Wie zwanger geraakt met af en toe een wijntje en sigaretje?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door guusje27, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    @ Babyzoe; ik begrijp dat rokers evengoed bang zijn voor de gezondheid van hun kindje, niet minder dan andere vrouwen die zwanger zijn of willen worden... maar ik vraag me af hoe je tóch door kunt gaan met zo'n dingen als je weet wat voor gevolgen het kan hebben!

Daarbij vind ik het ook terecht als mensen met overgewicht eerst wat aan hun eetgewoontes moeten doen voordat ze behandelingen krijgen. Je zult jezelf zo gezond mogelijk moeten maken voordat je de behandelingen in gaat vind ik zelf! Zo heb je veel meer kans op slagen en kost het minder behandelingen, waardoor veel meer mensen in kortere tijd geholpen kunnen worden (en het veel minder geld zou kosten).

Ik snap het gewoon niet, dat je niet kan stoppen met je verslaving, voor je kindje. Ik zou alles voor mijn kindje doen... al zou ik alleen nog maar water mogen drinken en een crackertje mogen eten iedere dag, het interesseerd me niet. Je moet sterk zijn voor je kindje!

2. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Over overgewicht gesproken: Het is bekend dat dit ook schade aan je kindje toe kan brengen.

3. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Jazeker.. kindje kan sowieso veel sneller dik worden, te dik geboren worden en suiker krijgen in de toekomst.

4. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Daar heb je ook gelijk in!Maar door te zeggen dat jij alles voor je kindje zou doen, suggereer je dat iemand die het al weet te minderen naar drie sigaretten niet alles over heeft voor zijn/haar kind!Ik heb er ook alles voor over en doe ook echt me best, maar het lukt me gewoon soms niet!Dat zegt niets over hoeveel ik of jij voor je kind zou overhebben!

5. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    Brielle
    Maar goed, dit blijft een moeilijk onderwerp en we kunnen blijven discusseren maar daar was dit topic niet voor bedoeld...:)

Hoop dat ik het deze keer wel ga volhouden trouwens, en ga ook echt me best doen, maar het helpt echt niet om iemand een schuldgevoel aan te praten!Je zegt iemand die te dik is ook niet "ja pak nog een zak chips, snap niet dat je kan leven met zo'n lijf"!Dat werkt averechts...

6. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Mooi verwoord scheelt me weer typen ;)

Dames het is algemeen bekend dat zulke topics uitdraaien op een verhitte discussie met een slotje als gevolg! Probeer hiervoor te waken.

7. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Babyzoe: zoals mijn eerste post: ik blijf de rokende dames
    Stimuleren om te stoppen! Tuurlijk is het knap als je van een pakje naar n paar sigaretjes per dag gaat, been there done that
    Maar ik weet ook hoe goed t voelt om al tijden geen enkele meer te hoeven en dat gun ik jou ook... Het zijn kwesties van meningen en ja het leven draait nou eenmaal vaak om n gunfactor en dat is mijn mening en die mening mag ik hebben net als jij de jouwe
    Er is geen goed of slecht.. Er is wel een gezond en niet gezond
    En jij weet het beste wat goed voor je is
    De vraag van ts heb ik al beantwoord
    Ik blijf erbij dat iedereen kan stoppen en dat er geen uitzonderingen zijn en ik hoop dat het je lukt, voor jezelf tenzij je het niet wilt dan lukt het ook niet... Einde van mijn gezwets

8. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    Brielle
    Bedankt Dropje, ik hoop ook dat het me gaat lukken:) Verder gaan we er niet meer over discussieren..

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Roken ben ik al een tijdje mee gestopt vindt dat iedere aanstaande zwangere dat zou moeten doen voordat ze echt aan kindjes beginnen.

Wijn drinken doe ik nog wel eens hoor....maar dan niet meer na de eisprong ;)

10. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja, blijft een lastige discussie. Een vriend van ons vindt het "overdreven" van mij dat ik nu geen druppel meer drink, in zijn tijd (hij heeft drie kids die inmiddels de 20 voorbij zijn), dronken en rookten 'alle' vrouwen - inclusief zijn eigen vrouw - gewoon door en kregen mensen ook gewoon gezonde kinderen. Tja, het zal ook best vaak goed gaan, maar volgens mij weten we inmiddels allemaal dat het gewoon beter is om het te laten. Ik hoop dat het iedereen lukt om te stoppen en zo niet, in ieder geval flink te minderen!

11. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik denk ook wel dat er een soort hype is ontstaan om anti-roken te zijn.

Tuurlijk is er meer risico op zus en zo, maar een drama is een sigaretje niet.

Las laatst een onderzoek, dat rokende zwangere dames veelal een heel laag IQ hebben. Dat geloof ik dan ook wel anno 2013.

Roken is gewoon niet verstandig, dat weten we allemaal, maar als je nog bezig bent met zwanger worden zou ik gewoon doen wat je wilt.

Ik heb drie jaar lang ubergezond gedaan, toen ik alles liet gaan was ik opeens zwanger. Dus de onthouding kan ook betekenen dat je er te veel mee bezig bent.

Als je eenmaal zwanger bent, is het niet verstandig, maar om nou moord en brand te schreeuwen, nee.

12. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus als iemand er teveel mee bezig zou zijn zou de behandeling niet lukken? Volgens mij zijn daar meerdere berichten over geweest op dit forum. Ik krijg daar nogal de kriebels van, ben er namelijk gedwongen dagelijks mee bezig... maar misschien bedoelde je die zin niet zo?

De verwarring komt bij mij omdat dit topic eerst onder vruchtbaarheidsbehandelingen stond.
    Ik heb het helemaal eens met beetjemama en dropje, vruchtbaarheidsbehandelingen vind ik gewoon niet samengaan met roken (net als andere levensstijlen waar je zelf voor kiest die invloed hebben op vruchtbaarheid). Maar ik begrijp dat topicstarter alleen o.i. doet? Het is natuurlijk wel een vruchtbaarheidsbehandeling.

13. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    ikuh beiden ,ben nu met beiden gestopt

14. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Je moet wel even verder lezen dan t ene zinnetje die je eruit pakt.

Feit is dat het ook vaak niet lukt omdat men er teveel mee bezig is. Je onthoudingen aan de kant schuiven kun je alleen maar als je het losgelaten hebt. Dit kan wel degelijk een positief effect hebben.

Als je inderdaad met behandelingen bezig bent staat het over het algemeen wel vast dat er toch iets niet helemaal goed is anders had je geen behandelingen. Wellicht wegen de nadelen dan zwaarder dan de voordelen. Maar als iemand zich rot gaat stressen na meerdere mislukte pogingen en een frustratie van bijvoorbeeld het niet roken. Tjah, laat iemand dan aub een sigaretje op steken.

De insteek dat je niets hoeft te veranderen aan je gedrag is natuurlijk fout. Maar iemand veroordelen omdat ie zn best doet... Te overdreven.

Roken tijdens zwangerschap.. Das wat anders.. De weg daar naartoe moet iedereen lekker zelf weten.

15. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    LAAG IQ?! ;) nou heb ik geen last van hoor....waarschijnlijk enkel wanneer ik dan dat sigaretje op steek :p

nee, je kan er lang en breed over kletsen meiden, maar het blijft altijd een discussiepunt.. ik zeg maar zo...laat ieder in zijn/haar waarde. Ik ben geen haar beter om nu te zeggen STOP MET DIE ROTZOOI!

Ik heb ook gerookt tijdens mijn eerste zwangerschap, en rook zo nu en dan ook nog steeds een sigaret...en vind het al een prestatie van mij van 30 sigaretten naar nu niets meer, maar zo nu en dan een hijsje, of wat dan ook. En ja, ik voel mij schuldig uiteraard...maar mijn IQ is er niet lager van geworden... maar ik begrijp wat je bedoelt ;)

16. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Kan me voorstellen dat gemiddeld gezien het IQ aanzienlijk lager ligt. Maar dat sluit natuurlijk niet uit dat er ook best wel wat 'slimme' mensen tóch af en toe roken/drinken.

Ik vind er ook nog een heel verschil zitten tussen 'gewoon doorgaan' met alles, of één keer in de twee weken een sigaretje bijvoorbeeld. Hoewel ik dan juist weer zoiets heb van, dan kan je die ook wel laten!

Maar zelf zou ik het in ieder geval nooit doen. En ik hoop dat heel veel dames hier ook hun handjes er vanaf weten te houden, succes allemaal!

17. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even helemaal offtopic, excuus vast, maar ik vind toch dat ik moet reageren.

Dit is absoluut geen feit, heb je cijfers/onderzoeken waaruit dit blijkt? Het is gewoon grote onzin. Er bestaat ook ziets als toeval...en uiteraard iedereen mag het lekker zelf weten, en ik veroordeel niemand. Wens iedereen veel succes met zn eigen keuzes en daarbij behorend resultaat.

18. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Dames, alcohol en sigaretten zijn nooit goed. Als je nog niet weet dat je zwanger bent kan ik me indenken dat je per ongeluk een wijntje hebt gedronken. En als je bewust met de pil stopt vind ik dat je beter ook meteen kunt stoppen met roken. Dat is mijn mening.
    Iedereen weet dat t slecht is. En helemaal voor een mensje dat volop in ontwilkeling zit. Het is aan jezelf om de keuze te maken om te stoppen.
    Ik ben er trots op dat ik het wel heb gedaan, maar ik probeer een ander nergens op te veroordelen en een ieder in zijn waarde te laten. Ik vind het zo jammer dat sommigen zo hard zijn hierin. En dat terwijl de ts nog niet eens zwanger is.

19. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    En met die laatste zin probeer ik te zeggen dat we ons op haar vraag moeten richten. Ik denk niet dat het kwaad kan af en toe ts!

20. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Zelf heb ik voordat ik zwanger werd wel alcohol gedronken.
    Vlak voordat ik zwanger werd (naar later bleek) ben ik zelfs nog naar een festival geweest waar ik toen alcohol heb gedronken.

Zodra ik het idee had dat ik zwanger was en nog geen test had gedaan ben ik gestopt met alcohol drinken.

Persoonlijk snap ik mensen niet die tijdens de zwangerschap nog roken of alcohol drinken, terwijl bekend is wat voor gevolgen dit kan hebben.

Zelf rook ik niet. Mensen die wel roken zou ik toch wel aanraden om zodra je weet dat je zwanger wilt worden, te stoppen met roken.

Deel Deze Pagina