Wie zwanger maar niet op beste dag geklust?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lilly, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ten eerste begrijp ik dat je nog aan t ontpillen bent, dus kun je er niet vanuit gaan dat je nu weer een cyclus van precies 32 dagen hebt.
    Daarnaast kan de lutheale fase per persoon verschillen, dus zo'n calculator weet niet wanneer jouw ei precies is, ook al is je cyclus wel altijd 32 dagen.

Ik heb met ovulatietesten en temperaturen mijn ei proberen te bepalen, maar ook dat is niet echt helemaal betrouwbaar en zeker niet op de dag nauwkeurig. Achteraf blijkt de bevruchting 5-7 dagen na de positieve ovulatietest te zijn geweest! En het ei zou volgens de boekjes ergens tussen 24-48 uur na een positieve test moeten springen.

Verder heb je dus nooit echt een 'beste dag', maar een vruchtbare periode, die je kan onderzoeken mbv wat trucjes en lichamelijk symptomen. Er bestaat zelfs een apparaat die dmv een paar cyclussen een aantal van je hormonen te testen kan aangeven wanneer je vruchtbare periode is.
    Maar ach, als je gewoon om de dag of om de twee dagen klust in de periode waarin je waarschijnlijk het meest vruchtbaar bent, dan heb je absoluut de allerbeste kansen op een bevruchting! Hebben wij ook gedaan, maar geen idee of we t dus wel op de beste dag gedaan hebben.

Zeker als je man prima zaad heeft, kan namelijk ook tot een paar dagen lang actief blijven.

Niet nu al zo stressen hoor, het is normaal als je er een aantal maanden over doet om zwanger te worden. En stress vermindert je kansen ook alleen maar!

2. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    hoi

wij hebben niet gekeken naar de goede dagen gewoon geklust waneer we zin hadden

na 3 mnd was ik al in verwachting

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier in de eerste twee maanden erg enthousiast van start gegaan en helemaal niks, derde maand wat rustiger, en toen ben ik zwanger geraakt. Klopt ook wel, want wat zogelukkig zegt, klopt wel, dat de kwaliteit van het sperma beter is als je man niet te vaak een zaadlozing heeft, (ook niet te weinig trouwens, want dan is het weer oud, maar ach, dan zou je wel echt vrij weinig moeten seksen).
    Als je dagelijks klust, moet zijn lijf heel hard aan die spermaproductie werken en zit er in verhouding wat minder zaadcellen in z'n sperma, dan wanneer hij daar weer even een dag of twee de tijd voor heeft, ;)

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier hetzelfde al bij rozemarijke 2 maand erg mee bezig geweest en niets 3 e maand rustiger, vanaf einde :evil: om de dag geklust tot 2 dagen na ei, we zaten toen toch al zo lekker in het ritme :D . en raak..

dus je hebt meer dan genoeg geklust hoor.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou ik zal het nog sterker vertellen ik had altijd een cyclus van 28 dagen daar ging ik dus ook van uit.dus netje van af dag 10 tot dag 20 om de dag geklust. wat blijkt is die maand mijn cyclus vanslag duurde 2 weken langer dus ik die periode (exact 14 dagen later ben ik bevrucht) van 1 keer sex in zou ook niet weten op wat voor een dag dat het was ik weet wel dat ik nu alweer 29 weken ver ben. dus het kan gek lopen

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik wee tniet eens mijn cyclus, maar toch ben ik 2x snel zwanger geworden. Eerste keer in de derde maand, de tweede keer in de eerste maand al.

7. Zwangervanbrusj

Zwangervanbrusj Actief lid

13 aug 2008
    147
    0
    0
    Van ons zoontje ook langs de zogenaamde "vruchtbare dagen" zwanger geraakt.

In deze zwangerschap zouden we het even een maandje laten rusten "dus niet geklust rondom de vruchtbare dagen" aangezien we net twee miskramen achter elkaar hadden gehad en waarempel ik test wederom postief na niet ongesteld te zijn geworden.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik hou mijn vruchtbare dagen helemaal niet bij, maar toevallig voelde ik in de maand dat ik zwanger werd mijn eisprong... Normaal voel ik dat maar zelden.. En we hadden 4 dagen daarvoor geoefend (ik vind klussen echt een vresleijk woord, mijn man is dat nu op zolder aan het doen.. :) ) En Tadaaa, zwanger! En we hebben het echt maar 2 keer gedaan in die maand geloof ik, veel meer kan het niet geweest zijn... :)

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je kan ook teveel klussen dat beinvloed het kwaliteit van de sperma het beste is idd om de 2-3 dagen vrijen en dan zit je automatisch altijd meteen goed qua datums.. elke dag vrijen werkt juist averechts..

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben dus niet de enige die "klussen" een vreselijk lomp woord vindt, wat is er mis met het woord "vrijen"? Ik vind oefenen ook een dom woord, wij zijn na 20 jaar wel uitgeoefend hoor! 8) Making love..... zo is deze zwangerschap ontstaan en heb er geen kalender naast gehad, het was in 1x raak.

11. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Nou ik ben zwanger geraakt na 8 maanden gestopt te zijn met de pil. De eerste maanden was ik er zo mee bezig wanneer ik vruchtbaar zou zijn etc. Hier werd ik op een gegeven moment echt gestresst van en het vrijen werd er nou ook niet echt leuker op. Na de 6de maand heb ik het losgelaten en lekker weer genoten als voorheen van het vrijen. En mijn cyclus was toen ook gelijk regelmatig. Dus toen ik de 8ste maand overtijd was, dacht ik het zal toch niet. En ja hoor zwanger!
    Ik hoorde ook uit mijn omgeving dat hoe meer je er mee bezig bent dat het vaak niet lukt en zodra je het loslaat gaat het meestal vanzelf.

Uit ervaring weet ik ook dat manlief er ook gek van kan worden, en dat is ook niet echt bevorderlijk..

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Je hebt helemaal gelijk, maar ik kon gisteren even niks anders bedenken... Erg hè? :)

13. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Afschuwelijk idd.
    klussen...wie heeft dat ooit bedacht :)

Deel Deze Pagina