hoi kristel, ik schrik hiervan! je was er zo blij mee. Heel veel succes nieuwe ronde, nieuwe kansen. echt vervelend voor je! liefs luna
Wij zijn bij de 6e ronde met een ovutest zwanger geraakt. Ik vond het wel een duidelijke methode. Op de twee piek dagen hebben we dus veel geoefend in de juiste stand en toen twee weken later hadden we een positieve zwangerschapstest . Succes!
haha Maleen, wat is de juiste stand? ik weet dat soort dingen nog helemaal niet... de rest allemaal bedankt ook voor de antwoorden en tips! Liefs Luna
Ik was wel heeeeeeel nieuwschierig hoe het zat met me eisprong dus was in ronde 2 ermee begonnen...kwam ook alleen omdat ik met ronde 1 op vakantie was in Tibet/China Maar in ronde 6 was het raak..dus kan ook even duren
dat vind ik overigens wel een goede tip , dan blijft het een stuk leuker, zeker als het wat langer gaat duren en ook als je zonder ovutesten werkt, maar gewoon op de kalender let. en verder: veel succes verhalen, maar pin je er niet te veel op vast, want wat ook al gezegd wordt: Je kan de natuur een handje helpen, maar niet bepalen wat er gebeurd!
Beastie, ik ben dus ook heel nieuwschierig wanneer mijn eisprong is. Ben me nu alleen aan het afvragen wanneer ik met de eerste ovutest moet beginnen want ik heb nu een onregelmatige cyclus. 6mnd achter elkaar van 28 dagen en de laatste was ineens 32 dagen. Athina, nee dat wil ik ook zeker proberen om me er niet teveel op vast te pinnen. Ik lees nu ook dat het zo kan zijn dat je helemaal geen eisprong krijgt! Kan ik me daar weer druk om gaan maken.... Ik hoor namelijk vaak dat vrouwen een eisprong voelen maar ik voel helemaal niks.. Luna
Het 4 maanden de ovulatietesten gebruikt.Geeft wel een redelijk beeld van het moment van de eisprong.Deze was bij mij wisselend omdanks een regelmatige cycles.
ik voel ook niets hoor, al die maanden niet dat we aan het 'klussen' zijn geweest. En ovutesten zijn idd niet waterdicht, omdat je dus precies je ei sprong kan missen nog, dus als je geen posi test krijgt, wil het nog niet zeggen dat je geen ei hebt gehad, maar kan het ook precies tussen 2 testen zijn. Nu is die kans natuurlijk niet heel groot, maar het kan wel.
Heb zelf 1 maand ovu test gedaan. Netjes begonnen op dag 10, want mijn eerste 5 cyclussen waren tussen de 28 en 30 dagen. Na 25 dagen nog geen eisprong of ongi. Werd hier heel onzeker van. Na je pilstop kan je cyclus héél raar gaan lopen. Had zelf 29-28-29-27-29-42-46-32-zwanger. Mijn man en ik hebben het vanaf dag 10 na de eerste dag van ongesteldheid netjes om de dag gedaan. (Man was hier erg blij mee ) En ondanks rare cyclussen gewoon zwanger geworden. Deed wel tempen om indicatie te krijgen van wanneer ik de menstruatie kon verwachten. HA raadde ook ovu testen af. Ten 1 om de kosten, ten 2e meten ze niet bij iedereen, ten 3 hoef je niet iedere maand eisprong te hebben. Volgens de cijfers worden maar 50% van de stellen binnen 6 maanden zwanger. Laat het gewoon over je heen komen. Hoe meer je ermee bezig bent hoe langer het vaak duurt. Ik weet dat dit een mededeling is waar menig vrouw kippevel van krijgt, maar het is wel echt waar. Als het zo mag zijn komt het vanzelf. Misschien ben je er nog niet helemaal klaar voor en duurt het daarom nog even. Denk gewoon positief en het gebeurt vanzelf. Ga ook niet al vroeg testen, dit geeft onnodig teleurstelligen. Als je zwanger bent blijft je ongesteldheid toch wel uit. Hoop dat jullie ook wat meer zo kunnen gaan denken, dit zal je héél veel rust geven. En dan komt de positieve test echt vanzelf! Succes ermee, Susan
Nog bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb me voorgenomen om de ovu test deze maand te gaan proberen. En dan zien we wel. Ik ga er daarna geen meer kopen want ik vind ze zo super duur! Ik denk ook dat als je het gewoon om de dag doet, het weinig zin heeft om je ei op te sporen... Maar ik hoop in ieder geval dat ik iets op die test zie! Luna
ik zou eerst eens beginnen met temperaturen, dat is een stuk goedkoper, als je temp omhoog gaat ong. eenhalve graad is je eisprong geweest, dat is dan een indicatie voor de volgende ronde dat je ongeveer weet wanneer je moet gaan beginnen met ovu testen, je krijgt dan dus een beetje inzicht in je cyclus
Ik heb in mijn laatste ronde en getempt en ovutesten gebruikt...moest van mijn gyne....en tata Ik raad je wel aan om de testen van de site te kopen, veel goedkoper Heel veel succes!
ik heb ook de ovulatietesten gebruikt in mijn 2e ronde en toen was ik zwangern! ik heb die van clearbleu digitale gekocht, ze zijn wel wat prijziger maar je hebt geen gedoe met onduidelijke streepjes je krijgt een of ! succes
Hoi, dat tempen daar ben ik nu te laat mee want ik ben al op dag 9 van de cyclus. Maar ik heb de ovulatietesten van Clearblue gekocht die digitale inderdaad. Nu zeg hij alleen dat ik met een cyclus van 32 dagen pas op dag 15 moet gaan testen maar dan ben ik veel te bang dat ik mijn ei mis.
hoi luna, waarom ben je daar te laat mee? als het goed is heb je dus je ei niet gehad en zou je temp laag moeten zijn bv 36,5 dit zou dan tot je eisprong rond die temp kunnen zijn, als je ei dan geweets is zou hij dan na 1 of 2 dagen naar 37 gaan
Hoi Susan, ow dat wist ik niet. Ik dacht dat je vanaf dat 1 van de cycus moest beginnen met tempen! Bedankt meid, dan ga ik vanaf vandaag ook tempen. Liefs luna
Hallo meiden, mag ik vragen wanneer jullie in de cyclus begonnen zijn met testen? Hebben jullie hier in precies de gebruiksaanwijzing gevolgd of iets eerder/later begonnen? De gebruiksaanwijzing geeft bij mij aan dat ik over 14 dgn pas moet beginnen maar ik wil eigenlijk morgen beginnen dus dag 12. Verstandig? Alvast bedankt, Luna