. Los daarvan zijn we helemaal niet verminderd vruchtbaar. We zijn allebei getest. Verder leef ik uitermate gezond, ik sport, eet altijd gezond en neem veel rust. Ik neem 1 X in de 2 weken een wijntje met een sigaretje.. Nou zeg...... Wat ben ik ongezond bezig!!!! En daarom had ik expres erbij vermeld dat mensen zoals jij niet hoeven te reageren, want het slaat nergens op!
Ja echt he!! Iedereen zijn eigen ding en tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik ook direct gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. En dat vond ik heel knap van mijzelf! Ik snap dat sommige er moeite mee hebben! En zelfs verloskundigen zeggen dat het beter is om af en toe een sigaretje te roken als de stress die je kan krijgen als je ermee stopt. Gelukkig heb ik dat niet maar ik kan het goed begrijpen!