Wie zwanger in eerste ronde zonder pil???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lisa1986, 25 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij de 1e in ronde 3 zwanger geraakt na 16 jaar de pil geslikt te hebben! Bij de 2e in ronde 1 zwanger.....en dat op mijn 33e en 35e!!!!! Hoezo vruchtbaar???hahaha

2. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een geluk!

Ik krijg veel te horen dat ik niet zo slim ben geweest door in het begin van de strip te stoppen. Dat mijn cyclus vast erg onregelmatig zal zijn en moet ontpillen etc. Het ontmoedigt mij nogal. :(

Ben blij voor iedereen die zoveel geluk heeft :p

3. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Lisa, dat zegt helemaal niets. Bij de een duurt het helaas wel heel lang, maar bij de ander is het gelijk raak.

Ik heb wel de strip afgemaakt en bij de eerste gelijk eerste ronde na onttrekkingsbloeding zwanger. Bij de tweede gebruikte ik de Nuvaring. Ook gelijk eerste ronde zwanger (was ook een one-shot ;)). Deze zwangerschap bij de tweede ronde zwanger na het stoppen met de Nuvaring. Deze keer wel wat gerichter geklust met ovutesten (ook pas tweede ronde).

Ik vind het trouwens ook wel fijn om te lezen dat het bij veel mensen wel snel raak is. Tja, het is en blijft kansberekening. Voor elke vrouw die de eerste ronde gelijk zwanger is staat een vrouw die er tig jaar over doet voordat ze zwanger raakt.

Succes in ieder geval met zwanger worden! Gun jezelf wel de tijd. Het kan wel 2 jaar duren. Na 3/4 jaar tempen en na 1 jaar eens naar de huisarts als het dan nog niet raak is (althans, dat begrijp ik uit de verhalen die ik overal lees).

4. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    Ik ben 9 september gestopt met de pil, had de strip opgemaakt, ik werd toen op 14 september ongesteld en daarna werd ik niet ongesteld omdat ik zwanger was.

Ik ben verbaasd over hoeveel meiden dit toch nog meemaken. Omdat ik hoorde dat dit zeer zeldzaam is. Ik was ook ZO blij verrast, had dit echt niet verwacht zo snel.

5. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Meteen de eerste keer zwanger....

6. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hadden jullie de strip dan wel afgemaakt???

7. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ach, ik zou mij daar niet zo'n zorgen over maken. Sommige vrouwen worden zwanger als ze 1 keer de pil zijn vergeten. Volgens mij maakt het dus helemaal niet uit of je nu tijdens of na je strip bent gestopt met de pil.

Zo zijn er ook verhalen dat het niet goed zou zijn om drie maanden de pil 'door te slikken'. Ik heb dit altijd gewoon gedaan en dus direct na stoppen met de pil zwanger.

Maar wat de anderen ook al zeggen; gelijk zwanger worden als je gestopt bent met de pil is meer uitzondering dan regel. Als je dit leest lijkt het alsof het heel vaak gebeurd, maar:

8. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    4 januari mijn laatste pil, 9 februari een positieve test!:D
    Ik ben halverwege de strip gestopt. Ik gebruik medicijnen voor epilepsie en moest eerst veranderen van medicijnen. Ik moest dus eerst groen licht krijgen van mijn neuroloog. Toen ik die kreeg ben ik meteen gestopt.

Liefs

9. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste was ik gestopt met de pil, en werd maar niet ongesteld, dus zwangerschapstest gekocht, en zwanger. Bij de tweede gestopt met de pil, 1 keer ongesteld geworden en meteen daarna zwanger

10. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb mn strip afgemaakt, toen ongesteld geworden en daarna gelijk zwanger:D.
    Ik had bij mijn pilgebruik regelmatig lichte klachten die ook bij een zwangerschap kunnen passen. Dus toen ik die klachten weer kreeg dacht ik dat dat bij het ontpillen hoorde. Maar toen bleef mn menstruatie uit en had ik gelijk een positieve test:$

11. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nog meer???

12. amsterdamm88

amsterdamm88 Niet meer actief

bij mijn 1e kindje was het de eerste ronde raak,
    Mijn 2e kindje was het de 2e ronde raak.
    Ben begin deze maand weer gestopt met de pil dus ben benieuwd wanneer de test positief is.

13. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ook :p Wanneer ga je testen???

14. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou ik ben vandaag na 3 weken stoppen ongesteld geworden...Dus eerste ronde afgelopen :( Ben wel blij dat ik zo snel ongesteld word. Bij sommige duurt dt maanden. Dus hopelijk wel een beetje positief nieuws..

15. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    De eerste echte ongi! Hopen dat 'ie nu wegblijft en dat je over 4 weken een positieve test in handen hebt ;)

16. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na 10 jaar pil slikken was het na de eerste ronde gelijk raak.
    Mijn beste vriendin, precies hetzelfde. Dus het kan gewoon.

17. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha geluksvogel :D Ik ben al door de eerste ronde heen maarja ben ook in de eerste week van m'n strip gestopt. Tis nu precies 3 weken later... Maar ben toch wel blij! Betekent dat het in ieder geval goed zit :D

18. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik ben zwanger geraakt na 6 maanden..

19. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is goed nieuws Lisa. Het was voor mij de ronde die jij nu krijgt raak. Eerste weken heb ik kunnen 'meten' hoe lang je cyclus is. Als het zo kort is lijkt het al erg regelmatig. Dat is belangrijk. Dan kun je een beetje rekenen wanneer de eisprong is en hou de symptomen van je lichaam in de gaten. En lekker klussen, zoveel je kan en als het lukt om de dag. Dan weet je zeker dat je deze ronde in ieder geval een goede poging hebt gedaan.

20. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet dus niet precies hoe lang mijn cyclus is. En wanneer mijn eisprong. Ik ben zomaar in de eerste week met de strip gestopt. Heb toen een dag erna gelijk een bloeding gekregen en nu dus na 3 weken precies ongesteld. Hoop ook dat het regelmatig is. Maar wij gaan zeker klussen deze maand!

Deel Deze Pagina