hallo alllemaal,, Ik moet over twee weken een laproscopie en ben mega zenuwachtig! i er iemnd die dit heeft meegemaakt en was het eng? en heb je na de operatie een flinke lichamelijke nasleep? ik vind het echt doodeng! maar vooral de uitslag die is ook erg spannend! Alvast bedankt voor jullie reacties! XX
Hoi Stef, In verband met Endometriose heb ik nu 2x een laparascopie ondergaan. En ik moet zeggen, dat het reuze meevalt. Na 1 dag mag je weer naar huis, en na een week ben je opzeker helemaal op de been. Het enige waar je misschien een beetje last van hebt is een beurs gevoel en pijn in je schouder van het gas wat ze naar binnen spuiten. Succes en hou ons op de hoogte. Groetjes, Elvira
hoi Stef, kijk even bij het onderwerp leo behandeling. Daar staan een aantal ervaringen. Wees niet bang het valt reuze mee. Je bent gewoon een beetje gekneusd van onderen, maar na een week heb je nergens meer last van.
Ik heb begin mei ook een laprascopie gehad en het is mij erg meegevallen. Die gevoelens op voorhand erg zenuwachtig e.d. had ik ook. Bij mij was die laprascopie op vrijdagmiddag en ik heb toen wel een paar dagen erg rustig aangedaan en ben de week erop pas weer gaan werken. De eerste dag heb ik veel pijn gehad en later viel het erg mee. Ik heb de dag zelf de uitslag gehad en moest na 6 weken op controle. Ik wens je heel veel succes toe! groeten mirjam
Ik heb 2x een laparoscopie gehad ivm verklevingen in m'n eileiders. Persoonlijk heb ik er beide keren best veel last van gehad, vooral omdat ze je volspuiten met gas en ik heb dus echt zeker 4 / 5 dagen last gehad van m'n rug, schouders en nek. M'n buik zelf was natuurlijk ook wel erg gevoelig maar met voorzichtig lopen gaat het wel goed. Ik kon na een week / 1½ week weer normaal lopen en gaan werken.
Hoi Stef82, Ik heb 1,5 week geleden een kijkoperatie gehad en was vantevoren ook erg nerveus. Achteraf blijkt weer dat dat nergens voor nodig is geweest. Ik was nog nooit onder narcose geweest, maar vond het eigenlijk wel interessant. Ik kreeg een infuus in mijn hand en voelde me licht worden in mijn hoofd en vanaf toen kan ik me al niks meer herinneren totdat ik wakker werd in de uitslaapkamer. Ze zeggen idd dat je veel last kunt hebben van het gas wat je lichaam uit moet. Ikzelf heb daar helemaal geen last van gehad, niet eens een beetje. Dezelfde avond heb ik gewoon gedaan wat ik altijd doe, voelde me prima. Oke, de wondjes in je navel en boven je schaamstreek zijn natuurlijk wat gevoelig de eerste paar dagen, maar dat mag je geen pijn noemen hoor! Heel veel succes en maak je niet te druk!
Dag Stef, Begin deze maand heb ik ook een laparoscopie gehad. Ook ik was hier heel bang voor maar dat bleek voor niets te zijn. Bij mij is dat allemaal goed meegevallen. Mocht dezelfde dag naar huis. Van de verdoving heb ik geen misselijkheid ofzo gehad. En pijn achteraf viel ook goed mee. Rechtstaan was soms lastig maar verder veel geslapen en na een weekje weer goed op de been en geen last meer gehad. Na je operatie het kalmpjes houden en veel rusten. Is echt belangrijk dan gaat het herstel nog zo goed. Je hoeft echt niet bang te zijn, je bent in goede handen. Veel suc6. Groetjes
he meiden, bedankt voor jullie reacties.. maarree nu ben ik eigenlijk wel heel nieuwschierig nar jullie uitslagen en jullie achtergrond? Hebben jullie wel allemaal een goede uitslag? ben erg benieuwd hoe het allemaal met jullie gaat na de operatie? groetjes stef
Wij zaten sinds augustus 2006 in de MMM. Uiteindelijk kwamen ze er vrij vlug achter dat mijn wederhelft zwakker zaad heeft en bij mij in eerste opzicht alles goed leek en eerst werd er gezegd dat IVF enige optie was om zwanger te raken. Uiteindelijk zijn we een keer bij een andere arts geweest toen de arts waar we naar toe waren ziek was. Hij wou toen toch nog een laprascopie doen omdat hij het zaad niet echt slecht vond. Uiteindelijk bleek dat ik een lichte vorm van endometriose had die ze hebben weggehaald. Dit is nu bijna 2 maanden geleden. Je bent trouwens na zo'n laprascopie weer meer vruchtbaar. Wij gaan nu uiteindelijk voor IUI. groeten mirjam