Hoewel mijn eisprong normaal op dag 13 is, is het nu dag 18 en is mijn eisprong nog niet in zicht. Op dag 12 en 13 had ik vruchtbaar slijm (ff vindt daarom dat op dag 12 mijn eisprong was, beetje gek), maar mijn temperatuur blijft laag, 36.1. Inmiddels ben ik zelfs droog. Heeft iemand anders die normaal ook een regelmatige cyclus heeft, dit wel eens meegemaakt? Enig idee hoe dit kan, en of het een slecht teken is? Ik maak me zo ongerust. We zijn al zo lang bezig en zijn medisch helemaal door de molen gehaald en in orde, maar er gebeurt maar niets. Die mooie regelmatige cyclus is normaal het enige dat me nog wat vertrouwen op een ooit goede afloop geeft. Mijn kaartje: My Ovulation Chart (Ter info: Wij proberen nu sinds 20 cyclussen zwanger te worden. Hij is normaal regelmatig en duurt ongeveer 27 dagen. Mijn thermometer heb ik al gechecked, die is in orde. En op dag 13 heb ik een acupunctuurbehandeling gekregen.)
Hier precies hetzelfde probleem! Heb duidelijk vruchtbaar cervixslijm gehad, maar vandaag 5 dagen later nog steeds geen temperatuurstijging te ontdekken... Ik sluit me graag aan bij jouw vraag Molin. "Enig idee hoe dit kan, en of het een slecht teken is?" - Kun je vruchtbaar slijm hebben terwijl er geen eisprong is? - Kan het dat je temperatuur laag blijft door een griepje? - Kun je wél een eisprong hebben zonder dat dit aan je temperatuur te herkennen is? PS: Ik krijg mijn handtekening niet gewijzigd, maar zoals je kunt zien zijn mijn cycli helaas niet regelmatig (meer): 40 - 40 - 40 - 40 - 41 - 39 - 32 - 41 - 43 - 34 - 47 - 37 - ?
nou meiden volgens mij zitten we in hetzelfde schuitje. Hier op dag 17 en dag 18 een positieve ovu test gehad maar m'n temp wil nog niet echt ophoog. Ik vind het heel vreemd allemaal en heb helaas geen antwoord op jullie vragen.
Wat gek hè, hoe je lichaam soms kan zijn. Lolly ik zie bij jou ook dat je meestal rond dag 14 ovuleert behalve de afgelopen maand. En dan nu nog later. Ik heb inmiddels gesproken met mijn acupuncturist en hij denkt dat het zou kunnen zijn dat er 'beweging' in mijn cyclus zit door de acupunctuur. Het kan in elk geval geen kwaad. Waarom ik al wel vruchtbaar slijm had gehad kan hij ook niet verklaren, maar hij dacht wel dat het vaak voorkomt dat vrouwen hun vruchtbare slijm niet goed herkennen. Dus dat je denkt dat het het is, maar in werkelijkheid is het het niet. Ik natuurlijk meteen in de verdediging -ik weet dat heus wel na 20 maanden hoor. Maar natuurlijk, waarom zou ik het niet mis kunnen hebben. Mijn overdreven angst, de overgang (ben nog maar 30 maar ik denk soms de gekste dingen als uitleg waarom het maar niet lukt zwanger te worden terwijl we medisch in orde zijn), is in ieder geval ongegrond. Mijn temperatuur is inmiddels .3 puntjes gestegen, dus ik hoop eigenlijk dat gisteren toch mijn eisprong is geweest.. Ik hoop dat jullie ook snel je eisprong vinden!
Het schijnt wel eens voor te komen dat een vrouw een cyclus geen eisprong heeft. De cyclussen daarna zijn dan gewoon weer normaal.
Ha meiden! Hier blijft het spannend, nog geen stijging in temp ontdekt... en jullie? Ik heb trouwens wat vragen aan de verloskundige op het forum gesteld. Ik zal de antwoorden ook even met jullie delen (in cursief wat de verloskundige erover zegt) - Kun je vruchtbaar slijm hebben terwijl er geen eisprong is? je kunt vruchtbaar slijm hebben zonder eisprong - Kan het dat je temperatuur laag blijft door een griepje? je temp stijgt vaak juist iets door een griepje - Kun je wél een eisprong hebben zonder dat dit aan je temperatuur te herkennen is? je temp hoeft niet perse waarneembaar te stijgen bij een eisprong - Wordt je wel gewoon ongesteld na een cyclus zonder eisprong? zonder eisprong wordt je over het algemeen wel ongesteld. Laten jullie het even weten hoe het verloopt?!! Grtz, een wannabe-tje...
Hoi want2be, wat goed dat dat kan, zo via de site vragen aan een gyneacoloog stellen. Mijn eisprong is inmiddels toch gekomen met een flinke temp stijging. En nu weet ik dus dat het niet heel uitzonderlijk is dat ik al eerder vruchtbaar slijm had gehad. dankje dat je bij de gyneacoloog te raden bent gegaan en het hier gedeeld hebt!
Graag gedaan Molin!! Mijn temperatuur is ook een paar dagen later netjes gaan stijgen. FF geeft wel aan dat mijn eisprong moeilijk te bepalen is omdat mijn temperatuur heel geleidelijk is gaan stijgen en omdat mijn cervixslijm op een heel ander moment kwam. Maar ik ben allang blij dat er gewoon een eisprong is geweest!!! And now we wait...
Ik zit met hetzelfde, laatst ook al een topic over gestart maar geen nuttige reactie gehad helaas. Ik ben al blij te lezen dat ik niet de enige ben! Ik had een normale cyclus met een dip vlak voor de eisprong en keurig na de eisprong een stijging. Toen heb ik een vmk gehad twee maanden geleden en sindsdien stijgt mijn temp niet meer direct na de eisprong en heb ik ook geen vruchtbaar slijm meer. Wel de tempdip, overduidelijke ovulatiepijn, waterige afscheiding en na de eisprong zeer gevoelige tepels, zoals daarvoor ook aldoor het geval was. Maar geen tempstijging meer direct erna en geen vruchtbaar slijm meer. Ik heb mijn eisprong zondagnacht gehad, maar temp blijft hetzelfde Vorige keer steeg mijn temp pas na een paar dagen en FF zette het kruis toen een paar dagen te laat. Daarom heb ik deze keer wat strikter mijn afscheiding ingevuld, misschien dat FF het kruis dan uiteindelijk goed zet? Zie ook mijn kaartje in mijn onderschrift. Mijn voornaamste vraag hierbij is of je wel normaal vruchtbaar bent als je geen directe tempstijging hebt, of dat dit erop duidt dat er iets mis is. En hoe kun je aan een tempkaartje zien wanneer je geen eisprong gehad hebt? Blijft de temp dan gewoon de hele cyclus laag?
Hallo allemaal! Als je naar mijn ff kijkt (in handtekening) dan kun je zien dat je niet regelmatig hoeft te zijn om een eisprong te hebben. Ik had vroeger altijd een cyclus van 35 dagen, maar zoals je kunt zien is dat wat veranderd. Ik had ook regelatig vruchtbaar slijm terwijl ik nog niet vruchtbaar was. Assje als je geen eispong hebt dan zet ff geen kruis en blijft je temp redelijk gelijk (hoeft ook niet altijd!) maar je hebt in ieder geval geen stijging die 3 dagen of langer duurt. Ik denk dat ff morgen of overmorgen bij jou wel een kruis zal zetten als je temp zo mooi blijft stijgen. Bij mij kun je zien dat ik ook een ronde zonder eisprong heb gehad, met wel veel vruchtbaar slijm. Tempen geeft je inzicht in hoe je cyclus is en wanneer je eisprong is geweest, hij kan hem jammer genoeg niet voorspellen. Het tempen is wel betrouwbaarder dan een ovutest. Ik zie dat Molin een mooie tempstijging heeft gehad en nu maar hopen dat hij zo mooi blijft!
Herkenbaar Assje, dit is mijn temp kaartje: 3178f6 Ovulation Charts Zoals je ziet komt mijn cervixslijm totaal niet overeen met mijn temperatuur. Wanneer denk jij dat mijn eisprong geweest is? Wat ik tot nu toe zo'n beetje ervan begrijp, is dat het gewoon kan dat je eisprong later (zo'n 2 dagen) komt dan je vruchtbaar slijm. Klopt dat?T PS: Hoe weet je trouwens zo zeker dat je ovulatie zondag was?!
Dat is inderdaad hoopgevend Robertha! Hier weinig nieuws. Ik had vandaag een flinke temperatuursdip. Maar die had ik vorige maand ook en toen was ik uiteraard vol hoop..'zou het een innestelingsdip zijn..'. Maar nee. Wel heeft mijn vriend vannacht voor het allereerst gedroomd over mij met een dikke buik, en mijn maansteen is van mijn hangertje gevallen vorige week waarover ik heb gehoord dat het soms betekent dat hij 'zijn werk heeft gedaan'. Het is gewoon rustig afwachten. Jullie ook weer toi toi toi dames!
hier is de temp nog steeds niet echt omhoog gegaan. ook nog geen ongi te bekennen dus ik zit nog in spanning te wachten (al denk ik dat ik wl ongi ga worden hoor )