Volgende week zal ik mijn eerste IUI ondergaan! We gaan het eerst proberen in mijn eigen cyclus, dus zonder hormooninjecties. Ik ben benieuwd naar meiden die ook IUI in de eigen cyclus hebben gehad, en hoe dat was, resultaat? x
Hey hallo, deze wk krijgen wij ook onze 1e iui behandeling zonder hormonen. Kan je dus nog niet vertellen hoe dit was, maar t is ff afwachten. Spannend ook voor jou! Succes!
Ik lees even met jullie mee. Wij gaan als het goed is met november starten met IUI-D zonder hormonen. Dus ben ook wel benieuwd naar ervaringen! Ik zal alvast voor jullie 2 duimen
Hey Minime , Ik heb ook 2x IUI in eigen cyclus gehad, maar die zijn mislukt. Ik ben dan ook geen goed voorbeeld . Maar ik vroeg mij wel af wat IUI mét hormonen dan inhoudt, wat gebeurt er dan? Daar is bij ons nml nooit over gesproken.. Ik wens jullie allemaal iig heel veel succes! Liefs
Hoi, heb zelf de 13e mn 1e IUI gehad zonder hormonen, zit dus nog in de wachtweken. Geloof dat je o.a. hormomen krijgt als je geen regelmatige cyclus hebt of ter stimulatie van je eisprong.. heel erg spannend voor je, succes! xxx
Hey Meis1984 Ik zal het even uitleggen hihi. Op CD3 krijg je meestal een uitgangsecho. Op die dag begin je ook meteen met hormooninjecties, om de groei van de eiblaasjes te stimuleren. Dmv echo's en/of ovulatietesten zien ze wanneer de eiblaasjes groot genoeg zijn. Dan krijg je een andere hormooninjectie, die de eisprong opwekt. Zo weten ze (ongeveer) precies wanneer je eisprong is en kunnen ze op het juiste moment het zaad inbrengen. En weet je dus ook precies wanneer je nod is. Maar als het ons lukt zonder hormonen is het natuurlijk veel fijner dan met hormonen. Het is niet niks. Zo duidelijk?
Hier ook geen goed voorbeeld. Ik heb 4 iui's gehad in eigen cyclus wel pregnyl gehad om het eitje zeker te laten springen. Maar alle 4 negatief helaas. Ik hoop voor jullie natuurlijk op veel beter resultaat.
Wij hebben vorig jaar iui zonder hormonen gedaan in eigen cyclus. Bij ons is de eerste keer gelijk succesvol geweest. Ik ben in januari bevallen van een dochtertje. Ik vond het idee van hormonen te moeten spuiten doodeng. Dus was dolgelukkig dat het zo gelukt is. Ik hoop dat het bij jou ook zon succes wordt.
Wij hebben 9 IUI pogingen zonder hormonen gehad. IUI 4 en 6 waren positief, maar eindigde helaas in een vroge miskraam. Nu ben ik bezig met de eerste IUI met lichte hormoonspuiten, hopelijk brengt me dit meer geluk. Jullie veel succes. Groetjes Linda
Wij hebben 1 IUI poging gedaan op mijn eigen cyclus zonder hormonen. Was gelijk de 1e keer raak en ik ben over 10 dagen uitgerekend. Moet je wel zeggen dat het alleen lukt als je een regelmatige cyclus hebt en erop tijd bij bent. Ik bedoel de eisprong, mijn ovulatie was een dag nadat we in het ZH zijn geweest voor de intake. Dus dag na de intake al IUI gehad en gelukkig na de 1e keer raak. Meiden veel suc6, het kan wel!
MiniMe: bedankt voor je uitleg, ik snap 't helemaal . Dat hebben wij dus idd nooit gehad, alleen een Pregnyl spuit, verder niet. Is ook nooit over gesproken ofzo. Ik wens je nogmaal superveel suc6 en hoop voor je dat de 1e poging gelijk raak mag zijn! Liefs mij
Thanks! We spreken elkaar ! Andere meiden met positief resultaat.. dit geeft me alleen maar meer hoop dat het goed zou kunnen komen . Ik duim voor jullie allemaal, duimen jullie voor mij ? hihi
Wij zijn ook aan het proberen IUI in eigen cyclus te doen. Vorige maand was onze eerste poging. Ik moest op dag 10 naar het ziekenhuis voor de eerste echo. Toen waren de eitjes nog veel te klein. Ik moest op dag 14 terugkomen, toen zelfde verhaal. Op dag 17 weer terug voor een echo en toen zag alles er goed uit. Helaas zat mijn ei aan de verkeerde kant, en kon de poging dus niet doorgaan. Ik heb de pregnyl thuis liggen, maar verder krijg ik geen hormonen. Hoe het dus helemaal precies gaat weet ik ook niet, als deze maand mijn ei meewerkt kan ik meer vertellen haha